Gezondheid alle pijlers

iemand een tip tegen misselijkheid bij burnout?

23-12-2012 15:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit nu 4 maanden thuis met een burnout. Er is een miniem stijgende lijn, en volgende maand reïntegratie op bouwen.

Nu heb ik al sinds ik werk, ruim 8 jaar, al vaak misselijkheid 's ochtends vanwege spanning. Dit was door de rust die ik nam om nu te herstellen van de burnout eindelijk weg.

Maar sinds een paar weken werd voor mij duidelijk dat ik in januari ga reïntegreren (werk drong aan, maar het is denk ik ook wel goed om dingen te leren in de praktijk, begeleid door een psycholoog).

En sindsdien ben ik weer misselijk 's ochtends.

Heeft iemand misschien een tip om hier vanaf te komen, of om het minder te maken? Ik hoor het graag, jullie ervaringen zijn van harte welkom!
Heb je het al eens aan een huisarts voorgelegd? Maagprobleem?
Ik heb nooit een burn out gehad, maar ik ben eens misselijk geweest van de spanning. Ik denk dat het belangrijk is om na te gaan waar de spanning vandaan komt, en wat je daar tegen kunt doen.
Inderdaad eerst eens naar de huisarts gaan.

Zelf gebruik ik bij misselijkheid (heeft te maken met andere psychische problematiek) een tabletje domperidon. Dat helpt 9 van de 10 keer gelukkig goed.
Time spent with a cat is never wasted
Ga je dan niet met de psycholoog de oorzaak van de misselijkheid (de spanning) aanpakken?
Thanx voor jullie reacties!

Ik ben er nog niet voor naar de huisarts geweest, alleen in het verleden, ook met domperidon.

Maar het schijnt ook bijnieruitputting te zijn, en misselijkheid hoort daar ook bij.

Alleen kan ik niks vinden op google bij de combinatie tussen misselijkheid, burnout en/of bijnieruitputting... (uitgebreider dan dat het en van de symptomen is).

En de spanning gaat denk ik pas weg als de bronnen voor de spanning weg zijn.
Ik had het ook,misselijk en duizelig bij mijn burnout.

Heb er ook niets tegen gevonden behalve dat je over je grens bent gegaan/aan het gaan bent,en daar kreeg ik die klachten van.

Heb het nu nog,maar weet dan op tijd gas terug te nemen,en neem dan een offday op mijn werk.
Bijnier uitputting is een modewoord voor chronische stress, burnout en allerlei andere klachten.

Ik denk dus dat je psycholoog de eerst aangewezene is om daar je verhaal te doen, misselijk van spanning is een normaal iets.

Spanning hoeft niet pas weg te gaan als de bronnen ervoor weg zijn, je kunt misschien ook leren om beter met die 'bronnen' om te gaan, ook daarvoor zit je bij de psycholoog op de juiste plek.

Succes
Ja klopt, iedereen heeft in deze maatschappij wel enige mate van bijnieruitputting. Is een hype.

En klachten daarvan zijn gelijk aan burnout grotendeels.

En inderdaad, psycholoog is aangewezen persoon. Pas net begonnen aan een lang traject.

Meeste stress ontstaat in mijn hoofd doordat ik veiligheid wil creëren, aangezien ik die vroeger, met name door pesten niet had. Alles wat ook maar enigszins onveilig aanvoelt, vertaalt zich als onzekerheid, streng zijn voor mezelf, enz.

Ik wil dolgraag dit eindelijk verwerken en beter en vooral relaxter met dingen om leren gaan.
Misselijkheid is meestal s ochtends omdat je dan ligt en maagsappen makkelijker terugvloeien. Als je wat hoger gaat liggen met je bovenlijf heb je dat probleem niet meer.
Oh en sterkte!
Liveislive, ik zit ook thuis met een burn out en ben ook vaak misselijk. Behalve het werken aan je herstel met een psycholoog zoals natuurlijk al gezegd is, kun je als korte termijn oplossing eens Okugest proberen van VSM. Helpt bij mij best goed! Het zijn homeopatische pilletjes die je gewoon bij de drogist kunt kopen. Sterkte!
Los van je klachten helpt gember goed tegen fysieke misselijkheid.Weliswaar symptoombestrijding maar misschien heb je er toch iets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven