Hoe bezuinigen op bruiloft?

05-11-2012 08:35 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, dus doe het maar hier.

In april gaan mijn vriend en ik trouwen. Helemaal geweldig natuurlijk!

Nu hadden we 3 maanden geleden een budget bepaald. Helaas hebben we flinke financiële tegenslagen gehad door werk etc.

Van ons spaargeld is niet veel meer over.

Gelukkig heb ik de trouwjurk van mijn moeder gekregen. De locatie, fotograaf en DJ is al geboekt, voor best mooie prijzen.

Nu zou ik eigenlijk al het overige binnen een budget van 1500 euro willen proppen. Hierbij komt ook een pak van 800 euro.

We moeten dus nog bloemen, schoenen en ondergoed voor mij, bruidstaart, en ben even het overzicht kwijt wat nog meer. In ieder geval alles buiten locatie, jurk, eten/drinken, ambtenaar, DJ en fotograaf..

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen waarover ik hoop dat jullie willen meedenken.. Hoe kunnen we in het dagelijks leven zoveel mogelijk besparen? En hoe kunnen we zo goedkoop mogelijk alle overige dingen van de bruiloft regelen?

Bedankt voor het meedenken!
quote:scorpid schreef op 05 november 2012 @ 08:53:

En een pak huren een optie?

En als je man ongeveer net zo groot is als ik heb ik er wel een mooie hangen, ik heb hem maar 1 keer aangehad en hij is laatst bij de stomerij geweest, van mij mag je hem wel voor een prikkie overnemen.Hoe groot ben je dan?
quote:smuisje schreef op 05 november 2012 @ 08:52:

Heb net gehoord van mijn schoonmoeder dat we voor 30 euro klaar kunnen zijn met het bruidsboeket. Ze heeft een kleine goede bloemist gevonden:)

Ik gok nu:

Alle bloemen: 50 euro

Vlaaien : 40 euro

Schoenen en lingerie, dat is nog lastig.. Een torselet is moeilijk te vinden

En ik weet zeker dat ik nog dingen vergeet.. Weet alleen niet wat

1500 -

Vlaaien 40 euro

Bloemen 50 euro

Pak 800 euro

Over 610 euro van het geld wat je nu hebt. Wat kost een torselet? Schoenen kan je voor 50 euro al krijgen.
Torselet kost nieuw tussen 100 en 150 voor een goede
Waar je verder nog aan moet denken (evetueel)

- vervoer/ trouwauto

- ringen

- boeket

- iets om als bedankje mee te geven (?!)

- haar/ make up (kun je zelf of iemand in je omgeving die er mss handig mee is...)

- als je zegt locatie; zit daar dan ook eten en muziek bij?!

- attentie voor je ceremoniemeester/ getuigen (niet voor iedereen gebruikelijk)

Wat betreft je pak: ik weet niet waar je woont maar in den haag zit een zaak (pakkend) die pakken op maat maakt voor oa trouwerijen tegen een goedkopere prijs als 800 euro. Maar; zo zullen er vast nog wel meer zaken zijn. Dus google is your friend! En anders een leen/huurpak? (Weet niet of ik dit mag zeggen ivm reclame?!)

Onthoud dat alles waar 'trouw' voor staat gelijk drie keer zo duur is. Trouwauto kun je ook gewoon bij een normaal verhuurbedrijf boeken en mooie gouden ringen die niet perse trouwringen zijn, vallen vaak al goedkoper uit dan een 'echt' setje trouwringen. Of kijk anders naar aanbiedingen waar je de herenring gratis krijgt.

Verder inderdaad; veel zelf doen. Zelf versieren, zelf je haar en make-up enz.

Er is veel te besparen maar je moet je ook afvragen of je alles 'minimaal' wilt of idd zoals al eerder gezegd werd alles naar je zin maar met minder gasten.

Ik wens je in ieder geval veel voorbereidingsplezier!
Doe eens gek en reserveer die 150 euro (terwijl je nog naar marktplaats kijkt) Dan heb je nog 450 euro over voor de dingen die je nu nog over het hoofd ziet.

En je hoeft niet super zuinig te doen komende tijd
Oei, je stelt wel je prioriteiten verkeerd! We hebben er geen geld voor maar, vriend wil een mooi pak, ik wil een torselet. Want dat is echt nodig. Nee, dat is niet echt nodig! Als je wilt trouwen kun je gewoon naar het Gemeentehuis en klaar, dat is nodig, alle poes pas er om heen, is omdat je het zelf wil. En als daar geen geld voor is dan is er geen geld voor. Tenzij je een lening wil afsluiten voor een mooie bruiloft. Laatst gekeken naar Uitstel van Executie? Die hadden de bruiloft in de hyptoheek gedaan, erg verstandig. Weet je wat ik allemaal wil? Soms kan iets gewoon niet.
Een vlaai bij de AH kost 6 euro,bij de banketbakker 15 euro.Maar je proeft het verschil wel.

Maar krijgen alleen de 20 daggasten gebak of heb je savonds geen feest?

Ik zou echt op het pak bezuinigen dat tikt het meeste aan.
Owja kapper en hotel zit er ook bij.

Niet in een hotel slapen is geen optie. Niet vanwege de luxe, maar vanwege de locatie. Anders zijn we al net zoveel aan taxi kwijt als aan hotel..

Dus bij elkaar ook nog 400 euro bijna
Torselet kan je ook in een aanbieding zoeken als je nog een half jaar hebt, bijvoorbeeld:

http://www.wehkamp.nl/dam ... selet/C21_1A3_A32_429565/

of

'http://shop.lisca.com/eu/louise-torsele ... p-bra.html
Zeg maar Spijker.
Ik heb mijn torselet via mp gekocht, was gestoomd en kostte amper de helft van in de bruidswinkel.

Onze ringen in Belgie gekocht, dat scheelde enkele honderden euro''s. Maar wellicht nog buiten jullie budget (2 ringen met in totaal 32 diamantjes voor 1200 euro, witgoud).

Verder inderdaad de vlaaien, goed idee.

Verder lijkt het me erg krap.

Ik zou vooral bezuinigen op dagelijkse boodschappen, kleding, etc.

Daarnaast krijg je ook geld van gasten cadeau. Bij voorkeur niet meerekenen natuurlijk. Maar als je echt 100 of 200 euro te kort komt, dan zal dat toch wel te verrekenen zijn.

Hebben de ouders van je vriend al wat cadeau gedaan?
Die moet van hetzelfde bedrag of is dat al betaald?
quote:eiland schreef op 05 november 2012 @ 08:57:

Oei, je stelt wel je prioriteiten verkeerd! We hebben er geen geld voor maar, vriend wil een mooi pak, ik wil een torselet. Want dat is echt nodig. Nee, dat is niet echt nodig! Als je wilt trouwen kun je gewoon naar het Gemeentehuis en klaar, dat is nodig, alle poes pas er om heen, is omdat je het zelf wil. En als daar geen geld voor is dan is er geen geld voor. Tenzij je een lening wil afsluiten voor een mooie bruiloft. Laatst gekeken naar Uitstel van Executie? Die hadden de bruiloft in de hyptoheek gedaan, erg verstandig. Weet je wat ik allemaal wil? Soms kan iets gewoon niet.

De vrolijkste thuis? Jeetje wat negatief..

Ja we willen graag een mooie bruiloft.. Dat moet niet maar dat willen we graag ok?

En we hebben geld, alleen niet veel. We hoeven er geen lening ofzo voor dus zo stom zijn we ook weer niet
Misschien een gek idee hoor maar.... Waarom niet uitstellen?? Lekker sparen en dan trouwen zoals je echt zou willen??
Ik zit nu de rest van je topic te lezen... Hele stomme vraag maar zou je het misschien niet even uit kunnen stellen zodat je nogvwat door kunr sparen?

De dingen die je al geregeld hebt kun je zo lang van te voren vast nog wel kosteloos verzetten zolang je maar een andere datum aan hen doorgeeft.

Of heb je de datum al groots bekend gemkaat.

Trouwens: als aanvulling op mijn eerdere lijstje: trouwkaarten/ uitnodigingen
Bedankjes kun je zelf maken of de ceremoniemeester of iemand anders een foto bij de 1-uur service laten ontwikkelen en die na het feest meegeven. Dan heb je voor enkele dubbeltje p.p. al een leuk bedankje,
pak laten maken op itailor.nl veel goedkoper en zit goed, zelf van de week binnengekregen en zit als gegoten
Ringen hebben we trouwens al, voor 140 euro dus dat was goed gelukt.

Vervoer doen we gewoon met onze eigen auto, dat scheelt ook flink in kosten

Helaas moet kapper en hotel daar ook nog vanaf
De gouden tip is inderdaad niet het woord trouwdag of bruiloft te gebruiken en speciaalzaken te vermijden.

800 euro voor een pak vind ik ook wel wat ridicuul als je nog maar 1500 te besteden hebt. Draagt je vriend normaal gesproken wel een pak? Zo nee, dan zou ik daar op bezuinigen. Ik snap wel dat je het hem gunt, maar als hij dat pak maar 1x draagt is dat geld weggooien.
quote:smuisje schreef op 05 november 2012 @ 08:59:

[...]

De vrolijkste thuis? Jeetje wat negatief..

Ja we willen graag een mooie bruiloft.. Dat moet niet maar dat willen we graag ok?

En we hebben geld, alleen niet veel. We hoeven er geen lening ofzo voor dus zo stom zijn we ook weer nietTuurlijk wil je een mooie bruiloft en zo te horen doen jullie dat heel verstandig
quote:smuisje schreef op 05 november 2012 @ 08:54:

[...]

Hoe groot ben je dan?1.85m (slank.)
quote:pippertjepepernoot schreef op 05 november 2012 @ 09:00:

Ik zit nu de rest van je topic te lezen... Hele stomme vraag maar zou je het misschien niet even uit kunnen stellen zodat je nogvwat door kunr sparen?

De dingen die je al geregeld hebt kun je zo lang van te voren vast nog wel kosteloos verzetten zolang je maar een andere datum aan hen doorgeeft.

Of heb je de datum al groots bekend gemkaat.

Trouwens: als aanvulling op mijn eerdere lijstje: trouwkaarten/ uitnodigingenDaar dacht ik zeker aan.. Maar inderdaad, iedereen weet het, overal is het al gepland.. Uitstellen is dus niet zo makkelijk en gaat ook nog geld kosten:(
quote:scorpid schreef op 05 november 2012 @ 09:01:

[...]

1.85m (slank.)

Mijn vriend is helaas een stukje kleiner:(

Bedankt voor het aanbod

Ik ga hem toch maar vragen of iets goedkoper ook kan..
quote:smuisje schreef op 05 november 2012 @ 09:00:

Ringen hebben we trouwens al, voor 140 euro dus dat was goed gelukt.

Vervoer doen we gewoon met onze eigen auto, dat scheelt ook flink in kosten

Helaas moet kapper en hotel daar ook nog vanafHotel past nog in het budget zoals net gesteld. Kapper wordt krap. Zou je het zelf kunnen doen? Of heb je een handige vriendin?
quote:rozenstruikje schreef op 05 november 2012 @ 09:01:

[...]

Tuurlijk wil je een mooie bruiloft en zo te horen doen jullie dat heel verstandig

Ja we zijn er best nuchter in, en hoeven niet alles het mooiste van het mooiste.. Maar natuurlijk wil ik wel een prachtige dag.. En dat kost iets,

Maar waar we kunnen bezuinigen doen we het ook
Ik zou of het pak goedkoper doen (zijn echt heel erg mooie pakken te vinden voor veel minder geld) of de bruiloft uitstellen. Maar op deze manier zou ik trouwen niet leuk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven