Gezondheid alle pijlers

Korte maar hevige menstruatie

18-01-2013 22:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag niet klagen want ik ben maar drie dagen ongesteld. Maar toch, mijn eerste twee dagen zijn heel vervelend. Niet qua pijn maar bloedverlies. Ik gebruik tampax omdat ik niet tegen OB kan. En van de tampax gebruik ik de Oranje (supermax, houdt 8 uur zegt de verpakking). Alleen niet die dagen. Dan red ik een uur. Ben ik net een paar uur ongesteld dan lek ik na een half uur al door. Sta ik in de file, moet ik dus bij het benzinestation stoppen en ik moet me dus elk uur verschonen.

Ik gebruik om die reden dus en een tampon en een maandverband omdat het risico te groot is dat ik doorlek. Ik verbruik die eerste twee dagen dus bijna twee pakken tampons. En ja, die supermax (die ik ook nog alleen bij maar 1 drogist kan krijgen, de rest verkoopt alleen de normaal en de super) gaan echt helemaal vol tot en met het touwtje aan toe. De derde dag is eigenlijk niks meer. Alhoewel ik dus geen zware pijn heb is het heel vervelend om elk uur naar (soms na een half uur alweer) het toilet te moeten en dat ik daar in mijn dagbesteding dus echt rekening mee moet houden. Dat, en het feit dat ik elke maand wel een hele grote bloedvlek op mijn matrasovertrek en dekbed heb (heb er wel een zeiltje onder die dagen ivm beschreming van het matras) Zijn er hier dames bij wie dit bekend voorkomt?
Heb net even gegoogeld en de gynaecologe die ik bedoel heeft o.a. wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar hevige mestruaties en bloedverlies en daarvoor vernieuwende technieken gebruikt. Ik zag net wel dat een andere gynaecologe dit jaar de beste van Nederland is. Maar ik mag zeker geen namen hier neer zetten?
2 familieleden van mij hebben het ook zo erg en die gebruiken tena's + vaak verschonen.

Tot ik aan de pil ging, had ik het juist anders: 9 dagen ongesteld, maar wel 9 dagen weinig. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het voor mijn doen ook heftig, de eerste dagen kon ik max 3 uur met een tampon doen. Wel lastig voor iemand die normaal zo weinig ongesteld is dat ze het vaak vergeet (en er na 8 of 9 uur achter komt dat de tampon er nog zit)
quote:aaquamarine schreef op 18 januari 2013 @ 23:43:

Ik heb het ook, maar dan 3 dagen heel erg en 4 dagen nog een beetje bloedverlies. En dan 2 weken niks en dan begint het weer. Dat is de reden dat ik weer met de pil ben begonnen. Met de pil is het veel minder en ik slik hem ook wat langer door.Ik was sinds januari vorig jaar weer aan de pil. Maar toen kreeg ik een dubbele longemobolie en trombose. Dus ook geen optie meer...
Wat gebruik je aan anticonceptie? Ik neem aan dat je dan ook niet aan de pil bent?

Een mirena is dat een optie?

Dit kan toch niet serieus de bedoeling zijn? Met deze klacht moet een huisarts/arts toch ook iets voor kunnen schrijven?
Het Viva forum is papaja.
quote:pinky_1980 schreef op zaterdag 19 januari 2013 07:31 Ik herken het. Ik ben naar de tandarts gegaan. Die vertelde mij dat het kwam omdat ik 's nachts mijn kaken stevig op elkaar drukte. Ik heb er een soort beugel voor gekregen. Ik was dat ding alleen vaak kwijt. Als ik nu gespannen ben doen ik tijdens het slapen mijn tong iets tussen mijn tanden. Dan merk je wel als je gespannen bent.
Ik vloei 'normaal' maar als ik op de eerste dagen een druk schema heb, dan spoel ik weleens 's ochtends met een vaginaaldouche met lauw water. Dan lek ik zeker niet door.
Heb je NovaSure al geprobeerd of misschien overwogen?
Ik ben maar 2 dagen ongesteld, heel hevig. Overdag super tampons en maandverband samen. 's Nachts 2 normale tampons tegelijkertijd en maandverband.
Bij mij is het ook heel erg dat bloedverlies, is gekomen na mijn 40ste (ben nu 43). Ik weet niet hoe oud je bent?

Echt niet normaal soms, maar ja ik kampte vroeger met vreselijke krampen en was daar echt ziek van, heb daar nu bijna geen last meer van, dus dat is al een hele verbetering! Heb alleen erg veel bloedverlies, maar dan is het ook in 2 dagen voorbij dat dan weer wel!

Kan ook geen tampons meer in door de erge stolsels dus ja dan maar groot maandverband....in het begin leken het voor mij wel luiers! Ik heb altijd tampons gebruikt....maar ja hoort bij de leeftijd vrees ik. Een paar collega's hebben hetzelfde, zijn ook in de 40 dus dat is gezellig eens per maand want we hebben het bijna gelijktijdig.
Ik gebruik geen anticonceptie meer. Maar ook met de pil was het zo. Om die reden een paar jaar geleden de pil weer gaan slikken maar die werkten nou ja ze werkten wel, maar ik word zo misselijk van de pil dat ik echt de hele dag loop te kotsen. Dus overgestapt op een ander op advies van de huisarts, zelfde verhaal. En dus op die manier vier verschillende pillen gebruikt. Een spiraal ooit gehad en dat doe ik niet meer. Vond dat zeer pijnlijk. En anticonceptie is hier niet (meer) nodig omdat vriend gesterilliseerd is. Als ik nu heel vele pijn had tijdens mijn menstruatie had een vorm van anticonceptie wel een optie geweest. Maar dat is niet aan de orde. Gewoon twee dagen per maand heel hevig vloeien. Dat is t wel.
quote:pieka19 schreef op 18 januari 2013 @ 23:53:

Heb net even gegoogeld en de gynaecologe die ik bedoel heeft o.a. wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar hevige mestruaties en bloedverlies en daarvoor vernieuwende technieken gebruikt. Ik zag net wel dat een andere gynaecologe dit jaar de beste van Nederland is. Maar ik mag zeker geen namen hier neer zetten?Je zou misschien de kliniek of het ziekenhuis kunnen noemen? Dat mag denk ik wel.
Oh ik ben 39! Het wordt wel steeds erger lijkt het, maar ik heb dus al vanaf mijn jonge menstruatie periode dat heftige vloeien.
Die "nieuwe methode" is waarschijnlijk NovaSure.

Camomille,

Naarmate je ouder wordt, wordt het inderdaad heviger :-\

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven