Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Ik ben op zoek naar een sigaret houder waarin je,je sigaret in doet en zo kan roken. Wat je ziet in die oude films, ik weet niet waar ik die kan bestellen of kopen? Woon in A'dam.
Een goede tabakzaak heeft die opzetstukken zeker!
dank je! Zal morgen kijken bij mij hier om de hoek
Het rookt volgens mij wel kut.

Overigens heb ik wel een prachtig vintage sigarettendoosje.
Ik ben dus ook nog steeds op zoek naar de prefecte, zwarte, swing dress. Ik heb er een aantal geporbeerd, maar er was altijd wel iets 'mis' mee (voor mij dan.) Ik heb er wel een van Stop Staring op het oog. Maar die vind ik dan weer zo prijzig hihi, zeur zeur...... misschien als ik die zou passen dan ga ik overstag. Het is deze: http://topvintage.nl/nl/v ... mad-men-swing-dress-black (plaatje linken hebben ze geblokkeerd haha)

Ook leuk, ik sta op Queens of Vintage yay... ik bloos er van. Wist het natuurlijk al wel, maar het is toch wel leuk om het stukje zo te zien :D : http://www.queensofvintage.com/vintage-queen-no-104/
Oooh die van Stop Staring is idd erg mooi!

Deze vind ik ook mooi, Bettie Page.

Denk wel dat die van Stop Staring me beter staat.
Die van Stop Staring vind ik mooi, maar inderdaad prijzig! Helaas flatteren kapmouwtjes mij niet, daar heb ik te gespierde armen voor. Staat snel 'butchy'.
Zulke mooie fifties dresses gezien bij Episode... maar allemaal te klein ;-(
Ja ze hebben er veel moois nu he! Echt een aanrader. Inderdaad vooral voor de smalle dames, maar ook ik ben er al meerdere keren zeer goed geslaagd!
ik heb deze hanger meegekregen op de afdeling bij mijn oma ( ze zit in een verpleegtehuis, daar was een dame overleden, haar sieraden werden verdeeld onder de bewoonsters maar ik mocht deze meenemen, als kleindochter, wel lief van ze ):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNEEUDLJ.jpg

erg blij mee.

deze laatst gekocht, is een imitatie faberge hanger maar zo mooi:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEXSBMXZ.jpg

verder maar weinig geshopt, ga ook zuinig aan doen, heb doelen in het vooruitzicht, zoals een reis naar parijs in de zomer, dat gaat al genoeg geld kosten.
Ah wat lief. Leuk om zo die oude stukken over te nemen en opnieuw een leven in te blazen
thanks FD ! ik geniet daar ook van.

even een nieuwsgierige vraag aan jou: ik ben opgegroeid in een huis vol antiek en ben jarenlang met mijn vader naar antiek- en rommelmarkten gegaan, mede daardoor waarschijnlijk erg nostalgisch geworden.

ben jij ook zo opgegroeid of kwam die interesse in vintage en dergelijke pas later ?

de ''faberge''hanger heb ik bij deze tentoonstelling gekocht, sowieso een aanrader.

http://www.tsars.be/
Dat kwam later pas mijn ouders hebben el een kneuterige en romantische stijl gehad. Maar er werd niet ge-kringloopt en er was geen vintage te bekennen. Toen ik in Utrecht ging wonen zo"n 8 jaar geleden ondekte ik vintage en kringlopen, loved it ever since...
goed antwoord FD, ik denk dat ik het later ook sowieso wel was gaan ontdekken als ik het niet als kind al meegekregen had.

nu moet ik zeggen dat ik pas een jaar of 2 / 3 echt into vintage en kringlopen ben, daarvoor was ik alleen nostalgisch van smaak en kocht in de reguliere winkels, doe ik nu nog overigens, je kunt er net zo mooie stukken vinden, zoals mijn heel lichtblauwe vestje met kant van de hema.
Vandaag mooie vondsten gedaan...

Een mooie krokodillenleren tas bij Episode, plus een geweldige jurk met kattenprint.

tas

Jurk

detail print

Ceci de tas is echt prachtig! Is dat bordeaux? Of bruin?
Bordeaux.
Domme vraag van mij want in de eerste foto is de kleur duidelijk. Ik forum mobiel en ik had alleen de tweede foto gezien . Maar hij is echt prachtig Ceci, veel plezier ermee
Hahaha die jurk is vet! Tas altijd mooi natuurlijk, goes without saying....
Die kattenjurk heb ik nu aan. Ik zag de print en ik moest hem hebben hahahaha (ik ben gek op katten). Samen met mijn bruine vintage laarzen van ILV, ik bedacht me dat die natuurlijk wel goed kunnen met dit prutweer.

En zojuist een blauwe cirkelrok met print en een rode cirkelrok besteld, die wilde ik al heel lang.

Rokken binnen van topvintage, ze zijn echt prachtig! Nu nog die sneeuw weg zodat ik ze aankan (ik heb geen goede schoenen eronder met die sneeuwprut).

Iemand trouwens idee waar je Miss Candyfloss online kunt kopen, behalve Topvintage en ILV (daar is mijn maat niet meer) ? Zoek de tartan swing dress.

Overigens sinds kort de trotse bezitster van deze:

Hallo dames,

Ik ben nog opzoek naar defecte vintage horloges en klokjes om te repareren.

Als een van jullie iets weet of heeft liggen willen je me dan mailen op apatura82@gmail.com
Been there, done that, got the T-shirt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2013 00:19
Reden: spam
% gewijzigd
-_- ok....

Anyways... is er iemand al eens bij Think Twice geweest (meerder filialen in Brugge.) Ik was zo lucky om er op de alles-voor-1-euro dag te belanden whiehhhh. Wel hele leuke dingen gevonden! Heb een blogje met fotootjes gemaakt, op Fifties Darling! O.a. dit... van de in totaak 14 stuks;

ZO, goed gescoord FD, dat is nog eens leuk winkelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven