Gezondheid alle pijlers

Wie stopt ook vandaag met roken?

01-01-2013 11:04 26 berichten
Ik weet het, het is enorm cliché..

Maar vandaag 1 januari stop ik.

Wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik! was gestopt, maar na MK weer begonnen.. nu is het echt gebeurt.. net mijn laatste peuk gerookt, vond het vies ( gister ook flink gerookt) dus nu is het echt, echt afgelopen..
Ik kom even hierheen om een ander topic geen wending te geven.

Ik ga vandaag niet stoppen, is allang mislukt. Van mij geen input dus.

Maar zet hem op, misschien haal ik inspiratie uit jullie.
Lunalovegood da je een mk hebt gehad.

Kan me goed voorstellen dat je dan weer begint.

Maar nu stoppen we! Leuk dat je mee doet en schrijft.

Hier gisteravond ook bewust mijn laatste sigaret gerookt, hij smaakte vies.

Eergister zei mijn zoontje van 2 "mamma roken", klonk zo vreselijk da wordt mijn motivatie!

Hoe oud ben jij? Ik ben 31
quote:_lupine_ schreef op 01 januari 2013 @ 11:15:

Ik kom even hierheen om een ander topic geen wending te geven.

Ik ga vandaag niet stoppen, is allang mislukt. Van mij geen input dus.

Maar zet hem op, misschien haal ik inspiratie uit jullie.

Bedankt!

En je hebt gelijk, beter om dat topic ontopic te houden.

Mocht je je bedenken, mag je altijd bij ons aansluiten
Ik ben een maand geleden al gestopt. Ik was heel langzaam weer begonnen 6 maanden na mijn zwangerschap bij een drankje of op een feestje. De momenten dat ik een sigaret opstak volgden zich op een gegeven moment steeds vaker op. Daar baalde ik ontzettend van.

Tot ik afgelopen maand ineens last kreeg van mijn maag. 2 nachten hebben zich allerlei scenario's in mijn hoofd afgespeeld.

Ik zou jong sterven aan kanker en een klein kind achterlaten.

Hier ben ik eigenlijk wel zo van geschrokken dat ik geen sigaret meer heb aangeraakt. Het is klaar, voor altijd. Mijn gezondheid is belangrijk voor me. Want à,s ik niet gezond ben dan kan ik niet voor mijn kind zorgen.

Geen peuk meer voor mij dus.

Sterkte met stoppen.
Hey driewieler

Zo ben ik destijds ook langzaamaan begonnen..

Ik heb hetzelfde gevoel, ben zo bang mezelf ziek te maken en mijn kleintje het verlies van zijn moeder aan te doen.

Ik ga me daar echt aan vasthouden, mijn zoontje verdient een moeder die niet rookt!

Hoe gaat het verder met je?
En wat goed dat je alweer een maand gestopt bent!
Ha Noodles

Het gaat heel goed. Nog wel bij de huisarts langsgeweest natuurlijk voor mijn maag. Niets aan de hand, behalve last van stress, veel werken in combinatie met de gebroken nachten. Ukje van 11 maanden komt nog steeds voor een voeding of is gewoon 2 uur snachts wakker.

Ben dus extra gezond bezig en het gaat goed. Roken zal ik altijd lekker blijven vinden maar ik wil ook niet dat ons kind met roken wordt opgegroeid. Zijn vader rookt ook niet gelukkig.

Hoest met you?
Hou je daaraan vast, noodles, dat je het niet kan maken tegenover je kind. En het is niet zozeer dat je wellicht eerder doodgaat, maar dat je kwaliteit van leven zo hard achteruit gaat wanneer je rookt, zeker na je 40e.
quote:3wieler schreef op 01 januari 2013 @ 11:38:

Ha Noodles

Het gaat heel goed. Nog wel bij de huisarts langsgeweest natuurlijk voor mijn maag. Niets aan de hand, behalve last van stress, veel werken in combinatie met de gebroken nachten. Ukje van 11 maanden komt nog steeds voor een voeding of is gewoon 2 uur snachts wakker.

Ben dus extra gezond bezig en het gaat goed. Roken zal ik altijd lekker blijven vinden maar ik wil ook niet dat ons kind met roken wordt opgegroeid. Zijn vader rookt ook niet gelukkig.

Hoest met you?

Fijn dat alles goed gaat.

Pittig hè, werken en slechte nachten!?

Weet er helaas alles van, maar ben gelukkig inmiddels gewend aan weinig slaap

Mijn vriend ooit ook niet, en vindt het ook smerig.

Ik rookte altijd buiten, maar Mihoen begint te snappen dat mamma af en toe naar buiten gaat om te roken, en dat vind ik net kunnen eigenlijk..

Hier alles fijn! Nog een weekje vakantie :-)
quote:Amand schreef op 01 januari 2013 @ 11:38:

Hou je daaraan vast, noodles, dat je het niet kan maken tegenover je kind. En het is niet zozeer dat je wellicht eerder doodgaat, maar dat je kwaliteit van leven zo hard achteruit gaat wanneer je rookt, zeker na je 40e.

Ja precies!

Het lukte me ook om niet te roken toen ik zwanger was, toen vond ik ook dat ik het niet kon maken. Dus het met nu ook lukken.
Lekker! Ik mag morgen weer aan de bak. Vanavond dus op tijd naar bed om toch maar aan genoeg slaap te komen.

Ik heb ook wel zin om weer te gaan werken. Voel me zo'n lomp bakbeest na de feestdagen altijd.
Sport je ook Noodles?
En lees 'Nederland stopt! Met roken'
Want roken is zooooo witte legging.

Sterkte dames, ben zelf 5jaar geleden gestopt, was niet altijd makkelijk, maar ben nu heel blij dat ik niet meer rook.
Ik ben net weer begonnen met sporten (gewoon thuis voor de TV) en ga ook weer beginnen met hardlopen.
Bedankt galadriel!
quote:Amand schreef op 01 januari 2013 @ 11:38:

Hou je daaraan vast, noodles, dat je het niet kan maken tegenover je kind. En het is niet zozeer dat je wellicht eerder doodgaat, maar dat je kwaliteit van leven zo hard achteruit gaat wanneer je rookt, zeker na je 40e.En kinderen van ouders die roken hebben een grotere kans om zelf later ook te gaan roken dan kinderen van wie de ouders niet roken. Ook een grote motivatie om te stoppen lijkt me.
quote:Galadriel schreef op 01 januari 2013 @ 11:53:

Want roken is zooooo witte legging.

Sterkte dames, ben zelf 5jaar geleden gestopt, was niet altijd makkelijk, maar ben nu heel blij dat ik niet meer rook.

Die spotjes zijn goed he?! Ik zat er laatst over na te denken en roken is eigenlijk ook echt niet meer van deze tijd, zo 1980 ofzo. Met alles wat we er tegenwoordig van weten kan het ook eigenlijk echt niet meer vind ik.

Overigens ben ik zelf ook gestopt. Nu al weer 2,5 jaar geleden. Ik ben nog elke dag enorm blij dat ik niet meer rook!

Succes allen met het stoppen! Het begin is moeilijk, maar het word echt makkelijker, zeker zodra je na enkele weken al resultaat merkt.
quote:Cici28 schreef op 01 januari 2013 @ 12:31:

[...]

En kinderen van ouders die roken hebben een grotere kans om zelf later ook te gaan roken dan kinderen van wie de ouders niet roken. Ook een grote motivatie om te stoppen lijkt me.

Ja ook dat inderdaad!

Mijn ouders roken beiden, en mijn zusje en ik ook ( t/m gister dan)

Kan ik me zeker extra aan vasthouden.

Een half uurtje geleden had ik erg trek in een sigaret, maar het is voor nu weer weggetrokken..
quote:Cici28 schreef op 01 januari 2013 @ 12:34:

[...]

Die spotjes zijn goed he?! Ik zat er laatst over na te denken en roken is eigenlijk ook echt niet meer van deze tijd, zo 1980 ofzo. Met alles wat we er tegenwoordig van weten kan het ook eigenlijk echt niet meer vind ik.

Overigens ben ik zelf ook gestopt. Nu al weer 2,5 jaar geleden. Ik ben nog elke dag enorm blij dat ik niet meer rook!

Succes allen met het stoppen! Het begin is moeilijk, maar het word echt makkelijker, zeker zodra je na enkele weken al resultaat merkt.

Ik vind die spotjes ook goed.

En ik hoop dat ik over 2,5 jaar hetzelfde kan zeggen.

Mijn plan is om op momenten dat ik het even niet meer trek te gaan hardlopen. Maar daar ben ik vandaag dan weer te suf/moe/katerig voor
quote:noodles schreef op 01 januari 2013 @ 12:36:

[...]

Ik vind die spotjes ook goed.

En ik hoop dat ik over 2,5 jaar hetzelfde kan zeggen.

Mijn plan is om op momenten dat ik het even niet meer trek te gaan hardlopen. Maar daar ben ik vandaag dan weer te suf/moe/katerig voor Goed idee! In het begin heb je echt die afleiding nodig. Ik heb in de eerste weken dat ik gestopt was mijn hele huis uitgesopt en geboend. Heb nog nooit zo'n schoon huis gehad
Sterkte dames. Ik ben 2,5 geleden gestopt.

Het is niet altijd makkelijk maar jullie kunnen het!!

Goed dat jullie elkaar hier erdoor kunnen helpen.

Oh en die spotjes, ik vind ze zo vreselijk irritant. Ik zou er spontaan juist weer van gaan roken, gewoon om lekker te doen wat dat spotje niet wil dat ik doe ( diep in mij zit een kleine peuter van 2 die heel tegendraads is).

Ik doe het niet hoor, zo zonde.
Goed van jullie, dat je bent gestopt! Het lijkt kort, maar iedereen is ooit bij dag één begonnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven