gerookte zalm zwangerschap
maandag 29 oktober 2012 om 20:48
Ik heb een vraagje; mijn zus is al 4 maanden zwanger. Morgen komt ze bij ons eten met haar andere dochtertje, mijn vriend en ik wilde eigenlijk pasta met gerookte zalm maken (dat vond zij vroeger heel erg lekker!). Omdat gerookte zalm ivm zwangerschap niet echt aan te raden is maar het wel mag als het gegookt/gebakken wordt (staat althans op internet) denk ik dat mijn gerechtje wel mag..
Mijn zus neemt het in feite niet zo nauw met al die zwangerschapsregels (ze vond het ook allemaal prima die zalm etc) maarja ik neem liever voor haar geen risico.
De gerookte zalm doe ik met creme fraiche en tomaatjes even warm laten worden, maar dit is niet echt op een onwijs hoge temperatuur dus ik vraag me af of die listeria bact. hier wel dood door gaat?
Wat denken jullie? Of is het niet zo nauw te nemen met gerookte zalm? Of toch beter ander gerechtje voor de zekerheid kiezen zonder die zalm?
Mijn zus neemt het in feite niet zo nauw met al die zwangerschapsregels (ze vond het ook allemaal prima die zalm etc) maarja ik neem liever voor haar geen risico.
De gerookte zalm doe ik met creme fraiche en tomaatjes even warm laten worden, maar dit is niet echt op een onwijs hoge temperatuur dus ik vraag me af of die listeria bact. hier wel dood door gaat?
Wat denken jullie? Of is het niet zo nauw te nemen met gerookte zalm? Of toch beter ander gerechtje voor de zekerheid kiezen zonder die zalm?
dinsdag 30 oktober 2012 om 16:52
Hedda het is een misverstand dat het "verse" gerookte zalm moet zijn. Het mag best bevroren of anders verpakte zalm zijn.
Ik ze dus ook geen reden om niet-vacuum-verpakt-geweeste gerookte zalm te eten.
En verdorie, ik moet nu echt op zoek naar een goede visboer want ik raak het plaatje van een broodje gerookte zalm niet meer kwijt!
Ik ze dus ook geen reden om niet-vacuum-verpakt-geweeste gerookte zalm te eten.
En verdorie, ik moet nu echt op zoek naar een goede visboer want ik raak het plaatje van een broodje gerookte zalm niet meer kwijt!
dinsdag 30 oktober 2012 om 16:59
quote:pioneertje schreef op 29 oktober 2012 @ 20:53:
[...]
Ze neemt het zelf niet zo nauw, had al gezegd van mag je dat wel? maar kon allemaal prima!
Maargoed, neem zelf liever geen risico Maar als zij het nou geen probleem vindt en niet zo spastisch doet over bepaalde dingen die niet zouden mogen bij zwangerschap, waarom maak jij er dan wel zo'n punt van?
[...]
Ze neemt het zelf niet zo nauw, had al gezegd van mag je dat wel? maar kon allemaal prima!
Maargoed, neem zelf liever geen risico Maar als zij het nou geen probleem vindt en niet zo spastisch doet over bepaalde dingen die niet zouden mogen bij zwangerschap, waarom maak jij er dan wel zo'n punt van?

dinsdag 30 oktober 2012 om 18:00
Iedereen mag van mijzelf weten, wat ze wel of niet eten en drinken tijdens de zwangerschap (zolang het maar niet extreem wordt, zoals drugs of teveel dronken of alcohol ofzo).
Als de zus van TO er zelf geen problemen mee heeft en zelf specifiek om dit gerecht heeft gevraagd zie ik het probleem niet. thuis zal ze misschien ook wel gewoon gerookte zalm eten. En als TO dan nog extra haar best gaat doen om het bij een visboer te halen of extra te verhitten. Lijkt mij dat er absoluut geen probleem is.
Als de zus van TO er zelf geen problemen mee heeft en zelf specifiek om dit gerecht heeft gevraagd zie ik het probleem niet. thuis zal ze misschien ook wel gewoon gerookte zalm eten. En als TO dan nog extra haar best gaat doen om het bij een visboer te halen of extra te verhitten. Lijkt mij dat er absoluut geen probleem is.
dinsdag 30 oktober 2012 om 21:19
Nou weer lekker hoor truffel. Ik eet geen vacuum verpakte gerookte zalm, omdat je van eenlysteria bacterie heel ziek kan worden, en deze in vacuum verpakte zalm te veel ruimte krijgt om zich te vermenigvuldigen. Als deze bacterie bij je ongeboren baby komt kan deze daar misvormingen van krijgen. Lijkt me niet heel raar om daar om te denken.
Ik voer een zwangere geen vacuumverpakte zalm. Omdat ik het uitermate arelaxed zou vinden als zij daar achteraf ernstige problemen van krijgt. Ook al vind ze dat zelf spastisch.
Ik voer een zwangere geen vacuumverpakte zalm. Omdat ik het uitermate arelaxed zou vinden als zij daar achteraf ernstige problemen van krijgt. Ook al vind ze dat zelf spastisch.