Werken in het weekend
zondag 25 november 2012 om 19:35
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken (en jullie partner).
Ik werk parttime gewoon tijdens kantooruren. Nu doet op het werk de mogelijkheid zich voor om voor vast in het weekend te werken. Gewoon kantooruren, 8 uur per dag. In het weekend krijgen we vannuit e CAO een toeslag dus 8 uur per weekenddag levert ongeveer 140 tot 170 euro netto op (afhankelijk of het een zaterdag of zondag is).
Lekker verdiend in mijn ogen. Man is dan thuis bij de kinderen dus dat is geregeld.
zouden jullie bv 2 dagen per maand in het weekend gaan werken (dus bv om de week een weekenddag) en hoe zouden jullie partners en/of kinderen dat vinden. En hoe zou je dat zelf vinden.
Toen ik met mijn werk begon was er geen sprake van weekendwerk (dus niet zoals wanneer je besluit verpleegster te worden, dan weet je dat je nacht/weekenddiensten moet draaien).
Zouden jullie het doen?
Ik werk parttime gewoon tijdens kantooruren. Nu doet op het werk de mogelijkheid zich voor om voor vast in het weekend te werken. Gewoon kantooruren, 8 uur per dag. In het weekend krijgen we vannuit e CAO een toeslag dus 8 uur per weekenddag levert ongeveer 140 tot 170 euro netto op (afhankelijk of het een zaterdag of zondag is).
Lekker verdiend in mijn ogen. Man is dan thuis bij de kinderen dus dat is geregeld.
zouden jullie bv 2 dagen per maand in het weekend gaan werken (dus bv om de week een weekenddag) en hoe zouden jullie partners en/of kinderen dat vinden. En hoe zou je dat zelf vinden.
Toen ik met mijn werk begon was er geen sprake van weekendwerk (dus niet zoals wanneer je besluit verpleegster te worden, dan weet je dat je nacht/weekenddiensten moet draaien).
Zouden jullie het doen?
zondag 25 november 2012 om 20:04
Ik zou het niet doen,
ik werk meestal 1 zaterdag per maand (wel 24 uur, dus niet helemaal te vergelijken), en doe dit omdat het bij mijn functie hoort, maar ik zou er prima zonder kunnen (en zonder het extra geld dat het oplevert).
Mijn vrije tijd en tijd met mijn familie is me meer waard dan een beetje extra geld.
ik werk meestal 1 zaterdag per maand (wel 24 uur, dus niet helemaal te vergelijken), en doe dit omdat het bij mijn functie hoort, maar ik zou er prima zonder kunnen (en zonder het extra geld dat het oplevert).
Mijn vrije tijd en tijd met mijn familie is me meer waard dan een beetje extra geld.
zondag 25 november 2012 om 20:36
In de branche waarin ik werk heb ik geen keus, dus ik werk iedere zaterdag.
Ik moest erg wennen in het begin, en vooral in de zomer baalde ik enorm.
Nu zie ik toch ook wel de voordelen. Ik ben doordeweeks thuis om de kinderen van school te halen en te brengen. kan ze zelf overal naartoe brengen en halen en ik heb geen bso nodig.
Op zaterdag is mijn man er voor ze, en zondag is echt een familie dag.
ik denk nu wel eens van als ik de keus zou hebben om die zaterdag te laten vervallen en daarvoor weer doordeweeks zou kunnen gaan werken, ik het niet eens zou doen.
Ik moest erg wennen in het begin, en vooral in de zomer baalde ik enorm.
Nu zie ik toch ook wel de voordelen. Ik ben doordeweeks thuis om de kinderen van school te halen en te brengen. kan ze zelf overal naartoe brengen en halen en ik heb geen bso nodig.
Op zaterdag is mijn man er voor ze, en zondag is echt een familie dag.
ik denk nu wel eens van als ik de keus zou hebben om die zaterdag te laten vervallen en daarvoor weer doordeweeks zou kunnen gaan werken, ik het niet eens zou doen.
maandag 26 november 2012 om 01:01
Zelf werk ik 3 weekenden en heb dan 1 weekend vrij, waarna ik weer 3 weekenden werk. Soms is het wel lastig, want de meeste afspraken met vrienden vallen toch vaak in het weekend. Maar de meeste vrienden weten van mijn diensten en plannen afspraken met mij iets vroeger, zodat ik op tijd naar mijn bed kan. En zie ik veel vrienden op andere dagen.
Mijn partner is niks anders gewend en vind het ook wel heerlijk dat zijn weekend vrij ook geen weekend bij mij hoeft te zijn (al moet hij dan wel boodschappen en huishoudelijke taken doen), maar hij kan ook verder zijn gang gaan. De weekenden dat ik vrij ben is overdag ook echt voor ons en dat weet ook iedereen.
Dus ja, ik zou het doen.
Mijn partner is niks anders gewend en vind het ook wel heerlijk dat zijn weekend vrij ook geen weekend bij mij hoeft te zijn (al moet hij dan wel boodschappen en huishoudelijke taken doen), maar hij kan ook verder zijn gang gaan. De weekenden dat ik vrij ben is overdag ook echt voor ons en dat weet ook iedereen.
Dus ja, ik zou het doen.
maandag 26 november 2012 om 10:43
maandag 26 november 2012 om 11:04
Ik werk in een winkel en werk meestal op zaterdag.
Voordeel is dat ik dan een andere dag vrij ben. Is alleen jammer dat het weekend zo kort is, maarja.
Mijn man werkt van maandag tm vrijdag. Als ik wel op zaterdag vrij ben gaan we even wat leuks doen.
Ik vind het niet zo erg, het is ook gewoon een werkdag.
Eerder in de horeca werkte ik ook op zondag, dat was minder leuk omdat mijn man gewoon weekend had.
Voordeel is dat ik dan een andere dag vrij ben. Is alleen jammer dat het weekend zo kort is, maarja.
Mijn man werkt van maandag tm vrijdag. Als ik wel op zaterdag vrij ben gaan we even wat leuks doen.
Ik vind het niet zo erg, het is ook gewoon een werkdag.
Eerder in de horeca werkte ik ook op zondag, dat was minder leuk omdat mijn man gewoon weekend had.
maandag 26 november 2012 om 11:22
ik werk al jaren elke zaterdag en zondag. Soms is het irritant, want mensen vinden dat je best voor elk feestje ' even vrij kunt vragen' (alsof mensen met doordeweeks werk 30 x per jaar een dinsdag vrijnemen voor een verjaardag of feestje), maar ik vind het heerlijk om doordeweeks af en toe vrij te zijn (zoals nu ) en vriend werkt ook ongeveer dezelfde tijden dus dat is geen probleem.
maandag 26 november 2012 om 12:01
Ook ik werk al jaren altijd 1 dag in het weekend. Moet zeggen dat ik het nu wel wat minder leuk begin te vinden, omdat mijn vriend doordeweeks voltijd werkt. Hierdoor is die ene vrije dag in het weekend samen al snel gevuld met allerlei dingen, terwijl het juist zo heerlijk is samen niets te hoeven doen! Maar, de toeslagen maken voor mij veel goed financieel. Kinderen is hier trouwens niet aan de orde.
Ik zou zelf 2 dagen in de maand zeker doen, en een extraatje qua geld maar toch ook wel hele weekenden vrij...
Ik zou zelf 2 dagen in de maand zeker doen, en een extraatje qua geld maar toch ook wel hele weekenden vrij...