Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Veilig thuis gekomen Kitty? Yuna vond de sneeuw wel leuk, Sen vond het voornamelijk koud. Ik vond het lastig maar wel mooi om te zien.
hier had oudste veel sneeuwpret. uk.vond t alleen leuk in een fleece deken op de slee. Lijkt op zn moeder die houdt ook niet van kou.

Lucia:al gesetteld?hoe vinden de kids het?

alle ziektekiemen weer weg chili?Bij ons heeft mini t te pakken. Snotverkouden en daardoor benauwd. Nou slaapt hij nog meer als voorheen. Ben gewoon blij als hij n keer wakker is. De nachten zijn nu ook al erg acceptabel. Hij houdt het ritme van 00.00 tot 5.30. Dan voeden en binnen n kwartier slaapt hij weer tevreden verder. Echt n aanrader hoor zo n nummer 3.

Wen. Doe je al weer consulten?Mini heeft inmiddels al n hele middag in de bykai gezeten. Nu hij wat steviger is gaat het beter. Hij heeft inmiddels wel ook in de baby bjorn gebungeld (oh horror he). Wel maar kort,n kwartiertje in huis toen ik even de spullen van de andere twee voor school moest pakken. De doek duurt me dan te lang en daar kan ik hem niet slapend uitkrijgen. Of bestaat daar n truc voor?Ben je inmiddels al weer begonnen met consulten?

Wanneer mogen de andere kids gaan oefenen op school?Uk is nu de twee keer geweest. Was weer goed gegaan,hij had alleen tijdens de fruitkring gehuild. Toen ik vroeg waarom antwoordde hij:ik moest aan jou denken mama en ik wilde naar huis. Arm ventje. Als hij bezig is heeft hij natuurlijk geen tijd om te denken maar als je stil op n stoeltje je mandarijntje zit te eten is dat natuurlijk anders.

Uk heeft van Sint n discoballetje gehad. Groot succes!Nu had hij zelf bedacht dat hij dan ook n radiootje wil van zn verjaardag,dan kon hij disco doen net als opbt kdv. zo schattig. Heeft iemand van jullie iets dergelijks voor de kids?N echte stereo is nog erg overdreven denk ik,dus zal me eens verdiepen in kind vriendelijke exemplaren.
Ja, we zijn weer bijna een week thuis. Nog ruim een week en dan zijn we weer in Nederland .

Wat zielig en schattig tegelijk Golfje, wat Uk tegen je vertelde waarom hij huilde. Het moet ook behoorlijk ingrijpend zijn voor zulke kleintjes. Gelukkig duurt het voor Elena nog even al beginnen we nu wel met haar te praten over als ze naar de 'grote' school gaat.

Maar vanavond gaan we nog maar genieten van een toneelstukje voor kerstmis wat in de creche opgevoerd wordt. Blijkbaar moet Elena Maria spelen .

Elena heeft geen radio of iets dergelijks. Ik heb wel kinder cd spelers en zo in de speelgoedfolder zien staan. Zij is heel blij met een juwelendoosje van Assepoester wat ze met Sinterklaas gekregen heeft. Het speelt ook een muziekje en Assepoester danst dan met de Prins terwijl Elena in de kamer ronddanst .

En een nummer 3? Mij niet gezien hoor. Tim is nu net weer in een 'terrible 2' fase belandt. Telkens grenzen op aan het zoeken en tantrums als hij z'n zin niet krijgt. Pfff... doodvermoeiend! Gisteren is er nog wel iemand van het cb hier thuisgeweest voor een controle. Alles goed. Hij praat nog niet veel maar dat kan komen doordat hij 2-talig wordt opgevoed. Ik moet bellen als hij niet meer praat als hij 2 is. Verder is hij niet zo uitzonderlijk groot en zwaar als Elena. Hij weegt en meet net boven het gemiddelde.

Ik ga tussen m'n werk door snel verder met het schrijven van kerstkaarten en proberen ze op tijd de deur uit te krijgen!
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen? Ik ben vandaag een dagje vrij met de kids. Helaas wel de rest van de week werken...

Kitty; toevallig zeiden ze vrijdag op het kdv dat Sen ook nog zo weinig praat. Maar thuis vind ik het wel prima hoor, hij kan al best veel woordjes. Volgens mij durft ie in het openbaar gewoon niet zoveel te kletsen.

Lucia; druk aan het verhuizen?

Wen: hoe gaat het met Bloem en de baby? Is Bloem al aan het wennen op school?

Golfje: Yuna gaat pas wennen in januari. Haar eerste schooldag zal dinsdag 8 januari zijn. Die week gaat ze ook de vrijdag. De week erop ook di + vrij, In de derde week de woensdag erbij en dan vanaf februari de hele week. Gaat Uk deze week weer een dagje?
Hier gaat alles goed! Of tenminste, ik ben niet helemaal tevreden over Leons groei, het is niet dramatisch maar hij stijgt niet zo hard als zou moeten/mogen, drinkt onrustig en laat steeds los. Dus ik bel denk ik zo de lactatiekundige nog maar even.

Bloem gaat ook in januari wennen! 7 januari is voor haar de eerste dag. Die week gaat ze op maandag en woensdag, en de week erna op maandag, dinsdag en woensdag. Steeds een ochtend. Donderdag is ze jarig, en vrijdag gaat ze dan de hele dag. Ze heeft er wel zin in

Wel lekker als je het wat meer uit kunt spreiden, vanwege de kerstvakantie was dat hier niet handig om te doen helaas.

Hoe was Elena's toneeldebuut Kitty? Ze lijkt me wel een meisje dat dat erg leuk vindt, of niet? En Elena gaat met 5 naar school? Ik ben het even kwijt

Wat sneu dat Uk zo verdrietig was, en goed dat hij het zo kan vertellen! Hopelijk went het snel, zo zonder mama.

Haha, de horror-BB Als ik even snel wil dragen, voor even, pak ik de Bondolino meestal. Slapend uit de doek halen doe ik eigenlijk nooit, hij kan toch gewoon in de doek blijven slapen? Da's nou net het voordeel

Vanaf januari doe ik weer consulten, is de bedoeling. De eerste markten/infomiddagen zijn ook alweer gepland. En dan straks maar kijken hoe dat gaat, want L gaat dan gewoon mee.

Wij hebben geen radio voor Bloem, ze bedient die van ons wel en anders zoekt mevrouw het op op YouTube met de tablet, haha. Is er niet nog zoiets als My first Sony of zo?

Lucia zijn jullie al helemaal over?
Hallo! Weer eens een levensteken van mij..

Inmiddels ruim een week geleden verhuisd en al grotendeels gesetteld.. We hebben hard gewerkt, en zijn blij met t resultaat so far. Er mist her en der nog wel wat aankleding, maar dat komt vanzelf.

De meiden zijn ook erg blij hier. Ze hebben flinke kamers en Chiquita heeft ook een topuitzicht: het speeltuintje voor het huis :-)

Ik zal binnenkort weleens wat foto's plaatsen.

Bijna tijd voor school voor onze januarikindjes he.. Het gaat zo hard! Hebben jullie kinderen er zin in? Chica steeds minder eigenlijk, toch wel heel spannend en jammer om de vertrouwde creche achter te laten.. Zij gaat ook na de kerst wennen, nog even niet dus, gelukkig maar..
Heeft de lactatiedeskundige nog iets voor je kunnen betekenen Wen?

Lucia, fijn dat de verhuizing achter de rug is. Hebben jullie een school in de buurt voor Chica gevonden?

Tijdens het kerststukje op de creche afgelopen vrijdag vond Elena het vooral leuk om de baby (pop) vast te houden . Dat blijkt ook wel op de foto die ik op FB geplaatst heb volgens mij. Het was trouwens niet heel veel toneelspelen wat ze deden, maar vooral veel liedjes zingen. Wel heel leuk trouwens.

Hier gaan ze naar school als het nieuwe schooljaar begint, in september dus. Elena is dan 4 jaar en 8 maanden. Een prima leeftijd vind ik zelf. Op de creche gaan ze nu al door heel het alfabet en alle getallen. Als ze eenmaal op school zit wordt het al snel serieus. Leren lezen, schrijven en rekenen en elke dag een half uur huiswerk. Ik merk wel dat Elena nu echt interesse krijgt om zelf te willen lezen en schrijven. Gisteren was ze in slaap gevallen met een boek nog open in haar handen . Maar verder vind ze het volgens mij nog prima op de creche.

Hier is de kersperiode echt begonnen. Veel kerstvieringen, tussendoor kerstinkopen doen en weinig werken! Zaterdag gaan we Santa Claus bezoeken en zondag weer richting Nederland.
goede tips gekregen Wen? Mini was weer flink gegroeid,bv loopt erg goed wederom.

Wat n lieve foto van Elena! Zo schattig die verklede kindjes. De interesse in letters begint bij uk nu langzaam te komen. Hij begint ze te benoemen etc. Hij wordt wel steeds afgetroefd door oudste,erg sneu als hij heel trots n letter kent.

Prima uitzicht voor chiquita dus!kunnen ze er ook alleen gaan spelen?Hier speelt uk op dit moment ook buiten. Ik blijf dat eng vinden. De straat is super rustig en eigenlijk mogen alle kindjes,ook kleinere,op straat spelen. De pest is alleen dat ik ze net niet kan zien omdat wij op de hoek wonen. Ik loop dus elke keer maar even.kijken en.verder maar vertrouwen op de sociale.controle en oudere kindjes. Lastig hoor,t loslaten van je kids!Zelfs mini moet ik al uit handen geven,vanmorgen al intake gehad en.icer 2 weken.gaat hij al oefenen op t kdv. Spannend. Het is een ander als waar uk zat,dit zit in de school.Het is een jenaplan.kdv,heel.kleinschalig en erg gericht op het individuele ritme. Ik.heb er een.goed gevoel bij maar allemaal.vreemde juffennvind ik wel heel spannend voor mn.kleine frunmeltje.

Uk.heeft trouwens hart verscheurend gehuild om.t afscheid van kdv. De juf deed bijna mee. Maar nu dus op.naar de school. Ik ben benieuwd.

Fijne.feestdagen allemaal!!
Maandag hebben we een afspraak bij de LK. Mogelijk komt het door zijn tongriempje, dat lijkt achter zijn mondslijmvlies te liggen en dat zou kunnen belemmeren bij de bv. Maar misschien is het ook wel iets anders. We zullen zien.

Jeetje, golfje, alweer naar het kdv! Ik heb laatst ook met de oppas proefgedraaid, dat ging prima (ze past voorlopig op met mij erbij ivm voedingen) Wat gaat het snel he... Wat fijn dat bij jullie op straat gespeeld kan worden!

Kity, dat huiswerk had je al eens verteld geloof ik, vind ik zo'n gek idee bij die ukkies. 't Is dus net als vroeger hier, met starten in september. doen ze ook aan vroege/late leerlingen?

Lucia, ik hoop dat Chica het toch erg leuk gaat vinden als ze straks echt gaat!

Link naar een filmpje staat op Hyves
wen. oudste had ook problemen met zn tongriempje. cb stuurde me naar huisarts,kreeg toen van mn tante (kinderarts) het advies naar n kno arts te gaan om te beoordelen wat er mee moest. heb ik toen veel aan gehad,de aanhap problemem bleken na wat testen niet door het riempje te kunnen komen. het riempje doorklieven deed hij niet,zijn motivatie was dat elk kind wel een keer stoot aan speelgoed of valt waarbij t vanzelf los gaat en dus n ingreep bespaard blijft.
Golfje wat zielig van Uk, dat hij zo hard huilde bij het afscheid. Ik denk dat ik mee zou huilen . Moet elk kind in NL nu op z'n 4e verjaardag met de basisschool starten of mag het ook als ze 5 zijn? Ik heb wel 'ns gehoord van een Nederlandse vriendin dat het kdv geen kinderen meer toelaat na hun 4e verjaardag. Dat vind ik zo raar!

Hier zijn ze dus flexibeler. Kinderen beginnen met de basisschool in september tussen hun 4e en 6e verjaardag. Het ligt aan de eventuele wachtlijst op de basisschool en aan de ouders wanneer zij hun kind geschikt achten om naar school te gaan. Ik heb bijv 2 vriendinnen in de buurt wonen die beiden dochters hebben die afgelopen zomer 4 jaar zijn geworden. Een vriendin heeft haar kind afgelopen september al naar school gestuurd en de andere vriendin stuurt haar dochter volgend jaar september pas naar (dezelfde) school.

Golfje en Wen alweer (bijna) aan het werk! Wat gaat dat snel inderdaad. Wen, gaat Leon straks ook naar een kdv of blijft de oppas oppassen? Veel succes bij de LK as maandag.

Hier zitten we midden in de kerstvieringen. Eerst op het werk en gisteren hebben de kinderen thuis hun cadeautjes onder de boom mogen uitpakken omdat we morgen naar NL gaan. Vandaag gaan we naar Santa in een pretpark in de buurt en als we in NL zijn krijgen ze ook nog een paar cadeautjes met kerst die ik achtergehouden heb. Eigenlijk heb ik zelf maar weinig gekocht. Het grootste gedeelte van de cadeaus is afkomstig van vrienden, familie en buren! Ik vond het niet nodig om daar nog veel aan toe te voegen.
Leuk filmpje Wen!

Wij zijn goed in Nederland aangekomen. Prettige kerstdagen allemaal!
Hallo, wat is het hier rustig de laatste tijd. Moet toch maar eens facebook gaan openen?!?

Wen; hoe gaat het nu met het voeden? Wanneer moet je weer naar het cb om te wegen? Hoop dat de lk je wat tips heeft kunnen geven!

Kitty; ben je nog in Nederland of alweer terug? Was/is je man ook mee?

Golfje; wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat bij jullie. Uk al aan het wennen op school.

Lucia; allemaal gewend in het nieuwe huis?

Hier alles goed. Leuke feestdagen gehad en Yuna gister haar laatste dag kdv. Volgende week donderdag is ze alweer jarig! En dan dinsdag zeven januari voor het eerst naar school. Spannend hoor! Tot nu toe lijkt ze er wel zin in te hebben. Het afscheid was aan de foto;s te zien leuk maar niet veel anders dan een normale dag kdv. Denk dat ze het nog niet beseft. Sen begint lekker te kletsen en is eindelijk weer een stuk vrolijker. De laatste tijd was hij humeurig, hangerig, niet fit en wilde weinig slapen... Maar er lijkt nu weer een zonnige periode te zijn aangebroken
Inderdaad rustig hier,maar ik heb weinig te melden. het gaat gewoon zn gangetje hier. uk is vandaag met papa en broer naar de beekse bergen geweest. De giraffen die aan de auto hadden gelikt waren super leuk geweest volgens uk.

allemaal leuke plannen voor oudjaarsavond?wij gaan met 7 stellen bij iemand thuis doorhouden. We zijn de enigen met kids,die nemen we daar ook mee naar toe. we leggen ze daar in bed. de rest gaat om 1.00 de stad in. wij gaan dus na het vuurwerk naar huis. jongens hebben er zin in,ze herinneren zich t vorige jaar ook allebei nog.

fijne jaarwisseling allemaal!
Spannend Chili, Yuna volgende week naar school. Voor welke school heb je uiteindelijk gekozen? Gelukkig dat het met Sen ook weer goed gaat.

Golfje, klinkt leuk die plannen voor vanavond. Ik heb oud- en nieuw al jarenlang (lees vanaf dat ik zwanger was van Elena) niet meer gevierd. Dus ik verwacht er vanavond ook niet veel van. Misschien als de kinderen wat ouder zijn weer.

Mijn man en ik zijn de kerstdagen beiden met de kinderen in NL geweest. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben de kinderen bij m'n ouders achtergelaten. Afgelopen weekend hebben we in een luxe hotel doorgebracht. Was heerlijk. Vanmiddag komen m'n m'n ouders met de kinderen hierheen en zij blijven dan de hele week zodat ze hier zijn met Elena's verjaardag.

Ik ga er snel vandoor. Boodschappen doen, huis opruimen.... en tussendoor nog wat werken . Ik wens jullie allemaal een heel voorspoedig nieuwjaar en voor degenen die de jaarwisseling vieren, een fijne jaarwisseling!
Kitty!!!! GEFELICITEERD met Elena! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Natuurlijk ook iedereen een HAPPY NEW YEAR!
Chili, jij proficiat met Yuna vandaag en een hele fijne dag uiteraard!

Elena heeft haar verjaardag gisteren op de creche gevierd. Ze heeft nog nooit zo graag naar de creche gewild . Nu vraagt ze steeds wanneer ze weer een 'party' heeft. Gelukkig vieren we het op zondag met familie en vrienden.

Van m'n ouders heeft ze een praat- en huilpop gekregen. Die wilde ze zo graag en ze is er superblij mee. Ik wordt af en toe al gek van dat ding. Als het huilt wil ik er snel een speen induwen zodat de pop ophoudt maar dat mag dan weer niet van Elena!
Dank je wel! Het was een leuke, lange dag. Ze was vanochtend al om vijf uur wakker, klaar voor haar verjaardag . Ze heeft van ons een Vtech, roze camera gekregen en die ligt nu onder haar kussen, zo blij is ze er mee. Vandaag veel familie en dan morgen vrienden met kids, dus nog een drukke dag.

Wanneer zijn Chica en Bloem ook alweer jarig? Eind jan toch? Uk is nu de eerste toch?
Even gauw,proficiat Yuna! Wat klinken de verjaardags verhalen leuk!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Chili, nog van harte gefeliciteerd met Yuna!! Klinkt als een leuke dag hoor!

Kitty had ik al op fb gefeliciteerd. Hoe was jullie dag?

De verjaardagen van Chica en Chiquita komen er ook alweer aan.. Alweer 2 en 4, ongelooflijk..

Volgende week do Chiquita en dan 11 dagen later Chica..

Volgende week begint ook het wennen voor Chica en na haar verjaardag echt naar school. Maar mocht 5 dagen in het begin teveel zijn, hou ik haar lekker thuis op de dagen dat ik zelf thuis ben.

Sinds deze week hebben we ook de opvang rond voor de meiden. Een gastouder aan huis die voor Chiquita zorgt en Chica van school haalt. Zo heerlijk.. Het zal ons ontzettend veel gereis gaan schelen. Nooit meer gestress om ze op tijd op te halen.

En nog goedkoper dan kdv+ bso ook. Dat is hier stervensduur.

Ben er erg blij mee!

Verder zijn we al helemaal gewend hier en erg blij met ons huis. Alleen pas volgende week internet, vandaar dat ik er zo weinig ben..

Hoe is het verder met iedereen??
Chili nog van harte met Yuna! En Kittycat hier ook nog eens met Elena.

En jullie ook allemaal een gelukkig nieuwjaar!

Lucia, klinkt heerlijk, zo'n oppasconstructie. Ik heb vanaf volgende week ook oppas/vriendin aan huis, we moeten even kijken hoe dat gaat werken en wat het handigste is. Maar L wil geen fles tot nu toe, dus het is wel fijn dat hij niet naar de creche hoeft.

Bloem is de 17e jarig en ze krijgt een belachelijk groot kado (wat we eigenlijk al jaren in de planning hebben, en wat hopelijk ook nog vele jaren meegaat): een speeltoestel voor in de tuin. Gelukkig betalen de grootouders wat mee!

Goh, dus straks allemaal kleuters hier
wat fijn, zo n gastouder aan huis. zeker als je een goed gevoel bij iemand hebt.

wij hebben een middag bso voor oudste en uk. mini gaat twee dagen naar het kdv. verder zijn we er zelf en een keer oma voor 3 uur. mini gaat donderdag en dinsdag oefenen,zie er gigantisch tegen op. Ik ben nog niet langer als 5 uurtjes zonder hem geweest.

ik zou nog 2 weken verlof hebben,maar mn leidinggevende heeft gisteren mn voiciemail ingesproken dat er dinsdag m.cursus start die ik moet volgen. als ik dat niet wil kan ik met n latere groep starten,maar het is dan met n vreemd team op dagen dat ik niet werk en ook nog buiten de regio. niet echt n keuze dus. baal vooral dat ze niet eerder hebben gebeld,nu moet ik plots alles regelen. grrr. had ik de staatsloterij maar gewonnen,dan bleef ik nog even lekker thuis. het gekolf trekt me ook nog niet. nou ja,ik moet duidelijk weer even in de werkmodus komen.

uk zn verjaardag was leuk. school gaat super. 2 keertjes gehuild maar over het algemeen was hij heel vrolijk daar. hij kwam gisteren al vragen om af te spreken met een kindje uit de klas,zo lief. helaas ging t niet. moest nl met oudste naar de huisarts. alweer oorontsteking,een buisje is er al weer uit.

wen. zo n toren in de tuin is wel echt super. wij hebben een marktplaats exemplaar, wordt superveel mee gespeeld. uk heeft voor zn.cerjaardag ook weer aanvullingen gekregen,n slinger touw en een verrekijker. bloem en broer gaan er vast veel plezier van hebben.
Golfje, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent om eerder aan het werk te gaan als je je er niet op ingesteld hebt. Het zwangerschapsverlof in NL is toch al zo kort vind ik... (vergeleken met hier dan). Hopelijk wennen jij en mini snel aan het nieuwe ritme. Gelukkig dat Uk het zo goed doet op school. Dat scheelt weer.

Lucia, Chiquita alweer jarig en Chica die naar school gaat.... het is nogal wat op 1 dag! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

Fijn dat jullie zo tevreden zijn over jullie opvang. Ik ben ook na aan het denken over wat wij het beste kunnen gaan doen. Ik wil Tim het liefste op hetzelfde kdv laten en Elena kan daar ook opgevangen worden maar voor BSO alleen al betalen we dan 600 euro per maand wat ik veel te veel vind. Ik zal 'ns met m'n werkgever gaan praten of ik 1 of 2 dagen van huis uit kan werken zodat ik Elena dan zelf kan halen en brengen.

Wen, wel een goed idee dat cadeau. Het lijkt me dat ze daar in ieder geval veel plezier van hebben. Golfje heeft het over een toren. Ik weet niet precies wat er mee bedoeld wordt maar het klinkt wel heel leuk.

Wij zijn weer in ons ritme aan het komen na ruim een maand vol met vakantie- en feestdagen. Dit weekend vieren we wel Elena's verjaardag nog 1 keer. M'n schoonzusje en haar gezin waren in Amerika en ze wilden nog wel graag komen voor Elena's verjaardag dus ik heb de rest van m'n schoonfamilie dan ook maar uitgenodigd. Elena vind het prima, die kan geen genoeg krijgen van het jarig zijn (in de belangstelling staan dus). Afgelopen zondag had ze 2 feestjes. 's Morgens van een kindje van het kdv en 's middags een feestje voor haar verjaardag thuis met vrienden en hun kinderen. Pff.... ik heb het inmiddels wel gehad met alle feestjes!
Ja, spannende dag vandaag! Pas je aub de naam even aan Kitty?

Alles is prima gegaan. Bij het weggaan was ze heel verdrietig, maar dat was heel snel weer over. Ze heeft vooral veel geobserveerd, maar kon ook goed duidelijk maken wat ze wel en niet wilde. De juf was erg tevreden voor zo'n eerste ochtendje. En zo achteraf vond ze het heel stoer dat ze al op school was geweest. En ze wil nog wel weer een keer!

Poeh, inderdaad een hoop feestjes! Ik snap wel dat je er een keer klaar mee bent.. Ja, als Elena naar school gaat, is het een mooi moment om de opvang eens goed te bekijken.
Sorry Lucia, was nog in de FB mood denk ik.

Fijn dat het allemaal goed gegaan is op school en dat ze nog een keer wil! Vieren jullie verder vandaag feest? Veel plezier alvast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven