Strechende poes
vrijdag 28 december 2012 om 20:06
Hoi,
Heb een vraag over onze poes: ze strecht af en toe d'r achterpoten. Ziet er erg sierlijk uit, net alsof ze danst. Het is van origine een 'wilde' kat. Ze houdt er niet van opgepakt te worden. Wil ook niet vastgepakt worden, maar wel graag gekroeld en geknuffeld. Loopt dan naar je toe, geeft kopjes en schuurt helemaal tegen je aan terwijl je d'r kroelt. Blijft dan ook terugkomen en als je je handen laat hangen duwt ze er haar kopje tegenaan, net zolang tot je d'r gaat kroelen en aaien. Lijkt ze echt wel heel fijn te vinden. En soms streched ze daar dan ook haar achterpootjes bij. Ziet er zo maf uit, maar wel heel sierlijk.
Weet iemand wat dit betekent?
Alvast bedankt!
Heb een vraag over onze poes: ze strecht af en toe d'r achterpoten. Ziet er erg sierlijk uit, net alsof ze danst. Het is van origine een 'wilde' kat. Ze houdt er niet van opgepakt te worden. Wil ook niet vastgepakt worden, maar wel graag gekroeld en geknuffeld. Loopt dan naar je toe, geeft kopjes en schuurt helemaal tegen je aan terwijl je d'r kroelt. Blijft dan ook terugkomen en als je je handen laat hangen duwt ze er haar kopje tegenaan, net zolang tot je d'r gaat kroelen en aaien. Lijkt ze echt wel heel fijn te vinden. En soms streched ze daar dan ook haar achterpootjes bij. Ziet er zo maf uit, maar wel heel sierlijk.
Weet iemand wat dit betekent?
Alvast bedankt!
zaterdag 29 december 2012 om 14:48
Even reagerend op het allergie-verhaal: Je kunt inderdaad een bepaalde weerstand opbouwen tegen hetgeen waarvoor je allergisch bent. Daar is zelfs desensibilisatie-therapie voor. Ik merk het aan mijn eigen dieren. Heb allergische astma, ben allergisch voor alle huisdieren, maar heb zelf wel oa twee honden en drie katten. Probleemloos. Terwijl ik voor katten van n ander nog wel allergisch ben. Ook als ik bijvoorbeeld 3 weken zonder dieren op vakantie ben geweest, moet ik bij thuiskomst weer aan ze wennen, met veel niezen, hoesten en snotteren.