Bloot in de tuin zonnen

08-05-2008 14:02 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren samen met m'n moeder in de sauna heerlijk in de zon gelegen. Ons gesprek kwam op in je eigen tuin zonnebaden. Ik heb sinds afgelopen herfst eindelijk een tuin en kijk er nu dus helemaal naar uit om dit weekend op mijn postzegeltje gras te gaan zonnebaden! Mijn moeder vertelde mij dat ze dat thuis (ouders wonen in "the middle of nowhere") dus ook lekker bloot doet. Wel een handdoekje bij de hand voor onverwacht bezoek. Helaas is dat in mijn tuin niet echt gepast, voornamelijk omdat de schutting met één van onze buren niet helemaal kijkdicht is.

Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.

Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?
De grap is natuurlijk dat sommigen hier een plaatje voor ogen hebben waarbij je recht en vol zicht hebt op de buren als ze in heur tuin zitten, zonder schutting of niks, terwijl ik het zo voor me zie dat je toch echt moeite zou moeten doen om een glimp op te vangen van buurmans blote achterwerk.
Ja zo zie ik het ook voor me Nijntje, met schutting.
quote:Star schreef op 08 mei 2008 @ 16:15:

[...]

Ziet jouw kind jou ook nooit bloot?

Star, je snapt toch wel dat de piemel van papa niet hetzelfde is als de piemel van buurman Piet?

(Woehahahaha, misschien heeft buurman Piet wel een veel grotere en wil papa niet dat kind dat ziet. Iets met jaloezie enzo)
Stukken beter dan de playboy als je er nog apetijtelijk uitziet. Zeker als je mooi geschoren bent, goed voor de inkijk. Smeer je jezelf dan ook in tegen de zon? hmmmm...lekkerrr...live action...where's my camera.

Ok, effe serieus. Fleur, heb je dan geen schaamte?
Ik heb heus wel schaamte, maar niet voor mijn lichaam.

Halló, 't is maar een lichaam. Iederéén heeft een lichaam.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 16:16:

[...]

Star, je snapt toch wel dat de piemel van papa niet hetzelfde is als de piemel van buurman Piet?

(Woehahahaha, misschien heeft buurman Piet wel een veel grotere en wil papa niet dat kind dat ziet. Iets met jaloezie enzo)O ja, dan krijg je weer lastige vragen van je kind.
Eerlijk gezegd heb ik geen problemen met bloot in wat voor vorm dan ook. Van mij mogen de buufjes lekker badmintonnen in hun blootje. Maar ik wil niet dat zij aanstoot nemen aan mij.... Misschien gewoon even vragen morgen, dan weet ik het meteen

En wat de BBQ discussie betreft: ontzettend irritant!!! Eén keer gehad dat ik net mijn hele woonkamer gewit had, een weekendje weg ging en het bovenraampje open had laten staan om die verflucht eruit te krijgen, besloot de onderbuurman te gaan barbecuen op het balkon. En hij kon er dus niets van. Was één grote rookontwikkeling. Toen ik dus 's avonds thuiskwam, stond mijn hele pas gewitte woonkamer blauw. Niet grappig.
quote:Nijntje schreef op 08 mei 2008 @ 16:15:

De grap is natuurlijk dat sommigen hier een plaatje voor ogen hebben waarbij je recht en vol zicht hebt op de buren als ze in heur tuin zitten, zonder schutting of niks, terwijl ik het zo voor me zie dat je toch echt moeite zou moeten doen om een glimp op te vangen van buurmans blote achterwerk.Hoezo? Als ik bij mijn zus in de tuin zit dan kijk ik recht in de tuin van de buren...zo'n fantasie is het dus niet. Als er nou aktief moest worden gegluurd door heg en schutting ok, dan snap ik de argumenten pro wel. Maar dat is dus niet altijd zo.
Jonge, jonge, jonge wat wordt er weer moeilijk gedaan over het menselijk lichaam hoor.

Er zijn maar twee verschillende soorten.

Waarom is een naakte buurman/buurvrouw nu weer erger dan naakte mensen in de sauna?

Ik zie zovaak dingen in de tuin van de buren of op straat die ik niet wil zien?

Mag een mens dan helemaal niets meer doen in zijn eigen huis/tuin?

Allemaal in een burka en alleen maar afhaalchinees zodat maar niemand last van ons zou kunnen hebben?????
quote:JohnnyCake schreef op 08 mei 2008 @ 16:06:

Maar laten we de zaken omdraaien. ALs jij bloot ligt in je tuin, vind je het dan ok als je buurman drie van zijn beste buddies opbelt om jou te komen bekijken? Vanuit zijn tuin, niet zijnde een openbare weg?

Dat zegt meer over de zielige frustraties van de buurman, dan over mij....

Niks gewend, niks geleerd, gewoon een frustootje
Goed idee GreenEyes om het even te gaan vragen; wie weet zijn ze fervente saunagangers en hebben er totaal geen problemen mee en bovendien is het nieuwtje er dan al snel af.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 16:18:

Ik heb heus wel schaamte, maar niet voor mijn lichaam.

Halló, 't is maar een lichaam. Iederéén heeft een lichaam.Ja. En de meeste mensen schamen zich in meer of mindere mate om de intiemste details te tonen 'in plain public'. Maar dat zal bij jou dus niet zo zijn. Ook goed. Maar niet iedereen is daar dus even blij mee, getuige de heersende normen van fatsoen.
Ik vind het ongepast om bloot in de tuin te gaan liggen als je weet dat de buren moeite moeten doen om je niet te zien liggen. Jij kan wel vinden "bloot is natuurlijk, mooi, gezond en moet kunnen" maar je weet niet wat je buren daarover denken. Als zij aanstoot nemen aan jouw blootheid is dat net zo geoorloofd als het feit dat jij graag bloot zont, zij hebben het volste recht om kortzichtig, ouderwets en preuts te zijn.

Als je echt bloot wilt liggen en je bent goed zichtbaar voor de buren, overleg dat dan even met ze. Als je het lef hebt om in het zicht in je blote doos te gaan liggen, dan heb je ook het lef om het erover te hebben met je buren. Anders is het gewoon provoceren, ergo ongepast gedrag.

Op zich zou ik er niet zo veel problemen mee hebben als mijn buuv dat zou willen maar ik weet zeker dat wanneer ik vrienden op bezoek krijg dat wel zou hebben. Weet nu al dat dat de running gag binnen mijn vriendengroep wordt en daar heb ik geen zin in. Vrienden zijn overigens mensen die ook graag naar sauna's ed gaan en niet preuts zijn.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 16:12:

'Alles moet kunnen'.... Mijn hemel, je praat erover alsof we het over een nucleaire bom hebben die je in je tuinschuurtje aan het fabriceren bent.Hahahahahahaa! Goeie Fleur. Ik vind bloot ook niet onfatsoenlijk. Vooral als het alleen om bloot zonnen of lezen of zo gaat.
quote:JohnnyCake schreef op 08 mei 2008 @ 16:17:

Ok, effe serieus. Fleur, heb je dan geen schaamte?

Eigenlijk vind ik dit, nu ik er even over nadenk, een nogal schokkende vraag.

Schaamte.... Waarom zou ik schaamte voor/over mijn lichaam moeten voelen?! Wat is dit voor iets raars?
quote:JohnnyCake schreef op 08 mei 2008 @ 16:25:

[...]

getuige de heersende normen van fatsoen.Ik ben er niet zo zeker van of jouw opvatting de "heersende norm van fatsoen" is.... En ik weet ook niet of het wenselijk is dat mensen zich schamen voor hun lichaam eerlijk gezegd. Kijk, je hoeft niemand expres te irriteren met bloot-zijn maar schaamte voor je lichaam zou ik zeker niet willen propageren.
quote:GreenEyes schreef op 08 mei 2008 @ 16:28:

[...]

Ik ben er niet zo zeker van of jouw opvatting de "heersende norm van fatsoen" is.... En ik weet ook niet of het wenselijk is dat mensen zich schamen voor hun lichaam eerlijk gezegd. Kijk, je hoeft niemand expres te irriteren met bloot-zijn maar schaamte voor je lichaam zou ik zeker niet willen propageren.En dat bedoelde ik. Greeneyes zegt het beter.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 16:28:

Schaamte.... Waarom zou ik schaamte voor/over mijn lichaam moeten voelen?! Wat is dit voor iets raars?Helemaal mee eens!
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 16:30:

[...]

En dat bedoelde ik. Greeneyes zegt het beter.Ik vond juist dat jij wat korter en bondiger was. We zijn lekker bezig .
quote:MysticAngel schreef op 08 mei 2008 @ 16:22:

[...]

Dat zegt meer over de zielige frustraties van de buurman, dan over mij....

Niks gewend, niks geleerd, gewoon een frustootjeDe eerste man moet ik nog tegenkomen die rustig doorgaat met het grasmaaien, not a thought on his mind, als jij (zijnde een apetijtelijke jongedame) twee meter naast hem uit de kleren gaat.
Heel fijn dat jij je niet schaamt voor je naakte lichaam. Maar misschien schamen je buren zich wel voor jouw naakte lichaam. Als je goed naakt zichtbaar bent breng je ze daarmee in verlegenheid. Vind ik niet netjes.
Schaamte voor je lichaam,

ik krijg daar meteen van die gereformeerde visioenen van, zonde, de hel ach en wee, eva uit het paradijs verstoten,

Schaamte? daar komt perversiteit uit voort..,, nee, wel respect, dat is een beter uitgangspunt,

Ik ga niet in mijn blote togus bij een schoolplein liggen, vloek niet in een kerk, en loop ook niet in een korte rok als ik op vakantie ben in Egypte (om maar een paar zijstraten te noemen)

mijn huis, en mijn tuin zijn mijn veilige haven, daar wil ik mezelf in kunnen zijn, ook met respect voor anderen, en als dat gevoel wederzijds is, moet het gewoon kunnen om ongestoord in de zon te zitten in eva ;)
Nou, dan zou ik (egoistisch?) zeggen: sorry, maar uw verlegenheid is werkelijk waar niet mijn probleem. Dat zegt meer over u dan over mij.

Asociaal? Misschien wel. Maar ik vind dit echt van de zotte.
quote:JohnnyCake schreef op 08 mei 2008 @ 16:20:

[...]

Hoezo? Als ik bij mijn zus in de tuin zit dan kijk ik recht in de tuin van de buren...zo'n fantasie is het dus niet. Als er nou aktief moest worden gegluurd door heg en schutting ok, dan snap ik de argumenten pro wel. Maar dat is dus niet altijd zo.

Nee, dat zeg ik dus. :-)

Zolang ik niet elke dag recht en zonder schutting zicht heb op mijn rukkende, beffende, pijpende, copulerende buren heb, ben ik dolblij. Alles minder dan dat vind ik prima leefbaar.

En helemaal als blijkt dat ze geen herrie maken of drugs dealen.
Volgens mij gaat de vergelijking met de sauna niet helemaal op. Dat je frequent saunbezoeker zou zijn, betekent toch niet maar gelijk dat je het dus ook oke vindt om geconfronteerd te worden met je naakte buurman in een compleet andere context?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven