Eerste date. Leuke ideeen?
dinsdag 11 december 2012 om 20:50
Hoi allemaal, ik ben annemieke en ik ben nieuw op dit forum. Ik wil graag meteen een probleem in de groep gooien.
Ik heb binnenkort een eerste date met een hele leuke jongen die ik via een datingsite heb ontmoet. Het klikt heel goed en ik wil echt heel graag dat het iets wordt. Nu wil ik de eerste date tot een onvergetelijke date maken. Heeft iemand ideeen?
Ik heb binnenkort een eerste date met een hele leuke jongen die ik via een datingsite heb ontmoet. Het klikt heel goed en ik wil echt heel graag dat het iets wordt. Nu wil ik de eerste date tot een onvergetelijke date maken. Heeft iemand ideeen?
dinsdag 11 december 2012 om 23:26
annemiek; zelfs al loop je iemand tegen het lijf dan zul je het nog moeten doen. Ik zit met hetzelfde; heb geen zin in dat gedoe, wil dta het vanzelf gaat. Maar altijd als ik zo denkt gebeurt er niks, terwijl als ik iets onderneem/plan er wel iets gebeurd.
Zelfs als je zomaar iemand treft, dan moet je alsnog nummers uitwisselen, en alsnog die eerste date regelen, daar hoort een plannetje bij, zonder plannetje is het niks.
Zelfs als je zomaar iemand treft, dan moet je alsnog nummers uitwisselen, en alsnog die eerste date regelen, daar hoort een plannetje bij, zonder plannetje is het niks.
woensdag 12 december 2012 om 00:59
woensdag 12 december 2012 om 01:01
Ik ben wel benieuwd hoe je online al een klik met iemand hebt! Ik heb een tijdje online gedate en de emails waren dan wel ok (ik houd niet zo van dat getyp), maar ik ben er nog geen een tegengekomen waar ik vervolgens offline 'chemistry' mee had. Ik ging dan ook altijd voor een snelle date; kan ik ook snel weer weg.

woensdag 12 december 2012 om 01:05
quote:IsabellaJosephine schreef op 12 december 2012 @ 01:01:
Ik ben wel benieuwd hoe je online al een klik met iemand hebt! Ik heb een tijdje online gedate en de emails waren dan wel ok (ik houd niet zo van dat getyp), maar ik ben er nog geen een tegengekomen waar ik vervolgens offline 'chemistry' mee had. Ik ging dan ook altijd voor een snelle date; kan ik ook snel weer weg.
Nooit gefeud?
TO, je maakt je echt veeeel te druk.
Nooit gefeud?
TO, je maakt je echt veeeel te druk.
woensdag 12 december 2012 om 01:11
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat je op de date gaat doen. Als het klikt, klikt het. Als het niet klikt, klikt het niet. Volgens mij maakt het dan niet zoveel uit wat de setting is. Ik heb zelf op verschillende plekken dates gehad, en het maakte eigenlijk niet echt een verschil. Ik herinner me van die dates ook vooral hoe die ander was, wat die ander zei etc. en minder wat we deden. Van mijn dates in een bioscoop weet ik bv van sommige niet eens meer welke film we keken.
woensdag 12 december 2012 om 01:12
quote:IsabellaJosephine schreef op 12 december 2012 @ 01:01:
Hier van 't zelfde laken een pak. Bellen en emailen doe ik al genoeg voor m'n werk. Ik probeer mensen ook snel face to face te ontmoeten, dat zegt zo veel meer dan online profielen.
En inderdaad, is het niks, hoef je ook niet eerst 3 weken te verspillen aan ellenlang contact wat dan toch nergens op uitloopt omdat er IRL geen chemie blijkt te zijn.
Hier van 't zelfde laken een pak. Bellen en emailen doe ik al genoeg voor m'n werk. Ik probeer mensen ook snel face to face te ontmoeten, dat zegt zo veel meer dan online profielen.
En inderdaad, is het niks, hoef je ook niet eerst 3 weken te verspillen aan ellenlang contact wat dan toch nergens op uitloopt omdat er IRL geen chemie blijkt te zijn.
woensdag 12 december 2012 om 01:26
Inderdaad. IRL is vaak zo anders. Online kan je wel wat basisdingen over elkaar te weten komen, zodat je heel globaal kan aftasten of de ander je type zou kunnen zijn, maar daar blijft het echt wel bij. IRL weet je pas echt of het klikt, en het voelt ook altijd alsof je die iemand pas die dag leert kennen. Ik bedoel, ook als je bv een maand al online contact hebt gehad en je ontmoet diegene dan, dan lijkt het net alsof die maand er helemaal niet is geweest. Ik snap het ook nooit zo goed als iemand al verliefd is voor de IRL ontmoeting heeft plaatsgevonden. Of als iemand ervan overtuigd is dat het IRL gaat klikken, omdat het online ook klikt. Dates zeiden dat vaak wel tegen me van 'die date komt zeker weten goed, want het klikt nu toch ook?' maar de praktijk heef uitgewezen dat het gewoon soms wel klikt en soms niet klikt. Had een keer jaren geleden met iemand een maand lang iets van 8 uur per dag gechat (het was zomervakantie) en dat ging echt heel smooth en we zaten nooit een seconde om gespreksstof verlegen. En IRL zaten we elkaar maar zo'n beetje aan te staren en moesten we echt krampachtig zoeken naar gesprekonderwerpen.
woensdag 12 december 2012 om 03:17
woensdag 12 december 2012 om 03:30
In het weekje contact voorafgaand aan onze date hadden mijn laatste date en ik besloten, omdat we beiden van wandelen in de natuur houden, dat we een hellingbos zouden doorkruisen.
Zou het niet klikken, had je tenminste nog de omgeving die je beviel. Voordeel van buitendate is, dat de omgeving en dingen op je pad sowieso al voor extra afleiding en gespreksstof zorgen.
En alles mag hoor, van zoenen tot seks op eerste date, niets van regels aantrekken, gewoon doen wat goed voelt.
Zou het niet klikken, had je tenminste nog de omgeving die je beviel. Voordeel van buitendate is, dat de omgeving en dingen op je pad sowieso al voor extra afleiding en gespreksstof zorgen.
En alles mag hoor, van zoenen tot seks op eerste date, niets van regels aantrekken, gewoon doen wat goed voelt.
woensdag 12 december 2012 om 22:24
Dank je wel voor al jullie reacties. Ik kan hier echt wel iets mee. Moet me iig niet zo druk maken, dat is 1 ding dat ik zeker weet. Of ie nou wel of niet de man voor mij is. Het loopt toch zoals het loopt. IRL kan hij toch wel tegenvallen, besef ik me nu. Al hoop ik dat niet. Heb echt hoge verwachtingen, omdat de klik er echt wel is. Maar aan de andere kant. Als ik die eerste date te lang voor me uitschuif dan verspil ik misschien m'n tijd wel als hij echt tegen gaat vallen. We zullen zien of ik de moed heb...
woensdag 12 december 2012 om 23:46
donderdag 13 december 2012 om 00:20
Hi Annemieke,
Ik snap dat je de zenuwen hebt maar ga daardoor niet afzeggen hoor! Zonde.
Daten is eng, brr, naja, meer spannend. Voor ik mijn date had heb ik twee glazen wijn achterovergegooid en toen Gaan met die banaan.
Mn date liep me voorbij, haha. Weet je waarom? Hij was ook zenuwachtig en liep recht voor zich uit naar dat ene plekje op t station, om vanaf daar eens rustig onder zn wimpers door te gluren of ik er al stond. Niemand gaat zonder een vleugje spanning op date lijkt me.
We hebben een leuke avond gehad. Klein kroegentochtje. 3 kroegjes. Tijd vloog om, 4uurtjes. Wel gezoend op 1e date. Maakt niks uit of je dat wel of niet doet, zelf weten. Als je er zin in hebt, doen.
Daarna nog een date, weer gekletst en gekletst, stukje meer van de stad laten zien. Toen een date in zijn stad. Daar gewoon ook ergens gezellig gezeten. Het was rond kerst, zo gezellig! Het is superleuk om samen door de kou te lopen op zoek naar n leuk tentje.
Ik was dus ook zenuwachtig en had ook neiging af te zeggen maar toen dacht ik Ja Hallo das niet slim! Straks loop je iets moois mis. Bwn nu bijna 3 jaar met hem samen. We hebben elkaar eerst 3wk gesproken over mail, telefoon. En toen hadden we allebei t gevoel van elkaar willen zien.
Succes, maar vooral, plezier!
Ik snap dat je de zenuwen hebt maar ga daardoor niet afzeggen hoor! Zonde.
Daten is eng, brr, naja, meer spannend. Voor ik mijn date had heb ik twee glazen wijn achterovergegooid en toen Gaan met die banaan.
Mn date liep me voorbij, haha. Weet je waarom? Hij was ook zenuwachtig en liep recht voor zich uit naar dat ene plekje op t station, om vanaf daar eens rustig onder zn wimpers door te gluren of ik er al stond. Niemand gaat zonder een vleugje spanning op date lijkt me.
We hebben een leuke avond gehad. Klein kroegentochtje. 3 kroegjes. Tijd vloog om, 4uurtjes. Wel gezoend op 1e date. Maakt niks uit of je dat wel of niet doet, zelf weten. Als je er zin in hebt, doen.
Daarna nog een date, weer gekletst en gekletst, stukje meer van de stad laten zien. Toen een date in zijn stad. Daar gewoon ook ergens gezellig gezeten. Het was rond kerst, zo gezellig! Het is superleuk om samen door de kou te lopen op zoek naar n leuk tentje.
Ik was dus ook zenuwachtig en had ook neiging af te zeggen maar toen dacht ik Ja Hallo das niet slim! Straks loop je iets moois mis. Bwn nu bijna 3 jaar met hem samen. We hebben elkaar eerst 3wk gesproken over mail, telefoon. En toen hadden we allebei t gevoel van elkaar willen zien.
Succes, maar vooral, plezier!
maandag 17 december 2012 om 09:34
quote:annemieked schreef op 13 december 2012 @ 20:37:
Hi Evada,
Dank je wel voor je succesverhaal! Wat romantisch zeg
Indrinken van te voren lijkt me trouwens in mijn geval ook wel een aanrader....
Niet doen. Je wil niet heel erg aangeschoten of zelfs dronken raken op je eerste date. Tenminste ik zou daar heel erg op afknappen.
Bovendien wil je achteraf ook geen spijt krijgen van dingen die je hebt gedaan onder invloed van alcohol.
Waarschijnlijk is het gewoon een leuke normale man maar voor het geval dat het toch die ene zeldzame engerd blijkt te zijn is het wel verstandig om goed bij je positieven te blijven.
Het is inmiddels al bijna een week later sinds je je topic hebt geopend. Is die date nou nog niet gepland?
Niet te lang wachten met plannen. Pas in real life kun je zien of er een echte klik is.
Hi Evada,
Dank je wel voor je succesverhaal! Wat romantisch zeg
Indrinken van te voren lijkt me trouwens in mijn geval ook wel een aanrader....
Niet doen. Je wil niet heel erg aangeschoten of zelfs dronken raken op je eerste date. Tenminste ik zou daar heel erg op afknappen.
Bovendien wil je achteraf ook geen spijt krijgen van dingen die je hebt gedaan onder invloed van alcohol.
Waarschijnlijk is het gewoon een leuke normale man maar voor het geval dat het toch die ene zeldzame engerd blijkt te zijn is het wel verstandig om goed bij je positieven te blijven.
Het is inmiddels al bijna een week later sinds je je topic hebt geopend. Is die date nou nog niet gepland?
Niet te lang wachten met plannen. Pas in real life kun je zien of er een echte klik is.