Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Ow. Roos mag niet lachen. Dat wordt nog wat....
Nee, we zullen natuurlijk wel netjes heel serieus zijn. Daarom heb ik mijn motto ook maar weer aangepast. Het beeldscherm van Mik moet nog langer mee dan vandaag.
Roque maakt er een hele leuke puzzel van. Uitvogelen wie wat zegt. Dat houdt me zeker een dag bezig. Goh, ik kan die dure (zitten jullie stevig op de stoel dames? Bijna ¤7,- per dag. Ja per dág. Niet voor een mega groot flatscreen, nee voor zo'n iel klein beeld waarop je de ondertiteling net wel/net niet kan lezen) televisie wel aan me voorbij laten gaan.
vandaag ga ik van alles kunnen
Ik ga want kan niet printen, onze printer staat onder een laag stof ergens op zolder maar ik wil wel meedoen met de kaartenactie .

RV, mail je mij ook even rang en kamernummer?

eleonora-vandebeo@live.nl
Das overigens wel een erg mooi en bij jou en nick passend motto, Liev.
Ben al naar g-mail aan het surfen, Leo.
De jouwe is in dit kader ook erg briljant Roos
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:32:

Mik; wil je een infuusje?

Oh jemig ja Roque. Zo'n lekker topic waarbij je naar TO wilt gillen van de irritatie.

S.v.p. wel een ietsjepietsje niet té veel lachwerk. Dat schijnt pijnlijk te zijn en jullie kennende zal ik al wel genoeg lachen om reacties hier.

Ligt er aan wat je er in wil doen RV

Ha heerlijk ff zo dollen. Manmik zit met zijn moeder te bellen en kijkt af en toe verstoord op als ik weer zit te gniffelen.
Tja, ik word nu eenmaal erg recalcitrant van zenuwen en geen internet.
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:35:

Roque maakt er een hele leuke puzzel van. Uitvogelen wie wat zegt. Dat houdt me zeker een dag bezig. Goh, ik kan die dure (zitten jullie stevig op de stoel dames? Bijna ¤7,- per dag. Ja per dág. Niet voor een mega groot flatscreen, nee voor zo'n iel klein beeld waarop je de ondertiteling net wel/net niet kan lezen) televisie wel aan me voorbij laten gaan. Hebben ze geld tekort daar RV?
Mik, wat dacht je van een roodwijn-infuusje?

Lekker he, gek doen. Ik ben blij dat mijn buren doof zijn, valt het geschater minder op.
quote:roque schreef op 29 april 2008 @ 22:33:

Heb trouwens gekeken Mik, maar bij mij is het kopieren plakken echt alleen de tekst? IK heb ook alleen de tekst gekopieerd?

(en dan er tussen door:

--------

livre schreef

-------

)Hahaha ik net Rok, ik dacht lui te zijn en gewoon een poging te doen van boven naar beneden een stuk te kopieren, maar dan pakt ie bij mij de onderliggende tekst ook mee
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:40:

Mik, wat dacht je van een roodwijn-infuusje?

Lekker he, gek doen. Ik ben blij dat mijn buren doof zijn, valt het geschater minder op.Mag bier ook, dan wil ik wel
Zouden ze internet moeten gaan verhuren voor 10 euro per dag. Loopt als een tierelier. Wedden?
Geld te kort, een te dure voorzitter van raad van bestuur, te grote verbouwplannen, wie zal het zeggen? Ik zou zeggen; ontsla gewoon een aneasthesist die geen dossiers bij kan houden, dan bespaar je genoeg om normale tv-huur te vragen.
Of grotere tv's te verhuren voor dat geld

Jammer dat je niet naast de deur zit, anders was ik een keertje komen buurten.

Trouwens Rok, ik kan bij jou de pagina's komen brengen zo eens in de zoveel tijd
He meiden, het is hier zo gezellig dat de tijd vliegt. Normaal lig ik om tien uur al op bed. Dus raadt eens, wat ik nu ga doen? Morgen om half zeven roept er weer een klein mannetje: mamaaaaa! Ben je? Wakker! Melk!
Bier mag ook, Mik.

Dat zeg ik ook al maanden, Roque. En doof dat ze zijn, ongekend! Net zoals ik vermoed dat ze nog altijd de twee-keer-opgewarmde-uit-hak-pot-komende-inmiddels-alweer-lauw-warme-bietjes uitserveren. Ik heb dus al het bezoek gedrilld. Je bent héél erg welkom. Absoluut. Voel je niet verplicht om iets mee te nemen. Vooral niet. Maar waag het niet om zonder iets eetbaars binnen te komen.
Slaap lekker. Roque.
O, gezellig! (Alleen heb ik dus hoogstwaarschijnlijk wel internet. Of bedoelde je niet als ik in het ziekenhuis lig? Overigens mag je ook langs komen zonder pagina's hoor, als je in de buurt bent )
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:37:

Ben al naar g-mail aan het surfen, Leo.Ik heb je alvast een kaart gestuurd hoor. Je ligt op kamer 1, dat heb ik even voor je geregeld....
quote:roque schreef op 29 april 2008 @ 22:43:

He meiden, het is hier zo gezellig dat de tijd vliegt. Normaal lig ik om tien uur al op bed. Dus raadt eens, wat ik nu ga doen? Morgen om half zeven roept er weer een klein mannetje: mamaaaaa! Ben je? Wakker! Melk!Teruste meid!
Slaap lekker Roque!
Slaap lekker meid!

Nee dat is snel afgekoelde gekookte prut, wat langszaam weer verwarmd wordt in karren. Methode heeft een naam, maar das niet belangrijk. eten is in ieder geval niet te eten (dat hadden we in het verzorgingshuis ook.) Yuk smakeloze prak....
Zat net te bedenken of het haalbaar was om wat langs te komen brengen. Maar nee, da's niet haalbaar. IK ga tenslotte volgende week weer werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven