lantaarntjes blokker

08-12-2012 19:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In plaats van een boom hebben we dit jaar een kersttafereeltje

ter ere van de kersttvreugde. Boompjes en lantaarntjes gekocht

bij de Blokker. Hartstikke geinig, behalve dat de lantaarntjes

maar 1 avond met twee batterijen doen. Is dit bij jullie ook zo

of doen wij iets verkeerd. Nu hebben we een tranformater erbij

gevonden, zodat ze ook op het lichtnet kunnen, maar ik vraag

me af of het dan geen stroomvretertjes zijn, aangezien de batterijen

zo snel leeg zijn.

Iemand ervaring met deze dingetjes?
odi et amo
Welke batterijen gebruik je? Er staat waarschijnlijk onderop het lantaarntje wel een plaatje met hoeveel watt ze gebruiken.
internet doet raar :(
Welke zijn het? Maar ik denk dat je conclusie correct is, dat ze veel energie vreten als ze de batterijen in een avondje leegtrekken.

Ik heb hier een lampjesslinger van Xenos, daar moeten 2 batterijen in. Ik heb toen de goedkoopste euroshoppers erin gedaan waar ik niet echt van verwacht dat ze zo lang mee gaan als duracell maar ze doen het nu toch al ruim een week en ik heb ze iedere avond en in het weekend zelfs al vanaf de middag aan.
Dat is lang Gravinnetje vergeleken met de onze.

Ze kunnen op een adapter dc av 150mA.

Die A zal wel voor ampere staan, maar verder zegt het me niks.

De lantaarntjes hebben ieder 3 lampjes van die ouderwetse straatlaantaarns. In totaal zijn ze 10 centimeter hoog.
odi et amo
Dat is van de serie van oudhollands straatbeeld. Die kun je inderdaad beter via de netwerkadapter die erbij te krijgen is aansluiten.

Welke batterijen heb je gebruikt?
Gewoon de batterijen die er in pasten, penlites AA.

Zouden ze dan zoveel stroom gebruiken als bijv. kerstboomlampjes of van die lampjes aan zo'n tak als we een

adapter gebruiken?
odi et amo
Je hebt 2 soorten batterijen, carbon-zink en alkaline. Carbon-zink zijn de ouderwetse, goedkope batterijen. 1 euro per 4.. of zelf 2 euro voor 13 stuks. Daarmee kun je het sowieso op je buik schrijven. Neem je betere alkaline batterijen zoals van Duracell, gaan ze langer mee. Waarschijnlijk wel langer dan 2 avonden..
Ik gebruik nooit vandie dure batterijen. Als we beter die dure kunnen nemen kunnen we denk ik net zo goed de adapter gebruiken.
odi et amo
Ja. dat klopt.. maar het hoeven geen Duracell te zijn natuurlijk, maar wel Alkaline.
Er hebben euroshopperbatterijen in gezeten en die zijn ook met alkaline.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven