Mode & Beauty alle pijlers

shopping budget

06-12-2012 15:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even overwogen om het bij geld&recht te plaatsen,maar vind deze pijler geschikter.

Wij geven als gezin met 2 kinderen van 8&4 zeker 500 euro pm uit aan kleding,en de verdeling is als volgt:

man-100

kind1 100

kind2 100

en 200 voor mezelf.

Toen we nog geen kinderen&hypotheek hadden gaf ik dit bedrag met gemak alleen uit.

We hebben maandinkomen van 4400 netto.

Wat is jullie(gezins) shopping budget?

Vraag me gewoon af of wij 'normaal'leven.
Waarom voor jou het dubbele?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het veel geld, maar zie ook dat je budget het toelaat. Prima toch?
Ik denk hetzelfde bedrag als jij.

Per jaar.

Echt? Per maand 500 euro? Wat koop je dan allemaal elke maand?

Je weet dat je kleding kan wassen en dan opnieuw kan dragen he?
Ahum, misschien 100 euro per maand?
Mijn kind geef ik haar kinderbijslag en daar moet ze alles van kopen en ik heb vrij weinig aan mezelf te besteden. Denk 40 euro per maand, dus als ik echt iets wil zoals een goede winterjas moet ik sparen.

Maar het gaat er toch niet om wat ik normaal vindt, het gaat er toch om of jij het er aan uit wil en kan geven.

Mocht je er echt problemen mee hebben, wil ik wel ruilen hoor ;)hahahaha
Wauw wat een hoop geld voor kleding!

Het zal bij ons eerder richting de ¤50/maand zijn helaas.
Ik denk dat je ver boven het gemiddelde zit.

Maar vind je dat belangrijk, hoeveel een ander uitgeeft? Als jullie het kunnen missen is er niks mis mee, toch?
Oeh uhm ik heb 300 euro uitgegeven in de laatste 3 jaar denk ik zo. Misschien 350 euro, maar dan was het dat wel voor mijzelf.

Partner ietsje meer.

Kind 50-100 euro per maand denk ik.

En soms een maand helemaal niets.

Deze maand wel veel trouwens,maar dat was van de 13e maand (extra salaris) en hij zit inmiddels echt in een andere maat plus hij moest nieuwe schoenen.

Kind deze maand (3x trui: 35 euro, 2xnette trui +2xblouse: 60 euro, schoenen:50 euro, gympen: 25 euro, pakket sokken: 4,50, 2x spijkerbroeken: 50 euro, totaal 224,50.

Maar normaal. Nee koop niet zo vaak nieuwe kleren

Maar hé als je budget dat toe laat en je doet het graag waarom niet
Ik denk dat ik op het moment alles heb, een goede basis, waarmee ik voldoende kan afwisselen.

Inclusief schoenen heb ik afgelopen jaar denk ik rond de 400-500 euro uitgegeven.

Er zitten kledingstukken (vooral jurkjes) tussen die ik zo weinig aan heb dat ik er wel 10 of 12 jaar mee doe zonder het idee te hebben dat ik dat jurkje al zo lang heb.

Voor het komende jaar verwacht ik niet meer dan 200 euro aan kleding uit te gaan geven voor mijzelf.
De ene keer meer dan de andere, maar ik denk zo rond de ¤ 100,-. Maar wij verdienen samen minder dan jullie.

Maar je hebt het geld toch, waarom je schuldig voelen? Als het minder kan voor je eigen gevoel, kijk dan naar de mogelijkheden.
Rond de 50 euro per maand, soms niets, bij schoenen iets meer. Waarom koop je zoveel kleren?
Wij hebben ongeveer hetzelfde inkomen, maar geven echt wel wat minder uit aan kleding. Mijn vriend geeft heel weinig uit aan kleding, ik denk maar een paar tientjes per maand. Hij heeft kleding van zijn werk, dus dat scheelt wel. Ik denk dat ik aan de 100 euro per maand kom, maar dat zou best meer kunnen zijn. Het zijn echt periodes, ik kan soms 300 euro in een maand uitgeven en dan weer een paar maanden weinig tot niets.

Ik ben trouwens nu op een punt dat ik niet meer weet wat er in de kast hangt (toevallig vanmorgen nog een jasje in de kast gevonden "oh ja, die had ik ook nog" en echt geen oud jasje). Dat is voor mij wel een teken dat ik misschien teveel kleren heb
quote:NYC schreef op 06 december 2012 @ 15:58:

Er zitten kledingstukken (vooral jurkjes) tussen die ik zo weinig aan heb dat ik er wel 10 of 12 jaar mee doe zonder het idee te hebben dat ik dat jurkje al zo lang heb.

.

Als je ietssss langer wacht wordt het vanzelf weer hip.

Maar een jurk van tien jaar geleden heeft - voor nu - toch een " verkeerde " lengte, of print, of..... ?
Ik dacht eerst, wat veel, 200 per maand. Maar daar kom ik ook wel aan geloof ik. En mijn man iets minder. Maar toch ook wel richting de 150 per maand.
Wij (ons gezin van 4) hebben per maand iets minder te besteden en besteden ook wel veel minder aan kleding denk ik. Ik zeg denk ik want eigenlijk kopen wij gewoon iets als we wat nodig hebben of wat leuks zien. Wat ons dat per maand of op jaar basis kost...geen idee. Wel besteed ik ook wel meer dan man en kinderen. Mijn dochter is 13 en wilt niks (wel goedkoop). Jassen en schoenen vinden wij wel belangrijk.
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je belangrijk vindt!

Ik heb de afgelopen vier maanden in totaal 100 euro aan kleding voor mezelf uitgegeven, maar eerder ook wel eens 100 euro in de maand. Ik ga graag op vakantie, en spaar daar graag voor.

Een goede vriendin met helzelfde goede inkomen als ik koopt al haar kleren op marktplaats voor weinig. Simpelweg omdat ze het het niet waard vindt om er geld aan uit te geven. Zij gaat zich dan wel weer graag te buiten in een delicatessenzaak.

Andere vriendin met een stuk lager inkomen geeft minstens tweemaal zoveel als ik uit aan kleding. Maar is de afgelopen acht jaar maar twee keer op vakantie geweest, omdat dat haar dan weer niet zo boeit.

Dus; ik vind het wel veel geld, maar als jij het er aan uit wil geven, prima toch?
Ik vind het érg veel geld 500 per maand? Wow zeg! Vind het zonde, ook al laat het budget het toe. Ik zou het liever van de helft doen en de rest erbij sparen. Heb je meer aan dan kleding.

Ik zelf geef ik niet elke maand wat uit aan kleding, meestal 1x in het halfjaar dat ik echt goed ga shoppen voor ong 350 euro. En zo tussendoor koop ik weleens wat in de uitverkoop.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2012 @ 16:04:

[...]

Als je ietssss langer wacht wordt het vanzelf weer hip.

Maar een jurk van tien jaar geleden heeft - voor nu - toch een " verkeerde " lengte, of print, of..... ?Is dat zo? Zou best kunnen, geen idee eerlijk gezegd. Als het écht niet meer kan dan grijpt mijn vriendin wel in, die heeft daar een betere kijk op dan ik. Lees: toen wij elkaar leerden kennen kon ik de helft van mijn kledingkast aan een goed doel schenken.
Ik vind 500 bij zo'n inkomen, plus kinderbijslag voor 2 kinderen, helemaal niet zo veel eigenlijk. En 200 per maand moet makkelijk lukken toch? Ik koop bijvoorbeeld liever duurdere kledingstukken dan ik voor hetzelfde geld veel koop bij H&M.
Wat een geld zeg! Ik ga nog maar iets van 3x per jaar winkelen en geef dan nooit meer dan 100 euro uit. Toch heb ik een flinke garderobe waar ik blij mee ben en goed mee kan varieren. Als je een jaar lang geen nieuwe kleding zou kopen ( zag ik laatst als actie op tv, en ben het ook hier op het forum tegen gekomen) heb je gewoon 6000 euro gespaard! Wauw!
quote:miss1234 schreef op 06 december 2012 @ 16:36:

Ik vind 500 bij zo'n inkomen, plus kinderbijslag voor 2 kinderen, helemaal niet zo veel eigenlijk. En 200 per maand moet makkelijk lukken toch? Ik koop bijvoorbeeld liever duurdere kledingstukken dan ik voor hetzelfde geld veel koop bij H&M.

Maar het inkomen staat er toch los van? (Behalve als iemand er een lening voor zou afsluiten uiteraard). Maar waarom zou je bij zo'n inkomen veel bij de H&M inslaan of duurdere kledingstukken kopen? Met dat inkomen kun je toch ook weinig kledingstukken bij de H&M kopen?

Ik krijg vaak de indruk dat mensen met hogere inkomens ofwel méér gaan kopen, ófwel binnen een duurder segment gaan kopen. Vind ik altijd erg apart. Alsof je portemonnaie min of meer bepaalt wat je uitgeeft.
Je hebt 4400 netto per maand te besteden, dan vind ik het niet raar dat je zo veel aan kleding uitgeeft.
OMG, ¤500,- p.m.???

Ik denk dat ik die ¤ 200,- net voor mijzelf per jaar uitgeef.

Zoonlief makkelijk ietsje meer, maarja, die is in de groei. 2 paar schoene, laarsjes/sandaaltjes, 2x jas, broeken etc. Zit je zo aan een ruim bedrag per jaar. Niet eens per maand...
Omdat ik overwoog dochter kleedgeld te geven heb ik het vorig jaar exact bijgehouden. 43,75 per maand voor dochter van 14. Inclusief schoenen, jassen, sokken, ondergoed. Voor de jongens denk net iets minder, dragen nog kindermaten. Voor onszelf net iets meer denk ik. Dan kom ik afgerond op nog geen 250 euro per maand. Heb per maand ook minder te besteden dan jij zolang ik nog geen werk heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven