Hoe zit dat nu juist met een joint?
donderdag 24 mei 2007 om 09:26
Je hoort van alles en nog wat, ik word er al bijna gek van. Hoe zit dat nu juist, hoe 'gevaarlijk' is een joint? Mijn vriend rookt af en toe (meestal thuis) een joint. Zeg maar bijna iedere avond ééntje, waar hij een ganse avond mee doet, hij rookt die niet in 1x op. Meestal wordt die dan nog gedeeld met een vriend, dus echt een volledige joint oproken gebeurd al niet zo veel. Hij heeft er in feite geen 'last' van, en ik ook niet. Ik zie niks aan hem, hij is niet anders dan anders, zou misschien wel vlugger in slaap vallen, maar dat heeft hij als hij echt moe is ook, dus ja. Moet ik me daar nu zorgen om maken? Ik vind het niet leuk dat hij het doet, gewoon omwille van de vele dingen die errond gezegd worden. Daardoor heb ik schrik dat 'hij toch niet goed bezig is'. Zonder dat kan het me eigenlijk niet veel schelen, want zoals ik al zei, ik heb totaal geen problemen met of last van hem als hij eentje gerookt heeft...

donderdag 31 mei 2007 om 21:47
Leuk dat je vriend je probeert gerust te stellen Fien....maar, zeggen is 1 ding, uitvoeren een tweede.......
Het is jouw leven en jouw vriend en het worden straks jullie kindjes, maar als IK jou was dan zou ik eerst willen dat hij er een hele poos 'vanaf' was voordat ik zelfs maar aan kinderen zou gaan denken.....
Maar ja, dat ben ik, en ik ben niet jij.
Het is jouw leven en jouw vriend en het worden straks jullie kindjes, maar als IK jou was dan zou ik eerst willen dat hij er een hele poos 'vanaf' was voordat ik zelfs maar aan kinderen zou gaan denken.....
Maar ja, dat ben ik, en ik ben niet jij.
donderdag 31 mei 2007 om 21:52
mijn partner heeft meer als 10 jaar dagelijks jointjes gerookt
nu moest hij stoppen van mij en van de huisarts naar aanleiding van een fertiliteits test hij is 75 % verminderd vruchtbaar :?
maar mijn dappere dodo is nu al vanaf eind maart gestopt en houd het kranig vol zonder te zeuren te mekkeren of what so ever
nu moest hij stoppen van mij en van de huisarts naar aanleiding van een fertiliteits test hij is 75 % verminderd vruchtbaar :?
maar mijn dappere dodo is nu al vanaf eind maart gestopt en houd het kranig vol zonder te zeuren te mekkeren of what so ever
donderdag 31 mei 2007 om 22:11
Mijn man had ook altijd gezegd dat als hij een leuke meid tegen zou komen die hij echt de moeite waard vond, hij zou stoppen..
Toen wij elkaar een tijdje kenden zei hij dus ineens dat hij ging stoppen. Ik was echt verbaasd en zijn vrienden nog meer. Ook van zijn vrienden hoorde ik dat hij dat altijd had gezegd. Nu, hij heeft dat dus ook daadwerkelijk gedaan. Maar goed, mijn man is ook echt een type die zegt wat hij doet, dat is met alles zo..dat is natuurlijk ook per mens verschillend. Ik ken zat mensen die ook altijd zeiden dat als er kinderen kwamen ze zouden stoppen met blowen en die dat even volhielden, maar nu nog steeds volop blowen zodra kids op een oor liggen dus ja..
En Fien, voor jou is dit nu ook niet zo belangrijk denk ik. Ik denk dat jij voor jezelf moet besluiten of zijn visie hierop en zijn gedrag hierin, bij jou passen. Is dit voor jou acceptabel of juist niet? Dat is belangrijk, hoe jij hier tegenover staat en je hierbij voelt...
Toen wij elkaar een tijdje kenden zei hij dus ineens dat hij ging stoppen. Ik was echt verbaasd en zijn vrienden nog meer. Ook van zijn vrienden hoorde ik dat hij dat altijd had gezegd. Nu, hij heeft dat dus ook daadwerkelijk gedaan. Maar goed, mijn man is ook echt een type die zegt wat hij doet, dat is met alles zo..dat is natuurlijk ook per mens verschillend. Ik ken zat mensen die ook altijd zeiden dat als er kinderen kwamen ze zouden stoppen met blowen en die dat even volhielden, maar nu nog steeds volop blowen zodra kids op een oor liggen dus ja..
En Fien, voor jou is dit nu ook niet zo belangrijk denk ik. Ik denk dat jij voor jezelf moet besluiten of zijn visie hierop en zijn gedrag hierin, bij jou passen. Is dit voor jou acceptabel of juist niet? Dat is belangrijk, hoe jij hier tegenover staat en je hierbij voelt...
vrijdag 1 juni 2007 om 06:49
Vandaar dat mijn vriend ook zo verwonderd opkeek toen ik er over begon... ik héb er eigenlijk geen last van. Hij is niet anders dan anders. Voor mij maakt het nu inderdaad (nog) niks uit. Maar voor later heb ik er wel schrik van, de eventuele gevolgen. Vriendlief is ook iemand die doet wat hij zegt. Zo goed ken ik hem ondertussen wel. En als hij zegt dat hij zal stoppen, dan geloof ik hem. Ik heb hem al in alles vertrouwd, vertrouw hem daarin ook, heb hem dat gezegd en hem ook gevraagd nooit mijn vertrouwen te schaden. Volgens mij zal hij dat ook niet doen. Had hier trouwens vergeten schrijven dat hij al eens 4 jaar gestopt is en me gezegd heeft nu al te minderen met roken (algemeen dan, joints en sigaretten)...
zondag 3 juni 2007 om 23:37
Herkenbaar verhaal. Mijn vriend rookt ook elke avond een jointje. Exact zoals jij het omschrijft; doet er weinig wiet in. Kleine jointjes, dat is wat hij rookt.
Hij geeft aan; 'de één drinkt een paar glazen bier en ik rook een jointje.' Drinken doet hij dan ook niet. Niet dat ik het 'goed' wil praten o.i.d.
M'n vriend heeft overigens een eigen bedrijf, wat prima loopt.
We zijn eens een weekendje naar Antwerpen geweest en nam hij niks mee. Hij kan dus zeker zonder. Het liefst zie ik ook dat hij het niet meer elke avond doet, maar het is en blijft zijn keuze.
Hij geeft aan; 'de één drinkt een paar glazen bier en ik rook een jointje.' Drinken doet hij dan ook niet. Niet dat ik het 'goed' wil praten o.i.d.
M'n vriend heeft overigens een eigen bedrijf, wat prima loopt.
We zijn eens een weekendje naar Antwerpen geweest en nam hij niks mee. Hij kan dus zeker zonder. Het liefst zie ik ook dat hij het niet meer elke avond doet, maar het is en blijft zijn keuze.

maandag 4 juni 2007 om 09:22
Heb vorige week effe gegoogeld naar marihuana en gisteren eens alles doorgenomen...
Ik weet dat ik nu veel boze reacties zal krijgen en noem me maar dom, maar ik vind dat daar allemaal niet zo zwaar aan getilt wordt.
Ok, er zijn gevolgen voor later aan verbonden, zoals mindere vruchtbaarheid. maar er stond ook, van zodra er gestopt wordt met roken herstelt zich dit. En voor mensen met aanleg voor depressie ed is er veel kans dat ze dit krijgen.
Maar mijn vriend heeft al aangegeven te verminderen en uiteindelijk te stoppen. Hij heeft er dit weekend met zijn vrienden over gepraat, dat er niet altijd meer bij ons mag gerookt worden van zodra hij stopt en indien wel, alleen buiten of in de keuken. Eén van zijn vrienden maakte direct de opmerking dat hij nooit volledig zou stoppen met joints roken. Ik zag mijn vriend knipogen naar mij. Hij antwoorde die vriend direct dat hij respect had voor mij en dat voor mij wél over had... Zijn vriend zei niks meer...
Ik weet dat ik nu veel boze reacties zal krijgen en noem me maar dom, maar ik vind dat daar allemaal niet zo zwaar aan getilt wordt.
Ok, er zijn gevolgen voor later aan verbonden, zoals mindere vruchtbaarheid. maar er stond ook, van zodra er gestopt wordt met roken herstelt zich dit. En voor mensen met aanleg voor depressie ed is er veel kans dat ze dit krijgen.
Maar mijn vriend heeft al aangegeven te verminderen en uiteindelijk te stoppen. Hij heeft er dit weekend met zijn vrienden over gepraat, dat er niet altijd meer bij ons mag gerookt worden van zodra hij stopt en indien wel, alleen buiten of in de keuken. Eén van zijn vrienden maakte direct de opmerking dat hij nooit volledig zou stoppen met joints roken. Ik zag mijn vriend knipogen naar mij. Hij antwoorde die vriend direct dat hij respect had voor mij en dat voor mij wél over had... Zijn vriend zei niks meer...
donderdag 7 juni 2007 om 15:25
kan voorbarig zijn, maar mn vriend rookt nu toch al een hele week niet meer. hij heeft me wel gezegd nu nog niet volledig te willen stoppen, maar is toch aan het 'bewijzen' dat hij het niet echt nodig heeft. Erg om te zeggen misschien, maar het was me eigenlijk niet opgevallen tot hij er gisterenavond een opmerking over maakte. kvind het wel super dat alles wat ik hem zeg toch gehoor krijgt. was in mijn andere relaties vaak niet het geval...

maandag 11 juni 2007 om 02:12
quote:
@ lousje, lees het stukje van Yamuna nog eens!
Trouwens, een heel weekend zonder zeg, nee, jouw vriend is zeker niet verslaafd. Ik verneem een 'sarcastische' ondertoon in jouw laatst zin, jammer. Het stukje heb ik gelezen, maar zoals ik al eerder in m'n bericht heb vermeld; de hoeveelheid die hij in een jointje stopt is nihil. Meer sigaret dan wiet.
Trouwens, een heel weekend zonder zeg, nee, jouw vriend is zeker niet verslaafd. Ik verneem een 'sarcastische' ondertoon in jouw laatst zin, jammer. Het stukje heb ik gelezen, maar zoals ik al eerder in m'n bericht heb vermeld; de hoeveelheid die hij in een jointje stopt is nihil. Meer sigaret dan wiet.
maandag 11 juni 2007 om 09:08
mijn vriend heeft een week niet gerookt, dit weekend terug wel. vrijdag was er iets gebeurd op zijn werk waardoor hij heel opgejaagd liep, toen heeft hij wel gerookt. we vertrekken volgende week voor 10 dagen op vakantie en ik had wel veel schrik dat hij er zou meenemen op reis, maar gelukkig doet hij dat niet. hij doet dat nooit zegt hij, hoewel hij er toch meehad op skiverlof. maar hij heeft het me beloofd en zal het dus ook niet doen. ik ben gerust
maandag 2 juli 2007 om 11:57
ben nu 10 dagen met mijn vriend op vakantie geweest, en hoewel ze er echt heel regelmatig mee voor zijn neus stonden (verschrikkelijk gewoon), heeft hij toch niks gerookt. en ik moet zeggen, ik heb echt geen verschil gezien. op 14 dagen 'jointvrij' zou je toch verschil moeten zien? Het enige wat ik vaststel als mijn vriend gerookt heeft is dat hij - hoe moet ik het zeggen - precies doodmoe is. dan kan hij effe doorzakken in de zetel en heel rustig zijn. maar dat heeft hij op vakantie evengoed gehad, na een dagje zwaar wandelen...

dinsdag 3 juli 2007 om 13:25
@boogschutter. Alsof het wat uitmaakt hoeveel wiet erin een joint zit. Het zit erin, dus dan ben je aan het gebruiken. Over het algemeen zit er trouwens meer shag dan wiet in een joint, dus zo bijzonder is dat niet.
@Fien, blij te horen dat je wat zekerder van je zaak bent. Ik hoop dat je vakantie leuk was. Enne.... zetel
Belgje! Moest alweer lachen.
@Fien, blij te horen dat je wat zekerder van je zaak bent. Ik hoop dat je vakantie leuk was. Enne.... zetel

donderdag 2 augustus 2007 om 13:59
We zijn nu een goede maand terug van vakantie, en in de tijd heeft mijn vriend misschien 2x een joint gerookt, steeds samen met een vriend. Over een paar maanden rookte hij regelmatig (bijna iedere dag) een joint na zijn werk, nu doet hij dat niet meer. Waarom weet ik niet, ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat ik liever heb dat hij niet dan wel rookt. Zelf ben ik gestopt met roken (sigaretten), dus misschien dat hij het ook daarom doet. Toen ik vrijdagavond thuis kwam na een avondje stappen, rook ik dat hij een joint gerookt had (ik wist niet dat er een vriend langsgeweest was) en ik moet blijkbaar heel ontgoocheld gereageerd hebben, want hij maakte er zondagavond een opmerking over. Sindsdien heeft hij nog niks gerookt. Ik vind het super van hem, echt waar. Hij zegt dat hij dat rookt omwille van de smaak (beter dan een sigaret) en omdat hij er rustig van wordt. Hij heeft in heel zijn leven nog nooit zoveel stress gehad als nu denk ik hehe. De afgelopen weken zijn we volop bezig mijn spulletjes aan het verhuizen bij hem en hij is van alles en nog wat aan het aanpassen in zijn huisje, zodat al mijn spulletjes een plaatsje kunnen hebben. En toch rookt hij niet. En da's niet de enige aanpassing die hij gedaan heeft. Ik vind het super :D Ik weet nu 100% zeker dat hij voor onze relatie wilt gaan...
donderdag 2 augustus 2007 om 23:47
Interessant topic!! Herkenbaar wat jullie schrijven!
Ik ga ook nog reageren op jullie hoor! Eerst een andere keer alles goed lezen
! Mijn man rookt al meer dan 20 jaar dagelijks een jointje. Niet veel, zo'n 2 gram per week.
Paar maanden geleden is hij een paar maanden gestopt omdat hij in behandeling was voor een verslavingsprobleem (alcohol... hij drinkt niet meer, maar het zal altijd een waakzaam punt blijven).
Hij is toen getest op ADHD, hij is 38:P, en bleek dit te hebben. Dit was geen verrassing!!! Het blowen heeft hij altijd (onbewust) als vorm van zelfmedicatie gebruikt, het was de enige manier om rust te kijgen die voor hem hielp.
Inmiddels slikt hij medicatie tegen ADHD, maar is in overleg met de verslavingsarts toch weer gaan blowen. Ik geniet van de rust in huis als hij stoned is... geen woordenvloed van zinnen over me heen, geen zenuwachtig gedoe in huis, geen stemmingswisselingen/frustraties, maar gewoon: RUST! De medicatie alleen (hij heeft al meerdere soorten geprobeerd) geeft niet voldoende rust en overzicht. Dit is een hele goeie manier voor hem in combi met blowen.
Zelf is hij toen hij gestopt was veel gevoeliger, meer open, realistischer (had toch vaak een soort van 'gordijntjes' voor zijn ogen hangen). Dat was er heel positief aan, maar voor de rust in zijn lijf werkte het niet in zijn voordeel.
Hij heeft een eigen zaak die goed loopt, werkt zo'n 70 uur p/w en functioneert helemaal prima op deze manier. Ik ben heel blij met deze situatie.
Trouwens... wij hebben fertiliteitsonderzoeken gehad en zijn zaad was uitmuntend goed. Het kan invloed hebben op de kwaliteit, maar bij ons gelukkig niet!
Liefs, Biker
Ik ga ook nog reageren op jullie hoor! Eerst een andere keer alles goed lezen

Paar maanden geleden is hij een paar maanden gestopt omdat hij in behandeling was voor een verslavingsprobleem (alcohol... hij drinkt niet meer, maar het zal altijd een waakzaam punt blijven).
Hij is toen getest op ADHD, hij is 38:P, en bleek dit te hebben. Dit was geen verrassing!!! Het blowen heeft hij altijd (onbewust) als vorm van zelfmedicatie gebruikt, het was de enige manier om rust te kijgen die voor hem hielp.
Inmiddels slikt hij medicatie tegen ADHD, maar is in overleg met de verslavingsarts toch weer gaan blowen. Ik geniet van de rust in huis als hij stoned is... geen woordenvloed van zinnen over me heen, geen zenuwachtig gedoe in huis, geen stemmingswisselingen/frustraties, maar gewoon: RUST! De medicatie alleen (hij heeft al meerdere soorten geprobeerd) geeft niet voldoende rust en overzicht. Dit is een hele goeie manier voor hem in combi met blowen.
Zelf is hij toen hij gestopt was veel gevoeliger, meer open, realistischer (had toch vaak een soort van 'gordijntjes' voor zijn ogen hangen). Dat was er heel positief aan, maar voor de rust in zijn lijf werkte het niet in zijn voordeel.
Hij heeft een eigen zaak die goed loopt, werkt zo'n 70 uur p/w en functioneert helemaal prima op deze manier. Ik ben heel blij met deze situatie.
Trouwens... wij hebben fertiliteitsonderzoeken gehad en zijn zaad was uitmuntend goed. Het kan invloed hebben op de kwaliteit, maar bij ons gelukkig niet!
Liefs, Biker
vrijdag 3 augustus 2007 om 09:12
Een vriend van mijn lief heeft dat ook, hij moet blowen om rustig te blijven, anders wordt zijn vriendin er gek van. Zelfs ik merk het verschil. Aan de andere kant vind ik dat mijn vriend rustiger is als hij niet blowt (als ik het verschil na 3 weken al kan zien natuurlijk, dat weet ik niet). Hij zegt dat dat gewoon de omstandigheden zijn, hij kijkt enorm uit naar de dag dat alles verhuisd is en dat we definitief samenwonen. Hij zegt dat hij rookt om beter te kunnen slapen, en dat heeft hij de laatste tijd inderdaad niet nodig hehe. Maar toch, in de vakantie hadden we heel relaxe dagen en toen rookte hij ook niet. Vind het super. Ik ben er eigenlijk niet echt tegen, want ik zie echt wel geen verschil bij hem (geblowt of niet). Hij heeft nergens last van, blowt nu al zeker 15 jaar, en heeft een knalgeheugen (ik kan het je verzekeren, niet normaal). Maar toch wringt het ergens. Waarom weet ik niet. Reacties van de omgeving?
vrijdag 3 augustus 2007 om 10:49
quote:
Trouwens, een heel weekend zonder zeg, nee, jouw vriend is zeker niet verslaafd.
En toch zit er een heel groot punt in dat hij beter een jointje kan roken dan elke avond alcohol gebruiken! En ja als hij een heel weekend zonder last niet blowt en er geen drang naar heeft is hij niet verslaafd. Verslaafd ben je als hij helemaal gek zou worden van de drang naar een jointje, saggo, slecht slapen, geen eetlust enz.
Trouwens, een heel weekend zonder zeg, nee, jouw vriend is zeker niet verslaafd.
En toch zit er een heel groot punt in dat hij beter een jointje kan roken dan elke avond alcohol gebruiken! En ja als hij een heel weekend zonder last niet blowt en er geen drang naar heeft is hij niet verslaafd. Verslaafd ben je als hij helemaal gek zou worden van de drang naar een jointje, saggo, slecht slapen, geen eetlust enz.
vrijdag 3 augustus 2007 om 15:36
quote:
quote: pruttel reageerde
Vooral van die laatste 2 heeft mijn vriend totaal geen last - LOL
Nee, ik ben gerust gesteld
En so in (hehe, doet hier wel niet ter zake maar tis zo hihi)
Greetz
quote: pruttel reageerde
Vooral van die laatste 2 heeft mijn vriend totaal geen last - LOL
Nee, ik ben gerust gesteld
En so in (hehe, doet hier wel niet ter zake maar tis zo hihi)
Greetz

vrijdag 3 augustus 2007 om 16:03
dinsdag 9 maart 2010 om 15:23
dinsdag 9 maart 2010 om 15:27
quote:Jaidy schreef op 09 maart 2010 @ 15:23:
ieder zijn eigen mening
ik blow vanaf mijn 17e elke avond een joint
het is echt niet zo voorboden het is een rust die je vind
ik vind het heerlijk om voor het slapen gaan een jointje op te steken
idd zie het gewoon als een biertje
ik bedoel een normale sigaret word ook geaccepteerd.Je taalkwaliteiten gaan er anders niet echt op vooruit. flauw grapje
ieder zijn eigen mening
ik blow vanaf mijn 17e elke avond een joint
het is echt niet zo voorboden het is een rust die je vind
ik vind het heerlijk om voor het slapen gaan een jointje op te steken
idd zie het gewoon als een biertje
ik bedoel een normale sigaret word ook geaccepteerd.Je taalkwaliteiten gaan er anders niet echt op vooruit. flauw grapje
Stressed is just desserts spelled backwards