Geld & Recht alle pijlers

Hoe doen andere dat?

12-01-2013 21:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zit mijn man sinds kort zonder werk, net zoals vele andere. Nu is ons maand inkomen tengevolge hiervan natuurlijk flink geslonken. Helaas blijven de vaste lasten gewoon het zelfde. Het probleem is nu, dat het te besteden bedrag, voor levensonderhoud nog slechts ¤500, per maand bedraagt. Aan gezien ons gezin uit 5 personen bestaat, redden we dit nauwelijks. We doen al boodschappen bij Lidl en Jumbo en letten op aanbiedingen. Abonnementen hebben we nauwelijks of zijn al vooruit betaald.

Kleding kopen we alleen, als het echt nodig is.

Helaas hebben we geen recht op subsidies.

Maar misschien zijn er mensen die nog tips hebben, om met dit bedrag toch rond te komen.
Vrekkentopic
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Toch kijken of er nog goedkopere aanbieders zijn voor tv/internet/mobiel/telefoon en gas/licht. Dat scheelt soms flink.

Veel in grote hoeveelheden kopen. En niet teveel extraatjes.

Succes, het is vervelend, maar met 500 moet het wel lukken per maand.
De 500 euro is alleen voor levensonderhoud, zeg je? Dus alleen voor boodschappen en kleding? Dat lijkt me toch wel te doen. Wij moeten het met zn 4en van heel wat minder doen. Maar ik kan me voorstellen dat als je inkomen ineens zo keldert dat het wel even rekenen is.
Folders uitpluizen met aanbiedingen en dus naar verschillende supermarkten fietsen (scheelt weer benzine of diesel)....

Boodschappen doen met een lijstje, dan neem je vaak niet extraatjes mee....

Net wat bootje zegt....verschillende aanbieders van energie en internet/tv enzo gaan vergelijken.

Eventueel bepaalde spullen die overbodig zijn op marktplaats aanbieden, heb je toch weer een extraatje....
Leer goed koken, koop bij de turk, bij de boer, op de markt, kook niks uit pakjes, gooi niks weg. Maak van restjes lekkere soep ofzo. Kleding en schoenen van marktplaats of de kringloop. 500 euro moet te doen zijn, als je niet te luxe wensen hebt.
Op het vrekkentopic hier kan je veel leren. En het is nog leuk ook!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Helaas, kunnen we nog niet overstappen van mobiele provider, maar we hebben alle 4, (2 oudste ook) een vrij goedkoop abonnement, waar we nooit overheen komen. Gas en licht, houden we goed in de gaten of we goedkoper kunnen, maar we zitten nu bij de voordeligste. We zijn toevallig, pas overgestapt, van zorgverzekeraars, wat ons ¤100 per maand scheelt. (Top tandarts, ivm met zeer slecht gebid van beide, daarom zeer hoge kosten)

Misschien idd overstappen van internetprovider, hebben nu al-in met pluspakket van KPN. Waarvan juist de pluszenders het meest gekeken worden

Denk pokdalig het best moet lukken met dit bedrag, maar je hebt toch een bepaald uitgave patroon, wat aangepast moet worden en dat is best lastig.
Ik zou het niet kunnen doen, kleding em boodschappen voor 5 personen. Niet met groeiende kinderen en als ze iedere dag 2 ons groente en meer dan 2 stuks fruit eten.

Dus respect voor degene die dat moeten.

Vrekkentopic inderdaad en weekmenu's maken, naar de markt gaan voor groenten en fruit en weinig vlees gebruiken en bij de Turk kopen.

Een paar kippen aanschaffen voor de eieren, de kippen eten goedkoop voer en de leftovers ;)

Auto de deur uit en kleding op MP kopen.
quote:pieka19 schreef op 12 januari 2013 @ 21:59:

De 500 euro is alleen voor levensonderhoud, zeg je? Dus alleen voor boodschappen en kleding? Dat lijkt me toch wel te doen. Wij moeten het met zn 4en van heel wat minder doen. Maar ik kan me voorstellen dat als je inkomen ineens zo keldert dat het wel even rekenen is.Dat is ook het probleem, je moet een nieuw uitgavenpatroon zien te vinden. En dat is bet lastig, terwijl ik niet eens makkelijk geld uitgaf.
quote:Bankie28 schreef op 12 januari 2013 @ 21:59:

Folders uitpluizen met aanbiedingen en dus naar verschillende supermarkten fietsen (scheelt weer benzine of diesel)....

Boodschappen doen met een lijstje, dan neem je vaak niet extraatjes mee....

Net wat bootje zegt....verschillende aanbieders van energie en internet/tv enzo gaan vergelijken.

Eventueel bepaalde spullen die overbodig zijn op marktplaats aanbieden, heb je toch weer een extraatje....We hebben op het moment geen auto, dus daarkunnen we helaas niet op bezuinigen.
Hoe oud zijn de kinderen? Werken ze en kunnen ze kostgeld bijdragen?
quote:Boarn schreef op 12 januari 2013 @ 22:14:

Hoe oud zijn de kinderen? Werken ze en kunnen ze kostgeld bijdragen?14, 12 en bijna 9
Kleding: MP of 2ehands winkel

Groente en fruit: de markt (eind van de dag krijg je vaak meer voor het zelfde geld)

Heb je nog spullen in huis staan die je niet gebruikt?

zet ze op Marktplaats, levert het nog wat op en staat het niet meer in de weg
En niets weggooien inderdaad. Alle leftovers invriezen, 3 kliekjes bij elkaar is weer een maaltijd

En als je over kunt stappen van internet/tv provider, doen dan, je kunt wel leuk pluspakket willen kijken maar als je daardoor de rest van de maand brood met pindakaas eet wat zijn die paar tv zenders dan nog waard
Naar de markt, koken met seizoensproducten, niks weggooien (koken met restjes of porties invriezen), leren naaien en repareren, geen pakjes en zakjes, indien in het bezit van een stukje grond; zelf producten gaan verbouwen, het blog eenvoudigleven.blogspot.com heeft ook nuttige tips.
AndereN??
Euroshopper AH vind ik goedkoper dan de Aldi, liddle en al helemaal de jumbo..

ik ben al in geen jaren op een markt geweest, en kan nooit groenten of fruit op de markt kopen.. :(
Eén keer per week boodschappen doen aan de hand van een vooraf opgesteld lijstje, en je dan niet laten verleiden tot impulsaankopen. Folders uitpluizen. 35% aanbiedingen bij Appie (of andere supermarkt) scoren en invriezen

Kleding: sokken en ondergoed bij Zeeman halen, kinderkledingbeurzen afstruinen, vooruit kopen als het toevallig uitverkoop is ergens, MP, ruilen. Niet schromen aanbiedingen aan te nemen van andere ouders die met een bult te klein geworden kleren van hun kroost omhoog zitten.

Speelgoed en boeken: rommelmarkt, MP, afgekeurde-boeken-verkoop bij de bieb. Als je in de buurt van Deventer woont: de boekenkelder onder de centrale bieb verkoopt elke vrijdag en zaterdag kinderboeken voor 50 cent en grotemensenboeken voor een euro.

En probeer ondanks alles toch een paar tientjes per maand opzij te zetten voor als de wasmachine het ineens begeeft.
Bij ons is de markt duurder dan de de AH.
quote:neversurrender schreef op 12 januari 2013 @ 22:42:

AndereN??zijkert.
Pissert inderdaad.

Renate is er geen mogelijkheid dat jij meer gaat werken, nu je man thuis zit? Of vraag ik dan iets heel raars?
quote:waterplant schreef op 12 januari 2013 @ 22:45:

Bij ons is de markt duurder dan de de AH.Ik zweer ook bij Appie. De meeste ES producten zijn prima te eten, en ik loop ook nog op de bonus en de 35% dingen. En wat ik dan overhou kan ik besteden aan liflafjes .
En inderdaad: hou iedere week een kliekjesdag. Doen we hier nog altijd, al gaat het nu financieel gelukkig best redelijk. Ik hou nou eenmaal niet van eten weggooien en het geld wat je ermee uitspaart kun je nog best leuke dingen mee doen.
quote:Zusenzoo schreef op 12 januari 2013 @ 22:47:

Pissert inderdaad.

Renate is er geen mogelijkheid dat jij meer gaat werken, nu je man thuis zit? Of vraag ik dan iets heel raars?

Hier heb ik wel overgedacht, maar het is pas 1,5 maand dat hij thuis zit en hij heeft op het moment al meerdere sollicitatiegesprekken lopen. ( er is redelijk veel vraag naar het werk dat hij doet en beperkt aanbod) De kans is dus redelijk groot dat hij binnen enkele maanden weer aan de slag is. Als ik mijn contract op laat hogen, kan ik het niet meer terug laten draaien, dus ik wil hier nog een mee wachten.

Ik werk zelf 3 dagen en als er verder niemand thuis is, zou ik niet meer willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven