Gezondheid alle pijlers

Menstruatie overslaan door stress

31-10-2012 22:45 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik na 2 negatieve zwangerschapstesten weet dat ik niet zwanger ben, ga ik er vanuit dat ik al 12 dagen overtijd ben door stress.

Ik heb ook echt een stressvolle paar weekjes achter de rug. Nu is het weer rustig.

Mijn vraag is hoe lang het kan duren voordat ik weer ga menstrueren.

Mijn pms klachten zijn nu bijna over. Ik ben niet meer stressed.

In principe is het best eens lekker om niet ongesteld te zijn. Maar lijkt me toch gezonder als alles weer snel op gang komt.

Iemand hier dit wel eens meegemaakt?
Gisteren had je toch al een topicmover exact hetzelfde?
Ja, op de zwangerschapspijler.

De vraag was toen: zwanger of stress?

Nu zwangerschap is uitgesloten en stress overblijft wil ik daar wat meer reacties en info over. Wat dus meer op deze pijler past
Hou oud ben je?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
32. Denk je dat mijn leeftijd de reden is van het uitblijven van mijn menstruatie? rotfl
Vind je dat grappig?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
In mijn profiel staat mijn leeftijd dus de overgang lijkt me onwaarschijnlijk.

Maar van een beetje humor gaat niemand dood hoor, chill!

(anders sla je straks zelf ook een menstruatie over )
Gut zeg. Ik zou de vrouwen die rond hun 30ste in de overgang raken toch echt de kost niet willen geven hoor...
Uitzonderingen bevestigen de regel...

Maar 't zijn er waarschijnlijk niet veel nee.

Maar je zou er maar 1 van zijn zeg
Het zijn er toch echt wel veel. En om daar nou met op te reageren is gewoon bot.
1 op de ?

Heeeel vervelend en zeker als je een kinderwens hebt. Maar nog steeds uitzondering en geen regel.

De mensen die een menstruatie overslaan door stress zijn ook schaars zo te merken....
Ik zou gewoon morgen even de dokter bellen als je dit nog niet eerder hebt gehad. Voel je je misschien een beetje geruster daarna.
Moet er over een week weer zijn. Ga het er dan zeker over hebben.

Tot die tijd hoop ik hier op nuttige reacties.
Poeh, stress genoeg hier maar ik heb dan altijd het idee dat ik júist ongesteld word.. Hoewel ik geen idee heb of dat kan.
Hmmmm klinkt interessant genoeg voor een bosje artsen om daar eens onderzoek naar te doen :-D
Ja weet je ieder mensenlichaam is anders. Er zal altijd wel iemand zijn die zich erin herkent maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde is als dat wat jij hebt.
Als ik stress heb, heb ik juist vaak een dagje licht bloedverlies. Ik knal dan met mijn zenuwen gewoon door de hormonen van de pil heen. Maar er zijn ook genoeg mensen die het een maand overslaan door stress.
Ik heb dat zelf erg snel, als ik stress heb of een heel ander eetpatroon. Laatste keer was ik 2 weken over tijd. Verder weet ik er niks van dus aan mij heb je niet zo veel.
Nou ja, jij was 14 dgn overtijd, ik nu 12. Geeft me hoop dat het niet een hele maand hoeft te duren
quote:souso schreef op 31 oktober 2012 @ 23:42:

Als ik stress heb, heb ik juist vaak een dagje licht bloedverlies. Ik knal dan met mijn zenuwen gewoon door de hormonen van de pil heen. Maar er zijn ook genoeg mensen die het een maand overslaan door stress.Oh, ik ben dus niet de enige. God wat irritant.. Vraag me af of daar wat aan te doen is.
Ik ben heel onregelmatig ongesteld en stress speelt daar volgens mij een grote rol bij. Zo sla ik soms meerdere maanden over en zodra ik ontspan (op vakantie bijvoorbeeld), word ik ongesteld. Mijn lichaam heeft sowieso de neiging om dingen vast te houden bij stress. Vocht vasthouden, constipatie en dus het uitblijven van mijn menstruatie; in perioden van stress heb ik het allemaal. Helaas heb ik een stressvolle baan, dus mijn lijf is een zooitje.

Ik zie het maar zo: De natuur heeft het goed geregeld. Op de momenten dat mijn lichaam niet gezond genoeg is om een kind te dragen, blijft mijn menstruatie uit. Of eigenlijk mijn eisprong, want ik ben door de medische molen gegaan hoor. Mijn hormoonwaarden zijn zoals ze zijn net voor je eisprong. Maar dan voor een lange tijd.
Dank je voor je reactie Verademuis (was altijd een leuke cartoon, bestaat ie nog?)

Makes sense wat je schrijft
quote:mamaisnietgek schreef op 31 oktober 2012 @ 23:35:

Moet er over een week weer zijn. Ga het er dan zeker over hebben.

Tot die tijd hoop ik hier op nuttige reacties.Denk dat je meer opschiet met google. Of de bieb.
Heb al gegoogled en daar vond ik een hoop maar allemaal net niet wat ik zocht.

Voornamelijk de reden van het uitblijven van de menstruatie maar niet het "wat dan" en "hoe lang" verhaal.

Ook heb ik nergens kunnen vinden of het normaal is dat als je dan door stress niet ongesteld wordt je toch pms klachten krijgt/hebt
Als je aan de pil bent word je gewoon de volgende pilvrije periode weer ongesteld. Ik heb dit heel vaak gehad. Niks aan de hand hoor. Gewoon testje doen en over 4 weken maar weer beter. Mijn huisarts zei dat het lichaam het door stress idd gewoon soort van vasthield....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven