Entertainment alle pijlers

Moeder, ik wl bij de revue

19-10-2012 01:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie kijkt naar het programma ('s-maandags): Moeder ik wil bij de revue? Geweldig vind ik het. De verhaallijn, ach die doet er eigenlijk niet zoveel toe,

Maar het programma geeft een bijna perfect sfeerbeeld van de jaren 50. Aan de kleinste details is aandacht besteed. Alleen al die winkel in electrische apparatuur: elk apparaat dat daar staat tentoongesteld is origineel. Maar ook de straatbeelden: de kolenboer met kar vol zakken met anthraciet, het Caltex-benzinestation, de nog bijna verlaten straten met af en toe een Kever die voorbij rijdt. Het is (voor mij) puur nostalgie en roept zoveel herinneringen op aan die tijd.

Twee dingen die ik jammer vind: de serie wordt uitgezonden in kleur, had van mij ook in zwart-wit gemogen. En jammer dat de acteurs niet EEN dialect spreken: het is een mengelmoes van soms Noord-Limburgs, soms Brabants, soms een gekunstelde vorm van dialect. Maar voor de rest vind ik het smullen en smullen.
quote:-anna- schreef op 06 november 2012 @ 16:37:

Het viel me op dat in het huis van de van Woerkoms centrale verwarming was. Was dit al normaal in de jaren 50?

Neuh, normaal was het niet....maar de rijken hadden het idd.
Ik zie het topic nu pas.

Ik zit er al 7 weken klaar, iedere maandag.
Vanavond een wat minder nostalgische aflevering (hoewel die oude NZH-bus, dat glaasje "citroen-met-suiker", de paneeldeur in "oudgroen" en het fototoestel met flitslicht (+ flitslampje)) er weer zijn mochten hoor).

Deze aflevering zou ik als "ontroerend" wllen bestempelen: de begrafenis van Gerrit van Woekom, de geboorte van Gerritje en het ongemakkelijke (en dan druk ik me nog zacht uit) kraambezoek van Bob's vader (geweldige rol van Huub Stapel...!))

Het was weer genieten en smullen vanavond...! Ik kijk nu al weer uit naar de aflevering van volgende week.
De laatste helaas.Ik ga het missen..
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 20 november 2012 @ 01:47:

De laatste helaas.Ik ga het missen..Me too...
quote:Eindeloos schreef op 20 november 2012 @ 01:47:

De laatste helaas.Ik ga het missen..

De maandagavond zal niet meer hetzelfde zijn

Ik denk dat de vader van Bob uiteindelijk toch in het theater komt, wat denken jullie?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Oooh, zal ik dan toch gelijk krijgen? Een einde a la Billy Elliot?

Mooi dat de moeder van Jeanne milder werd en het Bob gunde om terug te gaan naar de Revue.

Twee kraamverzorgsters bij de bevalling thuis klopt niet met de werkelijkheid: dat is er 1, ook toen.

Ik ben nog lang niet toe aan het laatste deel volgende week, ik wil meer afleveringen!!!
Ik vind het ook een geweldig programma. De verhaallijn op zich vind ik niet eens zo heel bijzonder, maar wel geweldige geacteerd (Annet Malherbe kan bij mij toch al niet stuk). En dan al die jaren 50 spullen, waar halen ze die vandaan? Die wil ik ook!
Gossamme...! Zit ik 7 weken me al dagen te verheugen op de maandagavond, 22.10 uur... Mis ik de laatste aflevering....! Gedoe hier in het appartementengebouw over een parkietje van een bejaarde bewoonster dat de kuierlatten had genomen. Met een groep bewoners en bewoonsters de hele avond lopen zoeken naar dat beestje (niet gevonden natuurlijk). Pas om 22.45 uur weer thuis. Zegt mijn man: "Schat? Hoe laat begint "Moeder, ik wil bij de revue?"". Ik zal maar niet zeggen wat IK toen zei, maar het lijkt een beetje op het eerste woord van deze post...

Morgen als eerste maar kijken op "Uitzending gemist", want ik wil die laatste aflevering beslist zien (al is het dan in de herhaling).
quote:luckyjane schreef op 27 november 2012 @ 00:00:

Morgen als eerste maar kijken op "Uitzending gemist", want ik wil die laatste aflevering beslist zien (al is het dan in de herhaling).Wederom een mooie uitzending, kijken hoor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 november 2012 @ 00:06:

[...]

Wederom een mooie uitzending, kijken hoor.Ga ik beslist doen, Hbg. Ik heb 7 weken lang gesmuld van deze serie en het toetje wil ik mezelf ook laten smaken...
Jeetje, ik moest gewoon huilen, wat een juweel. Ik ga het missen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooie serie, ik denk dat ik hem op dvd ga kopen.
quote:reisa1978 schreef op 27 november 2012 @ 10:01:

Mooie serie, ik denk dat ik hem op dvd ga kopen.

Dat ga ik ook zeer zeker doen, al is het alleen maar voor de HEP.

Zal hij op DVD verschijnen.?

Ik spreek met je af, dat, al ik het verneem, dan kom ik het hier melden Oké.

Jij ook dan ?.
LuckyJane, is het vogeltje gevonden???

Lief dat je meehielp zoeken.....................
Ik heb de serie afgelopen week pas ontdekt door jullie.Dank jullie wel. Wat een heerlijke serie. Ik heb deze laatste aflevering lekker zitten snikken. Gewoon geen zware toestanden, lekker sentimenteel.
quote:Eindeloos schreef op 27 november 2012 @ 01:23:

Jeetje, ik moest gewoon huilen, wat een juweel. Ik ga het missen.

Ik ook! Toen die koppige vader ook zo moest huilen

En ik baal als een stekker dat deze serie nu OOK afgelopen is. Ik heb geen commercieele tv(niet uit principe) en ben aangewezen op series van de po. Maar nu is en dit weer afgelopen en de geheimen van barslet ook. WAT NU DAN?

Sowieso mag dit wat mij betreft een vervolg krijgen(al zou ik niet weten hoe, want het verhaal is wel rond afgesloten)
Oh, ik ben zo blij, dat ik niet de enige jankerd was/ben.

Shalalie, ik heb gister iets gezien over een nieuwe serie bij de de PO, met............ kan er niet opkomen.

Ik ga het even opzoeken.

Ik meende op de zondagavond.

Ik kom er op terug.
Ik ben best wel opgelucht te lezen dat ik dus niet de enige was die een paar tranen moest wegpinken..
Ik heb vanmorgen gelukkig de laatste aflevering alsnog gezien via "Uitzending gemist". En net als sommigen al meldden: ik hield het ook niet droog... Prachtig, ontroerend slot van een geweldige serie. Wat mij betreft mag deze serie worden bijgeschreven in de lijst van TV-klassiekers zoals Dagboek van een Herdershond en De Glazen Stad.

Een groot compliment aan de regisseuse en vooral aan de acteurs; ze speelden zo natuurlijk dat je wel in het verhaal meegezogen MOEST worden. Fantastisch!

En ook een groot compliment voor de requisietenman of -vrouw. Alles klopte perfect, tot in de kleinste details: van kleding tot de kleur van een paneeldeur, van een ouderwetse kassa tot een nostalgische koektrommel. Voor mij waren de 8 afleveringen een groot feest van herkenning.

De maandagavond zal nooit meer hetzelfde zijn...

En Eindeloos: vamorgen is de parkiet gelukkig gevangen door twee mensen van de Derenbescherming met een soort van schepnetten. Bazin dus ook weer blij....
Ik moest ook huilen. Van mij mag deze serie de Televizierring winnen.
quote:madamemicmac schreef op 27 november 2012 @ 17:28:

Ik moest ook huilen. Van mij mag deze serie de Televizierring winnen.Als ze genomineerd worden ga ik zeker te weten stemmen.
quote:luckyjane schreef op 27 november 2012 @ 16:03:

Ik heb vanmorgen gelukkig de laatste aflevering alsnog gezien via "Uitzending gemist". En net als sommigen al meldden: ik hield het ook niet droog... Prachtig, ontroerend slot van een geweldige serie. Wat mij betreft mag deze serie worden bijgeschreven in de lijst van TV-klassiekers zoals Dagboek van een Herdershond en De Glazen Stad.

Een groot compliment aan de regisseuse en vooral aan de acteurs; ze speelden zo natuurlijk dat je wel in het verhaal meegezogen MOEST worden. Fantastisch!

En ook een groot compliment voor de requisietenman of -vrouw. Alles klopte perfect, tot in de kleinste details: van kleding tot de kleur van een paneeldeur, van een ouderwetse kassa tot een nostalgische koektrommel. Voor mij waren de 8 afleveringen een groot feest van herkenning.

De maandagavond zal nooit meer hetzelfde zijn...

En Eindeloos: vamorgen is de parkiet gelukkig gevangen door twee mensen van de Derenbescherming met een soort van schepnetten. Bazin dus ook weer blij....

Gelukkig, meis, eind goed, al goed !!

Goed nieuws, er komt een DVD box,

Het grootse succes werd net besproken, in Boulevard, dat het zo'n fantastische serie is.

Albert heeft gezegd, dat er een box komt.

Wat is Annet Malherbe afgevallen zeg!, je herkent haar bijna niet.
quote:shalalie schreef op 27 november 2012 @ 11:59:

[...]

Ik ook! Toen die koppige vader ook zo moest huilen

En ik baal als een stekker dat deze serie nu OOK afgelopen is. Ik heb geen commercieele tv(niet uit principe) en ben aangewezen op series van de po. Maar nu is en dit weer afgelopen en de geheimen van barslet ook. WAT NU DAN?

Sowieso mag dit wat mij betreft een vervolg krijgen(al zou ik niet weten hoe, want het verhaal is wel rond afgesloten)

Afgelopen zondag is het 2e seizoen van Penoza begonnen.

En afgelopen zaterdag is het 3e seizoen van Dowton Abbey gestart. Beide serie's zijn prachtig.

Heerlijk, al deze jubelende berichten. Ook ik zat gisteren met een big smile op mijn gezicht te kijken. Alles is goed afgelopen. En het was een einde a la de film Billy Eliott, Heb ik nog gelijk ook!!

Schitterend, die scene met de huilende Huub Stapel, zo mooi geacteerd. Ik had ook een brok in mijn keel. Om daarna te lachen om Annet Malherbe die in haar enthousiasme wilt zwaaien naar haar schoonzoon en tegelijkertijd beseft hoe idioot dit staat en snel haar hand weer terugtrekt.

Alles klopte weer, echt fantastisch. Laat er alsjeblieft een seizoen 2 komen...
... en 3 en 4... en 5...! Ik kan er geen genoeg van krijgen...! Noem het nostalgisch verlangen misschien, maar kan me niet schelen: ik smul hier van....!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven