Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Marinde & Doenja: wat spannend!! Echt te spannend gewoon! En als ik het zo hoor klinkt het wel veelbelovend hoor, beetje misselijk, zere borsten.... ! Maar niet teveel op rekenen he!? Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan he... Ik ga enorm voor jullie duimen en laten jullie het snel horen als jullie meer weten?!

Cecila: spannend hoor, de eerste echo. Ik kan me voorstellen dat je je daar een beetje onzeker in voelt. Hopelijk neemt de echo alle twijfels weg en laat het een mooi kloppend hartje zien! Leuk dat je het verteld hebt, lijkt me een enorm mooi moment!

Shinzy: tja dat is lastig wanneer je moet beginnen met de ovu-testen. Ik zou toch maar een beetje op tijd beginnen en dan eventueel bijkopen, omdat je anders misschien denkt dat je hem gemist hebt en dan weet je nog niet waar je aan toe bent. Succes!

Sneeuwwitje: moet jij geen nieuw topic openen: Tamoxifen, wel en wee, wie kletst er mee???? Haha nee hoor,blijf maar lekker hier! Fijn dat je geen bijwerkingen hebt!

Sanne: Meestal zeggen ze dat je het 6 maanden mag gebruiken en als zwangerschap dan uit blijft, kijken naar de volgende mogelijkheden. Clomid heeft als bijwerking dat het inderdaad het baarmoeder slijmvlies kan uitdrogen... beetje jammer dit! Zit je ongesteldheid er al aan te komen, denk je?

Ik zit nu op dag 14. En nee, ik heb geen nieuwe testen meer gekocht. Merkte dat ik er toch weer veel meer mee bezig was dan ik zou willen, dus we klussen gewoon lekker om de dag en dan dag 21 bloed prikken en dan hoor ik het wel! Ik denk dat dat wel scheelt, als ik geen bloed had hoeven prikken had ik het denk ik wel gedaan.

Allemaal veel succes weer!
mijn voorraadje clomid is op dus ik denk ik bel de dr even om te vragen hoe en wat. kan het weer niet telefonisch. bah wat een gezeur allemaal weer, ik heb nu een afspraak gemaakt voor 20 mei tenzij ik niet ongesteld wordt. dan moet ik weer even bellen. en gaan we het anders aanpakken, het was wel een leuke assistente gelukkig en heel begripvol. ik vroeg dus of ik dan een maand moest overslaan of niet. en ze regelt gelijk een recept voor nog een cyclus. ligt vanmiddag al klaar. das wel weer super.

sorry voor het onsamenhangende verhaal. moest het even kwijt
Vervelend Doenja. Ik heb vanmiddag mijn voorraad voor drie maanden opgehaald bij de apotheek, en meteen een herhalingsrecept voor de volgende drie maanden meegekregen (maar eigenlijk mag ik de laatste maand niet nemen omdat ik me dan alweer bij het ziekenhuis moet melden, tegen die tijd zie ik wel of ik die extra maand er niet even bij snoep).

Vanochtend lekgeprikt in het ziekenhuis voor de midluteale progesteronbepaling, zoals dat zo mooi heet. Dag 23 is het voor mij. Helaas zijn mijn aders nogal dun en moeilijk te prikken, dus ik liep met twee verbonden ellebogen

Ik heb trouwens al sinds dag 19 zere tepels, maar 't lijkt me eerder een PMS-achtig verschijnsel dan een zwangerschapsverschijnsel. Zou wel erg vroeg zijn. En voor mij wordt dit de eerste keer dat ik kans heb op PMS, dus dat zou goed kunnen.
ha meiden,

Hier weer eens een teken van leven van mij. Ben ook weekje vrij geweest en niet vaak achter pc gezeten, maar nu vond ik het toch wel heel spannend worden hier, vooral voor marinde en doenja.

Welkom trouwens, Wen en Sanne

Cecila: wat spannend de eerste echo die er aan komt. Lastig ook om een vriendin die in het zelfde schuitje zit (zat) het te vertellen.

Dory: hoe is het nu met jou, wanneer begint het IUI gebeuren.

Alle andere meiden, alles goed? Zat gister opeens te denken: het is mei, hopen dat niet alleen de vogels maar ook wij een goed ei gaan 'leggen', haha.

Even kort updateje hier. Na de provera weer zelfde verhaal als paar maanden geleden, weer geen fatsoenlijke bloeding, en dus gister bij de gyn laten controleren. baarmoederslijm was dun genoeg, dus gister begonnen met 100mg clomid. volgende week dinsdag weer terug voor meting. Lijkt me een beetje vroeg? Het was wel leuk trouwens gister, want gyn en co-assistent waren erg geintresseerd in mijn amerika verhaal, helemaal jaloers dat hun dat niet kunnen voor hun werk.

Nou, ik probeer hier komende dagen wat vaker te kijken, want wil die pos. testen van jullie niet missen!!
Cecila spannend hoor, zo'n eerste echo. Ik hoop dat je heel goed nieuws krijgt.

Robien heb ik ook aan zitten te denken (aan nieuw topic) haha, maar denk dat dat ik daar een beetje eenzaam wordt, heb nog niet van veel mensen gehoord die tamoxifen gebruiken. Dus ik blijf lekker hier, kan jullie allemaal niet missen!

Doenja en Marinde wat spannend allemaal! Als ik jullie zo hoor denk ik, die zouden best wel eens zwanger kunnen zijn. Maar weet ondertussen ook dat niet altijd alles is zoals het lijkt, zekerheid heb je pas als de test positief is. Ik hoop het zo voor jullie!!! Succes!!!!!!!!!!!!
Hallo Dames,

Na een heerlijke vrije week weer even een berichtje van mij.

Helaas niet te lang omdat ik me dadelijk naar het werk moet slepen (veel te mooi weer!)

Doenja en Marinde: wat spannend!!!! Wie weet wordt de lijst wat groener. Hou ons op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Vanmorgen voor de tweede maal een echo gehad om te kijken of de Clomid heeft aangeslagen. Ik zit vandaag op dag 13 en er was helaas niets te zien. Dat betekent dat 50 mg niet (goed) zijn werk heeft gedaan. Dinsdag moet ik weer naar mijn eigen gyn om te kijken wat te doen. Waarschijnlijk wordt deze cyclus afgebroken en kan ik spoedig beginnen met 100 mg.

Tot zover even dit berichtje. Volgende keer reageer ik weer op jullie allemaal!

Geniet van het mooie weer vandaag!

lfs
Jeetje Sannieme, jammer dat de 50 mg niet aanslaat maar wel weer lekker dat je zo snel door kan naar de volgende ronde. succes ermee
Hallo meiden

Volgens mij is iedereen van het zonnetje aan het genieten!

Ik zit op cd 11 vandaag. Gister toch maar ff een ovulatietestje gedaan terwijl ik zeker wist dat ie toch negatief zou zijn. En inderdaad een rondje

Was natuurlijk ook veel te vroeg. Ga nu pas vanaf dag 14 weer een testje doen en gewoon om de dag klussen. Heb zo het idee dat 100mg niet is aangeslagen :-/ Voel ook helemaal niets rommelen in mijn buik, maarja dat kan natuurlijk ook later komen.

Sannieme; er zijn weinig mensen bij wie 50mg meteen al aanslaat, maak je niet al the druk :-)

Meiden veel succes allemaal oh en ''WE WANT GREEN"!! :-D
Hoi Marinde, waar heb jij die tests besteld??

misschien voor mij ok wel handig. ik wou net mijn vriend al naar de apotheek sturen maar hij ging boodschappen doen met zijn moeder, niet echt handig. hihi
Hey meiden, wat een weertje he!? Van mij mag he altijd wel zo zijn, hoeft echt niet warmer!

Sannemie: jammer dat de 50 mg niet is aangeslagen! Knap dat je niet helemaal in een dip zit en gewoon weer uit kijkt naar de volgende ronde! Lijkt me toch wel weer even een teleurstelling, dus sterkte

Doenja: ga je morgen testen?? Héél veel succes. Duim, duim, duim!

Het zegt niets dat je niets voelt van de 100 mg hoor shinz! Ik voelde de eerste keer ook niks van de 50 mg en was er van overtuigd dat het niet aan was geslagen, maar dat was het ws dus toch! Succes met de ovutesten!

Daantje: leuk om weer wat van je te horen. Eerder vertelde je dat deze 'laatste ronde' vooral was om te kijken of het aanslaat, maar je gaat er toch wel helemaal voor? Of gooit het nu wel erg veel roet in het eten als er een klein wondertje komt? Ben je al een beetje zenuwachtig voor je reis? In ieder geval: heel veel succes met de 100 mg!

Sneeuwwitje: wij kunnen jouw ook niet missen hoor!

Marinde: wanneer ga jij nu testen...?? Alvast heel veel succes!! En inderdaad, we willen meer groen zien!

Liefs!
hoi robien, nee ik ga niet morgen testen maar wel voor zondag dus denk zaterdag met vriendlief samen. maar eerst een test halen. ik heb zondag een kroegenvoetbal toernooi. en bij een positieve test ga ik dus echt niet meedoen, stel je voor doe je er zolang over om zover te komen zou ik het gaan verpesten met een potje voetbal en bier.
doenja, ik heb ze besteld bij testjezelf.nu. 6 zoveel voor 2 testen, dus dat valt mee.

ik wacht nog even met testen denk ik. als ik niet ongesteld wordt, dan ga ik testen. ik zit mezelf zo gek te maken als ik ga testen voordat het eigenlijk kan. vind het wel moeilijk, maar ik weet het nog van het begin... word je gek van!

ga jij wel testen morgen? heeeeel veel succes!! ik duim voor je!
oh,..lees nu dat je zaterdag gaat testen,..ik zie een beeteje scheel van de zon geloof ik...hihi
Sannieme jammer dat de 50mg niet is aangeslagen. Hoop voor je dat 100mg wel werkt.

Shinzy dat je niks voelt wil niks zeggen. Bij 100mg voelde ik ook niks, maar had wel twee mooie eitjes!

Marinde en Doenja knap dat jullie het zo goed uithouden Duim nog steeds voor jullie!
Ik heb al heel wat testen gekocht bij matcare, dat zijn testen die artsen ook gebruiken. En lekker goedkoop, da's wel handig als je PCOS hebt en het nog niet weet

Shinzy, mijn gynaecoloog drukte me op het hart om vooral 's ochtends én 's avonds een ovulatietest te doen, omdat de kans aanwezig is dat je anders de piek mist. Misschien een tip?
Hoi meiden,

Ik heb vandaag weer eens even bijgelezen. Het wordt spannend de komende dagen!

Ik heb vandaag de gyn gebeld voor een receptje primolut. Zit nu op dag 48 en ben het wachten zat.

Hoopte op een 'spontane' menstruatie maar die hoop laat ik nu maar een beetje varen...

Dus zaterdag beginnen we weer aan die tien dagen pillen slikken. Bah.

Dan weer vanaf dag 3 100 mg clomid.

Ik blijf mee lezen, maar blijf me ook een beetje op de achtergrond houden, wil proberen te voorkomen dat ik er 24 uur per dag aan denk en mee bezig ben.

Groetjes!!
Nou ik hield het niet meer dus heb vanochtend getest.

helaas weer niks, ik hoop stiekum dat ik te vroeg was met testen maar ik ga er niet meer vanuit.

Barbera, leuk dat je weer wat van je laat horen! succes maar weer met de volgende ronde!!!
Ahhh, Doenja, wat een teleurstelling

Ga je het over een paar dagen nog eens proberen? Ik duim nog steeds voor je hoor, want wie weet...

Wel stoer ben je trouwens: een kroegenvoetbal toernooi! (maar toch stiekem nog hopen dat je zondag ochtend een pos test hebt waardoor je niet mee kan doen natuurlijk).

Barbera: kan me voorstellen dat je het wachten zat bent, als het echt spontaan zou komen zou je misschien moeten wachten tot je een ons weegt. Iig alvast veel succes met de nieuwe ronde!!

Kan me ook goed voorstellen dat je je wat op de achtergrond wil houden om er niet te veel mee bezig te zijn. Same here, maar nu ik toch weer begonnen ben begint het toch weer te komen, ben dr toch weer veel te veel mee bezig. (gister zelfs al gezocht naar kinderdagverblijven en verloskundigen bij ons in de buurt, erg he?).

O,ja, de tips over waar testen te bestellen ga ik goed onthouden. Want idd, wat zijn die dingen duur in de winkel, pfff. Ik moest er 1 doen voor ik weer met provera mocht beginnen (voor de zekerheid zei de gyn, wist natuurlijk zelf wel dat het niet kon). Maar heb hem verpest, dus wel 8 euro zo weggegooid. Had geen bakje om het er in te dopen, dus ik dacht: plas er wel overheen, maar dat was dus beetje mislukt blijkbaar: niet eens 1 streepje

Sannieme; wat jammer dat 50 niet is aangeslagen, maar komt idd vaak voor, op naar de 100 dus!!

Shinzy: jij loopt een paar dagen op mij voor zo te lezen. Jammer dat je door die neg. ovu test niet zo'n goed gevoel meer hebt, zondag maar weer eentje doen, je wil hem natuurlijk ook niet missen als het wel zo is.

Marinde: wat knap dat je het testen nog even uitstelt. Ik zal aan je denken komende dagen, misschien helpt het voor een pos. test :-)

Robien: Ja, deze laatste ronde is eigenlijk om te kijken of het aanslaat/hoe mijn lichaam er op reageert, gyn is het hier ook mee eens. Maar nu ik er toch weer mee begonnen ben begint het toch weer erg te kriebelen, zucht...:-) Ach ja, we gaan dus niet gericht proberen, maar gewoon relaxed, en mocht het zo zijn dan is het natuurlijk wel heeel welkom! (heb mijn ticket nog steeds niet kunnen boeken ivm visum aanvraag, dus maakt ook niet uit,eventueel kom ik gewoon eerder terug).

Kans lijkt me trouwens wel zeer klein dat het zou lukken. Tot gister had ik kei goed gevoel erbij (altijd gedacht dat 100mg wel zou aanslaan). Had ook beetje buikpijn, en als de bijwerkingen iets zeggen over de werking dan zit het wel goed, dacht ik. Is nu een beetje weg dat goede gevoel helaas. Ik heb ook nog steeds iedere dag beetje bruin/bloed verlies bij het afvegen (sorry voor de details). Lijkt me niet heel goed, maar we zien het wel, dinsdag weer controle,

En nu een lekker weekendje bij mijn ouders aan de andere kant van het land. Heb afgesproken met een vriendin van vroeger. Wel raar, die zit in een heel andere fase, vrijgezel enzo, maar is ook wel verfrissend, andere kijk op het leven!!

Jullie ook allemaal een heel fijn lang weekend, lekker in het zonnetje! Ik duim voor jullie!
Doenja: ik kan me heel goed voorstellen dat je al getest hebt hoor, maar wat balen van de negatieve uitslag! Maar misschien heb je gewoon te vroeg getest en heb je over een paar dagen wel een 2 streepjes! Anders is het echt enorm k*t!!

Wen: goeie tip van de matcare. Ik heb even op de site gekeken en het is inderdaad helemaal niet duur en als de kwaliteit dan ook nog goed is, perfect! Denk dat ik ze wel ga bestellen, hoop alleen dat de hond deze niet lekker vindt

Daantje: vervelend dat je niet meer het goede gevoel hebt... maar het zegt helemaal niks hoor! Onze lichamen zijn er heel goed in om ons voor de gek te houden, dus laat je niet teveel beinvloeden door negatieve gedachten! Veel plezier met het weekendje bij je ouders!

Barbera: leuk om weer wat van je te horen! En sterkte maar weer met het primolut kuurtje, iig lekker dat je weer verder gaat, want van dat wachten word je ook niet echt blij denk ik.

Marinde: wanneer zou je eigenlijk (niet) ongesteld moeten worden? Lukt het nog om geduld te hebben... aargh wat spannend! Succes!

Dit weekend is het feestweekend in het dorp, dat houdt in van morgen t/m dinsdag dat er overdag allemaal borrels gehouden worden en s'avonds de kroeg in. Ik wil dus proberen niet teveel te drinken, zit nu op dag 17, zodat ik mezelf maar niks kan verwijten als het deze ronde niet lukt, maar niet veel drinken wordt nog een hele opgave, ben ik bang! Ik wil ook niet dat het mensen echt opvalt... mmh lastig!

Fijn weekend allemaal en ik hoop nog steeds op 2 'groentjes' erbij in het schema!
iedereen een mooi, warm en gezellig lang weekend
hoi meiden!

wat leuk om weer wat van je te horen barbera, ik zou er ook wel wat minder mee bezig willen zijn, maar das knap lastig!

en doenja, ik duim voor jou dat je te vroeg was met testen!! missch moet je ook gewoon afwachten of je ongesteld wordt of niet en dan pas testen,.dat ga ik nu proberen.. wel weer een teleurstelling he,....bah.

ik moet denk ik zondag (liever niet) ongesteld worden. dus ben blij dat jullie voor me duimen. heb er niet veel vertrouwen in, maar je weet maar nooit.

ga nu inpakken, want we gaan lekker weer een weekend weg! heerlijk met dit zonnetje!

jullie ook allemaal nog even genieten van de zon he!!

tot dinsdag!!
Barbera fijn om weer wat van je te horen! Ik snap dat je probeert om er niet zo veel mee bezig te zijn. Ik weet ook hoe moeilijk dat is... Succes en sterkte met de primolut

Wat jammer Doenja, hoe voel je je nu? Hopelijk was je gewoon te vroeg en is er nog kans deze ronde

Daantje blijf hoop houden! Volgens mij zeggen bijwerkingen niks over de werking, pas als je echo hebt gehad zul je weten of het is aangeslagen. Veel succes dinsdag!

Robien succes met het niet te veel drinken, je kunt het!!! Veel plezier in ieder geval met dit feestweekend!

Marinde voor jou nog steeds spannend! Ga je pas testen als je van het weekend weg terug bent? In ieder geval veel plezier, geniet ervan!

De kuur tamoxifen zit er weer op, dinsdag mag ik op controle. En waarschijnlijk dan deze week weer de samenlevingstest. Ik ben erg benieuwd of het deze keer ook is aangeslagen en of het slijm nu wel van goede kwaliteit is.

Iedereen een heel fijn (lang) weekend met veel zon!!!
Dag dames,

Hier afgelopen vrijdag voor een follikelmeeting geweest. Helaas was er nog geen noemenswaardig ei te zien. Wel wat kleinere. Morgenvroeg moet ik weer voor een meeting. Ik zit dan op dag 10. Ben benieuwd. Moet toch wel wat gebeuren met 100mg clomid zou je denken. Want de 50mg gaf wel elke maand een eitje. De arts hoopte met 100mg wat meer eitjes te laten rijpen, om te zorgen dat de IUI meer kans van slagen heeft..

Verder iedereen heerlijk aan het genieten van het lange weekend met het geweldige weer?!!

Volgende keer schrijf ik wat meer. Ga nu lekker mijn rose-bier op drinken.
hoi meiden,

ben weer terug van een heerlijk weekend in de zon! beetje jammer dat ik vannacht ongesteld ben geworden,..maar zag het al een beetje aankomen.

wel teleurgesteld natuurlijk, maar ik probeer het maar positief te bekijken, wel fijn dat de 100 mg aanslaat en dat het dus waarschijnlijk allemaal werkt. ik denk wel dat ik morgen even naar t ziekenhuis bel, om te vragen of een cyclus van 5 wkn goed is, of dat ik dan toch 150 mg moet gaan gebruiken?? wat denken jullie? de ongesteldheid stelt ook niet veel voor. tis veel minder dan met primolut en ik heb ook niet zo'n buikpijn, hoe is dat bij jullie?

doenja, hoe is het bij jou??????
Marinde: wat enorm balen!! Ik dacht ik ga effe checken het forum checken om te kijken of er nog goed nieuws van marinde is, maar helaas!! Geef jezelf de tijd om je effe rot te voelen hoor, het is toch een teleustelling en als het weer wat beter gaat weer langzaam aan vooruit kijken naar de volgende ronde! Ik zou je gyn er even over bellen, al denk ik persoonlijk dat je met 100 mg door moet gaan, omdat er toch een cyclus 'ontstaan' is, al duurt het dan wat langer. Op welke dag zat je dat de ongi doorbrak? Bij 150 mg is ook weer meer kans op cystes enzo, dus dat moet je ook maar willen zonder dat je op controle staat... Nouja gewoon even gyn bellen! En fijn dat je wel een lekker weekend gehad hebt! Veel sterkte meis!!

Dorÿ: hoe was je meeting geweest? Hopelijk een mooi beginnend ei te zien en dan op naar de IUI! Ik heb gister ook lekker rose-bier gedronken,,, heerlijk met dit weer!

Sneeuwwitje: succes morgen bij de follikelmeeting! Kunnen ze dan ook al zien of de kwaliteit van het slijm beter is, of zien ze dat pas bij de samenlevingstest?

doenja: hoe gaat het nu met je, heb je alweer gestest? Ik duim nog steeds voor een positieve test!

Ik heb echt een gezellig weekend, en de festiviteiten gaan nog door tot en met dinsdag. Ik heb het ook allemaal een beetje van me af kunnen zetten en volop genoten! Ook gewoon lekker een borreltje gedaan hoor. Morgen ochtend moet ik naar het zkh om bloed te laten prikken. En dan beginnen de wachtweken weer zo'n beetje...

Moet wel zeggen dat het niet zo opschiet met het aantal zwangeren in ons topic he, zo jammer! De ene teleustelling na de andere... Zal dit nu een beetje representatief zijn voor het gebruik van clomid? Ik vind de resultaten namelijk wel een beetje tegenvallen, helaas! Ik hoop maar snel op beterschap voor iedereen! Succes weer allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven