Welke stofzuiger?
maandag 14 januari 2013 om 19:05
Ik heb een hele fijne stofzuiger maar die heeft net de geest gegeven.. Ben even aan het kijken of het rendabel is om hem te laten repareren of dat ik een nieuwe moet kopen (aangezien hij geen kick meer geeft vrees ik het laatste) Helaas is dit specifieke type niet meer te verkijgen dus zal ik een ander moeten kiezen. Wat raden jullie mij aan? Had ook van die zakloze gezien maar is dat wat?
Mijn situatie:
-parket
-vloeredekking
-kattenharen
-minimaal 2000 watt.
-max 150,-
Dank jullie wel!
Mijn situatie:
-parket
-vloeredekking
-kattenharen
-minimaal 2000 watt.
-max 150,-
Dank jullie wel!
maandag 14 januari 2013 om 19:16
Als je 150¤ te besteden hebt zou ik geen zakloze doen, wij zijn toe aan de tweede en doen het hierna niet weer. Misschien dat een Dyson wel goed is, maar ik ga geen 300¤ besteden aan een stofzuiger.
Met zak; regelmatig aanbiedingen bij allerlei witgoedzaken, zou gewoon voor een A merk gaan, met parketborstel en het wattage dat jij zoekt.
Met zak; regelmatig aanbiedingen bij allerlei witgoedzaken, zou gewoon voor een A merk gaan, met parketborstel en het wattage dat jij zoekt.
maandag 14 januari 2013 om 19:24
Pas een Dyson gekocht. Is inderdaad wat duurder. Maar wat kosten die zakken als je het neemt over acht jaar?
Ik ben helemaal blij, mijn huis wordt steeds schoner. Als ik nu zie, en dat zie je goed, wat ik in een weeg weg zuig, dan was het tot twee weken geleden dus echt heel vies bij ons.
Als je voor zakloos gaat, zou ik niet voor imitatie gaan. Had hiervoor ook een Miele en was er tevreden over, tot ik deze had. Motor van Miele vond ik best aardig, maar het kunststof ging hier wel erg snel stuk, hij hing met plakband in elkaar.
Ik ben helemaal blij, mijn huis wordt steeds schoner. Als ik nu zie, en dat zie je goed, wat ik in een weeg weg zuig, dan was het tot twee weken geleden dus echt heel vies bij ons.
Als je voor zakloos gaat, zou ik niet voor imitatie gaan. Had hiervoor ook een Miele en was er tevreden over, tot ik deze had. Motor van Miele vond ik best aardig, maar het kunststof ging hier wel erg snel stuk, hij hing met plakband in elkaar.
maandag 14 januari 2013 om 19:28
wij hebben ook ooit een goedkope zakloze gekocht. leek ideaal maar t was een onding. ik hoor inderdaad wel positieve verhalen over een dyson maargoed... dat is duurder.
wij hebben zelf een miele (die kleinere variant). en die bevalt erg goed... je kan er gewoon goedkope zakken bij bv action voor halen. ik geloof dat die rond de 150 zitten... maar weet het niet precies want de onze zat gratis bij de wasmachine. iig zuigt hij heel erg goed op zowel laminaat/plavuizen als op plekken waar er een vloerkleed ligt.
wij hebben zelf een miele (die kleinere variant). en die bevalt erg goed... je kan er gewoon goedkope zakken bij bv action voor halen. ik geloof dat die rond de 150 zitten... maar weet het niet precies want de onze zat gratis bij de wasmachine. iig zuigt hij heel erg goed op zowel laminaat/plavuizen als op plekken waar er een vloerkleed ligt.
maandag 14 januari 2013 om 19:32
Ik zou voor een Henry gaan, die van mij was rond de 150 euro ( aanbieding) en hij bevalt met super, wij hebben een grote harige hond dus stofzuig zo'n 3x per dag! het enige nadeel vind ik dat er geen haak aanzit waarin je de stang kunt klikken, voordelen vind ik: grote zak, zakken zijn niet duur, groot vermogen, handige opzetstukjes, geen automatische snoeroproller ( gaat altijd stuk bij mij) stevig en solide!
maandag 14 januari 2013 om 19:37
maandag 14 januari 2013 om 19:39
maandag 14 januari 2013 om 19:46
maandag 14 januari 2013 om 19:57
Wij hebben een Miele black pearl ideaal (hetzelfde als een cat en dog alleen zit daar een andere kop bij)
Hiervoor een zakloze stofzuiger gehad (van 200 euro) maar die was binnen 2 jaar kapot!! nooit meer dus.
daarnaast moet je van een zakloze zo vaak de filters vervangen dat je met het kopen van zakken niet duurder uit bent. Ook moet je een zakloze na zo;n beetje elke zuigbeurt leeggooien wat ook niet ideaal is...
Hiervoor een zakloze stofzuiger gehad (van 200 euro) maar die was binnen 2 jaar kapot!! nooit meer dus.
daarnaast moet je van een zakloze zo vaak de filters vervangen dat je met het kopen van zakken niet duurder uit bent. Ook moet je een zakloze na zo;n beetje elke zuigbeurt leeggooien wat ook niet ideaal is...
maandag 14 januari 2013 om 20:00
Die Dysons zijn wel erg duur hoor. Misschien wel de beste, maar mijn Miele Black Pearl zuigt gewoon ook hartstikke goed (beetje rare zin ). Ik heb wel eens Bosch en Siemens gehad en daar werd de zuigkracht in rap tempo minder, maar met Miele na 4 jaar nog zoals in het begin. Ik heb hem in de aanbieding gekocht, weet even niet meer voor hoeveel, maar met de goedkoopste Dyson scheelt het volgens mij al gauw 100 euro.
Als je het kunt missen, oké, maar anders zijn er ook genoeg goede stofzuigers die iets minder kosten.
Als je het kunt missen, oké, maar anders zijn er ook genoeg goede stofzuigers die iets minder kosten.
maandag 14 januari 2013 om 20:03
quote:oogappeltje schreef op 14 januari 2013 @ 19:46:
triestig van die domme opmerkingen als 'zoveel ga ik niet aan een stofzuiger uitgeven'. Er zijn genoeg mensen voor wie dat een enorm bedrag is. Ik zou dat nu ook niet kunnen ophoesten. Ik snap dat goedkoop vaak duurkoop is, maar waarom zou je, als je op je geld moet letten, 300 euro uitgeven voor een stofzuiger als je voor de helft ook een goede hebt die jaren meegaat? Ik vind jouw opmerking dus eigenlijk nog dommer.
triestig van die domme opmerkingen als 'zoveel ga ik niet aan een stofzuiger uitgeven'. Er zijn genoeg mensen voor wie dat een enorm bedrag is. Ik zou dat nu ook niet kunnen ophoesten. Ik snap dat goedkoop vaak duurkoop is, maar waarom zou je, als je op je geld moet letten, 300 euro uitgeven voor een stofzuiger als je voor de helft ook een goede hebt die jaren meegaat? Ik vind jouw opmerking dus eigenlijk nog dommer.
maandag 14 januari 2013 om 20:10
Bedankt voor alle tips!! Dyson is idd echt een beetje (boel) boven mn budget momenteel, deze week moet mn auto er ook aan geloven qua uitlaat en winterbanden dus mn rekening loopt al aardig leeg helaas! Zal eens kijken naar die Black Pearl... Moet ook wel een beetje tilbaar zijn, snel last van mn rug. Heb nu dus een Hoover, ideaal ding, lekker klein en dat vind ik ook belangrijk qua opbergruimte!
dinsdag 15 januari 2013 om 06:59
quote:oogappeltje schreef op 14 januari 2013 @ 19:46:
triestig van die domme opmerkingen als 'zoveel ga ik niet aan een stofzuiger uitgeven'. Het is een investering in iets waar je gewoon veel langer mee kan doen. Ik geef liever 2x zoveel uit voor een beter resultaat en dan ruim 2 x zo lang er mee te kunnen doen. dyson dus
Zo hier spreekt een ervaringsdeskundige dan ben ik wel benieuwd welke Dyson u heeft uit de vorige eeuw,want die heb ik nog wel zo,n noorman
Wat is het 2x zoveel resultaat u bedoeld 3x zoveel geluid. Een Dyson is met zijn 290 Watt echte zuigvermogen erg matig,een matige hepafitratie een kleine stofbak,matige matrialen vergelijk bv een snoer en oprolautomaat eens met een Miele,maar ook de rest is poor.
Een stofzuiger met stofzak is in mijn ogen altijd beter dan een zakloze houd stof beter vast en heeft ook vaak een beter zuigvermogen.
Toch hoor ik hier ook goede tips bv een Numatic Henry dat is pas een stofzuiger met een Dyson mag je blij zijn als hij een vijfde zo lang mee gaat als een Henry.
Oh ja, motorvermogen is niet echt belangrijk zou dat zo laag mogelijk proberen te houden ook goed voor de elektranota want met een stofzuiger van 900 Wat kun je goede resutaten behalen.
triestig van die domme opmerkingen als 'zoveel ga ik niet aan een stofzuiger uitgeven'. Het is een investering in iets waar je gewoon veel langer mee kan doen. Ik geef liever 2x zoveel uit voor een beter resultaat en dan ruim 2 x zo lang er mee te kunnen doen. dyson dus
Zo hier spreekt een ervaringsdeskundige dan ben ik wel benieuwd welke Dyson u heeft uit de vorige eeuw,want die heb ik nog wel zo,n noorman
Wat is het 2x zoveel resultaat u bedoeld 3x zoveel geluid. Een Dyson is met zijn 290 Watt echte zuigvermogen erg matig,een matige hepafitratie een kleine stofbak,matige matrialen vergelijk bv een snoer en oprolautomaat eens met een Miele,maar ook de rest is poor.
Een stofzuiger met stofzak is in mijn ogen altijd beter dan een zakloze houd stof beter vast en heeft ook vaak een beter zuigvermogen.
Toch hoor ik hier ook goede tips bv een Numatic Henry dat is pas een stofzuiger met een Dyson mag je blij zijn als hij een vijfde zo lang mee gaat als een Henry.
Oh ja, motorvermogen is niet echt belangrijk zou dat zo laag mogelijk proberen te houden ook goed voor de elektranota want met een stofzuiger van 900 Wat kun je goede resutaten behalen.