ik ben zo moe
maandag 19 november 2012 om 22:08
Hoi allemaal
Sinds een paar weken ben ik ontzettend moe.
Kan mijn ogen niet open houden en val telkens in slaap op de bank rond half 10.
Normaal gesproken ben ik een nachtbraker, ondernemend en altijd met veel inspiratie. In mijn familie hebben we allemaal weinig slaap nodig en ook ik ben altijd fit geweest met 6 uurtjes slaap.
Maar sinds paar weken trek ik dat niet meer. Dat is niet erg dus ik ben meer uren gaan slapen. Maar dat helpt niet. Met moeite kom ik mijn bed uit en met weinig energie probeer ik nog echt een moeder te zijn.
Ik heb mijn bloed laten nakijken en alles was goed! Ik eet gevarieerd en kom zelfs aan. Dus aan voedselgebrek heb ik ook niet.
Wel heb ik een baan sinds paar maanden waarvan ik twijfel of het wel bij mij past.
Maar om heel eerlijk te zijn heb ik altijd banen gehad waar ik niet echt tevreden over bent
Ik heb mijn hobby's, dromen, doelen en nieuwsgierigheid. Dus levensmoe ben ik niet lijkt me.
Ben gek om mijn meiden en mijn relatie gaat ook goed.
Waar kan dit toch aan liggen?
Sinds een paar weken ben ik ontzettend moe.
Kan mijn ogen niet open houden en val telkens in slaap op de bank rond half 10.
Normaal gesproken ben ik een nachtbraker, ondernemend en altijd met veel inspiratie. In mijn familie hebben we allemaal weinig slaap nodig en ook ik ben altijd fit geweest met 6 uurtjes slaap.
Maar sinds paar weken trek ik dat niet meer. Dat is niet erg dus ik ben meer uren gaan slapen. Maar dat helpt niet. Met moeite kom ik mijn bed uit en met weinig energie probeer ik nog echt een moeder te zijn.
Ik heb mijn bloed laten nakijken en alles was goed! Ik eet gevarieerd en kom zelfs aan. Dus aan voedselgebrek heb ik ook niet.
Wel heb ik een baan sinds paar maanden waarvan ik twijfel of het wel bij mij past.
Maar om heel eerlijk te zijn heb ik altijd banen gehad waar ik niet echt tevreden over bent

Ik heb mijn hobby's, dromen, doelen en nieuwsgierigheid. Dus levensmoe ben ik niet lijkt me.
Ben gek om mijn meiden en mijn relatie gaat ook goed.
Waar kan dit toch aan liggen?
maandag 19 november 2012 om 22:22

maandag 19 november 2012 om 22:29

maandag 19 november 2012 om 22:40
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 november 2012 @ 22:22:Je zou eens aan je huisarts kunnen vragen of het zou kunnen komen door teveel suiker. Ik ken iemand die is suikervrij gaan eten en kreeg zo haar energie weer terug.Ik ben niet specifiek suikervrij gaan eten maar ben zeker wel van de ene op de andere dag gaan minderen op koek, gebak en snoep (frisdrank etc. drink ik niet). Ik eet het zelfs nu niet meer, maar de eerste maanden was ik doodop. Compleet lamgeslagen vanaf het moment dat ik mijn ogen opendeed totdat ik ze weer sloot. En net zo snel als dat het begon, was het ook weer over.
maandag 19 november 2012 om 22:43
@septembergirl:
quote:
Pelikaan schreef op 19 november 2012 @ 22:25:
Neem aan dat de ha ook op TSH en T4 geprikt heeft voor je schildklierfunctie?
Dat wil ook niet altijd wat zeggen. Die waardes waren goed bij mij, maar als ik suiker at, werd ik een dweil.
Eet nu suikervrij, en dat voelt goed
Deze redenering ontgaat mij. Goede waardes zeggen dat je schildklierfinctie goed is en dat het daar niet aan ligt. Dat is blijkbaar bij jou het geval, gelukkig. Daarnaast ben je blijkbaar gevoelig voor het eten van suikers. Daarin ligt geen verband tussen het één en het ander. Dat impliceer ik ook nergens. Ik snap dat je je boodschap wilt 'verkopen', maar dat bloedwaardes van je schildklier hier iets mee te maken hebben slaat nergens op.
quote:
Pelikaan schreef op 19 november 2012 @ 22:25:
Neem aan dat de ha ook op TSH en T4 geprikt heeft voor je schildklierfunctie?
Dat wil ook niet altijd wat zeggen. Die waardes waren goed bij mij, maar als ik suiker at, werd ik een dweil.
Eet nu suikervrij, en dat voelt goed
Deze redenering ontgaat mij. Goede waardes zeggen dat je schildklierfinctie goed is en dat het daar niet aan ligt. Dat is blijkbaar bij jou het geval, gelukkig. Daarnaast ben je blijkbaar gevoelig voor het eten van suikers. Daarin ligt geen verband tussen het één en het ander. Dat impliceer ik ook nergens. Ik snap dat je je boodschap wilt 'verkopen', maar dat bloedwaardes van je schildklier hier iets mee te maken hebben slaat nergens op.

maandag 19 november 2012 om 22:44
quote:Pelikaan schreef op 19 november 2012 @ 22:43:
Oké. (?)
Oké. (?)
maandag 19 november 2012 om 22:47
Ik snap het verband niet tussen jouw posting en de mijne. Dat bedoel ik. Je wilt graag overbrengen aan TO dat ze misschien suikervrije moet gaan eten. Ik vraag of ze/haar ha aan de schildklier gedacht heeft. Dan zeg jij dat jouw waarden goed waren en dat dat niks zegt want suikervrije eten helpt jou goed. Snap je dat ik de link niet zie?

maandag 19 november 2012 om 22:48
quote:Pelikaan schreef op 19 november 2012 @ 22:43:
Deze redenering ontgaat mij. Goede waardes zeggen dat je schildklierfinctie goed is en dat het daar niet aan ligt. Dat is blijkbaar bij jou het geval, gelukkig. Daarnaast ben je blijkbaar gevoelig voor het eten van suikers. Daarin ligt geen verband tussen het één en het ander. Dat impliceer ik ook nergens. Ik snap dat je je boodschap wilt 'verkopen', maar dat bloedwaardes van je schildklier hier iets mee te maken hebben slaat nergens op.Je hebt me trouwens verkeerd ge-quote!
Deze redenering ontgaat mij. Goede waardes zeggen dat je schildklierfinctie goed is en dat het daar niet aan ligt. Dat is blijkbaar bij jou het geval, gelukkig. Daarnaast ben je blijkbaar gevoelig voor het eten van suikers. Daarin ligt geen verband tussen het één en het ander. Dat impliceer ik ook nergens. Ik snap dat je je boodschap wilt 'verkopen', maar dat bloedwaardes van je schildklier hier iets mee te maken hebben slaat nergens op.Je hebt me trouwens verkeerd ge-quote!

maandag 19 november 2012 om 22:50

maandag 19 november 2012 om 22:50
Mijn eerste gedachte was ook; zwanger.
Mijn tweede; Pfeiffer en mijn derde; vitamine B12. Verder nog het omzetten van het uur maar dat zou inmiddels wel opgelost moeten zijn. En slaapapneu is ook nog een mogelijkheid, al weet ik eerlijk gezegd niet of dat zomaar ineens kan beginnen.
Ijzertekort en suikerziekte neem ik aan dat je op onderzocht bent.
Second opinion bij een andere huisarts misschien een optie. Vermoeidheid kan op zoveel dingen duiden.
Mijn tweede; Pfeiffer en mijn derde; vitamine B12. Verder nog het omzetten van het uur maar dat zou inmiddels wel opgelost moeten zijn. En slaapapneu is ook nog een mogelijkheid, al weet ik eerlijk gezegd niet of dat zomaar ineens kan beginnen.
Ijzertekort en suikerziekte neem ik aan dat je op onderzocht bent.
Second opinion bij een andere huisarts misschien een optie. Vermoeidheid kan op zoveel dingen duiden.