Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
Ik erger me trouwens ook aan forummers die een topic openen en dan gewoon helemaal niet meer reageren op de berichten die anderen hierin plaatsen.
Vast een vitamine B-12 tekort!
Of ben je misschien HSP?

"Blijf dicht bij jezelf" en in dezelfde lijn passende opmerkingen waar je vooral echt geen moer aan hebt als advies.

Daar krijg ik echt en zwaar jeukende uitslag van!
En de overload aan exen die na het verbreken van de relatie ineens (zelf gediagnosticeerde) narcist blijken te zijn.
Vrouwen die een andere inderdaad 'meis' noemen. Komt gelukkig niet zo heel veel voor op dit forum. Meis?
Eensch

(dat woord dus, irritant)
quote:camomille schreef op 18 januari 2013 @ 10:36:

Vrouwen die een andere inderdaad 'meis' noemen. Komt gelukkig niet zo heel veel voor op dit forum. Meis?

Hier maak ik me wel eens schuldig aan

Ik zal proberen te minderen
weet je, eigenlijk kun je niks meer posten, want er is altijd wel iemand die zich ergert (of irriteert
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 18 januari 2013 @ 10:44:

weet je, eigenlijk kun je niks meer posten, want er is altijd wel iemand die zich ergert (of irriteert In het blauw schrijven is ook bloedirritant trouwens
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 10:46:

[...]

In het blauw schrijven is ook bloedirritant trouwens
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mosterd waarschijnlijk, maar die ontzettende 'mama-terreur'. Er zijn geen moeders met een eigen naam meer, er zijn "mama's van".

Helemaal als de nick ermee begint. "ikbenmama" enzo.

Ze gebruiken het ook onderling. Er bestaan contactadvertenties die ongeveer zo gaan "Hallo ik ben een mama van 28 en ik zou graag andere mama's uit Den Haag willen leren kennen om ervaringen mee uit te wisselen".

Wist je nog wat de meeste meisjes antwoordden op de kleuterschool toen hen gevraagd werd wat ze wilden worden? En hoe blij en reflexmatig ze dat zeiden?

Voor veel van die kleuters is er weinig veranderd, 20 jaar later.
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 10:37:

Eensch

(dat woord dus, irritant)O.
Geen bijzonderheden
Ik vind dat reuze meevallen op dit forum eigenlijk, Marla_Singer.

Groetjes van Rua-Red, mama van twee wondertjes.
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2013 @ 11:07:

[...]

O.Stukken beter.
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 11:08:

Groetjes van Rua-Red, mama van twee wondertjes.Officiëel gaat dit topic niet alleen over het Viva-forum. En ik vind dat dus totaal weer niet meevallen hier. Mij maakt het niets uit verder, maar die zelf-infantilisering, het maakt het moeilijker iemand serieus te nemen voor me.
quote:missverrektekoekwous schreef op 18 januari 2013 @ 10:25:

Ik erger me trouwens ook aan forummers die een topic openen en dan gewoon helemaal niet meer reageren op de berichten die anderen hierin plaatsen.

Dit is het enige waar ik me aan irriteer. Mensen doen hun best om met een advies te komen en vervolgens kan er niet eens een bedankje van af.

Voor de rest irriteer ik me niet snel. Dan sla ik een topic gewoon over.

Ah, ik heb toch een ergernis: er zijn forummers die constant hetzelfde riedeltje afspelen in topics met onderwerpen die regelmatig terugkeren. Echt, ik kan ze inmiddels blind uittikken.
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 11:08:

Groetjes van Rua-Red, mama van twee wondertjes.

Nee je ziet het gelukkig niet zo vaak, maar ik krijg er ook jeuk van. Nicks als 'MamavDylano', 'Tweelingmama' etc. Alsof je in de eerste plaats 'mama' bent ipv van een zelfstandige vrouw. Bovendien ben je nog altijd moeder van.. als je het toch wil benoemen.

Wat ik irritant vind: stokpaardjes berijden en dan elke discussie zo buigen om maar je mening te kunnen spuien.
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 11:09:

[...]

Stukken beter. Maar ik ga het niet veranderen
Geen bijzonderheden
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 10:46:

[...]

In het blauw schrijven is ook bloedirritant trouwens Absoluut mee eens, het staat zo aanstellerig. Snap ook niet dat die functionaliteit is ingebouwd.
Wat ook irritant is:

Mensen die topics openen over de slechte sfeeeeeer en groepjes. En topics over wat we wel en niet zouden moeten typen omdat het irritant is
Oh ik erger me ook aan forummers die na een scheiding binnen een week een nieuwe relatie hebben en maar niet kunnen ophouden met de nieuwe vangst de hemel in te prijzen. 'Ja, hij is echt alles wat de ander niet was!1!11!!'
Ik heb even wat teruggelezen en er was een post waar ik me wel in kon vinden. Forummers die koste wat kost hun mening blijven ventileren. Diegene moet en zal gelijk krijgen en blijft dan maar posten en posten totdat het eigenlijk heel erg sneu wordt.
quote:camomille, 52 minuten geleden

"Blijf dicht bij jezelf" en in dezelfde lijn passende opmerkingen waar je vooral echt geen moer aan hebt als advies.

Daar krijg ik echt en zwaar jeukende uitslag van!

Ja, en zodra je iets doet wat afwijkt van de norm op dit forum dan word je weer afgebrand. Het is ook nooit goed.
Liever elitair dan een pauper!
"Bewaak je grenzen"
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven