Werk & Studie alle pijlers

Verloskunde

22-11-2012 17:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tig jaar in mn oude vakgebeid wil ik graag iets anders gaan doen. Economische lastige tijd k zou ook niet zomaar mn baan opzeggen maar per 1 januari houdt mijn functie op te bestaan dus iets anders wordt het al. Nu heb ik altijd al veel interesse gehad in de opleiding tot verloskundige. Eerder was het geen optie maar nu ik a. straks zonder werk zit en b. de langstudeerdersboete van de baan is weer aan het orienteren en het blijft mij aanspreken.

Zijn er hier op het viva forum mensen die deze opleidingen doen of hebben gedaan en die werken als verloskundig? Zou graag jullie ervaringen horen over deze opleiding. Ik heb al vernomen dat het een zware studie is maar ik heb het er graag voor over. Zijn er veel na/sch/ws vakken? niet sterk punt van mij namelijk
Minimaal havodiploma of een vergelijkbare opleiding met de eindexamenvakken biologie en scheikunde; instroomprofielen:

-Natuur & Gezondheid of Natuur & Techniek, inclusief het vak biologie;

Studenten met een havo-cm of havo-em profiel dienen tevens (dus naast biologie en scheikunde) wiskunde-a of wiskunde-b in hun profiel te hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
bedankt Enn voor je reactie, maar dat deze opleidingseisen er zijn wist ik, gaat mij er om of je ook specifiek zulke lessen krijgt.
Ik ken iemand die het gedaan heeft en is gestopt omdat ze het te zwaar vond. De studie is zwaar. Veel fysiologie met name, maar waar zij op gesneefd is,zijn de stages. Je kunt als verloskundige niet onzeker zijn. Je moet snel beslissingen kunnen nemen en helder en duidelijk communiceren. Je moet behoorlijk doortastend zijn.
Ik ken 2 vrouwen die het doen

Loodzware studie. Zwaar agv verschillende zaken

Vak is(klinkt) leuk maar heeft veel heftige werkomstandigheden die niet beter worden

Als je jong en single bent is de studie prima te doen, anders weet ik dat het veel offers vergt

Over de baan erna mag je tegenwoordig (helaas) best fronsen.

helaas, want onze NL situatie was (deels) is bijzonder en uit zijn verband geraakt door slechte pre-diagnostiek
Je bent zelf een theepot
De examenvakken biologie, natuurkunde en wiskunde vragen ze natuurlijk niet voor niks. Dat niveau heb je nodig om de nieuwe stof aan te kunnen. Het is echt een onderdeel van de studie.

Het is een hele pittige studie, niet iets wat onderschat moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven