Welk (europees) eiland?
vrijdag 30 november 2012 om 21:22
Heey!
Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Marielle, 22 jaar en kom ergens uit het midden van het land.
Heb me aangemeld met een reden
ben nu alweer opzoek naar een vakantie voor de zomer van 2013. Ik lees vaak topics van het vivaforum maar ik dacht laat ik me nu maar eens registreren.. Heb namelijk jullie hulp nodig. Ben qua warme bestemmingen alleen nog maar naar Corfu geweest. Heb dus geen ervaringen of vergelijkingsmateriaal. Ik vond daar de wat toeristischere plekken als paleokastritsa, roda, sidari erg leuk.. ook de boottochten waren geweldig! Ben dus opzoek naar (het liefst een eiland, maar kijk ook naar turkije, tunesie of egypte).. Wil dus iets waar ik niet in the middle of nowhere zit, gezellige drukte, winkelen, kroegjes, misschien wat uitgaan, veel excursies, en natuurlijk aan het strand liggen met helder blauw water :p Beetje standaard dus... Welk eiland past er het beste bij mij (oh, en graag betaalbaar als het kan
)
tnx!!
Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Marielle, 22 jaar en kom ergens uit het midden van het land.
Heb me aangemeld met een reden
tnx!!
zaterdag 1 december 2012 om 11:34
@Mariel, ja ik vond het zeer geslaagd en erg mooi. Wij zaten in een (redelijk toeristisch, maar prettig)dorpje in de buurt van Taormina. Prachtige baaien, leuk snorkelen. Wel kiezelstrand(vandaar ook het prachtige heldere water). Leuke mooie dorpjes. Ik vond de pleinen met live muziek onder de palmen waar het tot laat in de avond gezellig was ook leuk. Wij zijn ook naar de Etna geweest en hebben ook een boemeltreintje erom heen genomen. Erg leuk en heel weinig toeristen in de dorpjes op die treinroute.
I choose happy!
zaterdag 1 december 2012 om 14:56
Hoe lang wil je gaan?
Kroatië heeft ook prachtige eilanden, is goed betaalbaar en je kunt er heerlijk eten. Grotendeels kiezelstranden, waardoor het water heel helder is, perfect om te snorkelen. In de zomer is het zeewater lauw... Nooit eerder zulk mooi water gezien in Europa (en heb al heel wat gezien).
Je kunt bijvoorbeeld met Transavia vanaf Rotterdam op Split vliegen en daar met de boot naar een eiland voor de kust. Of bv eerst een week vaste land en daarna een eiland. Of eilandhoppen?
Mooie eilanden zijn bijvoorbeeld Brac, Hvar (ook leuk uitgaansleven), Korcula, Vis of het kleinere Mljet (maximaal 2/3 nachten, anders wordt het saai, maar erg mooi Nationaal Park!).
Sardinië (lekker ruig, mooie stranden, paar leuke steden), Sicilie (gaaf, wel best prijzig), Ibiza (mooie strandjes, fijne sfeer) en Mallorca (Palma is gaaf, mooie natuur in het noorden, mooie stranden, wel behoorlijk toeristisch) vind ik ook heel mooi hoor, maar het natuurschoon van Kroatië heeft me echt verrast. Ik ben nog nooit op Corsica geweest, maar wil daar ook graag een keer naartoe. Erg veel goeds over gelezen.
Ryanair vliegt ook op Kroatie: vanaf Weeze naar Zadar.
Of Easyjet: Amsterdam-Split.
Als je minstens 2 weken gaat, kun je ook overwegen om met de auto te gaan. Wel een lange reis, maar scheelt in de kosten van een huurauto.
Wij gaan in de zomer wat zuidelijker dit keer. Vanaf Dubrovnik naar Montenegro, vervolgens Bosnië en dan een paar dagen op een klein eilandje voor de kust van Dubrovnik. Ik heb ook wat met eilanden
Ik boek normaal gesproken alles rechtstreeks bij de hotels of via bijvoorbeeld Booking.com, maar ik zag op Pharosreizen.nl meer leuke reizen naar Kroatië. Wellicht zit er iets voor jullie tussen?
Veel voorpret!
Kroatië heeft ook prachtige eilanden, is goed betaalbaar en je kunt er heerlijk eten. Grotendeels kiezelstranden, waardoor het water heel helder is, perfect om te snorkelen. In de zomer is het zeewater lauw... Nooit eerder zulk mooi water gezien in Europa (en heb al heel wat gezien).
Je kunt bijvoorbeeld met Transavia vanaf Rotterdam op Split vliegen en daar met de boot naar een eiland voor de kust. Of bv eerst een week vaste land en daarna een eiland. Of eilandhoppen?
Mooie eilanden zijn bijvoorbeeld Brac, Hvar (ook leuk uitgaansleven), Korcula, Vis of het kleinere Mljet (maximaal 2/3 nachten, anders wordt het saai, maar erg mooi Nationaal Park!).
Sardinië (lekker ruig, mooie stranden, paar leuke steden), Sicilie (gaaf, wel best prijzig), Ibiza (mooie strandjes, fijne sfeer) en Mallorca (Palma is gaaf, mooie natuur in het noorden, mooie stranden, wel behoorlijk toeristisch) vind ik ook heel mooi hoor, maar het natuurschoon van Kroatië heeft me echt verrast. Ik ben nog nooit op Corsica geweest, maar wil daar ook graag een keer naartoe. Erg veel goeds over gelezen.
Ryanair vliegt ook op Kroatie: vanaf Weeze naar Zadar.
Of Easyjet: Amsterdam-Split.
Als je minstens 2 weken gaat, kun je ook overwegen om met de auto te gaan. Wel een lange reis, maar scheelt in de kosten van een huurauto.
Wij gaan in de zomer wat zuidelijker dit keer. Vanaf Dubrovnik naar Montenegro, vervolgens Bosnië en dan een paar dagen op een klein eilandje voor de kust van Dubrovnik. Ik heb ook wat met eilanden
Ik boek normaal gesproken alles rechtstreeks bij de hotels of via bijvoorbeeld Booking.com, maar ik zag op Pharosreizen.nl meer leuke reizen naar Kroatië. Wellicht zit er iets voor jullie tussen?
Veel voorpret!
zaterdag 1 december 2012 om 15:15
Haha, Madeira heb ik idd ook al bekeken.. trekt me toch wat minder.. als je foto's op internet ziet.. ik ben toch meer van de palmbomen, witte stranden, blauw water (voor zover je dat allemaal kunt vinden in Europa)
... Ooh en van de kleine smalle straatjes met terrasjes en winkeltjes waarbij de helft van de inhoud van het winkeltje voor dat winkeltje op straat ligt/hangt/staat.. geweldig!! 
Kroatie lijkt mij wel leuk ja, maar ik weet niet of ik mijn vriend daar ook van kan overtuigen
Hij is er namelijk al wel eens geweest met een groep vrienden (lange tijd terug voordat ik hem kende) met de auto en toen had ie nogal wat rare problemen bij de grens :S Echt een raar verhaal, terwijl er geen reden voor was. Dus sindsdien mag hij mensen uit Kroatie niet zo, haha
Maar mij lijkt het idd wel een mooi land.. ach wie weet wil hij wel met het vliegtuig haha
Kroatie lijkt mij wel leuk ja, maar ik weet niet of ik mijn vriend daar ook van kan overtuigen
Maar mij lijkt het idd wel een mooi land.. ach wie weet wil hij wel met het vliegtuig haha
zondag 2 december 2012 om 20:04