Gezondheid alle pijlers

Wie herkent dit?

26-10-2012 19:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken voel ik natuurlijk altijd wel wat buikpijn, helemaal onderin. Normale menstruatieklachten, denk ik.

Het is nu echter al vier keer gebeurd dat het uit de hand liep:

Het begint met de bekende menstruatiepijn. Dat wordt in korte tijd zeer heftig. Ik krijg soms plotselinge diarree en word erg misselijk. Ik krijg het loeiheet maar voel dan volgens mijn man ijskoud aan. Ik ga rillen en krijg koudzweet en vervolgens kan ik mij alleen maar in een bolletje krullen door de pijn in mijn onderbuik. Het duurt echter altijd 'maar' anderhalf uur. Dan herstel ik en de pijn verdwijnt vanzelf.

Het is bij mij, als het gebeurt, altijd de vierde dag. En gelukkig lang niet elke maand.

Ik heb hier uiteraard al eens de huisarts voor bezocht. Zij adviseerde bij het begin meteen pijnstillers te nemen. Ze leek zich geen zorgen te maken.

Toch vraag ik mij af of meer vrouwen dit hebben, plotseling zo heftig.

Zijn er meer dames die dit hebben? En wat doe je eraan, of om het te voorkomen?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ik zou het voor de zekerheid toch eens goed laten nakijken.

*medische praat zonder enige medische achtergrond-alert*

Zulke pijn lijkt endometriose-achtig, al is het dan wel heel raar dat het maar anderhalf uur is op dag 4.
Hoe zit dat dan met endometriose? Duurt dat altijd langer?
Ik zou mijn eigen onderschrift nog eens goed lezen als ik jou was en je eigen advies volgen.

Als je het idee hebt dat het niet klopt, ga dan terug naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar de gynaecoloog.

Ik herken het niet, maar het lijkt me erg naar voor je.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Ik vertrouw opzich in de geruststelling van mijn huisarts.

Ik ken alleen in mijn omgeving niemand die dit ook heeft. Ik vraag me af of er anderen zijn die dit kennen, en wat ze ermee doen.

Dankjewel
Jup ik herken het..

Heb het ook, sinds kort ben ik er vanaf.. Ik had hele erg onderbuikpijn kreeg het er ook bloedbenauwd van zo'n zeer deed het.. En, echt ik kon wel op de grond gaan liggen huilen van de pijn.. Soms in de nacht ook wakker, echt vreselijk! Ze dachten iets in de baarmoeder, dus uitstrijkje gemaakt e.d maar kwam niets uit, doorverwijzing naar gynecoloog kwam ook niks uit. Dus alles was daar prima in de orde. Sinds een maand eet ik '' extra'' gezond, meer bruin brood, crackers e.d, en heb ik er steeds minder last van, nog eens met mijn huisarts overlegd. en waarschijndelijk heb ik dus last van iets spastische darmen of iets in die richting?

De pijn lijkt soms van de '' baarmoeder '' af te komen, maar als je darmklachten hebt, die kunnen ook daarnaar toe uitstralen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 26 oktober 2012 @ 20:33:

Jup ik herken het..

Heb het ook, sinds kort ben ik er vanaf.. Ik had hele erg onderbuikpijn kreeg het er ook bloedbenauwd van zo'n zeer deed het.. En, echt ik kon wel op de grond gaan liggen huilen van de pijn.. Soms in de nacht ook wakker, echt vreselijk! Ze dachten iets in de baarmoeder, dus uitstrijkje gemaakt e.d maar kwam niets uit, doorverwijzing naar gynecoloog kwam ook niks uit. Dus alles was daar prima in de orde. Sinds een maand eet ik '' extra'' gezond, meer bruin brood, crackers e.d, en heb ik er steeds minder last van, nog eens met mijn huisarts overlegd. en waarschijndelijk heb ik dus last van iets spastische darmen of iets in die richting?

De pijn lijkt soms van de '' baarmoeder '' af te komen, maar als je darmklachten hebt, die kunnen ook daarnaar toe uitstralen.Had je deze klachten alleen tijdens je menstruatie?
Nee, heel soms ook buiten mijn menstruatie.. maar het meeste tijdens mijn menstruatie.. Mijn huisarts zei, dat het kan zijn dat je baarmoeder dan een beetje van '' slag '' is, en dus je darmen ook wat meer. Maar? Ik ben nooit onderzocht op mijn darmen, dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt hoor! Ik heb gezegd, dat ik dat nog niet wil omdat het nu beter gaat met me. En het belangrijkste vond ik dat er niets mis was met mijn baarmoeder, en dat is zeker niet. Ik zou als ik jou was gewoon een uitstrijkje laten maken bij de huisarts..
Heb ik al eens laten doen. Was gelukkig helemaal in orde .

Jij hebt het geprobeerd te verminderen door beter te eten? Hoe heb je het op het moment zelf aangepakt?
Ah oke! Dat is fijn, een fijne geruststelling.

Ja, ik eet nu meer vezels. Kies nu voor bruine boterhammen of tarwebrood, en van die crackers met pitjes, en vezels. En merk dat mijn darmen daar rustiger onder zijn, Ben ik nu ongeveer 3 weken mee bezig, sindsdien 1x héel klein beetje pijn nog gehad, maar niets in vergelijking met wat ik aan pijn heb gehad.. En eigenlijk verder niet meer. Dus ik denk wel dat het daardoor komt, zeker weten doe ik het niet, want ik heb het niet laten onderzoeken.

Op het moment zelf, ga ik rustig op de bank liggen of zitten, net wat prettig voor me is. meestal zitten. En verder kun je helaas weinig doen, Koud washandje op je voorhoofd wil ook weleens helpen.

Als dat is wat je met de vraag '' hoe heb je het op het moment zelf aangepakt 'bedoeld!

Liefs Wished
Ik heb ook hele pijnlijke menstruaties. De klachten zijn heel herkenbaar: een zware, continu aanwezige pijn in mijn onderbuik die doortrekt naar mijn rug en naar beneden toe. Soms doen ook mijn bovenbenen pijn. De pijn is zo hevig dat ik er soms van ga braken, en ik ben zelfs een keer flauwgevallen.

Ook mijn huisarts zei dat het niks gevaarlijks zou zijn. Bij mij was de pijn aanzienlijk minder toen ik de pil gebruikte. Misschien is dat een optie voor je?

Momenteel gebruik ik de pil niet. Nu neem ik, zodra mijn menstruatie komt, een ibuprofen en 2 paracetamol. Daarmee is de pijn goed te dragen en ben ik niet meer twee dagen uitgeschakeld.

Wat mij wel opvalt, is dat je voorheen helemaal geen klachten van je menstruatie had. Dat vind ik persoonlijk wel vreemd. Als je klachten niet verbeteren, zou ik toch eens vragen aan de huisarts of de gynaecoloog nog eens wil kijken. Een echo is zo gemaakt en geeft een hoop duidelijkheid.

Succes!

PS: een warme kruik op je buik of rug wil misschien ook wat helpen.
Dit is echt heel herkenbaar! Vooral zoals ekell het omschrijft herken ik het: "een zware, continu aanwezige pijn in mijn onderbuik die doortrekt naar mijn rug en naar beneden toe." En inderdaad ook altijd overgeven, pijn die doorstraalt in mijn bovenbenen, ijskoud en loeiheet tegelijk en kronkelen van de pijn.

Bij mij duurt het ook 'maar' anderhalf uur. Gelukkig weet ik dat inmiddels tijdens zo'n aanval en is het met een kruik 'afwachten' tot de anderhalf uur voorbij zijn.

Vroeger had ik zo'n aanval elke maand en meerdere achter elkaar. Toen ben ik aan de pil gegaan en was ik er van af. Sinds een tijdje gebruik ik de pil niet meer en zijn de aanvallen af en toe weer terug. Kramp in mijn darmen is het absoluut niet, dat voelt heel anders! Ik heb het ook alleen tijdens mijn menstruatie.

Het enige dat bij mij helpt is de pil slikken, want als zo'n aanval eenmaal opkomt ben ik te laat voor pijnstillers (en die braak ik ook weer uit...). Een kruik helpt een klein beetje. Verder is het helaas wachten tot de pijn weer afzakt en verdwijnt.
Ik heb ook altijd enorme menstruatiepijn, krijg er hyperventilatie van en ben ook een paar keer flauwgevallen op het werk. Nachten lang wakker, vreselijk!. Het enige wat ik wilde was dan onder een hete douche met veel pijnstillers en de douche straal op mijn buik, dan werd het iets rustiger. Heb alles al geprobeerd, en wat ik soms al dacht maar nu toch echt begin te geloven is dat het ook een combinatie is van menstruatie pijn en iets met mijn darmen.

Omdat ik de dagen voor mijn menstruatie niet naar het toilet kan hoopt het zich toch op. Na de 2e dag ongesteld zijn moet ik onwijs veel poepen. En dat lucht op.

Nu voel ik bijvoorbeeld al dat ik over een paar dagen ongesteld ga worden, en hou ik echt in de gaten of ik nog steeds dagelijks naar de wc ga. Zo niet dan begin ik al met laxerende thee te drinken.

Raar maar ik heb echt het idee dat daardoor mijn menstruatie pijn iets meer dragelijk is, de scherpe randjes zijn eraf.

Dus om een lang verhaal kort te houden, let eens op je stoelgang voordat je gaat menstrueren.

Sterkte ik weet hoe waardeloos het is.
quote:Pancake schreef op 26 oktober 2012 @ 21:51: Het enige dat bij mij helpt is de pil slikken, want als zo'n aanval eenmaal opkomt ben ik te laat voor pijnstillers (en die braak ik ook weer uit...).Dat heb ik inderdaad ook. Als de pijn eenmaal opgekomen is, kan ik pillen naar binnen werken wat ik wil, maar dat helpt dan helemaal niks meer. Vandaar: bij de eerste signalen dat ik ga menstrueren, neem ik preventief pijnstilling in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven