Mode & Beauty alle pijlers

shopping budget

06-12-2012 15:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even overwogen om het bij geld&recht te plaatsen,maar vind deze pijler geschikter.

Wij geven als gezin met 2 kinderen van 8&4 zeker 500 euro pm uit aan kleding,en de verdeling is als volgt:

man-100

kind1 100

kind2 100

en 200 voor mezelf.

Toen we nog geen kinderen&hypotheek hadden gaf ik dit bedrag met gemak alleen uit.

We hebben maandinkomen van 4400 netto.

Wat is jullie(gezins) shopping budget?

Vraag me gewoon af of wij 'normaal'leven.
ik vind het op zich nog wel weinig wat ik hier allemaal voorbij hoor komen. Als ik zie hoe druk het altijd in de stad is , hoeveel er uit word gegeven en noem maar op. Dan geloof ik de 100 euro per maand niet echt.

Jas, kleding, schoenen, sieraden, sjaals, handschoenen, sokken, ondergoed. Hoe flikken al die mensen het om daar 100 euro aan uit te geven in de stad :o . Ik heb geen idee hoeveel ik uit geef. Ik kan niet lang met kleding doen, zweet veel (niets helpt. Odorex, deoleen, syneo5, therme, deomiddel van de huisarts werkt niet), Alleen dove deo (beige dop) werkt voor mij om lekker te ruiken, maar zweten doe ik toch wel, alleen deze deo maskeert de geur, gelukkig. Ik hoop dat mijn lijf nooit immuun word van deze deo, anders weet ik het niet meer. dus mijn kleding is na korte tijd verpest door zweet plekken die er dan inblijf zitten. :( Niet leuk want het maakt je erg onzeker.. Heel veel kleding kan ik gewoon niet dragen..
Normaal.? Wat is normaal. Ik vind het veel.. Dat is wat anders

Ik draa kleding meerdere jaren , koop niet ieder seizoen iets nieuws . Kinderen krijgen paar keer per jaar wat nieuws, merk en niet merk. Mijn man idem..

Ik geef denk ik wat jij per maand uitgeeft uit in een jaar..
quote:Cookie-Dough schreef op 10 december 2012 @ 09:01:

ik vind het op zich nog wel weinig wat ik hier allemaal voorbij hoor komen. Als ik zie hoe druk het altijd in de stad is , hoeveel er uit word gegeven en noem maar op. Dan geloof ik de 100 euro per maand niet echt.

Jas, kleding, schoenen, sieraden, sjaals, handschoenen, sokken, ondergoed. Hoe flikken al die mensen het om daar 100 euro aan uit te geven in de stad :o . Ik heb geen idee hoeveel ik uit geef. Ik kan niet lang met kleding doen, zweet veel (niets helpt. Odorex, deoleen, syneo5, therme, deomiddel van de huisarts werkt niet Alleen dove deo (beige dop) werkt voor mij om lekker te ruiken, maar zweten doe ik toch wel, alleen deze deo maskeert de geur, gelukkig. Ik hoop dat mijn lijf nooit immuun word van deze deo, anders weet ik het niet meer. dus mijn kleding is na korte tijd verpest door zweet plekken die er dan inblijf zitten. :( Niet leuk want het maakt je erg onzeker.. Heel veel kleding kan ik gewoon niet dragen..Sorry even OT: Heb je wel eens Odaban spray gebruikt? Deze helpt bij mij erg goed, ik gebruik hem gemiddeld eens per twee weken en daarnaast dagelijks een Natural stone (een aluminium vrije) stick en spray. Deze combinatie werkt bij mij super en ik heb net als jij ook van alles gebruikt en niks hielp echt goed. Bij Odaban is het wel belangrijk dat je hem goed volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.
quote:missviva01 schreef op 10 december 2012 @ 09:13:

[...]

Sorry even OT: Heb je wel eens Odaban spray gebruikt? Deze helpt bij mij erg goed, ik gebruik hem gemiddeld eens per twee weken en daarnaast dagelijks een Natural stone (een aluminium vrije) stick en spray. Deze combinatie werkt bij mij super en ik heb net als jij ook van alles gebruikt en niks hielp echt goed. Bij Odaban is het wel belangrijk dat je hem goed volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.Nee dat is het enige wat ik nog niet heb gebruikt. Ga eens even googlen op die odaban spray, bedankt! Dadelijk even naar de winkel toe, hoop dat ze het hier hebben. Moet namelijk op de centjes letten en heb nog wel genoeg aan kleingeld om het uit te geven, maar op mijn rekening blijf ik liever even af!
quote:Cookie-Dough schreef op 10 december 2012 @ 09:01:

ik vind het op zich nog wel weinig wat ik hier allemaal voorbij hoor komen. Als ik zie hoe druk het altijd in de stad is , hoeveel er uit word gegeven en noem maar op. Dan geloof ik de 100 euro per maand niet echt.Niet iedereen is elke zaterdag in de stad he en voor de gene die er wel elke weer rondlopen is het waarschijnlijk meer een hobby. Dierentuinen, pretparken, het bos, het strand, langs het voetbalveld ook daar is het allemaal druk op zaterdag...
quote:Cookie-Dough schreef op 10 december 2012 @ 09:16:

[...]

Nee dat is het enige wat ik nog niet heb gebruikt. Ga eens even googlen op die odaban spray, bedankt! Dadelijk even naar de winkel toe, hoop dat ze het hier hebben. Moet namelijk op de centjes letten en heb nog wel genoeg aan kleingeld om het uit te geven, maar op mijn rekening blijf ik liever even af!De zweetplekken in de kleding deppen met verdunde dettol en dan wassen. Ik geloofde er niet in maar het werkt echt!
quote:tristan19 schreef op 10 december 2012 @ 10:49:

[...]

Niet iedereen is elke zaterdag in de stad he en voor de gene die er wel elke weer rondlopen is het waarschijnlijk meer een hobby. Dierentuinen, pretparken, het bos, het strand, langs het voetbalveld ook daar is het allemaal druk op zaterdag...

Nee dat is zo, maar ik werk ook in een winkel, soms ook sweekends en het is vaak zo druk! En dan denk ik van waar halen al die mensen het geld toch vandaan..

bankje, bedankt voor de tip ga het ook proberen!
Ik vind het wel meevallen. Hier ook ongeveer 500 per maand, 2 kinderen, 2 volwassenen.

Het klinkt veel, maar: goede schoen zijn duur: Man betaalt zo 200 euro, voor kinderen rond de 80, ikzelf rond de 120.

Winterjassen: een goede winterjas kost een paar 100 euro. Voor de kinderen rond de 70.

En gewone kleren: 70 voor een broek of trui is tegenwoordig niks. En dan koop ik gewoon bij esprit of mexx, dus niet riverwoods of gaastra of zoiets. Die laatsten alleen in de uitverkoop

Tuurlijk kan het goedkoper, maar onze ervaring is dat kleding toch echt mooier van kwaliteit en model is als die niet van zeeman/wibra etc komt.
Bij mij wisselt het ook erg per maand. Ik stel voor mezelf de grens om echt maximaal 100 euro per maand aan kleding uit te geven. En sommige maanden koop ik helemaal niets -of iets van 5 euro, en een andere keer met shoppen in 1 keer 75 euro! Dan heb ik ook wel veel (én schoenen, én een broek, én een paar truitjes). En ik doe zelf jaaaren met mijn kleding en schoenen, er gaat nooit iets stuk. Logisch dus dat het nu onderhand mijn kasten uit puilt, haha.

En Cookie-Dough; ik zie dat je al een paar tips hebt gekregen, maar bij mijn kleding werkt het ook om het een nachtje in de (schoonmaak)azijn te laten weken. Daarna wel heel goed uitspoelen en dan in de was doen!

Ik had ook altijd het probleem van verziekte truitjes na 3x dragen, maar dit lijkt vooralsnog goed te werken
Jen; Ik ga de tips allemaal eens proberen. Heb vandaag de dove natural touch deo gebruikt, die werkt ook! Nog geen zweetlucht te ruiken. Zweet wel maar geen zweetlucht. Heb hier denk wel 30 deo's liggen eenmalig gebruikt waar ik niks mee doe omdat daar gelijk de zweetlucht door kwam. Jeej 2 deo's die zweetlucht maskeren. Er is hoop
Ik ken het allemaal Zou een boekwerk kunnen schrijven over alle deo's die ik heb geprobeerd. Nog geen een eigenlijk 2x gekocht, ook niet die Syneo5, Extra Dry, Odorex, enz.

Ik ben niet echt fan van Dove-deo's (qua geur, transpireren doe ik toch wel), maar misschien moet ik het toch eens proberen dan!

Succes met je 'nieuwe' truitjes dan misschien, fijn als je ze weer aan kan.

En weer on-topic, sorry
Sorry voor off-topic, maar voor overmatig zweten. Via de huisarts kun je een Aluminium chloride oplossing halen bij de apotheek.

Deze 's avonds met een watje in je oksels smeren en een nacht in laten werken. Prikt in 't begin wel. De volgende ochtend wassen. Blijf je gegarandeert een week droog.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:jen16 schreef op 10 december 2012 @ 15:36:

Ik ken het allemaal Zou een boekwerk kunnen schrijven over alle deo's die ik heb geprobeerd. Nog geen een eigenlijk 2x gekocht, ook niet die Syneo5, Extra Dry, Odorex, enz.

Ik ben niet echt fan van Dove-deo's (qua geur, transpireren doe ik toch wel), maar misschien moet ik het toch eens proberen dan!

Succes met je 'nieuwe' truitjes dan misschien, fijn als je ze weer aan kan.

En weer on-topic, sorry Tja bij de een werkt het ene merk deo goed voor geur, en mij deze. Dankjewel, ik stop ook weer met het topic te vergallen
quote:Gatti schreef op 10 december 2012 @ 15:51:

Sorry voor off-topic, maar voor overmatig zweten. Via de huisarts kun je een Aluminium chloride oplossing halen bij de apotheek.

Deze 's avonds met een watje in je oksels smeren en een nacht in laten werken. Prikt in 't begin wel. De volgende ochtend wassen. Blijf je gegarandeert een week droog.Die heb ik ook gebruikt. Werkt niet voldoende, en ik had ook de sterkste.
Ik zit op bijna 100 euro per maand en vriend op ongeveer 50.
Normaal leven bestaat volgens mij niet. Iedereen heeft zo wel z'n dingen waar ie relatief veel of weinig geld aan uitgeeft.

Zo geef ik relatief veel uit aan kleding en lekker eten, maar weer relatief weinig aan dingen zoals gadgets/telefoons/tv's etc.

Voor mijn man geef ik ook weinig uit aan kleding. Dat is er eentje uit de categorie "ik heb al een broek"
in 2010 was het 100 euro per jaar en de laatste 2 jaar 0,00 euro.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Wisselt maar voor een student geef ik er redelijk veel aan uit. Deze maand 300 maar vorige maand niks, gemiddels rond de 100-150 euro denk ik.
ik koop niet iedere maand wat afgelopen maand heb ik toevallig een nieuw jurkje,nieuwe pumps,nieuw ondergoed gekocht en hier was ik in totaal 100 voor kwijt maar de maand ervoor heb ik niets gekocht.Ik denk omgerekend 50 euro per maand,als volwassene doe je veel langer met je kleding vind ik.

Mijn man die doet ook erg lang met kleding dus die zit denk ook op 50 euro of minder.Kids koop ik 2 x per jaar kleding voor 1 x winter collectie 1 x zomer collectie.

Ik denk per collectie 200 euro ofzo dus 400 euro per kind per jaar(ik koop winterjassen in de uitverkoop voor het jaar erop scheelt enorm!)

Voordat we dit huis kochten leefden we trouwens ruimer hoor maar we hebben nu zoveel wat er in dit huis gedaan moet worden dat we bezuinigen!
Ik geef per jaar ongeveer 400 euro aan mezelf uit. Vriend ook. Maar de afgelopen jaren had ik zoveel kapotte en versleten kleding dat het ook echt nodig was. Ik koop eigenlijk alleen kleding in de uitverkoop. Als mijn kast straks weer goed gevuld is, gaat de rem er weer op.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven