Zus is bitchy

09-11-2012 11:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
toch te herkenbaar
Laat haar lezen wat je hier hebt geschreven.
Kreeg je misschien meer aandacht dan zij toen je boulimia had? Misschien is dat een beetje waar de schoen wringt?
Probeer het zo-niet aanvallend mogelijk te maken maar spreek het wel uit met haar...

'Lieve zus, ik hou heel veel van je en hecht heel erg aan ons contact. Ik merk wel de laatste tijd dat je de laatste tijd nogal kritische opmerkingen tegen me maakt en ik merk bij mezelf dat dat wat met me doet. Ik word daar soms onzeker/verdrietig van... Herken je een beetje wat ik zeg?'

En dan voorbeelden van haar opmerkingen geven en haar laten weten wat dat met jou doet.

Hopelijk ziet ze het dan in en verandert ze dit. Als ze boos wordt en het totaal niet herkent, ben ik bang dat ze het niet wil zien en is tijdelijk afstand nemen misschien het beste.
Hoe oud is ze trouwens?
wel vervelend voor je.

Mijn relatie met mijn zusje is de laatste jaren ook erg veranderd.

Zo heeft zij bepaalde keuzes gemaakt in haar leven die ik niet helemaal kon volgen en waar ik in het begin ook niet achter stond. (ik was trouwens niet de enige in ons gezin die het moeilijk had met haar keuze)

Dit heeft voor veel ruzie en ellende gezorgd heb zelf een periode van een jaar mijn zusje totaal niet gezien of gesproken.

Het enige wat ik ervan kan zeggen is accepteer hoe ze is en spreek minder met haar af.

Ik merk beetje uit je verhaal dat je haar al vaker gevraagd hebt waar dit gedrag en die opmerkingen vandaan komen maar dat zij er gewoon mee doorgaat.

Ik zou je concentreren op je eigen leven en met je zusje even de boel de boel laten. Ik zou je eigen leven niet laten vergallen door de rare mening van je zusje. Neem afstand en heb enkel nog op familiedingen, verjaardagen en gemeenschappelijke familieuitjes e.d. contact. daarbuiten gewoon ff vermijden
.
.
Is het misschien verkapte bezorgdheid van haar kant?
dan had ik het verkeerd begrepen. Dan zou ik het eerst eens bespreekbaar maken. Als ze weer zoiets zegt (wanneer jullie alleen met zn tweeen zijn) zou ik ipv defensief reageren gewoon een wedervraag stellen.

Het is me opgevallen dat je vaker dit soort opmerkingen maakt

toen dit en toen dat. Bedoel je hier verder iets mee want ik vind het eigenlijk niet zo leuk.
Als je het niet bespreekt, komt die ruzie er sowieso. Want de bom gaat een keer barsten bij je zusje die blijkbaar met iets zit of bij jou omdat je niet meer tegen haar opmerkingen kunt.

Met een goed gesprek voorkom je hopelijk dat het escaleert.
Hallo?!
Heeft ze zelf geen boulimia ontwikkelt, ze lijkt namelijk erg gefocust op eten?

Ze lijkt te proberen anderen naar beneden te halen, onzeker te maken om zichzelf beter te voelen.

Als ze haar gedrag niet verandert ondanks dat je haar er op aanspreekt, kun je beter helaas afstand houden.

Jezelf zo laten behandelen breekt jou op den duur op. Ze stopt haar gedrag niet en als het zo vaak gebeurt neem je toch de sfeer en haar woorden elke keer opnieuw op.
Goed topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven