Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
@Kitchenknife... ik had direct het volgende berichtje getypt; 'dat mag natuurlijk.. Hoop alleen niet dat het is wat ik nu ga denken dat het is (maar misschien is het wel iets totaal anders ;)). Mail me maar even op ......,'

Nu ik er even over na heb gedacht ligt het er een beetje aan waar je het over wilt hebben. Dat is niet rot of persoonlijk bedoeld, hoor. Wil graag mailen of een vraag beantwoorden, maar wil het ook gewoon graag afsluiten nu en met mooie herinneringen terugdenken aan wat er tussen ons was.. Ik ben (toch) al best ver (voel me een stuk rustiger dan anderhalve maand geleden en heb vooral echt superfijne herinneringen nu). Wil graag eerst even weten of mailcontact (ligt er dus aan waar het over gaat) mij niet 'terug in de tijd' brengt... Ben natuurlijk nieuwsgierig, maar merk dat ik mezelf ook even moet beschermen, omdat het me nog teveel doet...
Dream as if you will live forever,
live as if you only have today!
...
@ Ruby-Ann: wat vind je precies het probleem van gevoelens, als jullie allebei single zijn (en elkaar blijkbaar leuk en aantrekkelijk vinden)?
@so-sophie geen zorgen, ik wil jou absoluut geen narigheid bezorgen, het is mijn nieuwsgierigheid die knaagt. jouw minnaar klinkt namelijk exact hetzelfde als de mijne en ik weet niet of dat inherent is aan het minnaar zijn in combinatie met mijn achterdocht of dat hij 2x hetzelfde flikt. that's all!
quote:so-sophie schreef op 24 oktober 2012 @ 10:45:

Dropje, ik ben blij dat mijn verhaal (en vooral de reacties daar op) voor iets goeds hebben gezorgd!

Sterkte, moeilijk hoor...

Een afscheidsdate, lastig... Aan de ene kant zo fijn, aan de andere kant zo moeilijk en beladen, omdat je dan weet dat het de laatste keer is. Ik zou het ook willen, maar niet kunnen, denk ik. Zou volgens mij alleen maar huilend in zijn armen liggen

Ik wou het ook, een afscheidsdate, mijn minnaar gaf duidelijk aan dat niet te kunnen trekken. Wij hebben het dus niet gedaan.

Het is wel zo dat ieder afscheid ons steeds zwaarder viel, en om elkaar dan te zien terwijl je weet dat het (voorlopig?) voor het laatst is... Denk dat we geen afscheid zouden kunnen nemen.
@kitchenknife....dat dacht ik al ;). Ben natuurlijk ook nieuwsgierig door je berichtje. Maar STEL dat het echt zo is.. Weet nu al dat ik dan weer een week een enorm k*tgevoel heb... Zou dat echt niet leuk vinden. Dus gevoel/verstand. Wil het weten, maar eigenlijk ook weer totaal niet. Het gaat nu best goed, en dat zou het echt voorlopig niet beter maken. Niks persoonlijks dus....zelfbescherming......
...
Ruby-Ann: duidelijk.. Eens met je ervaring over hechten e.d. Als je dat van jezelf weet, is het wellicht inderdaad verstandiger het niet meer te doen en te wachten op iemand met wie het wel kan/mag/goed voelt. Maar moeilijk... Wederom: gevoel/verstand.
Ja dat gevoel en verstand bijna nooit op 1 lijn liggen is echt vervelend!

Maar waar ik in het verleden altijd mijn gevoel volgde, probeer ik het nu eens met mijn verstand!

Voelt dus alleen niet zo goed als ik dacht, maar uiteindelijk is het wel beter...

quote:so-sophie schreef op 24 oktober 2012 @ 18:43:

Ruby-Ann: duidelijk.. Eens met je ervaring over hechten e.d. Als je dat van jezelf weet, is het wellicht inderdaad verstandiger het niet meer te doen en te wachten op iemand met wie het wel kan/mag/goed voelt. Maar moeilijk... Wederom: gevoel/verstand.
quote:Ruby-Ann schreef op 24 oktober 2012 @ 20:22:

Ja dat gevoel en verstand bijna nooit op 1 lijn liggen is echt vervelend!

Maar waar ik in het verleden altijd mijn gevoel volgde, probeer ik het nu eens met mijn verstand!

Voelt dus alleen niet zo goed als ik dacht, maar uiteindelijk is het wel beter...

[...]

Verstandig ;)

Ik spreek om dezelfde reden niet meer af....ook geen afscheidsdate. Wil net als jij dolgraag, maar weet dat het gewoon beter is van niet....dat het het alleen maar lastig maakt. Ik ben ook niet goed in het scheiden van seks en gevoel (is nu gebleken)
Ik kreeg vanmorgen een kort mailtje van mijn nr.2,dat hij ziek thuis is en mij voorlopig niet kan mailen. Ik moest mij om de rest niet te veel zorgen maken,daar komen we samen wel uit.

Daar zit ik dan. Zelf ben ik al half aan het afscheid nemen in gedachten en ik kan het nu niet uitspreken naar hem en heb het er moeilijk mee. Ik probeer al een beetje afstand te nemen.
egopost, sory...quote:so-sophie schreef op 24 oktober 2012 @ 20:39:

[...]

Verstandig ;)

Ik spreek om dezelfde reden niet meer af....ook geen afscheidsdate. Wil net als jij dolgraag, maar weet dat het gewoon beter is van niet....dat het het alleen maar lastig maakt. Ik ben ook niet goed in het scheiden van seks en gevoel (is nu gebleken)
Ja eeeh nu wil ik het weten ook. Hebben sofie en kitchenknife dezelfde minnaar?

Verder wil ik nogmaals de schrijfsters uitnodigen om een ava te nemen! Dat houdt de verhaallijnen makkelijker uit elkaar.
Haii dames, ik lees stilletjes nog steeds mee op dit topic, al ben/voel ik me geen minnares

@Sofie en Kitchenknife... dat zou wat zijn zeg, als het dezelfde blijkt te zijn!!

Het minnaarschap is moeilijker dan men denkt. Dat blijkt steeds weer uit alle berichten hier. Ikzelf heb nog steeds contact met mn vroegere nr2 (als ik al van een nr2 kan praten...) Hij neemt steeds contact met me op, maar negeert de aanzetjes richting een date, dus ach.. dan niet.

Verder heb ik een soort van sexvriend (??) Die zo af en toe komt aanwaaien, maar die zie ik echt niet regelmatig en doet me vrij weinig qua gevoel. Qua lust spat het er vanaf, da's dan wel weer leuk!!

En verder is het erg rustig bij mij. Ik berust in het feit dat mijn exnr2 me niet op die manier wil, al houdt hij het contact aan. En heb geen moeite meer met afstand houden en geen contact zoeken.

Een afscheidsdate (las ik hier ergens) zou ikzelf niet snel doen denk ik. Dat wordt bij mij een tranentrekkend drama haha

Ik zou het niet trekken iig.
quote:dropje97 schreef op 24 oktober 2012 @ 21:04:

Ik kreeg vanmorgen een kort mailtje van mijn nr.2,dat hij ziek thuis is en mij voorlopig niet kan mailen. Ik moest mij om de rest niet te veel zorgen maken,daar komen we samen wel uit.

Daar zit ik dan. Zelf ben ik al half aan het afscheid nemen in gedachten en ik kan het nu niet uitspreken naar hem en heb het er moeilijk mee. Ik probeer al een beetje afstand te nemen.

Wat een rotsituatie. Je kan even helemaal niks. Maar misschien kun je tijd wel gebruiken om je nog beter voor te bereiden op je gesprek. Dus goed dat je al wat afstand neemt. Daar begint het mee. Babysteps... Heb je inmiddels al enig idee wanneer je hem gaat spreken?

@Kitchenknife en @so-Sophie; het zal toch niet waar zijn? Kan me jouw reactie wel voorstellen Sophie. Dat zou alles in een heel ander daglicht plaatsen. Dan maar kop in het zand. Of knaagt de nieuwsgierigheid toch wel?

@Aviv: lang geleden! Zijn je flirts niet uitgelopen op iets blijvends? Nou ja, het was wel een goed teken dat je weer iets voelde nadat je nr 2 niet meer zag, toch? Snap dat het nog altijd knaagt bij je...

Bij mij is alles rustig. En weet je wat nou zo gek is? Ik vind het niet eens saai Ik word niet meer wakker met zo'n zwaar gevoel, ik kan steeds beter naar muziek luisteren die ooit iets betekende voor ons maar wat ik echt het fijnste vind: ik kan weer dingen voor de volle 100% doen. Dus zonder dat exminnaar in mijn hoofd zit. En dat is wel lekker. Tranen lijken even opgedroogd, maar kunnen zomaar weer komen hoor. Drie maanden geleden was ons laatste gesprek, en inderdaad de ergste pijn is er af. Maar hij zit natuurlijk nog in mijn hart. Zucht.
Ok gedaan!

Niks bijzonders wat ik schreef Rooss4, ik zei dat ik me stiekum heel goed voel als hij toch weer contact opneemt maar ik blijf toch afstandelijk... Ik weet dat dat een keer ophoudt natuurlijk...

quote:Rooss4 schreef op 25 oktober 2012 @ 13:51:

Ja eeeh nu wil ik het weten ook. Hebben sofie en kitchenknife dezelfde minnaar?

Verder wil ik nogmaals de schrijfsters uitnodigen om een ava te nemen! Dat houdt de verhaallijnen makkelijker uit elkaar.
Jee dames

Maarre.........ten eerste: hoe groot is die kans...? Van alle duizenden minnaars toevallig dezelfde en dat op basis van de zeer beperkte concrete informatie die hier geschreven is. Klein....

Het lijkt mij redelijk sterk, heb ook redenen om aan te nemen dat die kans echt heel minimaal is. Maar zelfs als het wel zo zou zijn, wat schieten we ermee op om het dan te weten...? Gaat mij niet helpen, in tegendeel. Ik ga er dus ook niet over mailen, want ik zou het dus niet eens willen weten..

Ik vind het overigens eigenlijk (achteraf) ook niet erg prettig dat ik die vraag krijg. Maar goed, besef me ook dat dat het risico is van posten op een openbaar forum. En kitchenknife heeft netjes gevraagd of ze het (via pb) mocht vragen, dus dat is op zich prima.

Toch voel ik me niet meer heel prettig om hier persoonlijke dingen te posten.

Dames, ik wens jullie veel wijsheid, sterkte, maar bovenal toch ook veel plezier en geluk....

Liefs Sophie
Hey Sophie, wat jammer dat je niet meer meeschrijft!!

Succes met alles dan maar, wens jou ook veel geluk, plezier en vooral veel liefde!!
@Roos,weet niet hoe ik een ava kan nemen. Ben een leek met de computer.

@Sparkle,ik weet nog niet wanneer ik hem spreek,laat het contact even aan hem over. Persoonlijke vraag aan jou: was het jou eigen beslissing om te stoppen met nr.2 om je weer te concentreren op je nr.1 ? Jou nr.1 wist niet van het bestaan van nr.2 of wel? Jou gevoel over muziek en de tranen kan ik heel goed meevoelen en begrijpen. Het gaat nu wel goed met je relatie met nr. 1, hè?
Drop: mail me even. Mijn mailadres staat in mijn uitgebreide profiel. Is gemakkelijker denk ik. Heb hier nl al vaker mijn verhaal gedaan en wil niet teveel in herhaling vallen. Maar mail er graag met je over door!

Mijn relatie met nr 1 is nog altijd goed ja. Er is ook geen crisis geweest door nr 2. Maar pas nu ga ik inzien dat het onze relatie wel onder druk heeft gezet. Alleen zag ik het toen niet. Nr 1 wel, hij heeft zich wel zorgen gemaakt maar die pas later uitgesproken. ( Dus ja, hij wist er van. niet tot in detail, maar hij wist het wel). Pas kortgeleden hebben we daar over gesproken. Heel heftig vond ik dat.
Hallo Allemaal,

Sorry voor mijn brute inval maar ik lees al een tijdje mee en wil toch even mijn situatie kwijt. Mijn minnaar en ik hebben wel daadwerkelijk onze partners verlaten voor elkaar. Chaos dat snappen jullie, hij heeft een dochter. Momenteel hebben we geen contact omdat er bij ons allebei zo een chaos is. Ik zit midden in het verkopen van mijn huis en bij hem is het allemaal nog wat erger. Nieuwe baan, nieuw huis, dochter boos, ex vrouw, omgeving boos bij elkaar dus best veel. Hij heeft gevraagd om een paar weken rust en ruimte om alles op een rijtje te krijgen en dan wil hij kijken of ik er nog ben en of dat er nog iets tussen ons is.

Hij heeft niet gevraagd op hem te wachten want ondanks dat we zielsveel van elkaar houden hij vond niet dat hij dat recht had. In 4 weken tijd heb ik twee smsjes van hem gehad en hij geeft aan dat als hij er toe aan hij graag weer wil afspreken. Ik geef hem zijn rust en hij hoort niks van mij.

Het doet pijn, enorm veel pijn hij heeft wat harde dingen gezegd om die rust en ruimte te creeeren zodat ik hem even los laat omdat hij mij niet los kan laten (cliché)

Ik word heen en weer gesleept tussen twijfels. Ik ga verder met mijn leven en doe leuke dingen maar God wat mis ik hem. Ik wil zo graag contact opnemen maar hij is er nog niet klaar voor. Voor echte liefde ben je toch altijd klaar?
Nee sorry dat is niet eerlijk van me ik weet zijn echte reden. Hij vind dat hij eerste het oude moet afsluiten voordat hij iets nieuws kan beginnen omdat dat anders gedoemd te mislukken is.

Ik weet het niet zo goed meer heb het soms zo moeilijk, zucht....
Dropje, zoek een leuk plaatje op internet en sla `m op in je bestanden.

Ga naar "mijn viva" en dan naar "bewerk profiel". (bovenaan de pagina)

In het rood staat iets van "portret toevoegen" en dan kom je in je bestanden. Je klikt het leuke plaatje aan en klinkt dan op "wijzig". even f5 en kijken of het gelukt is.

Sophie, jammer dat je je hier niet veilig genoeg meer voelt om hier te schrijven. Toch zou je nog prima je verhaal kwijt kunnen als je de details maar weglaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo geamuseerd zou zijn als iemand via het forum vraagt of ik even contact op wil nemen omdat mijn minnaar verhaal haar bekend voorkomt. In het kader van "wat niet weet....".
quote:engel19 schreef op 26 oktober 2012 @ 14:53:

Voor echte liefde ben je toch altijd klaar?

Als je dat echt, diep in je hart vindt dan kan je bijna je conclusies trekken.

Elkaar verlaten voor de nummers 2 is nooit een goed idee, echt, dat gaat bijna altijd mis.

Neemt niet weg dat je nu pijn en verdriet hebt en eigenlijk is dat zuur. Je verlaat je partner om een nieuw leven te beginnen met (zo lijkt het) de liefde van je leven en dan verzandt je beiden in een scheidingsweb. Logisch dat dochters en exen boos zijn. Logisch dat het verlies van je huis zijn wissel trekt.

Was het het allemaal waard?
quote:Rooss4 schreef op 26 oktober 2012 @ 15:32:

[...]

Als je dat echt, diep in je hart vindt dan kan je bijna je conclusies trekken.

Elkaar verlaten voor de nummers 2 is nooit een goed idee, echt, dat gaat bijna altijd mis.

Is dat werkelijk zo Rooss?

Ik ben het in zoverre wel eens met je wat je hier ook al eens eerder schreef. Je moet je nr1 niet verlaten omwille van je nr2 maar omdat het met nr1 echt niet meer gaat. Nr1 verlaten voor nr2 is idd geen goede zet. Maar, om daar nu de conclusie aan te hangen dat dat bijna altijd mis gaat weet ik nu zo net ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven