wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
kipfilet patat en appelmoes.
Gado gado met kipsaté. Morgen worden de restjes (ik maak extra veel) nasi goreng.
Pasta ovenschotel met broccoli, hamblokjes, bechamelsaus en geraspte kaas.
Vanavond Chinees. Kippensoep, loempia's en pangsits als voorgerecht. Daarna ossenhaas met zwarte bonensaus, koe loe kai, babi pangang spek, peking eend met ananas, udang goreng en Chinese groenten met oestersaus. Met 4x Chinese bami en 2x nasi. Bijgerechten pisang goreng, gebakken ananas, saté ajam, atjar, kroepoek en extra sambal. Toetje: mini Magnums.

HONGERRR... Het wachten is op Leendert die het eten halen is.
Wij hebben net stamppot boerenkool met spekjes en jus en mosterd met een rundersaucijs gegeten. Als toetje gewoon vla en yoghurt met een restje ananas uit blik.
Pizza kip ananas mozerella en salade
Vanavond bij Burger King gegeten.
Zuurkoolstamp met rookworst.
Stamppot van aardappelen, spekjes, ik schat een kilo of 3,5/4 (meegebakken) prei van buurboer, mosterd en stukjes gekookt ei, daarbij braadworst en jus. Toetje clafoutis met mango.
Alwéér nasi. De hoeveelheden waren een beetje uit de hand gelopen. "Beetje van dit erbij... en oh ja, beetje van dat er nog bij... en dat heb ik ook nog... en een eitje natuurlijk". Bam, wok vol. Morgen maar pasta. Lekker met knoflook en gebakken salie en een beetje citroen.
Broodje met ham en kaas
Spitskoolschotel uit de oven. Gehakt rul gebakken, dat onder in de schaal, daarboven op in de koekenpan gebakken spitskool met kerrie en ananas, daarboven op een laagje aardappelpuree.
Volkoren spaghetti met witte wijn/roomsaus à la Leentje, met knoflook, ui, witlof, dille, citroensap, gemalen peper en gerookte forel (en voor de liefhebber parmezaanse kaas). Daarbij gestoomde broccoli.

Toetje: kwark met zelfgemaakte sinaasappelmarmelade.
Griekse kiptaart. Daarin zit natuurlijk veel kipfilet, verse dille, verse peterselie, verse munt, feta, bosuitjes, eieren en filodeeg. Het is de eerste keer dat ik het maak dus ik ben benieuwd.
Hoe smaakte de kiptaart Moondancer? Klinkt interessant iig!
Pizza van eigen deeg
Groentensoep met croutons van oud volkorenbrood met Italiaanse kruiden en knoflook. Hoerenpasta (volkoren spaghetti alla puttanesca), gegrilde courgettes met dressing (olijfolie, rode wijn azijn, zout/peper, verse peterselie en bieslook) en insalata caprese. Toetje Eton mess (slagroom/meringues) met mango en granaatappelpitjes.
bezorgpizza is onderweg
Vegacury van linzen, komkommer en mango met naan.
Spaghetti met een bakje saus uit de vriezer met veel geraspte kaas.
Gisteren verse met kaas gevulde pasta met gebakken cherrytomaatjes, spinazie en kruidenkaas erdoor. Op tafel schaaltjes met aditieven om er naar ieders keuze een volledige maaltijd van te maken: dikke plakken gegrillde ham, gevulde eieren, gebakken champignons & ui en natuurlijk gerapte kaas. Toe grapefruit.

Vandaag langzaam gegaarde roastbeef met sinaasappel en voor de veggies gebakken brie met een vulling van geroosterde knof en krokant gebakken salie. Verder risotto met grana padano of zo (de echte parmezaan is gisteren opgegaan en ik heb alleen tijd om zo'n smaakloos stuk uit de super te halen), een warme saus met room, cognac en peperkorrels en een gemengde salade.
Klinkt goed zeg. Kook je voor een sterrenrestaurant?

Gisteren witlof gegeten en een runderhamburger met plakje gesmolten cheddar erop en tomatenketchup.

Vanavond dv-spinazie met gekookte aardappels en weer een hamburger (nu 2 voor ¤0,99 bij AH).
Eergister aardappelpartjes uit de oven met knoflook en rozemarijn. Erbij salade van eikenbladsla , appel, geitenkaas, gebakken spekjes, geroosterde pijnboompitten en honingmosterddressing.

Gisteren verse tagliatelle met gebakken spekjes, prei, ui, champignons, tomaatjes en een scheut kookroom .

Vandaag zelfgemaakte broccolisoep, erbij foccaccia gevuld met gehakt, feta, tomaat, munt.

Morgen pannekoeken!
quote:MissMartine schreef op 19 november 2012 @ 20:39:

Hoe smaakte de kiptaart Moondancer? Klinkt interessant iig!Ja smaakte erg goed, erg Grieks ook haha. Ik miste wel de groenten er een btje bij, dus ik maak er de volgende keer een (Griekse) salade bij.
Yummie Yette, dat klinkt echt heerlijk!

Wij eten vanavond paprikasoep met een broodje erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven