Werk & Studie alle pijlers

Overlappende jaartallen CV

10-01-2013 00:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig met mijn CV en nu vraag ik me af hoe je overlappende jaartallen (van nevenactiviteiten) moet opschrijven. Het gaat dan bijv. om:

a 2008-2010 bestuur

b 2008-2009 commissie Y

c 2006-2012 lid van iets

d 2007-heden commissie Z

Wat is dan de juiste volgorde van vermelden? Ik heb nu van boven naar beneden vermeld: dcab (dus eindjaar als leidraad), maar ik weet of dat klopt. Iemand het verlossende antwoord?

Bedankt!
Ik zou beginnen met de meest recent gestarte...dus abdc of badc.

Of... Je vermeldt ze zichtbaar als nevenactiviteiten en zet de meest relevante bovenaan als dat aansluit op je baan....
Door de jaartallen erachter tussen haakjes te vermelden en de activiteiten sorteren met meest prestigieus boven aan.
Ja, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid... Maar de rest van m'n CV is wel met jaartallen er voor opgebouwd. Ik twijfel, want dan is het niet meer consistent. Aan de andere kant, nu vallen de belangrijkste dingen wat weg tussen de rest. Ik peins verder! Suggesties blijven welkom!
Nevenactiviteiten is wat anders dan arbeidsverleden hè. Mijn nevenactiviteiten hebben ook een andere opbouw, maar dat ziet er niet raar uit hoor.
Ik heb dat ook op mijn CV, en begin bij de meest recent geëindigde, of nog lopend. Maar miss is meest recent gestart netter?

2007-heden commissie Z

2006-2012 lid van iets

2008-2010 bestuur

2008-2009 commissie Y
Ik gebruik zelf meestal maanden; vanaf jan-2008 tot ap-2010 heb ik zus gedaan, vanaf mei 2010 tot op heden heb ik zo gedaan.

Maar ik ben zelf al wat langer actief op de arbeidsmarkt en de dingen die jij benoemt beschrijf ik nu niet meer in maanden maar in jaren. Eigenlijk beschrijf ik ze uberhaupt niet meer maar vermeld ik ze alleen, en soms zelfs dat niet. Maar dat ligt ook erg aan de branche waarin je werkt of wil gaan werken, in mijn branche zijn studentenverenigingcomissies echt totaal niet van belang namelijk, maar werkervaring (welke dan ook) is dat wel.

Het meest recente en het meest relevante zet je altijd bovenaan in je CV. Wijd ook alleen uit over die dingen en niet over irrelevante zaken.

Ik wil niet lullig doen hoor, maar gezien je comissie en bestuur toestanden, ga ik er van uit dat je een WO opleiding hebt genoten en dan kom je zelf niet op het idee om de indeling per kwartaal of maand te doen? In plaats van per jaar......
quote:Tyanna schreef op 10 januari 2013 @ 00:33:

Ja, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid... Maar de rest van m'n CV is wel met jaartallen er voor opgebouwd. Ik twijfel, want dan is het niet meer consistent. Aan de andere kant, nu vallen de belangrijkste dingen wat weg tussen de rest. Ik peins verder! Suggesties blijven welkom!Probeer je te verplaatsen in de lezer. Wat zou jij willen weten in haar/zijn plaats. Consistentie is wat dit betreft niet zo belangrijk, geloof me, niemand zet jouw cv in een grafiekje in de tijd uit. Welke andere reden voor consistentie mbt perioden zou je kunnen hebben?
Toevoegen van maanden lost probleem van TO niet op hoor..

Ik zou sorteren op eindjaar achronologisch. Tenzij het bestuur bijvoorbeeld onderdeel was van een ander onderdeel dat je noemt. Dan geen tijden meegeven aan subjes, maar gewoon tussen haakjes zetten wat je daar deed.

Bijvoorbeeld:

2006-2012 lid van ... (o.a. Bestuurfunctie, commissie x, enz)
Ik zou relevantie voorop zetten.
quote:lepeltjes schreef op 10 januari 2013 @ 01:14:

2006-2012 lid van ... (o.a. Bestuurfunctie, commissie x, enz)Zoiets. Ik heb iets als:

199x-200y actief in vereniging Z, onder ander 1 jaar bestuursfunctie, 2 jaar commissie b en lid van c en d.

Waarbij het meest belangrijke dus vooraan en de 'lid van' achteraan en zonder data omdat het anders zo'n lijst wordt.
Gewoon een apart kopje maken met nevenactiviteiten en die omgekeerd chronologisch opschrijven op startdatum.
wat NummerZoveel zegt.

Eerst een kopje met je arbeidsverleden die dan organiseren op meest recente bovenaan.

Daarna en kopje met nevenactiviteiten met weer meest recente bovenaan.
Ik heb hetzelfde probleem. Zit nu in een commissie en een bestuur. Met het bestuur ben ik eerder begonnen, dus dat staat nu onderaan, maar qua inhoud is het belangrijker. Maar opeens een andere volgorde gebruiken vond ik nog stommer.

In jouw geval zou ik denk ik voor dabc gaan. D sowieso bovenaan omdat je die nu nog doet.

Vlinder, ik koos er altijd bewust voor om geen maanden te doen maar alleen jaartallen, omdat het dan minder op zou vallen dat ik erg weinig werkervaring heb (zomerbaantjes).
Liever elitair dan een pauper!
Je past je CV aan, aan de sollicitatie.

Ik heb verschillende dingen gedaan en al naar gelang de vacature, zet ik dit in een kopje: relevante (werk) ervaring bovenaan en daarna de rest op chronologische volgorde, zoals Lifeforever heeft geschreven hierboven. Succes!
De meest relevante bovenaan en de rest (mits relevant voor de vacature) op chronologische volgorde.

Misschien een idee om maanden toe te voegen aan je rijtje, zodat het wat duidelijker/overzichtelijker is en de overlap minder raar staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven