Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Bedoel je niet 60 uur per week? 60 uur per maand voor zo'n salaris lijkt me wel erg weinig werkuren.
Holgadepolga, ik baseer dit vooral op banen die me opgeboden zijn. Daarbij zijn ook bedragen tussen de 3500 en 4000 genoemd. Al heb ik zelf niet voldoende zicht op of dat ook geldt voor mijn ervaring, leeftijd en huidige verantwoordelijkheden of dat dit alleen gedaan wordt om je lekker te maken.

Maar jullie vinden mijn huidige salaris dus prima begrijp ik?
Ik werk in het ov, 29 jaar, alleen havo gedaan en intern boa opleiding. Werk 5 jaar bij dit bedrijf, 4 jaar in deze functie.

Ik werk 32 uur en krijg 1980,- bruto, netto zit ik tussen de 1800 tot 2000, afhankelijk van de diensten die ik draai.
Heavenli, bedoel je 2980 bruto? Of is je nettosalaris idd hoger dan bruto?
@ Elwin, ik vind het gezien je werkervaring/functie en leeftijd eigenlijk precies goed!
Administratief medewerkert/receptioniste

32 uur per week

23 jaar

4.5 jaar ervaring binnen dit bedrijf

Havo

Bruto 1.537

Netto 1.150

Reiskostenvergoeding 84

19 vakantiedagen, 13e maand, bonusuitkering meestal ter hoogte van een 14e maand.
quote:elwinn84 schreef op 26 november 2012 @ 20:30:

Projectmanager reclame/internetbureau (vrij klein bedrijf, 20 medewerkers)

Begeleiding PHP programmeurs, verantwoordelijk planning, direct klantcontact, lid van directie ondersteunend team

29 jaar

Hbo opleiding afgerond

5,5 jaar ervaring

40 uur per week

3000 euro bruto per maand

Wat vinden jullie van dit salaris? Past het bij mijn leeftijd, verantwoordelijkheden, ervaring en functie of zit ik te laag?

Geen slecht salaris hoor, maar ik denk dat het hem in het dikgedrukte zit (relatief klein bedrijf). Ik ken iemand met een vergelijkbare functie/werkervaring/opleiding die bij één van de grotere internetbureau's werkt, hij verdient inderdaad meer. 4000 euro bruto per maand + lease auto. Wel is hij zo'n 5 jaar ouder, maar in deze branche maakt dat niet zoveel uit. Weet je wat je collega's verdienen bij jouw bedrijf? Dat is beter vergelijken.

Heeft het bedrijf trouwens geen functie-/schaalindelingen?
En nu zelf:

Leeftijd: 31 jaar

Opleiding: relevante HBO opleiding

Werkervaring: 5,5 jaar

Functie: verwijderd ivm herkenbaarheid

Salaris: 2824 bruto

Uren: 36 uur per week

Vakantiedagen: 21 vakantiedagen + 35 uur LFB per jaar (om flexibel in te zetten nu of in de toekomst)

Vakantiegeld: 8%

Reiskostenvergoeding: 108 euro per maand + uitruil reiskosten woon-/werkverkeer

Eindejaarsuitkering: 6,75%
Leeftijd: 30 jaar

Opleiding: relevante WO opleiding

Werkervaring: 5,5 jaar

Functie: adviseur bouwkundige brandveiligheid

Salaris: 3580 bruto

Uren: 40 uur per week

Vakantiedagen: 31 vakantiedagen

Reiskostenvergoeding: 0,19 per km woon / werk en volledig werk / werk
quote:elwinn84 schreef op 26 november 2012 @ 20:30:

Projectmanager reclame/internetbureau (vrij klein bedrijf, 20 medewerkers)

Begeleiding PHP programmeurs, verantwoordelijk planning, direct klantcontact, lid van directie ondersteunend team

29 jaar

Hbo opleiding afgerond

5,5 jaar ervaring

40 uur per week

3000 euro bruto per maand

Wat vinden jullie van dit salaris? Past het bij mijn leeftijd, verantwoordelijkheden, ervaring en functie of zit ik te laag?

Qua leeftijd en functie lijkt het me wel passend.

Qua ervaring vind ik het aan de lage kant. Ik denk dat ervaren PMs bij mijn werkgever minimaal +500 verdienen, maar die hebben dan ook zware verantwoordelijkheden.

Jouw verantwoordelijkheden ken ik niet. "Draag" jij een klant? Ben je bijv. verantwoordelijk voor omzet bij een klant? Heb je een escalatieniveau als een project uit de hand loopt? Dat "directie ondersteunend team" is dat een soort MT?

Ik heb ca. 5 jaar geleden een vergelijkbare functie gehad bij een middelgroot bedrijf in dezelfde branche. Ik verdiende toen ongeveer hetzelfde als jij nu, maar was beginnend in de functie (wel aantal jaar werkervaring in de branche).
quote:hadea1 schreef op 30 november 2012 @ 12:47:

[...]

Qua leeftijd en functie lijkt het me wel passend.

Qua ervaring vind ik het aan de lage kant. Ik denk dat ervaren PMs bij mijn werkgever minimaal +500 verdienen, maar die hebben dan ook zware verantwoordelijkheden.

Jouw verantwoordelijkheden ken ik niet. "Draag" jij een klant? Ben je bijv. verantwoordelijk voor omzet bij een klant? Heb je een escalatieniveau als een project uit de hand loopt? Dat "directie ondersteunend team" is dat een soort MT?

Ik heb ca. 5 jaar geleden een vergelijkbare functie gehad bij een middelgroot bedrijf in dezelfde branche. Ik verdiende toen ongeveer hetzelfde als jij nu, maar was beginnend in de functie (wel aantal jaar werkervaring in de branche).

Ik ben verantwoordelijk voor bepaalde klanten binnen ons bureau, maar het gaat niet zo ver dat ik bij de klant verantwoordelijk ben voor de omzet. Het gaat ook om de relatief kleinere internetprojecten, tot zeg maar max 4-5 weken. Verliezen/claims op de projecten worden mij zelf niet aangerekend, maar komen ten laste van het volledige bedrijf dus het is niet zo dat ik hier persoonlijk op afgerekend wordt. Wel worden mij inmiddels de grotere klanten in handen gelegd en ben ik binnen een project wel van A tot Z betrokken en verantwoordelijk voor een binnen het budget en planning afgeronde applicatie.

Het is inderdaad een soort MT team, maar wel directie ondersteunend. Met andere woorden, ideeen die wij aandragen voor het verbetering van het beleid worden wel uiteindelijk uitgevoerd door de directie.

Toen jij werkte bij het vergelijkbare bedrijf, had je toen vergelijkbare verantwoordelijkheden?
Leeftijd: 23 jaar

Opleiding: relevante WO opleiding

Werkervaring: In dit werk geen. Jaar werkzaam in zelfde branche, totaal andere functie.

Functie: Projectmedewerker richtlijnimplementatie in de zorg

Salaris: 2568 bruto

Vakantiedagen: 24

Reiskostenvergoeding: 0.19 p/km woon-werk en 0.30 p/km werk-werk.

Eindejaarsuitkering: 5%[/quote]
Ik werk als schipper met vast loon van 4150¤

Ik hou daar 2550 netto van over.

Dit is ex vakantiegeld kerstbonus en 13de maand.
Leeftijd: 36 jaar

Opleiding: HBO niveau

Werkervaring: 16 jaar

Functie: regressie-testcoordinator

Salaris: 3467 bruto

Vakantiedagen: 21 vakantiedagen

Reiskostenvergoeding: volledige OV jaarkaart

Eindejaarsuitkering: 13e maand
Ik loop 32 uur stage bij de gemeente. Verdien ¤302 per maand. Ben 21 jaar
Ja dat is een stagevergoeding.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Wat een bijzondere beroepen zitten erbij! Leuk
hallo iedereen

leeftijd; 24

functie; "schadeadviseur" (lees, callcentre van een verzekeraar"

opleiding: WO (maar totaal irrelevant voor deze (studenten bij-)baan

Salaris: (obv fulltime, maar ivm studie, werk ik zo'n 16 uur per week) 2150 Bruto

Ik weet dat ik hier stiekem heel blij mee mag zijn..
Leeftijd: 27

Opleiding: HBO

Werkervaring: 3 jaar

Functie: project officer (ik organiseer evenementen)

Salaris: 1480 EUR

Uren: 40/p week

Vakantiedagen: 20

Vakantiegeld: n.v.t.

Eindejaarsuitkering: 1 maand salaris in het eerste kwartaal na ieder volledig gewerkt jaar, mits vooraf vastgestelde doelstellingen in dat jaar zijn behaald (en die zijn zeer haalbaar)

NB: Ik woon en werk voor een Europese organisatie in Azië, bruto/netto salaris bedrag verschilt nauwelijks.
Leeftijd: 28

Opleiding: relevante HBO opleiding

Werkervaring: 5 jaar

Functie: Scheepsbouwkundig ingenieur

Salaris: 3100 EUR + betaald eindloonpensioen en ziektekostenverzekering

Uren: 40/p week

Vakantiedagen: 30

Vakantiegeld: 8%.

Eindejaarsuitkering: 1 maandsalaris

Bonus: potentieel is 35% van bruto jaarsalaris. 75% uitbetaling eind december & 25% eind april na sluiting van het boekjaar.
Leeftijd: 25 jaar

Opleiding: lerarenopleiding (Hbo)

Werkervaring: 5 jaar

Functie: docent c

Salaris: 2850 bruto excl vakantiegeld en dertiende maand

Uren: 28 lesuren, dat is ong 40 uur werk per week
Leeftijd: 25

Beroep: grafisch ontwerper

Ervaring : 3 jaar

Salaris: 1900 euro bruto voor 38 uur

Veel meer weet ik nog niet want ik heb mijn baan vandaag aangenomen!! Heel spannend!
Leeftijd: 36

Opleiding: HBO+

Beroep: adviseur ruimte ordening

Ervaring:13 jaar

Salaris: ¤2.900 (36 uur).

Vakantiedagen: 24
Nou aquariusje dat vind ik een heel mooi salaris!! Ik hoop dat ik ooit in mijn leven zoveel zal verdienen! Maar ik heb een MBO opleiding dus begin heel laag, hopelijk gaat het ook snel omhoog
Ik ben 22 jaar, afgeronde MBO opleiding, 4 jaar werkervaring (incl. stage). Nu ik moeder ben werk ik 3 dagen per week als receptioniste in een hotel en verdien ¤ 1075,- netto per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven