ALS
zondag 28 oktober 2012 om 22:01
Ik zit nu de TV show te kijken, uitgebreid interview met/over man met ALS, waarvoor Maxima een paar weken geleden de gracht in is gesprongen.
Ik had hier wel al eerder van gehoord. Het zo zien is wel echt heel heftig... Verschrikkelijk zo'n sterke en jonge man...
Mooi om te zien hoe zijn vrouw nog zo voor hem blijft zorgen. De liefde spat ervan af...
Wilde het even van me afschrijven. Wat een afgrijselijke ziekte
Ik had hier wel al eerder van gehoord. Het zo zien is wel echt heel heftig... Verschrikkelijk zo'n sterke en jonge man...
Mooi om te zien hoe zijn vrouw nog zo voor hem blijft zorgen. De liefde spat ervan af...
Wilde het even van me afschrijven. Wat een afgrijselijke ziekte
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

zondag 28 oktober 2012 om 22:25
Brrr..... Echt een van de meest vreselijke ziektes. Die aftakeling, de wetenschap dat je steeds minder en uiteindelijk niks meer kunt.
Je realiseert je wel even hoe onbelangrijk al het andere is.... Het leven lijkt zo 'maakbaar': jonge, knappe vent, goede studie, mooie baan, alle vrouwen kunnen krijgen.. Maar qua gezondheid heeft niemand het voor het zeggen en kan opeens van het een op het andere moment werkelijk alles anders zijn... Echt te bizar.. Wat een drama. Wel heel mooi om te zien hoe die vrouw er mee omgaat en voor hem zorgt.. De liefde spatte er vanaf, inderdaad. Voor haar ook vreselijk, zeg...
Je realiseert je wel even hoe onbelangrijk al het andere is.... Het leven lijkt zo 'maakbaar': jonge, knappe vent, goede studie, mooie baan, alle vrouwen kunnen krijgen.. Maar qua gezondheid heeft niemand het voor het zeggen en kan opeens van het een op het andere moment werkelijk alles anders zijn... Echt te bizar.. Wat een drama. Wel heel mooi om te zien hoe die vrouw er mee omgaat en voor hem zorgt.. De liefde spatte er vanaf, inderdaad. Voor haar ook vreselijk, zeg...

zondag 28 oktober 2012 om 22:59
overigens hoe bizar.. een van de sponsors van die city swim had een lijst met alle deelnemers in een advertentie in de krant geplaatst. Gewoon, voornaam achternaam, voornaam achternaam etc op alfabethische volgorde. Dus, Marleen Veldhuis stond er, en Beau van Erven nogwat etc etc. En als laatste, na de laatste deelnemer met achternaam Z, stond mijn voornaam (hier stond geen achternaam bij). En mijn voornaam is redelijk uniek in Nederland. En ik heb niet meegedaan. Ik vond het een bizar toeval.
zondag 28 oktober 2012 om 23:05
Jee DJ dat lijkt me heel confronterend voor je.
Iemand die ik ken leeft ook al 1 jaar in extra tijd, maar wat een vreselijke rotziekte is het!
Willem Alexander was bevriend met één van de organisatoren, die kende hij uit zijn studententijd. (volgens mij hoor, anders verbetert iemand me vast)
voor jou DJ
Iemand die ik ken leeft ook al 1 jaar in extra tijd, maar wat een vreselijke rotziekte is het!
Willem Alexander was bevriend met één van de organisatoren, die kende hij uit zijn studententijd. (volgens mij hoor, anders verbetert iemand me vast)
voor jou DJ

zondag 28 oktober 2012 om 23:09
DJ.Momo, een studievriend van Willem Alexander is ook goed bevriend met de hoofdpersoon uit het interview. Die vriend organiseerde samen met andere vrienden die zwemtocht. Dus Maxima zwom voor al die vrienden die zoveel voor de hoofdpersoon doen en veel voor hem over hebben als voor de ziekte ALS zelf..
Zo heb ik het althans geinterpreteerd.
Sterkte voor iedereen die te maken heeft (gehad) met deze vreselijke ziekte.
Zo heb ik het althans geinterpreteerd.
Sterkte voor iedereen die te maken heeft (gehad) met deze vreselijke ziekte.
zondag 28 oktober 2012 om 23:38
Ik hoorde een jaar geleden ongeveer dat een vroegere collega van mij, een Engelse jongen, deze ziekte ook heeft, in het Engels heet het MND, motor neurone disease. Hij was/is drummer in een band en heeft na de diagnose de band een andere naam gegeven en een cd gemaakt waarvan de opbrengst ten goede moet komen aan onderzoek naar deze vreselijke ziekte. Als je googlet op Alistair the optimist ( naam van de band ) kom je op hun site. Ook hij zal een vrouw en twee schattige kindjes achterlaten.....vreselijk, wat een ongelooflijk gemene ziekte is dit zeg!
Iedereen die er mee te maken heeft, heel veel sterkte!
Iedereen die er mee te maken heeft, heel veel sterkte!

maandag 29 oktober 2012 om 07:36
quote:SeptemberGirl schreef op 28 oktober 2012 @ 22:04:
Pfff, heb net de TV uit gezet en surf wat rond, ik kon het niet aanzien (huilen). Wat een verdriet. En dan zo'n lief knulletje. Hartverscheurend.Vooral het stukje dat die jongen tegen zijn vader aan kruipt. Die blik van beiden snijd door je heen
Pfff, heb net de TV uit gezet en surf wat rond, ik kon het niet aanzien (huilen). Wat een verdriet. En dan zo'n lief knulletje. Hartverscheurend.Vooral het stukje dat die jongen tegen zijn vader aan kruipt. Die blik van beiden snijd door je heen
maandag 29 oktober 2012 om 09:33
quote:DJ.Momo schreef op 28 oktober 2012 @ 22:59:
overigens hoe bizar.. een van de sponsors van die city swim had een lijst met alle deelnemers in een advertentie in de krant geplaatst. Gewoon, voornaam achternaam, voornaam achternaam etc op alfabethische volgorde. Dus, Marleen Veldhuis stond er, en Beau van Erven nogwat etc etc. En als laatste, na de laatste deelnemer met achternaam Z, stond mijn voornaam (hier stond geen achternaam bij). En mijn voornaam is redelijk uniek in Nederland. En ik heb niet meegedaan. Ik vond het een bizar toeval.
voor jou, wat verschrikkelijk dat je vader hieraan is overleden...
Bizar inderdaad, als je je redelijk unieke voornaam in de krant tegenkomt bij zo'n berichtje. Overigens kan je op de site van het Meertens instituut zoeken hoeveel mensen in NL dezelfde voornaam hebben als jij. Mocht je het toch nog willen weten hoe uniek je naam is.
voor jou, wat verschrikkelijk dat je vader hieraan is overleden...
Bizar inderdaad, als je je redelijk unieke voornaam in de krant tegenkomt bij zo'n berichtje. Overigens kan je op de site van het Meertens instituut zoeken hoeveel mensen in NL dezelfde voornaam hebben als jij. Mocht je het toch nog willen weten hoe uniek je naam is.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."