Twijfel over relatie...

28-10-2012 14:34 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik de enige ben die de beslissing kan nemen maar soms is het fijn om dingen van je af te schrijven en meningen van anderen kunnen je soms net dat zetje in de juiste richting geven... Vandaar mijn verhaal...

Ik heb nu 4 jaar een relatie met een hele lieve jongen. We wonen twee jaar samen in ons droomhuis en hebben het fijn samen.

Ik heb wel vaker twijfels gehad gedurende de relatie, maar die gingen altijd na een paar dagen weer weg. Nu heb ik al een aantal weken twijfel en die gaan maar niet weg....

Wat altijd een probleem (voor mij) in onze relatie is geweest dat mijn vriend een laag libido heeft wat betekend dat hij bijna nooit zin heeft in sex. Omdat ik sex/ intimiteit heel belangrijk vind, is dit een beladen onderwerp geworden waardoor we het nog minder zijn gaan doen... De laatste keer was maart denk ik....

Ik merk aan mezelf ook dat ik geen initiatief meer neem omdat ik iemand wil die er van geniet, zich kan laten gaan.

Ik probeer dit te accepteren, maar ik weet niet of ik zonder (goede) sex kan leven...

Als ik heel eerlijk ben, was de eerste kus al niet vol overgave en heb ik altijd een soort van rem bij mijn vriend gevoeld. Hij kan zich niet laten gaan (in meerdere emoties niet) en hij heeft daar geen last van, maar ik begin daar wel last van te krijgen....

Waarom ik dan toch een relatie met hem ben aan gegaan, is omdat ik na twee lastige relatie echt op zoek was naar een lieve en stabiele jongen die mij accepteert, er altijd voor me is, te vertrouwen is en waarbij ik mezelf kan zijn.

Dit is er allemaal en dat geeft een heel veilig en vertouwd gevoel.

Het is zeker een veilige basis, maar soms denk ik, is dit het...?

Soms heb ik het gevoel dat ik iemand nodig heb waar ik meer mee kan delen... Niet alleen sex en passie ( want dat wordt vast altijd minder na 4 jaar...?) maar ook gek doen, lol hebben, toekomstplannen maken.

Voor mijn vriend is het een prima leventje zo met mij en loopt het gewoon lekker...

Afgelopen week heb ik het hem vertelt dat ik twijfels heb. Hij vindt het heel erg en kwam de volgende dag huilend thuis van zijn werk.

Dat vind ik dan zo zielig!!! En dan voel ik dat ik het wel heel fijn heb met hem.

Dus eigenlijk voel ik dat mijn gevoel voor hem steeds minder word, maar omdat het wel fijn is om bij hem te zijn en het loopt gewoon lekker, is de stap om weg te gaan heel lastig...

Daarbij komt ook de paniek voor de toekomst; huis verkopen in deze tijd, andere woning zoeken, financieel, alleen zijn enz.

Iemand dezelfde ervaring of een mening waar ik iets aan kan hebben?

Ik spring nogal van hak op de tak (dat doen mijn emoties ook op het moment....; ))

X
De sex kun je aan werken, therapie heet dat...
Ook als iemand nooit geen zin heeft in sex en zich niet kan laten gaan...?
Het helpt iig om elkaar te begrijpen op dat gebied.
'k zou het hem wel laten proberen, TO, die therapie. Dingen gaan niet altijd vanzelf.
Niet alleen hem, je zal het ook samen moeten doen.
Dat is waar!

Ik was zelf vroeger ook iemand die min gevoelens moeilijk kon uiten.

Maar ik kreeg dar last van op een gegeven moment en aarom ben ik er mee aan de slag gegaan.

Maar hij heef er zelf een ast van, hij vindt het prima zoals hij is...Dus moet ik kijken of ik dat kan accepteren... Ik kan mezelf veranderen en aanpassen maar hm niet...
Dus eigenlijk hebben jullie een vriendschapsrelatie ipv een liefdesrelatie?

Je noemt meer dingen dan alleen seks waar je niet tevreden over bent. Doen jullie nog leuke dingen? Wat bindt jullie?
Ja als we naar een sexuloog gaan, gaan we samen.

Maar als hij met zijn emoties aan de slag gaat, zal hij dat ook alleen moeten doen... Haptotherapie ofzo...
Ja het is meer vriendschap dan liefde op het moment....

We doen wel leuke dingen; film kijken, samen eten, weekendje weg...

Maar we hebben geen gezamenlijke vrienden of gezamelijke passies/ ambities waardoor we ook veel onze eigen dingen doen.

Het is op dit moment een hele veilige basis...
Ik had zes jaar lang een relatie zonder seks (door lichamelijke beperkingen van hem en omdat de stap om het wel weer een keer te doen op een gegeven moment t groot was geworden voor mij)) en ik miste het zo erg. Nu heb ik een relatie mét seeks en ik weet weer wat ik heb gemist. Het is gewoon heel belangrijk, heerlijk genot maar ook verbondenheid voelen.

Als hij er niet aan wil werken zou ik idd ernsti overwegen om uit elkaar te gaan. Praktische dingen komen wel goed. Jij zou ook niet willen dat hij bij jou blijft vanwege praktische redenen.
Leg het hem voor, of samen therapie of het is per definitie over.... dan heeft hij de keuze om er aan te werken of niet.
Maar merk ook dat ik behoefte heb om met andere mensen dingen te doen... Leuke dingen, lachen enz.

Ik ga ook langzaam open staan voor aandacht van mannen... Zal er nooit iets mee doen, maar dat is voor mij wel een teken dat het op het randje zit....
ik weet niet heel goed wat ik moet zeggen , maar weet wel dat je op het gebied van sex wel een beetje op 1 lijn mag liggen. goed praten hierover is heel belangrijk.
@emily: Wat fijn dat emand het herkend! ; ) Het is gewoon heel lastig omdathij zo ongelooflijk lief is. Maar hij egt zelf: er zijn genoeg andere lieve jongens..

Is dat (geen sex) de enige reden waarom je toen bij hem weg bent gegaan?

Gent en verbondenheid zijn voor mij ook heel belangrijk! Lol kan je delen met anderen, problemen kan je delen met anderen, maar intimiteit wil ik alleen met mijn prtner delen. Dat maakt het juist speciaal.

Fijn dat je nu iemand gevndenhebt, waarbij je dat wel hebt!
Bij ons werkt prten juist averechts op dit moment.

We hebben er al zo vaak over gepraat en hij weet dat ik dat mis.

Gedurende onze relatie hebben we het er regelmatig over gehad en elke keer zegt hij, nu gaan we er iets aan doen, maar het gebeurt niet...

Ik vind het vervelend voor hem, want hij mist sex niet omdat hij er geen behoefte aan heeft... Dan is het ook lastig om er aan te werken...
Ik wil gewoon samen genieten, dingen ontdekken, begeert worden enz.

Ik ben naar een psycholoog geweest en die stelde de vraag of ik het gevoel wat ik van sex/ intimiteit krijg ook op een andere manier kan krijgen in een relatie...?

Denk het niet eigenlijk....
Dus zet hem voor het blok, praten of weg... simpel, ga er samen aan werken. Wil hij dat echt niet dan weet je hoe waardevol de relatie is voor hem.
tja.. TO als je partner jouw gevoel niet deelt en er niet mee aan de slag wil omdat hij het wel prima vindt, dan zit er niets anders op om idd weg te gaan.. Dit is geen relatie waarin je samen oud gaat worden.. Jouw verwachtingen passen niet bij die van hem, jouw behoeften sluiten niet aan op die van hem.

Maak hem duidelijk dat jij dit als een issue ziet en dan ook maar een ultimatum stellen..
Ik heb vaker gezegd dat ik twifels heb en dat ik de sex mis en hij zegt elke keer komt goed en ik ga er aan werken, maar het komt niet...

Nu ik weer serieus aangeef dat ik twijfels heb, schrikt hij ervan en wil er aan werken en beseft dan pas dan hij me niet kwijt wil...

Maar initiatief nemen ho maar....

Is er in elke relatie niet iets...?
quote:loesje80 schreef op 28 oktober 2012 @ 14:57:

Ik wil gewoon samen genieten, dingen ontdekken, begeert worden enz.

Ik ben naar een psycholoog geweest en die stelde de vraag of ik het gevoel wat ik van sex/ intimiteit krijg ook op een andere manier kan krijgen in een relatie...?

Denk het niet eigenlijk....Ik vind dit eerlijk gezegd een hele vreemde vraag van een psycholoog...... Natuurlijk is het antwoord nee! Volmondig! En dat is volkomen normaal......
Haha dat vond ik ook!!!

Maar zij onderstreepte meteen mijn volmondige 'nee'!

Haha dus ik dacht, misschien kan dat wel...

Maar misschien was het om mij in te laten zien dat dat dus niet kan....

Voor mij tenminste niet.... Gelukkig zijn er meer mensen die volmondig nee zeggen! ; )
quote:feerique schreef op 28 oktober 2012 @ 15:20:

[...]

Ik vind dit eerlijk gezegd een hele vreemde vraag van een psycholoog...... Ik niet, die vraag doet TO beseffen in hoeverre zij seks in een relatie belangrijk vindt. Helemaal geen vreemde vraag denk ik. Juist een goede vraag omdat TO zich deze vraag herinnert en zich aan aan het bezinnen is op haar antwoord. Die ze niet aan de psych hoeft te geven maar aan zichzelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:loesje80 schreef op 28 oktober 2012 @ 15:22:

Voor mij tenminste niet.... Precies! Dit is je dus heel duidelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:loesje80 schreef op 28 oktober 2012 @ 15:20:

Ik heb vaker gezegd dat ik twifels heb en dat ik de sex mis en hij zegt elke keer komt goed en ik ga er aan werken, maar het komt niet...

Nu ik weer serieus aangeef dat ik twijfels heb, schrikt hij ervan en wil er aan werken en beseft dan pas dan hij me niet kwijt wil...

Maar initiatief nemen ho maar....

Is er in elke relatie niet iets...?Jawel maar ik heb het idee dat hij het niet aangaat. Belooft om het aan te gaan met zichzelf echter dit niet doet. Mooie woorden weinig daden dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven