Gezondheid alle pijlers

Haaruitval door heatprotector?

12-11-2012 00:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden ontzettend veel last van haaruitval.. Zo extreem.. ik trek ze met plukken eruit.. Overal liggen haren. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.. Ik ben extra vitamines gaan slikken.. Eet ontzettend veel groente en fruit... ben helemaal gezond.. Dus hier kan het niet aan liggen.

Nu ben ik eens gaan denken waar het nou vandaan kan komen.. En sinds ik Andrelon heat protection gebruik, voor mijn haar te beschermen tegen het fohnen en stijlen heb ik het gekregen. Nu heb ik het vanavond voor de eerste keer niet gebruikt, om te kijken of het zou helpen en ik heb opeens geen haaruitval meer

Iemand ervaringen met haaruitval bij dit product? En zou het uberhaupt kunnen dat de oorzaak van de haaruitval bij dit product ligt?
Als het echt met plukken is dan is dat wel een probleem.

Je verliest normaal 100 haren per dag. Het kan zijn dat die heatprotector je haar zo glad maakt, net als conditioner, dat alle haren die normaal gedurende de dag vallen er tegelijk er uit komen met kammen.

Zijn de haren die je verliest met een wit bolletje er aan, of breken je haren misschien af?
Het zal vast niet ineens over zijn na 1x een andere shampoo.
Soms zijn ze met een wit bolletje en soms niet, dan zijn het echt halve haren. Maar wel heel raar.. nu heb ik het niet over mijn haar gespoten (is een spray) en nu heb ik totaal geen haaruitval.
Het kan zijn dat je door stijltang en föhn afbrekende haren hebt. Is je haar wel gelijke dik gebleven?

Simpel gezegd; je mag na het wassen (ligt er aan hoe vaak je dat doet) en stijlen best wel 100-150 haren verliezen, die groeien gewoon weer terug. Als haar echt met plukken tegelijk loskomt is er meestal iets anders aan de hand (telogen efluvuum, medicijngebruik, en dergelijke).
Ik denk dat je je dingen zit in te beelden. De laatste tijd is bij iedereen haaruitval extremer geworden. Bij mij ook belachelijk. Maar dat komt gewoon door het weer en als het echt aan dat product zou liggen, zou je het na 1 x keer niet gebruiken niet merken. Het zit echt tussen je oren als je dat aanneemt.
Goed punt, Veel mensen hebben dat meer in de herfst. Ik juist in de lente.
Haha oke dan Dan hoop ik dat het bij toeval nou gewoon over is.
Vitamine B kan helpen tegen haaruitval.
Vitamine B ben ik nou al maanden aan het slikken.. Maar toch blijf ik het vreemd vinden. De haaruitval is een paar dagen nadat ik de heat protector ben gaan gebruiken begonnen en nu ben ik ermee gestopt en is de extreme haaruitval gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven