Overgang? Of gewoon een vervelend wijf?

vrijdag 9 november 2012 om 00:39
Ik ben 48. Daar baal ik al van. En de laatste maanden baal ik overal van. En ik ben kwaad op iedereen, erger me dood aan iedereen en wil het liefst iedereen die me tegenspreekt volledig in elkaar slaan.
Een maand of 3 geleden ben ik met de pil gestopt vanwege mijn leeftijd en omdat ik rook als een schoorsteen en omdat ik toen dacht dat ik waarschijnlijk toch nooit meer zou n&^ken.
Ik vind het zo erg dat ik fysiek nu al zo achteruit ga! Nooit meer zo leuk en mooi als tien of twintig jaar geleden en het wordt alleen nog maar erger.
Bah, bah en nog eens bah!
Wat ik ook heel erg vind ik dat ik zo uitdroog. Mijn ogen zijn droog, de binnnenkant van mijn neus is droog en als ik het niet elk weekend minstens twee keer met mezelf doe droogt mijn vagina ook nog uit. Maar ook dat laatste wordt een steeds grotere opgave.
Wat is mijn vraag nou eigenlijk?
Ik ben in de overgang. WAT DOE IK ER TEGEN?
Een maand of 3 geleden ben ik met de pil gestopt vanwege mijn leeftijd en omdat ik rook als een schoorsteen en omdat ik toen dacht dat ik waarschijnlijk toch nooit meer zou n&^ken.
Ik vind het zo erg dat ik fysiek nu al zo achteruit ga! Nooit meer zo leuk en mooi als tien of twintig jaar geleden en het wordt alleen nog maar erger.
Bah, bah en nog eens bah!
Wat ik ook heel erg vind ik dat ik zo uitdroog. Mijn ogen zijn droog, de binnnenkant van mijn neus is droog en als ik het niet elk weekend minstens twee keer met mezelf doe droogt mijn vagina ook nog uit. Maar ook dat laatste wordt een steeds grotere opgave.
Wat is mijn vraag nou eigenlijk?
Ik ben in de overgang. WAT DOE IK ER TEGEN?

vrijdag 9 november 2012 om 00:56
Daar zijn pilletjes tegen. En capsules. En je kunt ook nog naar hele begrijpende consulenten en naar overgangsspreekuren in het ziekenhuis. Krachttraining is +1. Ben een stukkie jonger dan jij maar bij ons in de familie komt de overgang lekker vroeg en duurt jarenlang met alle klachten uit het boekje. Dus toen ik de eerste verschijnselen herkende ben ik naar de huisarts en naar de consulent gerend. En nu is het best te doen.

vrijdag 9 november 2012 om 04:28
Ha Mocy je bent niet de enige, ik heb dagen dan heb ik niet eens een lontje maar ga ik ineens af om daarna enorm emotioneel te worden. Dingen waar ik me nooit druk over kon maken dat kan me nu opvreten. Soms wordt ik 's nacht wakker en dan ben ik zeiknat over mijn hele lichaam(daar dan weer wel) als ik al uberhaupt een hele nacht doorslaap ben ik al helemaal blij. Ja, we worden nog wel even flink getrakteerd na jaren menstruatie. Gelukkig kan het maar jaren duren.

vrijdag 9 november 2012 om 05:10
Geef me de hand meiden, want hier zit nog zo'n muts. Het is verschrikkelijk maar ik heb het geaccepteerd inmiddels. We kunnen ook niet veel anders he. We kunnen van alles wel gaan slikken maar daar pas ik voor. Ik ga er gewoon doorheen met alle ongemakken en nukken van dien. En dat zijn er wat hoor pffff..zweetaanvallen, kort lontje dan weer zo emotioneel als drama queen, vreetbuien en ik kan zo nog wel uuuuuuuuren doorgaan.
Ik heb er niet voor gekozen dat mijn lichaam zo raar doet en mijn hoofd doet er nog eens een schepje bovenop. Het gaat allemaal een keer over..hoop ik..ooit..
Ik heb er niet voor gekozen dat mijn lichaam zo raar doet en mijn hoofd doet er nog eens een schepje bovenop. Het gaat allemaal een keer over..hoop ik..ooit..

vrijdag 9 november 2012 om 06:35
Zo herkenbaar. Ik ben ook een humeurig takkewijf geworden. Inderdaad alles droogt uit, zowel boven als onder. En dan die supersnelle veroudering, heel veel rimpels, dun nog slechter zittend haar, maar weer meer haar op bovenlip en kin. Nee, nivelleren is geen feest maar de overgang is dat zeker ook niet. En dan heb ik de opvliegers maar buiten beschouwing gehouden.
vrijdag 9 november 2012 om 06:41

vrijdag 9 november 2012 om 06:42
vrijdag 9 november 2012 om 07:44
Hahaha...herkenbaar! Bij mij ook 4 jaar terug begonnen en ik word deze maand 46 joehoe!
Het ergste vond ik toch wel dat ik heel onregelmatig aan de eiafdrijving ging en dat ze heel heftig waren. Heb nu een mirena en ga zingend door het leven. Ik word het nog wel maar het is meer inlegkruisjes werk. En mijn buien zijn ook redelijk stabiel!
Het ergste vond ik toch wel dat ik heel onregelmatig aan de eiafdrijving ging en dat ze heel heftig waren. Heb nu een mirena en ga zingend door het leven. Ik word het nog wel maar het is meer inlegkruisjes werk. En mijn buien zijn ook redelijk stabiel!

vrijdag 9 november 2012 om 08:05
quote:Mocy schreef op 09 november 2012 @ 00:49:
Sorry deepspace maar moest wel lachen om je OP.
Maar goed, wat je er tegen doet? Niets! Het gewoon ondergaan, blijven lachen en je gaat je (ooit) wel weer beter voelen. Misschien naar de ha voor een oestrogeenaanvullend medicijn?
Ik voelde me net zo....koop bij een G&W winkel chiazaad , verwacht geen wonderen maar je zult je echt beter gaan voelen.
Zorg dat je weer verliefd wordt, dat kan ook helpen....koop mooie kleren, mooie make-up en zet af en toe de bloemetjes buiten met je vriendinnen, ga erotische literatuur lezen , kortom verander nog 1 keer alles in je leven, zal je goed doen, geloof mij....
Sorry deepspace maar moest wel lachen om je OP.
Maar goed, wat je er tegen doet? Niets! Het gewoon ondergaan, blijven lachen en je gaat je (ooit) wel weer beter voelen. Misschien naar de ha voor een oestrogeenaanvullend medicijn?
Ik voelde me net zo....koop bij een G&W winkel chiazaad , verwacht geen wonderen maar je zult je echt beter gaan voelen.
Zorg dat je weer verliefd wordt, dat kan ook helpen....koop mooie kleren, mooie make-up en zet af en toe de bloemetjes buiten met je vriendinnen, ga erotische literatuur lezen , kortom verander nog 1 keer alles in je leven, zal je goed doen, geloof mij....
vrijdag 9 november 2012 om 08:27
Ontzettend gelachen om je post. Heerlijke manier om de dag te beginnen. Tegelijkertijd zooooo herkenbaar. Behalve de "droogte" lijkt jouw verhaal op de mijne.
De fysieke klachten (botten-spieren-sexueel) vind ik niet eens zo heel erg. Waar ik veel meer van baal is het feit dat mijn lijf zo aftakeld. Mijn "jeugd" verdwijnt en ik krijg een oud-wijven-figuur. Ik zie om je heen dartelende 30-ers met redelijk strakke lichmen en besef dat dat noooit meer terug komt. Gesprekken met lotgenoten leren mij dat er andere zaken voor terugkomen zoals rust en innerlijke vrede. Maar dat vind ik helemaal niet spannend. Ik wil bruisen, ik wil jong zijn, met een mooi lichaam en bakken met tijd!
De fysieke klachten (botten-spieren-sexueel) vind ik niet eens zo heel erg. Waar ik veel meer van baal is het feit dat mijn lijf zo aftakeld. Mijn "jeugd" verdwijnt en ik krijg een oud-wijven-figuur. Ik zie om je heen dartelende 30-ers met redelijk strakke lichmen en besef dat dat noooit meer terug komt. Gesprekken met lotgenoten leren mij dat er andere zaken voor terugkomen zoals rust en innerlijke vrede. Maar dat vind ik helemaal niet spannend. Ik wil bruisen, ik wil jong zijn, met een mooi lichaam en bakken met tijd!

vrijdag 9 november 2012 om 09:41
Een nog korter lontje... alsjeblieft niet zeg. Ik ben soms al zo explosief, dan ga ik gelijk af. Niet goed.
Ben nog niet in de overgang maar hier zit ik ook niet op te wachten.
Wat er ook gezegd wordt, het verval van je (mooie) lichaam. Hangtieten krijgen Ik vind ze juist nog zo mooi, mijn trots.
Zodra ik merk dat ik in de overgang zou zijn zit ik gelijk bij de huisarts.
Ben nog niet in de overgang maar hier zit ik ook niet op te wachten.
Wat er ook gezegd wordt, het verval van je (mooie) lichaam. Hangtieten krijgen Ik vind ze juist nog zo mooi, mijn trots.
Zodra ik merk dat ik in de overgang zou zijn zit ik gelijk bij de huisarts.
vrijdag 9 november 2012 om 09:42