welke pannenset?

26-11-2012 20:05 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en in zijn aan het verbouwen in onze nieuwe woning. Over een week of drie wordt onze nieuwe keuken geinstalleerd. We willen daarom graag een nieuwe mooie pannenset kopen. Die we nu hebben dateert van net op mezelf gaan wonen en is een 2e handsje van een familielid. Koken nog prima maar toch wel aan vervanging toe inmiddels . Maar we hebben geen idee welk merk een beetje goed is voor een schappelijke prijs. Wel goede verhalen gehoord over BK,

Dus mijn vraag aan jullie is, welk merk pannen heb je, evt welk type en waarom wel/niet goed??

Ow en we gaan koken op gas, misschien handig om te weten.

Bedankt alvast voor het antwoorden
Mijn pannen zijn nog steeds mooi.
In alle eerlijkheid: mijn pannen kwamen van de zwarte markt, gekocht voor 65 gulden, 24 jaar mee gedaan. Ik was toe aan iets nieuws. Iets met thermolon en keramische coating.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Biebeliee schreef op 26 november 2012 @ 20:57:

Mijn pannen zijn nog steeds mooi.Foto!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Biebeliee die jij o pde foto hebt geplaatst die heb ik..

En partner heeft die met glazen deksel en hout kleurige (plastic zijn ze) handgrepen.
Biebeliee die jij o pde foto hebt geplaatst die heb ik..

En partner heeft die met glazen deksel en hout kleurige (plastic zijn ze) handgrepen.
goedkope stalen pannen om te koken, een braadpan (zou met een goedkoop dingetje beginnen) en wat koekenpannen/bakpannen met een anti-aanbaklaag. Ook een wok/wadjan is handig; er zijn verschillende soorten en prijzen. En een teflon steelpan is ook handig. En een teflon poffertjespan (minstens 19 kuiltjes).
it's a big club and you ain't in it
Wat een hoop reacties al, leuk

Overwegende positieve verhalen dus over de BK pannensets.

De BK connical die Natonco heeft vinden wij ook we mooi qua vormgeving. Die hebben ze ook in een deluxe uitvoering met glazen deksel. Is dat handig?

En plastic handvaten? gaat dat niet smelten als je vuur onder je pannetje vandaan klomt?
quote:Tickel schreef op 26 november 2012 @ 20:24:

Ik heb pas geleden deze gekocht. Fijn die vergrendeling van de deksel bij het afgieten. Is tot 230 graden ovenvast. Geen idee waarom je een pan in de oven zou zetten eigenlijk

Oh ja, ook niet onbelangrijk, ze zijn mooi compact stapelbaar.Ik kan de link niet openen, jammer! :(
elk merk heeft wel één pan die uitblinkt; van BK waardeer ik de wok in de Balansserie, maar ik zou de steelpan niet van dat merk kopen omdat teflon ook 20 jaar meegaat en veel lichter is.
it's a big club and you ain't in it
quote:Nouschi schreef op 26 november 2012 @ 20:27:

Ik heb helemaal geen zin om 30 jaar met een pannenset te doen. Je wilt toch ook wel eens wat anders.

Bij pannen heb ik dat echt nooit dat ik wat anders wil, doet me niks waar ik in kook.

Servies vind ik dan weer veel leuker om niet 30 hetzelfde te hebben

Niet dat dat gebeurd hier, af en toe een ongelukje
quote:pearle schreef op 26 november 2012 @ 22:35:

[...]

Bij pannen heb ik dat echt nooit dat ik wat anders wil, doet me niks waar ik in kook.

Servies vind ik dan weer veel leuker om niet 30 hetzelfde te hebben

Niet dat dat gebeurd hier, af en toe een ongelukje

Van alles 1?

Nu de nieuwe keuken er aan komt heb ik wel de bijna onbedwingbare behoefte om alles nieuw te hebben, echt erg
Deze pannen van BK heb ik, fijne pannen
Ikea 356. "Doen" het prima en ik vind ze mooi.
Ik heb een deel van de Tefal Ingenio set:

Ideaal als je niet veel plaats hebt, omdat ze zo makkelijk stapelen door het afneembare handvat. Je kan de pannen ook heel eenvoudig in de oven gebruiken, vind ik ook een plus.

En verder zijn ze eigenlijk heel goedkoop.
quote:uiltje_ schreef op 26 november 2012 @ 21:31:

[...]

Ik kan de link niet openen, jammer! :(

Google eens op: BK Q-linair Tulip 5-delige pannenset

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Om mijn vlees in te bakken en de wok, gebruik ik greenpannen. SUPER pannen, is van keramiek kan heel heet worden en je hebt geen vieze anti aanbaklaag.

Liever niet in de vaatwasser doen?
? Moet gewoon een . zijn
quote:Nouschi schreef op 26 november 2012 @ 20:27:

Ik heb helemaal geen zin om 30 jaar met een pannenset te doen. Je wilt toch ook wel eens wat anders.

Ik kook er alleen mee.

Ik heb een BK set, nu zo'n 15 jaar denk ik en nog steeds in prima staat. Gaan elke dag de vaatwasser in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven