ontstoken oog
woensdag 19 december 2012 om 23:44
Weet iemand een 'klazien uut zalk ' middeltje tegen een rood , dik ontstoken oog? Heb er laatst al mee gelopen bij oogarts. Prednison druppels gehad, zalf met anti biotica, ook zalf tegen herpes omdat het niet over ging! Nu op vakantie en geen zin in buitenlandse dokter!
Het doet geen pijn, voelt branderig aan , alsof er zand in zit, traant steeds en geeft als het ware vieze poepies en in de ochtend zit mijn oog dicht geplakt! Wie oh wie heeft DE tip!
Het doet geen pijn, voelt branderig aan , alsof er zand in zit, traant steeds en geeft als het ware vieze poepies en in de ochtend zit mijn oog dicht geplakt! Wie oh wie heeft DE tip!
woensdag 19 december 2012 om 23:50
woensdag 19 december 2012 om 23:52
quote:Splinter02 schreef op 19 december 2012 @ 23:50:
Als alle 'technische' middeltjes van de oogarts niet helpen, kan ik me niet voorstellen dat alternatieve middeltjes wel helpen. Misschien dat een buitenlandse arts dan juist wel een goede optie heeft.
En zonder enig verstand van zaken, als je toch iets wilt proberen: zout water?Nee geen zout water bij een ontstoken oog.
Als alle 'technische' middeltjes van de oogarts niet helpen, kan ik me niet voorstellen dat alternatieve middeltjes wel helpen. Misschien dat een buitenlandse arts dan juist wel een goede optie heeft.
En zonder enig verstand van zaken, als je toch iets wilt proberen: zout water?Nee geen zout water bij een ontstoken oog.
donderdag 20 december 2012 om 00:03
Oei vervelend, helemaal je nu in het buitenland zit. Ik weet niet waar je in het buitenland bent, maar kijk eens bij een locale drogist. Weleda Oogentroost werkt bij mij altijd prima totdat ik speciale oogdruppels heb gehaald bij de apotheek. Wellicht hebben ze ook zoiets waar jij je nu bevindt. Mochten ze dat niet hebben, dan hebben ze wellicht een oogdouche.
Zo niet, dan zou ik id ook gaan voor gekookt en afgekoeld water. Water koud laten worden in de koelkast en vervolgens met een borrelglaasje op je oog je oog spoelen.
Zo niet, dan zou ik id ook gaan voor gekookt en afgekoeld water. Water koud laten worden in de koelkast en vervolgens met een borrelglaasje op je oog je oog spoelen.

donderdag 20 december 2012 om 01:09
Het mag (in Nederland) met gewoon kraanwater. Het is volgens de oogarts niet meer nodig om het water eerst te koken.
Je mag ook spoelen met een fysiologische zoutoplossing. Zo'n oplossing waar je ook je neus mee spoelt bij verkoudheid. (Otrivin ofzo, wellicht makkelijk verkrijgbaar bij apotheek. Ik weet niet waar je zit.)
Wanneer er echter een bacteriële infectie zit, maakt het je oog schoon maar lost het je probleem uiteraard niet op.
Succes!
Je mag ook spoelen met een fysiologische zoutoplossing. Zo'n oplossing waar je ook je neus mee spoelt bij verkoudheid. (Otrivin ofzo, wellicht makkelijk verkrijgbaar bij apotheek. Ik weet niet waar je zit.)
Wanneer er echter een bacteriële infectie zit, maakt het je oog schoon maar lost het je probleem uiteraard niet op.
Succes!

donderdag 20 december 2012 om 01:14
Okay, duidelijk. Ik dacht even dat schoonmaken met water überhaupt achterhaald was. Schrok al.
Geen otrivin doen, daar wordt meestal xylometazoline mee bedoeld namelijk. Jij bedoelt denk ik de capsules van bijvoorbeeld Daro. Die zijn gewoon bij de drogist verkrijgbaar, of anders inderdaad bij de apotheek.
Geen otrivin doen, daar wordt meestal xylometazoline mee bedoeld namelijk. Jij bedoelt denk ik de capsules van bijvoorbeeld Daro. Die zijn gewoon bij de drogist verkrijgbaar, of anders inderdaad bij de apotheek.

donderdag 20 december 2012 om 09:20
Mijn oogarts en huisarts zeggen dat gekookt water niet beter is dan gewoon kraanwater. Ik zit overigens in Oostenrijk ! Ga morgen naar Duitsland. Denk dat ik het bij schoonmaken alleen hou... Het is al rood en etterig genoeg wil het niet nog meer irriteren. Jammer wilde vandaag naar een zwemparadijs!
donderdag 20 december 2012 om 10:17
@qwerttu: Zoon en dochter geboren met vernauwde traanbuis. Veel prut ogen... Ziekenhuisopname bij zoon en uiteindelijk operatie en kreeg van artsen gewone fysiologische zoutoplossing. Heb je ook van Daro. Ik heb meestal Bexedyl. (Otrivin heeft deze buisjes ook, bij de otrivin baby selectie. De xylometazoline zit vaker in de spray voor wat oudere kinderen.)