Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:Mugske schreef op 25 november 2012 @ 11:36:

[...]

drempelbedrag is/wordt verlaagd naar 250 euro, maar studiuemateriaal wordt nog maar beperkt aftrekbaar. Weet even niet of die wijzigingen per 2012 of per 2013 in gaan. (maar natuurlijk altijd terug te vinden op belastingdienst.nl)

let daar wel heel erg op voordat je zoiets invult. want mijn vriend kwam er niet voor in aanmerking en hij heeft geen stufie en moet gewoon collegegeld betalen.

sommige dingen vallen in 3e schijf, en soms is het ook zo dat het alleen aftrekbaar is als je niet binnen 10 jaar je studie haalt. als je dat dus wel haalt moet je weer terug betalen. beter kun je dan naderhand over 5 jaar (alle 10 wil niet) wijziging aanvragen. dat zei belasting-telefoon-mevrouw tegen mij. maar achteraf had mijn vriend er alsnog geen recht op.
Met de promotiecode BEVERFAMILIE vanavond 20% korting op het hele assortiment bij de Bever, met uitzondering van setprijzen, folderaanbiedingen, cadeaubonnen of diensten en is niet te combineren met andere kortingsacties.

De Bever winkels zijn ook allemaal vanavond open tot 21.00, dus daar kun je ook gebruik maken van de facebookkorting.

Heb er zelf net 20 euro op een paar nieuwe klimschoentjes bespaard
Maak een gratis fotokalender bij Vista, je moet wel verzendkosten betalen.
En: 5 weken de groene amsterdammer voor 5 euro:

https://www.groene.nl/5weken (abonnement stopt automatisch)
Voor de liefhebsters, gratis sparen voor geld of cadeau's!

*

(Ja, dit is een refferal link waar ik natuurlijk ook beter van word. )
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2012 12:55
Reden: *dat is niet toegestaan, derhalve link verwijderd
% gewijzigd
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zojuist even alle inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet. Alles dus ook vakantiegeld enzo gedeeld door 12 maanden en zelfs mantelzorg compliment, echt alles. Bleek dat we teveel huurtoeslag en zorgtoeslag kregen (wist ik al, dus al wel wat aan de kant gezet) en dat nieuwe bedrag meegerekend.

Per maand hebben we 133,90 euro te besteden. Voor eten, studieboeken, eventueel kleding, enz. Daar schrok ik wel van. We hebben hulp in de huishouding wat 140 euro per maand is, dus waarschijnlijk gaan we dat dan toch maar opzeggen. Dan nog komen we in aanmerking voor voedselbank (133,90+140 minus vakantiegeld van 55,67, want dat telt niet mee, 218,23 en je mag 240 per maand hebben. En misschien nog wel meer dingen die niet meetellen, maar beter maar wat te ruim rekenen).

Daarnaast ook nog te veel verdient (wajong) voor IBG (heb nullening voor OVkaart, hoewel ik die amper gebruik, heel gedoe ze hadden mij verteld dat ik onder de grens zit, maar zit er nu voor 3 jaar toch boven) en moet waarschijnlijk (kan waarschijnlijk wel na m'n studie) ruim 4200 euro terugbetalen. Dus dat komt er ook nog es bij. Gelukkig kreeg mijn vriend wel weer veel terug van belastingdienst, maar dat dekt niet alles.

Dus flink balen hier. Kan wel janken, maar daar schiet je ook niets mee op Iemand hier die weet hoe je een voedselbank aanvraag moet doen? Want de website van de dichtsbijzijnde voedselbank bij mij in de buurt vind ik beetje vaag en om ze zo maar te bellen; geen idee wat ik moet zeggen en of dat zomaar kan.
Voordat je bezig gaat met aanvraag voor voedselbank: per direct de hulp in de huishouding opzeggen! En daarna eens alle vaste lasten doorlopen, want daar kan vast nog meer in geschrapt/ verlaagd worden. Denk zomaar dat je helemaal niet in aanmerking komt voor voedselbank...
En hoe zit dat met die OV-kaart? Heb je die nou wel of niet nodig?
quote:lila01 schreef op 27 november 2012 @ 12:54:

Voordat je bezig gaat met aanvraag voor voedselbank: per direct de hulp in de huishouding opzeggen! En daarna eens alle vaste lasten doorlopen, want daar kan vast nog meer in geschrapt/ verlaagd worden. Denk zomaar dat je helemaal niet in aanmerking komt voor voedselbank...

we gaan indd hulp in de huishouding opzeggen, hoewel ik dat door chronische ziekte nodig heb (kan dat zelf niet en mijn vriend doet al persoonlijke verzorging voor mij, vandaar deze regeling), maar dan maar een vies huis.

we hebben alles al bij langs gelopen, maar t zijn allemaal dingen waar je niet op kunt bezuinigen zoals hefpunt (krijgen we niet kwijtgescholden omdat de inkomsten volgens mijn gemeente te hoog zijn), gemeentelijke belastingen, mijn zorgkosten die gewoon heel hoog zijn doordat ik ziek ben.

hebben geen tv, tja hoge huur maar wel zo'n beetje laagste van hier in de buurt en overal wachtlijsten voor kan ook niet verhuizen.

morgen gaan we naar maatschappelijk werk, die schijnen je door te kunnen verwijzen.
quote:lila01 schreef op 27 november 2012 @ 12:56:

En hoe zit dat met die OV-kaart? Heb je die nou wel of niet nodig?nope, die is opgezegd. maar heel soms gebruikte ik em nog voor een klein ritje (ga met auto van uwv naar mijn studie ivm ziekte), dat kon dan nog net en daarom had ik em gehouden. maar niet echt nodig dus nu opgezegd.
Volfens mij werkt de voedselbank niet zo. Je geld uitgeven aan verschillende (luxe)dingen en dan voedselhulp krijgen omdat je te weinig overhoudt.
quote:kerstklok schreef op 27 november 2012 @ 16:56:

Volfens mij werkt de voedselbank niet zo. Je geld uitgeven aan verschillende (luxe)dingen en dan voedselhulp krijgen omdat je te weinig overhoudt.

nee zo werkt inderdaad niet. is maar goed ook.

voedselbank is dat je (in mijn geval met 2 personen) minder dan 240 per maand overhoud (na toegestane vaste lasten en aftrekposten) en dat binnen afzienbare tijd weer op gaat lossen ed (max 3 jaar, in mijn geval 2 jaar).
Grrr. Ik heb gisteren geshopt bij vd en krijg nu pas de kortingsstickers binnen.

En de AH had veel van de 99 cent aanbiedingen niet. Handig!
Deze net maar gekocht, even snel gegoogled maar zie 'm nergens goedkoper eigenlijk. Ben benieuwd!

http://www.sweetdeal.nl/d ... roducts/handtas-organiser

En voor de fotografen onder ons, gister was het in de USA Cyber Monday, voor $1699 is dit echt een koopje (ook al lijkt het niet zo)!:

http://www.frys.com/produ ... te=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG
Heb net voor 2 weken het AD (andere kranten zijn mogelijk) aangevraagd. Lees eigenlijk nooit de krant sinds ik samenwoon, maar ben toch wel weer benieuwd.

De enige voorwaarde was dat ze je mochten bellen voor een mooie aanbieding.

http://www.kranten-actie.nl/2wekengratis/
sinds ik baby olie gebruik om te scheren i.p.v. scheerschuim ben ik veel goedkoper uit en heb ik minder last van een geirriteerde huid na het scheren.
quote:Mrsje schreef op 27 november 2012 @ 19:01:

Heb net voor 2 weken het AD (andere kranten zijn mogelijk) aangevraagd. Lees eigenlijk nooit de krant sinds ik samenwoon, maar ben toch wel weer benieuwd.

De enige voorwaarde was dat ze je mochten bellen voor een mooie aanbieding.

http://www.kranten-actie.nl/2wekengratis/haha, grappig, mijn vorige gratis volkskrantabonnement is net weer afgelopen, denk dat ik deze maar ga proberen
Lang geleden dat ik hier mee schreef, maar ik wil iemand bedanken (al heb ik geen idee meer wie).

Iemand van het forum tipte me een half jaartje geleden om mee te doen met Nipo-enquêtes. Ik heb nu al twee keer een Blokker-card gehad van 10 Euro per stuk.

Dus euh... bedankt! En meteen een tip voor jullie!
Hi Molly, ik weet niet of ik je voor NIPO hebt aangemeld, maar volgens mij wel voor een ander panel? In ieder geval leuk dat je al 2 blokker kadobonnen hebt gehad, is altijd meegenomen!
Ik heb ook een abonnement aangevraagd maar wel met een nepnummer. Heb ooit aan de telegraaf met zo'n proefabonnement mijn echte nummer gegeven en die stalken me nog steeds.
nieuwe kortingsbonnen Jumbo

Ik heb ook (weer) een proefabonnement aangevraagd. Ik geef wel mijn echte nr door, ze mogen me best bellen voor een aanbieding, want ik maak er toch geen gebruik van.
28 t/m 30 november, weer 15% korting op aankopen op hema.nl

http://www.hema.nl/nieuws/online-koopjesdag.aspx
de euroweken bij de c1000 zijn weer begonnen! zitten leuke aanbiedingen tussen!
Je kunt vanaf nu checken op de site van de Belastingdienst wat er voor jou verandert:

Belastingdienst: wat verandert er voor u in 2013?

en

Belastingdienst: uw toeslag in 2013.
quote:tsaar schreef op 27 november 2012 @ 18:08:

En voor de fotografen onder ons, gister was het in de USA Cyber Monday, voor $1699 is dit echt een koopje (ook al lijkt het niet zo)!:

http://www.frys.com/produ ... te=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG

Niet vrekwaardig, wel interessant.

Ken jij de site? Heb je er zelf wel eens besteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven