Met lentekriebels de herfst in!!

25-10-2012 21:01 3448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer anderhalf jaar delen we niet alleen onze kinderwens, zwangerschaps-lief en leed, bevallings-ervaringen en onze jonge moeders bezigheden maar nog zo veel meer! Je zou je gaan afvragen wat we eigenlijk niet met elkaar delen!

We waren er bij toen er voor een kriebel-baby werd geklust in de cabrio, tijdens de moeilijke periode waarin thee en knor afscheid moesten nemen van hun kindjes. Tijdens menig beginnende bevalling, tijdens heel wat kraamtraantjes, avonden met baby-traantjes en gebroken nachten.

Heel wat issues zijn besproken, en zoveel lente-mamma's, zoveel meningen. Maar altijd met liefde en respect! We zijn er voor elkaar en schrijven door..... tot in het bejaardentehuis?!

In dit topic wordt er weer een lentekriebel-baby geboren!! Dan zijn we bijna compleet. Bijna, want natuurlijk zal eerst onze Thee zwanger moeten worden. Hopelijk gaat ook dat in dit topic gebeuren en komt er een lief klein kriebel kindje voor deze lieve mamma!

De vorige topics vind je hier:

lentekriebels en deze zomer zwanger worden?!

Zwanger de herfst in!

We gaan richting winter!

De tweede lente!

Het jaar rond!

Indian summer

De tabel komt...ooit.....zodra ik uitgevonden heb hoe dat werkt!
Gisteren trouwens in 1 ruk het boek van Anne Tel gelezen. Had t via haar website besteld. Over liefde, een kinderwens en IVF. Mooi!!! Het boek is met een kei lief persoonlijk voorwoordje voor mij gesigneerd. Ze heeft ook blogs. De moeite van bezoeken waard, haar website!!!
Haha, nog geen oud vrouwtje dus thee. Laat de opvliegers maar komen, kou is ook niet fijn idd.

Heb even op de site gekeken van Anne Tel, ik zie idd alleen maar goede reviews van haar boek, kan me voorstellen dat het zeker voor jou en man erg fijn is te lezen.

Kom je verder de dagen een beetje door?
Ik bedenk me net dat ik niet lang geleden een boek heb gelezen van Barbara Muller, De babyplanner, gaat ook o.a. over vruchtbaarheidsbehandelingen, ook waargebeurd. Misschien ook iets voor je.
nahr de hoagse marrut gewees ;)

het is hier een kiwi, mango, pompoen, aardbeien, bananen, courgettes en aubergine invasie! Hele doos vol fruit en groente op de bugaboo geladen vanmiddag, zag B bijna niet meer liggen zo vol zaten we Zag nog net een stukkie staart erboven uit piepen hahaha... maar heb al van alles gemaakt voor B, superlekker!

Thee, wat leuk dat je een gesigneerde versie hebt! Is het een bekende van je? En ik heb ook vaker gehoord van de tio van Miep, misschien is dat ook wat Ben trouwens blij voor je dat je nog geen oud wijf bent ;)
life ain't a perfect story, write it while you live it
Designed, goed bezig met al dat groente en fruit. Zo'n babycook lijkt mij ook wel wat tzt!

Hier is het echt zo omgedraaid, ten goede. Door een combinatie van de puckababy en consequenter en sneller te reageren op de moeheidssignalen. Die geeft ze nu ook duidelijker af heb ik het idee. Ze is vandaag niet langer dan een uur uit d'r bedje geweest, steeds duidelijk weer moe. Heb veel gelezen op de site inbakeren.nl (ofzoiets). Staat veel op over het slapen van baby's, heel informatief en verhelderend.

Miepie heeft vandaag ook nauwelijks gehuild, behalve beetje jengelen voor het in slaap vallen en bij het wakker worden. Ze lijkt wel een ander kind. Maar nog net zo lief hoor, alleen wat relaxter lijkt het .

Ik voel me echt opgelucht, vond de laatste 4 weken ongeveer best zwaar door het slechte slapen van Miepie. Valt echt een last van me af. Ook maakte ik me zorgen over hoe dat nou moet straks bij het kdv en bij opa en oma. Nu zie ik dat ook weer helemaal zitten.
Miep : wat fijn dat de Puck zo goed helpt! Heb hem op de post gedaan hoor
Fijn Ivetje, bedankt!
Even een snelle update...

2 heeft vandaag nog maar 2x gespuugd en begint wat op te knappen.

3 lijkt wel een ander kind. Ze drinkt braaf dr flesjes leeg en heeft vandaag 3! X gepoept.

Ze is heel relaxed. En heeft nog niet zo gespuugd dat we alles kunnen verschonen.

Morgen gaan we voor het eerst naar buiten met zijn allen. :-)

En ik heb nog maar 5 dagen om in een 'school' ritme te komen. Zie ik een klein beetje tegen op.

Nu nog even naar Robbie kijken... Ben ik stiekem wel een beetje fan van.
accountkiller
Vlieg ook weer even langs. Kom net terug van een poepiechique bruiloft!

Theetje ik heb pregnyll, clomid en gonal f gebruikt. (Lijkt echt in een ander leven te zijn gebeurd) maar moet zegen van de clomid heb ik de meeste last gehad, vreselijke overgangsklachten. Van gonal f bijna niet. Hb je erg last van je buik, je moet je man wel steeds een ander plekje laten prikken anders wordt da plekje erg gevoelig. Ik deed links, rechts, midden etc. Ik prikte zelf alleen pregnyll niet die deed zo zeer!

Spannende tijd hoor thee, kaarsje brand hier elke dag bij E haar urntje voor jullie.

@ designed wat vreselijk van die eend. Het is niet zo raar hoor dat dat gevoel van het ziekenhuis je ineens overvalt. Ik heb geloof ik laatst verbannen wat er in d ebeginperiode allemaal met hem gebeurd is. Was van de week met minn vader in het ziekenhuis en liep weer door die gangen en had precies hetzelfde. Moet je soms nog terug met B voor controle?

@miep wat goed dat het nu veel beter gaat!

Ik moet wel lachen ik zie bier lengtes voorbij komen. r is hier de oudste maar pas 71 cm en 8400 gram haha.

Hij zit in een heerlijke periode. Hij slaapt 'smorgens tot 09.00 gaat er rond 12.00 in en slaapt nu EINDELIJK een lange slaap van 2 uur. Jajaja na tien maanden is het zover we hebben een normale slaapbaby!

Hij is vrolijk en uitgerust is met van alles bezig qua ontwikkeling. Maar er lukt qua beweging nog niet veel hahaha. Ik hoop zo dat dat kruipen nu eens gaat komen, hij wil zo graag en het lukt gewoon niet. Hij zi er zoooooo dicht tegen aan.

Hier verder alles rustig. Heeeeeeel druk deze maanden vandaar het weinige schrijven de laatste tijd, maar lees wel mee hoor lieve meiden
En nee ik heb niet gedronken op die bruiloft ;) was de bob maar aan de typefouten zou je dat niet zeggen
Nou, ik hoop dat we hier met 10 maanden ook een normale slaapbaby krijgen. Dan hoef ik nog maar een maand. Heb weer een hummend en huilend kind in de keuken liggen. Ga af en toe even bij haar kijken, maar ze wil maar niet in slaap vallen. Alleen als ik naast haar sta te sussen en mijn hand op haar rug heb liggen is ze stil. En dan denk ik dat ze slaapt, loop ik weg en begint ze weer. Zit nu op de wc en het word weer even rustiger, maar ben bang dat ze zo weer begint. Net was ze ook echt aan het gillen en overstuur, weer snotneus en kreeg dus niet goed adem enzo. Ik moet morgen werken, dus had gehoopt dat ik toch nog even wat uurtjes kon pakken. Maar ben nu al bijna 2 uur met haar bezig. Best vermoeiend.

Hmm, nu is het stil. Shit, zit ik op de wc ipv lekker in mijn bed te liggen haha! En als ze echt gaat gillen hoor ik haar boven duidelijk hoor. Ik lig nog steeds wakker van het gehuil, maar het klinkt een stuk minder goed door dan wanneer ze op haar kamer ligt. En het gehum vind ik niet erg, dat hoor ik boven niet en dan kunnen wij slapen. Maar nu was het dus ook echt huilen, dus ben nu wel een paar keer gaan kijken keuken is overigens open naar de woonkamer, dus ze ligt niet achter 6 deuren ergens in de krochten van ons huis hoor haha!
Wat vervelend ivetje! Sterkte vandaag met werken!

Knor, fijn dat R nu zo goed slaapt! Ik hoop dathij snel kan kruipen en zich niet meer zo gefrustreerd voelt!

Miep, fijn dat jou de puck ook zo goed bevalt!

Vis, lukt hhet allemaal in het huis? Dit weekend toch verhuizen? Sterkte nog even!

Miss, nog op vakantie? Ben benieuwd hoe jullie het hebben!

Ainodis, fijn dat zowel 2 en 3 het nu beter doen! Waar gaan jullie als gezin heen vandaag? Nog niet teveel denken aan het schoolritme hoor, als het moet dan kun je dat best!

Designed, helemaal niet gek dat alles rondom B weer even boven kwam, er is ook zoveel gebeurd! Je slaat je er super doorheen! Ik denk dat af en toe even echt voelen en verdrietig zijn ook goed is voor je verwerking!

Zo, ik heb mijn eerste werkweek plus alleen zijn met de kindjes 2 dagen achter de rug, ging allemaal prima. Maar merk wel dat ik minder tijd en rust heb om hier te schrijven omdat alles toch best druk is

Ik lees trouw bij en hopelijk vind ik snel ook mijn mee schrijf modus terug!
Latsig he elsie dat werken en kids en dan nog hier schrijven. Heb precies hetzelfde. Ben soms blij dat ik gewoon even lekker kan gaan sporten of even bankhangen. As we speak zitten we dus aan het ontbijt. Wat een verademing. Van mij mag R dit ritme er nog wel even inhouden. Tand 6 en 7 zijn ook door. Merk dat koekjes eten etc ineens een stuk makkelijker gaat.

Vanavond schuurfeest in de buurt van jou elsie. Dus inplaats van uberchique jurkje van gisteren een spijkerbroek met dikke trui. Nu echt aan de slag, boodschappen halen, wil even langs het tuincentrum en strijken bah.
Schuurfeest hier in de buurt? Gezellig

Ik hoop ook dat R zijn ritme zo houdt, zijn jullie allemaal wel aan toe!

De hele week had ik geen moeite met opstaan, de kindjes, werken etc alles wat er bij hoort, maar voel me vandaag niet vrolijk..soort van hormonaal ofzo..misschien toch een beetje moe of het verwerken van de week ofzo...

Heb in elk geval nergens zin in.. ja in snoep/koek/lekkers maar dat doen we maar niet...
Hier lekker ah tutten. Straks gaat T even naar mijn broer en Lief en ik in sneltreinvaart door de meubelboulevard. Vraagje: T stinkt ontzettend uit zijn mond. Weet dat het door tandjes kan komen, maar het is nu al.echt wel een tijd en we hebben soms het idee dat het zelfs erger wordt. Misschien heeft hij wel pijn in zijn keel?

Ivet, hoop dat je wel een beetje kan werken.

Voor de rest even een zwaai.
Noor sliep om kwart voor 4 week en ben om half 9 maar eens gaan kijken bij d'r werd hartstikke vrolijk wakker, dus hebben allemaal toch nog een redelijke nacht gehad.

Google : ligt het niet aan het eten? En poets je zijn tandjes ook? Hier meurt ze vooral als ze iets van vis op heeft. Anders misschien toch ff langs de HA ermee.
Ik geloof dat ik alleen weg ga vanmiddag. Kids en vriend hebben geen zin. Hahaha

En het weer zit ook al niet mee.

Jee Nic dat is schrikken!! Hopelijk knapt S alweer wat op!
accountkiller
Googlette R stinkt hier ook geregeld uit zijn mond, hadden het er laatst nog over met man. Wist niet dat het met de tandjes te maken kon hebben. Weer wat geleerd!
Jeetje nic wat een schrik inderdaad. Was het pseudokroep? Kunnen ze ook zo raar van ademen. Geef S maar een dikke knuffel.
voor Nic, die kunnen jullie wel gebruiken denk ik... Gatverdamme wat een schrik zeg!
Hek meiden! Idd ff flink schrikken! Het lijkt toch wel echte kroep te zijn. Bij o die eerder deze week aan het blaffen was, was ik niet zo bezorgt, die slaat zich er wel door!

S had gisteravond al een droog stemmetje. Maar niet echt hoesten ofzo. Incident nacht werd ik wakker, S lag naast me en ging te keer als een bejaarde vent op eens hield ze op met ademen, midden in de hoestbui. Ik heb flink over haar rug gewreven. Toen kwam het weer op gang maar heel moeilijk, piepend, krakend en fragiel. Soms viel ze weer even stil. Direct in de auto naar het zh! We wonen daar 2 minuten vandaan gelukkig. Daar is ze nagekeken. Hoe langer ze recht op zat hoe beter ze het weer deed. Logisch natuurlijk. Ze heeft prednison gekregen, toen mochten we weer naar huis. Ze ligt nu natuurlijk 24/7 bij me of hangt in de doek. Ze doet het nu al een stuk beter al zullen we vanavond maar weer moeten afwachten hoe het dan gaat... Moet zelf ook een keer slapen en dan moet ik haar weer neerleggen... Maar ze blijft iig dicht in de buurt! Desnoods slapen man en ik om en om! Het kuurtje duurt 3 dagen en de kroep moet dan een heel end over zijn dus dat zou te doen zijn.

Nou, schrok me kapot... Heb aan je gedacht designed..
@ knor, pseudo kroep is niet besmettelijk dus vandaar dat het ws toch wel echte kroep is.
Kreeg wel even een flashback, Nic... Zo kut dat jullie ook zo moesten schrikken! Gatver!
Jeetje kan mij helemaal voorstellen nic. Ik ken alleen maar pseude kroepm had het als kind ook, maar toen S het kreeg wist ik wat het was en toch was doodsbang. Ze kon niet meer praten zo waren haar stembanden opgezwollen. Dat was in onze kraamweek (echt een week from hell) man toen naar huisartsenpost. Ik net thuis met R en kreeg toen telefoontje van man dat ze gingen overlggen met de kinderarts. Had net R meegekregen van haar en nu S er misschien weer naar toe. Gelukkig hoefde het niet. En dat was ze 3 jaar dus met kleine S lijkt mij dat helemaal eng. Kroep is besmettelijk? Heerst het? Getver wat een narigheid houdt haar maar lekker bij jullie
Nic, dat is wel heel erg schrikken!! Goed dat jullie zo snel reageerden en direct naar het zh gingen. Ik hoop dat de kuur snel aanslaat en dat ze goed opknapt.

Ivetje, toen ik vanmiddag thuis kwam was de puckababy er. Miepie is er blij mee

Ik ben dus een paar uurtjes in de stad geweest en ik vond het fijn! Was met een vriendin en het voelde goed om even gewoon miep en vriendin te zijn, ipv alleen mama. Miepie heeft zich goed vermaakt met haar papa, goed geslapen en gedronken.

Ainodis, jij bent er dus ook op uit geweest vandaag?

Elsie, voel je je inmiddels wat lekkerder in je vel?

Ivetje, ben blij dat jullie uiteindelijk nog een redelijke nacht hebben gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven