Toeterende treinen

19-01-2013 21:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag een paar keer langs het station in m'n woonplaats gefietst en het viel me op dat iedere trein (stop en intercity) toeterde. Voor zover ik kon zien was er niks bijzonders/gevaarlijks aan de hand.

Iemand een idee waarom ze dat deden, is dat gebruikelijk met dit weer?
I would rather shit in my hands and clap
Van internet in antwoord op soortgelijke vraag:

" U geeft aan dat er op het traject Utrecht Centraal-Utrecht Maliebaan de treinen de laatste tijd heel langzaam rijden en vaak en luid toeteren. Wij zijn bekend met deze klacht en hebben deze doorgegeven aan de betreffende afdeling. Het toeteren is uit veiligheidsoverwegingen. Door een probleem met sensoren waarmee de spoorbomen worden gesloten en geopend kunnen er gevaarlijke situaties bij de spoorovergangen ontstaan. Omdat de spoorbomen mogelijk niet of niet op tijd dicht zijn toeteren de machinisten om aan te geven dat er een trein aankomt. Wij begrijpen dat het voor omwonende geluidsoverlast veroorzaakt en zijn dus hard bezig om een oplossing voor de mogelijk onveilige situatie te zoeken, zodat er niet meet getoeterd hoeft te worden. Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. "
Ah duidelijk, dank je!
Lijkt me normaal toch of niet? Zodat men weet dat er een trein aankomt en dus geen rare dingen moet gaan doen ineens zo dicht bij het spoor.

Maar ik kan er ook naast zitten.
Sambal bij de mosterd?
Hier in de buurt komen er 2 treinen tegelijk aan. De uitstappers moeten over het spoor, voor de wachtende trein langs terwijl die trein dan ook net weer vertrekt. Ook vaak getoeter om de passagiers te waarschuwen. Schrik me vaak een ongeluk! Maar wel nuttig want ik liep een keer met mijn niet zo wakkere hoofd bijna voor die trein langs!
quote:del_speciaal schreef op 19 januari 2013 @ 21:11:

Lijkt me normaal toch of niet? Zodat men weet dat er een trein aankomt en dus geen rare dingen moet gaan doen ineens zo dicht bij het spoor.

Maar ik kan er ook naast zitten.Als de spoorbomen niet werken is het logisch ja, maar dat stond hier nergens aangegeven
quote:zenga schreef op 19 januari 2013 @ 21:13:

Ook vaak getoeter (...). Schrik me vaak een ongeluk!

Ik heb een keer bijna een Swirl tegen de voorruit van een toeterende trein gegooid. Ik schrok me kapot!

(En nee, ik had het niet opgeruimd.)
Wat is een swirl?
IJs, met allerlei dingen gemixt. Zoals bijv bessen, aardbeien, m&m's (die variant neem ik altijd).

Maar er is ook chocolade, koekjes, kiwi, enz. Haske lekker!
quote:Truffelmaffia schreef op 19 januari 2013 @ 21:25:

[...]

Ik heb een keer bijna een Swirl tegen de voorruit van een toeterende trein gegooid. Ik schrok me kapot!

(En nee, ik had het niet opgeruimd.)Ik wil wedden dat de machinisten er wel lol in hebben om ons zo te laten schrikken
Ahja idd! Nu dringt het tot me door.

Ik dacht eerst zo'n zwaaistok voor dansmarietjes..lol..maar moest het toch ff zeker weten..
Vroegah zwaaiden wij altijd naar machinisten en die toeterden dan ook. Geen idee of ze dat nu nog doen.
Treinen mogen sinds deze week met hogere snelheid een station binnen rijden. De machinisten zijn erop tegen omdat het gevaarlijk is, maar het moet om vertragingen te voorkomen / in te lopen.

Kan me zo voorstellen dat ze daarom toeteren.
In Amerika toeteren de (voornamelijk goederen-)treinen de godganse dag, heel irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven