Hoe los ik dit goed op?

08-05-2008 14:59 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal: Ik ben nieuw hier en zit met een relatieprobleempje

Ik heb ruim een jaar een relatie en we gaan binnenkort misschien zelfs samenwonen. Op zich hebben we het heel leuk samen en vullen we elkaar goed aan.

Ik ben alleen heel onzeker ( geweest) en best snel jaloers op mijn vriend, die succesvol is, er heel goed uitziet en veel vrienden en vriendinnen heeft. Ik heb dit niet en daar heb ik het soms heel moeilijk mee dat hij dat wel heeft en ik juist niet...

Ik weet inmiddels redelijk hoe een goede relatie hoort te zijn en ik probeer me er naar te gedragen, maar mijn gevoel doet niet echt mee...

Omdat ik wéét dat ik mijn vriend los moet laten doe ik dit ook bijna altijd. Als hij mij vraagt, wat hij overigens altijd wel doet of hij ’s avonds af kan spreken, kan stappen en dergelijke met anderen zeg ik bijna altijd “ga maar” en laat ik hem zijn gang gaan.

Want ik wil graag de vriendin zijn die hem vrij laat en weet dat dit eigen leven houden belangrijk is voor een goede relatie.

Maar mijn hart wil ook wel eens een keer dat hij niet gaat.

Moet ik hem nu altijd zeggen “Tuurlijk lieverd, veel plezier”?

Of mag ik ook wel eens aangeven dat ik het eigenlijk niet zo leuk vind? Dit durf ik namelijk niet zo goed uit angst dat ik dan te moeilijk ben of hem dingen niet gun. Dat hij het gevoel krijgt dat ik hem claim. Want als hij dan weg is, terwijl ik een andere avond in gedachten had heeft hij altijd zijn zin en voel ik me verdrietig….Maar als hij dan om mij thuis blijft voel ik me ook weer schuldig en denk ik, had ik het hem maar gegund, dan was ik vast een betere vriendin.

Wil alleen zó graag dat hij eens uit zichzelf voor mij kiest en mij eens zonder dat ik er om moet vragen alle aandacht geeft…Iets wat hij de laatste tijd in

Als ik er over wil praten loopt het gesprek vaak dood omdat we elkaar heel goed kennen en hij dondersgoed weet dat ik liever samen iets doe. En omdat hij niet zo’n prater is wil hij het er dan verder niet over hebben en vind hij het ook wel prima als hij dan de avond wel bij mij is.

Eigenlijk wil ik heel graag advies hoe ik dit kan voorleggen zonder ruzie of er omheen praten.

Wil gewoon graag dit eerlijk uitleggen, maar ook dat niet alle schuld bij mij ligt…

Namelijk de laatste week is hij heel afstandelijk ( kortaf/ minder knuffelig als normaal) en elke avond woordenwisselingen daarover gehad en nu vroeg hij vanmiddag of ik het goed vond als hij ging stappen vanavond. Op zich moet ik het hem gunnen, hij zei ik ga maar een uurtje, maar het feit dat we gister afgesproken hadden vanavond een fijne avond te hebben ( omdat morgen mijn enige dag is dat ik niet om 6 uur mijn bed uit moet en om half 9 thuis ben) maakt me een beetje pissig. Want het waren gister zijn woorden en nu zit ik in tweestrijd die al een tijdje duurt…

Terwijl ik hem dit maar niet duidelijk kan maken….

Kunnen jullie mij misschien een eindje verder helpen??
ga je wel eens met hem mee?
Brengen jullie ook wel eens tijd samen door? Of is hij altijd aan het stappen?

Op zich vind ik het raar dat hij jouw toestemming nodig heeft om af te spreken met vrienden maar ik zou het ook raar vinden als hij altijd weg gaat en nooit uit zichzelf iets met jou doet.

Hoe reageert hij als jij met een initiatief komt? Uit eten, winkelen, film, avondje bank hangen?
Hoe vaak per week gaat je vriend 's avonds weg?
Peas on earth!
Hij hoeft mij niet per sé om toestemming te vragen en dat doet hij ook niet altijd. Meestal is het meer een mededeling, maar o het wat duidelijker te maken...We zijn eigenlijk elke avond samen. Door de week ben ik rond half 9 thuis en dan zijn de 2 uurtjes die ik vrij ben de enige uren samen, want het weekend werkt hij 'snachts en zien we elkaar niet omdat hij slaapt als ik wakker ben....

Daarom vraagt hij vaak, omdat we elkaar niet zoveel zien...

En normaal altijd samen zijn die paar uurtjes...
Jullie zien elkaar dus vrijwel nooit.

Tja moeilijk, als hij int weekend werkt, kan ik me voorstellen dat hij zijn vrienden dan door de weeks zal moeten bezoeken.

En jij bent er natuurlijk ook nog.

Hoeveel avonden is hij door de weeks dan weg?
Eigenlijk zien jullie elkaar dus alleen van 20.30-22.30 uur op maandag-vrijdag?
Nou hij is ongeveer 2-3 avonden per week ( soms gedeeltelijk) weg...

Op zich lukt me dat vrij laten prima, alleen soms wordt het me gewoon even teveel, het voor mijn gevoel zoveel geven...

Alleen andersom zegt hij ook heel veel te geven aan mij..

Alleen voel ik dat soms even niet zo...
Klopt Wanda. En dan slapen we natuurlijk samen...

Maar 2 avonden per week gaat hij dan meestal wat voor zichzelf doen als ik ga slapen... Stappen enz.
quote:yoyo2 schreef op 08 mei 2008 @ 15:05:

ga je wel eens met hem mee?

Nou toevallig wil hij vanavond naar een vriend gaan die ik ook ken, en daarna stappen of "een drankje doen"

En ik zei "kan ik niet gewoon mee gaan?!"

Dan reageert hij alleen met: "komt wel goeeed schat"

Zo van ik zie nog wel wat ik ga doen....
quote:tinetje schreef op 08 mei 2008 @ 15:29:

Zo van ik zie nog wel wat ik ga doen....m.a.w. liever niet?
quote:tinetje schreef op 08 mei 2008 @ 15:29:

[...]

Nou toevallig wil hij vanavond naar een vriend gaan die ik ook ken, en daarna stappen of "een drankje doen"

En ik zei "kan ik niet gewoon mee gaan?!"

Zo van ik zie nog wel wat ik ga doen....

Dat klinkt niet erg enthousiast van zijn kant en het plaatst jou in een afhankelijke positie. Jij weet nu nog niet waar je aan toe bent.

Voor zo'n prille relatie zien jullie elkaar heel erg weinig vind ik.
ik vind het vrij normaal dat je vriend dat doet hoor, tijd voor jezelf heb je ook nodig

Ik vind wel dat jullie elkaar weinig zien, wel regelmatig maar kort.
Je ziet je vriend dus 2 ( hooguit 3) avonden per week van half 9 tot half 11?

Dat is wel erg weinig. Geen wonder dat er dan zo'n druk op die avonden komt te liggen,als dat de enige momenten zijn waarop je elkaar ziet. Ik zou daar zelf niet tegen kunnen vrees ik. Je wilt toch ook weleens iets leuks samen doen overdag.
Als je dan ook niet mee 'mag' als hij ergens heen gaat, met vrienden of stappen. Wat blijft er dan nog over?
quote:Women2333 schreef op 08 mei 2008 @ 15:32:

ik vind het vrij normaal dat je vriend dat doet hoor, tijd voor jezelf heb je ook nodig

Ik vind alleen dingen doen ook heel normaal in een relatie. Je bent niet alleen de helft van een stel maar ook een individu. Maar ik vind ook dat TO en vriend elkaar weinig zien. Dat ligt niet aan zijn prive uitstapjes alleen maar aan hun werkroosters?

Daarnaast is het natuurlijk ook leuk als je als stel dingen deelt: hobby's, interesses, vrienden enz. Is dat bij jullie ook zo, TO?
jij probeert een goede vriendin te zijn

klinkt nogal erg wegcijferend, alsof alles in het werk gesteld moet worden om hem blij te houden." ik arme nietswaardige vrouw moet blij zijn dat hij me zo nu en dan aandacht geeft"

zoiets dus

Wat doet hij om een goed vriendje te zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:tinetje schreef op 08 mei 2008 @ 14:59:

maar het feit dat we gister afgesproken hadden vanavond een fijne avond te hebben ( omdat morgen mijn enige dag is dat ik niet om 6 uur mijn bed uit moet en om half 9 thuis ben) maakt me een beetje pissig. Want het waren gister zijn woorden

tuurlijk heeft je vriend zijn eigen tijd nodig, maar als hij zelf heeft voorgesteld om vanavond wat leuks te doen samen, vind ik niet dat hij nu kan zeggen dat hij naar een vriend wil.....
Gedeeltelijk wel...

We proberen gewoon elke dag samen te zijn, omdat onze levens eigenlijk heel erg verschillen...

Op maandag en dinsdagnacht bijvoorbeeld wil ik rond 23.00 uur wel slapen, maar is hij door zijn nachtritme nog hardstikke wakker...

Ik probeer alleen hoe moe ik ook ben, dat nooit op hem af te reageren en het altijd leuk en een gezellige avond te maken.

Andersom is hij moe als hij moe is en niet van plan dan zijn best te doen. En daar kan ik dan zo slecht tegen.

Ik weet dat we weinig tijd samen hebben, maar die tijd die we hadden besteedden we altijd nuttig…

Tot hij voor mijn gevoel ook de tijd samen als vanzelfsprekend gaat zien, geen moeite meer doet... Liever achter de pc zit, dat soort dingen en ik er een beetje bij zit!
Het zou eerlijk gezegd niet mijn idee van een relatie zijn.
quote:nlies schreef op 08 mei 2008 @ 15:38:

jij probeert een goede vriendin te zijn

klinkt nogal erg wegcijferend, alsof alles in het werk gesteld moet worden om hem blij te houden." ik arme nietswaardige vrouw moet blij zijn dat hij me zo nu en dan aandacht geeft"

zoiets dus

Wat doet hij om een goed vriendje te zijn?

De laatste tijd voor mijn gevoel heel weinig, en dát probeer ik hem dus duidelijk te maken maar dat komt niet aan en word elke avond woordenwisselingen…

Omdat hij het gezeur vind omdat er niks aan de hand is..

En ik heel graag weer eens een GOED gesprek wil hebben...

Ik zet alle zeilen de laatste tijd bij, dan gaat het ook een paar weken prima, tot in mij weer die onrust ontstaat en ik dat in de vorm van verdrietigheid/onzekerheid/aandacht vragen door te zeuren op hem projecteer!!
quote:tinetje schreef op 08 mei 2008 @ 15:41:

Ik weet dat we weinig tijd samen hebben, maar die tijd die we hadden besteedden we altijd nuttigNuttig of leuk en gezellig?
Hoe had je het samenwonen dan gezien?

Jullie kunnen in ieder geval geen ruzie maken als jullie compleet langs elkaar heen leven

Kijk weinig tijd is mee te leven, het gaat erom hoe je de tijd met elkaar invult.

Als hij dan gaa zitten computeren etc, lijkt me vrij lullig

Maar als jij werkt en je vriend is vrij heeft hij dan tijd om wat te doen met vrienden?

En andersom?

Of is het precies in die twee uur die jullie samen hebben? dat die vrienden van hem kunnen?
quote:yoyo2 schreef op 08 mei 2008 @ 15:43:

Het zou eerlijk gezegd niet mijn idee van een relatie zijn.

Dit is ook de reden dat we willen gaan samenwonen.

Omdat we allebei graag willen dat het goedkomt. Zeker nu het zo druk is...

Hij is druk met werk en sociale dingen die hij heel belangrijk vind en ik heb het gewoon té druk met mijn werk.

Door samenwonen proberen we iets meer basis te leggen en een thuis voor ons samen te creeeren, maar ik mis de "sparkeling" in hem een beetje...

De "kom we gaan even samen douchen" weet je wel...de kleine dingetjes die het leuk houden...
quote:tinetje schreef op 08 mei 2008 @ 15:44:

[...]

De laatste tijd voor mijn gevoel heel weinig, en dát probeer ik hem dus duidelijk te maken maar dat komt niet aan en word elke avond woordenwisselingen�

Omdat hij het gezeur vind omdat er niks aan de hand is..

En ik heel graag weer eens een GOED gesprek wil hebben...

Ik zet alle zeilen de laatste tijd bij, dan gaat het ook een paar weken prima, tot in mij weer die onrust ontstaat en ik dat in de vorm van verdrietigheid/onzekerheid/aandacht vragen door te zeuren op hem projecteer!!Als het zo slecht tussen jullie gaat waarom hebben jullie dan samenwoonplannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven