Geld & Recht alle pijlers

benzinekosten

15-11-2012 21:57 29 berichten
Hallo allemaal,

Ik ga volgende week met een collega naar een beurs.(niet voor werk)

Het is een eind rijden dus gaan we samen.

Ook om de benzinekosten te drukken.

Ik woon het dichtst bij de beurs, ongeveer 100km ervandaan en zij woont 150km ervandaan.

Als zij naar de beurs rijdt komt ze sowieso langs mijn woonplaats.

Ze heeft me verteld wat de benzinekosten zijn maar we hebben verder nog niks afgesproken

Wat zouden jullie doen?

Gewoon delen? Of minder betalen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon delen, ze neemt tenslotte de moeite om je op te halen.

Om dat dan precies te gaan uitrekenen vind ik dan weer zo knieperig.
Gewoon delen. Gierigheid is geen charmante eigenschap TO
Delen, ook al rijdt ze langs je woonplaats, dan nog kost het gauw een half uur extra om iemand op te halen. Fijn geregeld toch dat je thuis wordt opgepikt én weer wordt afgezet?
Life is too short to waste time matching socks
Hihi nee hè...?!

Maar je zou me eens moeten zien als ik aan t shoppen ben. Dan is er niks meer over van m'n gierigheid haha!

wilde t toch even checken bij jullie.

Ik weet van mezelf dat ik soms heel anders denk dan anderen, vandaar ;)

Bedankt voor het meedenken!
Of zij de benzinekosten en jij de intree? Streept dat tegen elkaar weg?
En ze moet omrijden om jou op te halen. Dat kost niet veel kilometers, maar wel meer tijd. Ik neem aan dat jouw huis niet aan de snelweg ligt.
Delen. Denk ook aan de afschrijving van de auto...
Nou moet er wel bij zeggen dat ze het een beetje opdrong hoor. Ik was liever met m'n eigen auto gegaan eigenlijk.

Maar wist zo gauw geen goede reden te bedenken om nee te zeggen
Das ook weer helemaal waar allesroos.

Daar had ik nog niet eens over nagedacht.

Erg eigenlijk hè, dat ik er überhaupt zo over na denk...
Best wel
quote:allesrose schreef op 15 november 2012 @ 22:06:

Delen. Denk ook aan de afschrijving van de auto...

Serieus? Denk je werkelijk dat ze die maand meer zal afschrijven dan normaal, omdat ze 10 km is omgereden voor TO? Maar dan zou TO ook een deel van de verzekeringspremie, de wegenbelasting en de voorzieningen voor onderhoud moeten betalen, naast 2/5 van de brandstof kosten natuurlijk, want als we zo gaan beginnen dan reken je de brandstof ook tot achter de komma uit. Oh nee, dan moet ze meer brandstof betalen an 2/5, de auto verbruikt immers meer brandstof omdat TO er ook in zit. Tja, en welk brandstoftarief moet je dan hanteren he.......

Jeetje zeg. Als iemand je vraagt om mee te rijden dan zou ik verwachten dat de ander sowieso geen vergoeding vraagt. Je kunt natuurlijk altijd aanbieden om iets te betalen. Als de ander akkoord zou gaan met de helft (wat ik waarschijnlijk wel aan zou bieden) dan zou ik de ander stiekem toch een schrale hond vinden.
quote:Vl43inder schreef op 15 november 2012 @ 22:30:

[...]

Na 2x lezen ben ik het met je eens :-)

Ik zou uitrekenen wat ik zelf ongeveer kwijt ben met de auto qua benzinegeld en dat is misschienn minder dan het bedrag wat die collega vraagt . Vooral als je een auto heb die 1 op 20 rijdt , ligt aan het verbruik. En diesel of benzine kan ook uitmaken. Als het gevraagde bedrag meer is, dan zou ik zeggen, ik rij zelf wel en goedkoper, maar je mag wel met mij meerijden vanaf mijn huis (zonder iets te betalen) en dan mag zij evt . het parkeergeld betalen.

Want wat heeft zij dan al uitgerekend, welk bedrag? Het scheelt nogal als jij voor die 100 km extra moet gaan betalen.
dubbel
Misskatie, als je zo knieperig gaat doen zeg dan meteen dat je niet samen wilt rijden
quote:nellaaa schreef op 16 november 2012 @ 08:44:

Misskatie, als je zo knieperig gaat doen zeg dan meteen dat je niet samen wilt rijden

Precies. Wat een gekniep zeg (en dan ben ik nog wel trouw lid van de Vrekkenclub).

Wie weet heb je die collega nog wel een keer nodig om bijvoorbeeld jou op te halen als je met je hand in het gips zit, of wat dan ook. En dan ben je blij dat je niet hebt lopen zeuren over de helft van wat extra benzinekosten die jij hebt moeten betalen. En of je wel goed hebt gerekend of het een diesel/LPG/benzine-auto was, en of ze met winterbanden reed en of die dan wel op de juiste spanning waren. Endezo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon de totale benzinekosten oor 2 delen. Mierenneuken om een paar euro's ben je nooit bij gebaat.
Of je betaalt ¤ 12-13

Of je betaalt ¤ 8-9

Ik weet niet of die ¤ 4,- zo relevant is.

(uitgegaan van 1:20 en 1.72 p/l)
Leven en beleven
Jeetje, om hoeveel geld gaat het nou helemaal?

Is toch een service, thuis opgehaald worden en daarna weer thuis afgezet worden?

En als je liever zelf met de auto gaat, geef je dat toch gewoon aan?
quote:watermanneke schreef op 16 november 2012 @ 11:08:

Of je betaalt ¤ 12-13

Of je betaalt ¤ 8-9

Ik weet niet of die ¤ 4,- zo relevant is.

(uitgegaan van 1:20 en 1.72 p/l)

Oke ,je hebt gelijk. Voor E 13,- wil ik wel opgehaald worden en meerijden : ).

Als die collega echter de tank volgooit en zegt ieder de helft ,dan ga ik geen 25 of 30 euro dokken....
Ze had t over 54 euro
54 euro voor 300 kilometer?? Hoeveel zuipt die auto wel niet dan? Ik neem trouwens aan dat het pp dan 27 euro is?
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven