Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
@ woepsie.

Klopt ik heb enkel VMBO-k richting administratie. en de certificaten van BkB en BkC.
Werk: Verkoopmedewerker 32 uur p.w.

Werk er een jaar nu bijna, hiervoor geen werkervaring (behalve ochtendkranten bezorgen).

Opleiding: MBO Pedagogisch Medewerker niv3.

Leeftijd: 20 jaar

Salaris: 650 euro gemiddeld per maand. (Netto) Reiskosten bus vergoed tot bepaald bedrag , maar zit er altijd net onder.

Als ik een auto zou hebben zou het 13 cent per kilometer zijn. Dat zou ik wel graag willen, ben de bus echt heel erg zat. Het duurt te lang en meestal haal ik de bus nooit en moet ik een half uur wachten, terwijl de bus ook een uur duurt, doordat hij een omweg maakt en overal stopt.
Werk: administratief medewerkster, eerste baan, wel een jaar ervaring als vrijwilliger

Opleiding: HBO, niet afgerond en niet in deze richting

Leeftijd: 25

Salaris: ¤1700,- bruto

Uren: 36, in vier dagen

20 vakantiedagen, 8% vakantietoeslagm

Is dit veel? Weinig? Ik heb geen flauw idee...
quote:newandimproved schreef op 31 oktober 2012 @ 16:13:

Werk: administratief medewerkster, eerste baan, wel een jaar ervaring als vrijwilliger

Opleiding: HBO, niet afgerond en niet in deze richting

Salaris: ¤1700,- bruto

Uren: 36, in vier dagen

20 vakantiedagen, 8% vakantietoeslagm

Is dit veel? Weinig? Ik heb geen flauw idee...Niet veel, niet weinig, gewoon heel normaal.
quote:Olivia1975 schreef op 31 oktober 2012 @ 14:49:

[...]

Ja, ik vind dat wel terecht. Iemand die 10 jaar ouder is heeft meestal ook 10 jaar langer gewerkt en salaris opgebouwd.

Wat bedoel jij met 'reisuren niet betaald'? Woon/werk reistijd wordt nooit betaald. Als je reist voor je werk dan vind ik dat als je normaal na/vanaf het werk 30 minuten reistijd hebt en voor een afspraak ergens anders in het land aan het einde van de dag opeens 2 uur moet reizen naar huis, dat ze je dan die 90 minuten wel zouden moeten vergoeden. Als je manager bent met een top salaris dan vind ik dat wat anders, dan weet je dat dat er bij hoort.

Waarom werk je 8,5 uur als je voor (4 x) 8 uur betaald wordt?Helemaal mee eens. 350 euro voor 10 jaar werkervaring is niet veel. Enwoonwerkverkeer wordt nooit vergoed, overige reistijd wordt vrijwel nooit vergoe (tenzij het buitensporig veel is). Een 8.5 urige werkdag is vrij standaard, als je een half uur onbetaalde lunchpauze daarin meerekent.
Projectcoordinator in de bouw.

Vrouw, 34 jaar, 12 jaar werkervaring

Mbo+ (automatiserings elektronica)

Bruto 3400 per 4 weken, op 37 urige basis.

24 vakantiedagen en 15 adv.

Auto, laptop, mobiel van de zaak.
docente VO 1e graad

Midden dertig

4300 bruto per maand op full time basis

eindejaarsuitkering (bijna 13e maand) en 8% vakantiegeld
quote:Olivia1975 schreef op 31 oktober 2012 @ 14:49:

[...]

Ja, ik vind dat wel terecht. Iemand die 10 jaar ouder is heeft meestal ook 10 jaar langer gewerkt en salaris opgebouwd.

Wat bedoel jij met 'reisuren niet betaald'? Woon/werk reistijd wordt nooit betaald. Als je reist voor je werk dan vind ik dat als je normaal na/vanaf het werk 30 minuten reistijd hebt en voor een afspraak ergens anders in het land aan het einde van de dag opeens 2 uur moet reizen naar huis, dat ze je dan die 90 minuten wel zouden moeten vergoeden. Als je manager bent met een top salaris dan vind ik dat wat anders, dan weet je dat dat er bij hoort.

Waarom werk je 8,5 uur als je voor (4 x) 8 uur betaald wordt?

Dank voor je reactie!

Ik had de tekst van tempo-rare overgenomen en naar mijn eigen situatie ingevuld. daar stond ook reistijd tussen. Ik vind helemaal niet dat ik daar recht op heb hoor! Zou wel lekker zijn met mijn 3 uur reistijd per dag, maar is verder natuurlijk overdreven in mijn geval.

Die 8,5 uur is de tijd dat ik aanwezig moet zijn op kantoor en bevat een pauze van een half uur. Vandaar.
Ah, ik snap het. Dan werk je dus wel 8 uur per dag.

Als je heel veel, structureel een paar keer per week, moet reizen voor je werk en daardoor, door de afstand, iedere keer meer dan een uur langer onderweg bent dan anders zou ik dat eens aankaarten. Ik vind dat daar best iets tegenover mag staan, bijv. dat je dat uur dan op een ander moment mag opnemen (als het een keer een rustige periode is). Als je een managementfunctie hebt met bijpassend salaris is het wat anders, dan weet je dat dat er bij hoort. Maar als je geen leidinggevende functie en een 1800 euro bruto per maand verdient vind ik dat heel wat anders.

Maar dan moet je wel je uren goed gaan bijhouden (in een spreadsheet bijvoorbeeld) om zelf overzicht te houden en het inzichtelijk te kunnen maken voor je werkgever.
Branche: HR

Leeftijd: 24

Opleiding: HBO (niet-gerelateerd)

Werkervaring: 1 jaar

Bruto: ¤2400 voor 36 uur

24 vakantiedagen

Volledige reiskosten vergoeding obv OV of ¤0,24/km
Branche: HBO functie op gebied van sales & communicatie

Opleiding: WO- bachelor. niet gerelateerd aan functie

Leeftijd: 31 jaar

Salaris: 1660 bruto/1350 netto voor 27 uur.

26 vakantiedagen, geen reiskostenvergoeding, geen bonus

Ik werk bij een klein bedrijfje in Friesland, hoge salarissen kan directie zich helaas ( nog ) niet veroorloven. Heb het wel ontzettend naar m'n zin, en bovendien weinig reistijd.
leeftijd: 23

werk ervaring:3,5 jaar in dit bedrijf

opleiding: spw 3

beroep: pedagogisch medewerkster op een bso

aantal uur in de week: 14,5

netto salaris:672,80 per maand
leeftijd: 26

werkervaring: 5 jaar

opleiding: Atheneum, propedeuse WO

beroep: social media medewerker

aantal uur in de week: 20

netto salaris: 908,64 euro per maand

Exclusief 13e maand en reiskostenvergoeding a 137 euro per maand.
Ik heb het idee dat ik een redelijk salaris verdien maar wil het toch eens checken:

Leeftijd:27 jaar

Werkervaring: 5 jaar

Opleiding: HBO

Salaris: EUR 2.700,00 op bais van 38 uur

Branche: Schadeverzekeringen(schadebehandelaar)

Exclusief: 33 vrije dagen, flexbudget met daarin 13e maand/vakantiegeld/7 extra vrije dagen en nog een bonus, reiskostenvergoeding op basis van aantal kilometers.
Leeftijd: 32

Werkervaring: ooit begonnen als bijbaan naast mn studie dus nu ongeveer 11 jaar.

Opleiding: 2x HBO Propedeuse

Salaris; Bruto 3000, Netto 2100 (40 urige werkweek)

Branche: ICT

Functie: Manager

Heb los hiervan nog een bonusregeling die kan oplopen naar 300 bruto in de maand.

Volledige reiskostenvergoeding.

Geen 13e maand.

25 vrije dagen per jaar
Leeftijd: 19

Werkervaring: 1 jaar

Opleiding: Commercieel Medewerker, MBO 4

Beroep: Energie Adviseur

Aantal uur in de week: 40

Bruto salaris: 1865 euro per maand

Exclusief netto 185 euro reiskostenvergoeding per maand, en 8% vakantiegeld.
'k ben key accountmanager fulltime retail branche 4200,- bruto
24 jr, financieel medewerker, PDB diploma en verdien 2215.

Volgens mij op dit gebied wel een mooi salaris maar ik ben nog niet tevreden ^^,

Oh, en een leaseauto - helemaal uniek met een kantoorbaan.
Leeftijd: 23

Werkervaring: 1.5 jaar werk, daarvoor nog 3 jaar werken naast mijn opleiding

Opleiding: Iets met communicatie (houd het graag vaag)

Beroepsgroep: Nieuwe media (erg specifiek, kan dus niet vertellen wat precies ivm herkenning)

Aantal uur in de week: 36

Bruto salaris: 2800 per maand

Exclusief vakantietoeslag, dertiende maand en tegemoetkoming zorgkosten
Projectmanager reclame/internetbureau (vrij klein bedrijf, 20 medewerkers)

Begeleiding PHP programmeurs, verantwoordelijk planning, direct klantcontact, lid van directie ondersteunend team

29 jaar

Hbo opleiding afgerond

5,5 jaar ervaring

40 uur per week

3000 euro bruto per maand

Wat vinden jullie van dit salaris? Past het bij mijn leeftijd, verantwoordelijkheden, ervaring en functie of zit ik te laag?
Elwinn, ik vind er vrij weinig mis mee. Maar jij blijkbaar wel gezien je vraag. Vind je dat je meer verdient?
nellaaa, nee hoor op zich niet ontevreden, maar je leest hier en daar toch hogere salarissen voor iemand in deze (internet/marketing) branche en met mijn ervaring en leeftijd. Heb binnenkort mijn beoordelingsgesprek dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Als jij met steekhoudende argumenten kunt onderbouwen dat je meer verdient (dus niet, de buurman bij dat en dat bedrijf verdient ook meer) dan dat je nu krijgt, moet je dat gewoon ter sprake brengen.
Ik vind 3000 euro bruto ook heel prima hoor :-) wat zouden jouw argumenten zijn om meer te gaan verdienen?
Ik werk in de mode/cosmetica-industrie, voor één van de hele grote namen in die biz.

Opleiding: HBO

Werkervaring: 2 jaar

Bruto: ¤7.200 p/m voor 55~60 uur p/w

26 vakantiedagen

Reis erg veel voor mijn werk, zie veel van de wereld zoals ik altijd heb gewild. Alle onkosten en extra uren worden vergoed (ook in het buitenland uiteraard).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven