Sky Radio baby van het jaar / vreemde namen

13-05-2008 17:05 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen stond er, eventjes, een nieuw topic op de actueel pijler geloof ik. Het was een oproepje om op TO's kind te stemmen bij een verkiezing van Sky Radio voor Baby van het Jaar.

De reacties waren snoeihard. TO werd echt onderuit gemaaid. Ik vond het zielig. Maar ik kon me ook wel vinden in een hoop commentaar. Inmiddels is het topic (ik vermoed op verzoek van TO) verwijderd. Althans, ik kan het nergens meer terugvinden. Maar geprikkeld door alle heftige reacties ging ik toch even kijken op die website van Sky Radio. En inderdaad... wat een ordinaire namen krijgen veel kinderen tegenwoordig.

Ik doe een greep:

Djenischa

Djairo

Djenno

Vito Gyano

Felicity June

Quinjomar

Keano

Dylano-Jason

Ishaura

Djoy

Djailany

Djedidia

Djenna

Santiago Xoaz

Janany

Jaidy

Djamila

Misty, Faith, Melody

Kane

Janylo

Daylisha

Tiago Isajah

Neayyssa (een blond meiske!)

Svarovski (!!!)

Aeneas (hoe spreek je dát uit?!)

Yraillah

En hopeloos veel Dani's, Jayden's, Dylan's Britt's, Damian's. Kayleigh's (op tig wijzen gespeld).

Ik was aangenaam verrast om heel, heel af en toe ook een Jantje of Margreet tegen te komen. Nu weet ik wel dat er aan smaak niet te twisten valt, maar was is het tegenwoordig met dit soort vergezochte onzin-namen?!

En hoe zou het met de TO van vanmorgen zijn?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Die is elders zieltjes aan het winnen voor Giordi
En het is verwijderd omdat het een oproepje was, en die mogen niet op het forum.
Misschien niet helemaal representatief? Ik kan me zo voorstellen dat mensen die aan dit soort wedstrijden meedoen, sowieso al niet een perfecte dwarsdoorsnede van de samenleving vormen.

Overigens is Djedidja gewoon Jedidja, maar dan op een andere manier geschreven. En Jedidja is een bijbelse naam.
Oja!!! Giordi... ik kon er niet meer opkomen. Thanks!
Ik ga er van uit dat iedere ouder zijn/haar kind een naam geeft die ze zelf mooi vinden..

Wat wij allemaal van die namen vinden doet er niet toe en daar zou ik mij ook niks van aantrekken..

Het zijn ook niet mijn smaak namen die hierboven staan maar namen als Pepijn en Teuntje,Sterre enz net zo goed niet.
quote:Celeone schreef op 13 mei 2008 @ 17:10:

Misschien niet helemaal representatief? Ik kan me zo voorstellen dat mensen die aan dit soort wedstrijden meedoen, sowieso al niet een perfecte dwarsdoorsnede van de samenleving vormen.

Overigens is Djedidja gewoon Jedidja, maar dan op een andere manier geschreven. En Jedidja is een bijbelse naam.Zou dat het zijn? Ik hoor dit soort namen toch echt steeds vaker hoor. Dat belooft niet veel goeds.
Nou, ik ken mensen die meedoen aan die wedstrijd. Hun dochter heeft overigens wel een naam die als "normaal" wordt bestempeld. Ik vind 't trouwens geen mooie naam hoor, maar goed.
quote:Winterdip schreef op 13 mei 2008 @ 17:12:

[...]

Zou dat het zijn? Ik hoor dit soort namen toch echt steeds vaker hoor. Dat belooft niet veel goeds.Dat belooft niet veel goeds? Voor wat? Alsof alle kinderen/mensen met een ongebruikelijke naam meteen idioten zijn...
En Aeneas is een naam uit de mythologie dus das ook niet heel extreem raar
Weet je wat ik raar vind bij deze aktie. Ok, het is natuurlijk leuk om 10.000 euro te winnen, maar je baby is ook een jaar lang het model van prenatal. Ik kan je verklappen dat dit veel meer waard is dan 10.000 euro en je kind wordt dan wel voor alles gebruikt. En wie weet voor hoe lang nog? Dat heeft mij toch enigzins weerhouden om met deze actie mee te doen.

(Btw mijn dochter heeft ook een vrij normale (wat is normaal) naam), 10.000 is erg veel geld en zou natuurlijk ook goed van pas komen (al is het alleen maar haar later om te studeren) dus ik denk dat er wel degelijk een goede afspiegeling van de maatschappij meedoet aan deze aktie.

Wel een beetje flauw om een oproepje te doen op het forum natuurlijk. Maar ach, niet geprobeerd is altijd mis.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Winterdip: IK vind de namen in de lange rij ook achterlijk. Dat doe je toch niet er zijn zo veel namen waaruit je kan kiezen. Maar de andere namen beginnend met Dani zijn wel gewone namen. En om je kind nu nou Jan, Margreet, Greet, Truus, Piet of Karel te noemen vind ik te ver gaan ze zijn toch niet 180 jaar oud of allang overleden.
quote:misschicken schreef op 13 mei 2008 @ 17:08:

Die is elders zieltjes aan het winnen voor Giordi

Babybrabbel?
quote:maxem schreef op 13 mei 2008 @ 17:24:

Winterdip: IK vind de namen in de lange rij ook achterlijk. Dat doe je toch niet er zijn zo veel namen waaruit je kan kiezen. Maar de andere namen beginnend met Dani zijn wel gewone namen. En om je kind nu nou Jan, Margreet, Greet, Truus, Piet of Karel te noemen vind ik te ver gaan ze zijn toch niet 180 jaar oud of allang overleden.Ik vind Jan erg leuk. Onze dochter heeft de meisjesvariant hiervan als naam. Maar jij associeert dit soort namen dus juist met super-ouderwets?
quote:Star schreef op 13 mei 2008 @ 17:29:

[...]

Babybrabbel?Nee toch?
quote:Winterdip schreef op 13 mei 2008 @ 17:05:

Djairo -> Jairo is een Braziliaanse jongensnaam

Djenno -> Jenno komt van Johannes

Vito -> Italiaanse jongensnaam

Felicity -> Engelse meisjesnaam

Keano -> Hawaiaanse naam

Dylano -> Italiaanse naam

Ishaura -> Isaura is een Griekse meisjesnaam

Djoy -> Joy is een Engelse meisjesnaam

Djedidia -> Jedidja, Bijbelse naam

Djamila -> Jamilla is een Arabische naam

Faith -> Veel voorkomende naam in Engelse landen

Kane -> Ierse jongensnaam

Tiago -> Portugese naam

Zo zie je maar....
quote:Kwarktaart schreef op 13 mei 2008 @ 17:18:

[...]

Dat belooft niet veel goeds? Voor wat? Alsof alle kinderen/mensen met een ongebruikelijke naam meteen idioten zijn...Dat werd wel gesuggereerd ja. En een naam opzettelijk foutief spellen vind ik eerlijk gezegd ook idioot.
quote:superstar_2 schreef op 13 mei 2008 @ 17:33:

[...]

Nee toch? Weet niet, ik heb een Babybrabbelban
quote:Mirjam762 schreef op 13 mei 2008 @ 17:31:

[...]

Ik vind Jan erg leuk. Onze dochter heeft de meisjesvariant hiervan als naam. Maar jij associeert dit soort namen dus juist met super-ouderwets?

Ik vind namen als Jan en Teun ook superouderwets.

Het zijn de Mezen en Maxen van 100 jaar geleden..

Maar so what?

Ik begrijp niet waarom mensen er zich ook maar iets van aantrekken wat anderen van de naam van hun kind vinden..

Bij mijn zoontje op de creche zit ook een Geert en dan denk ik ook hoe kan je dat nou doen..

Maar hey die ouders vinden het een geweldige naam dus wie ben ik om daar iets van te vinden..
quote:Kwarktaart schreef op 13 mei 2008 @ 17:19:

En Aeneas is een naam uit de mythologie dus das ook niet heel extreem raarklinkt als Ananas
quote:Celeone schreef op 13 mei 2008 @ 17:34:

[...]

Zo zie je maar....Maar waarom dan die D ervoor? Is dat hip? Overigens wil het feit dat iets een gewone buitenlandse naam is nog niet zeggen dat het daar een minder trailerparknaam is (Faith en Charity enzo).
quote:Star schreef op 13 mei 2008 @ 17:35:

[...]

Weet niet, ik heb een Babybrabbelban

Wat heb jij gedaan?

Was jij niet babybrabbel lief genoeg?
quote:superstar_2 schreef op 13 mei 2008 @ 17:38:

[...]

Ik vind namen als Jan en Teun ook superouderwets.

Het zijn de Mezen en Maxen van 100 jaar geleden..

Maar so what?

Ik begrijp niet waarom mensen er zich ook maar iets van aantrekken wat anderen van de naam van hun kind vinden..

Bij mijn zoontje op de creche zit ook een Geert en dan denk ik ook hoe kan je dat nou doen..

Maar hey die ouders vinden het een geweldige naam dus wie ben ik om daar iets van te vinden..Je mag er toch wel iets van vinden? Jij vindt Geert ook niet leuk en denkt dat. Da's toch hetzelfde als iets vinden dan?
quote:Star schreef op 13 mei 2008 @ 17:38:

[...]

Maar waarom dan die D ervoor? Is dat hip? Overigens wil het feit dat iets een gewone buitenlandse naam is nog niet zeggen dat het daar een minder trailerparknaam is (Faith en Charity enzo).

Oh nee, dat wilde ik ook zeker niet beweren. Alleen is nu wel te zien dat veel van die namen gewoon bestaande namen zijn en dus geen verzinsels van de ouders.

Dat van die D snap ik ook absoluut niet.
quote:superstar_2 schreef op 13 mei 2008 @ 17:38:

[...]

Wat heb jij gedaan?

Was jij niet babybrabbel lief genoeg?

Was niet lief genoeg nee, nu heb ik een ban for life

En blij toe trouwens. Die berichtjes zijn niet te lezen door alle smileys.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven