Help! Lekkage, wat nu!
zondag 27 januari 2013 om 11:15
K** f*** blijkbaar is er sneeuw onder de dakpannen gekomen waardoor we op 2 slaapkamers lekkage hebben. Deze zijn het afgelopen jaar opnieuw behangen, laminaatvloer er in, ik snap er niks van. De ooo zoo mooie babykamer is veranderd in prut, bagger, strepen water lopen over het behang, zou dit weer redelijk opdrogen? Hoe verder aaarrrgghhhh het zal allemaal wel loslopen en zo'n groot probleem is het natuurlijk niet, maar ik baaaal zo erg!! Vloer met hobbels, behang naar de kloten, grrrr.....
zondag 27 januari 2013 om 11:19
zondag 27 januari 2013 om 11:20
Nee, natuurlijk droogt dat niet netjes op. De verzekering zal de schade vergoeden, maar klote is het wel. Ik zou dan wel proberen om ook het werk eraan vergoed te krijgen, zodat je het kan uitbesteden.
Toen ik een vochtlek in het plafond had heb ik een dure schilder een offerte laten maken en dat bedrag heb ik ook gekregen.
Toen ik een vochtlek in het plafond had heb ik een dure schilder een offerte laten maken en dat bedrag heb ik ook gekregen.
.
zondag 27 januari 2013 om 11:22
Geen leidingen, maar houten balk, door die gekke sneeuw die nu dooit lekt het er misschien nu langs. Raar, het dak zit er inmidddels al 6 jaar op, nooit 1 lekje gehad.....
Verzekering bellen?? Nu? Of morgen? Ik ben een muts hoor met dit soort dingen..... waarom bel ik de verzekering? Voor schadevergoeding?
Verzekering bellen?? Nu? Of morgen? Ik ben een muts hoor met dit soort dingen..... waarom bel ik de verzekering? Voor schadevergoeding?
zondag 27 januari 2013 om 11:27
Vervelend!!! Heb ik vorig jaar ook gehad.
Doordat het hard regent in een dakgoot waar ook al veel ijs in ligt kan het water niet weg en loopt het zo binnen.......flink balen maar je kunt er nu weinig aan doen.
Ik hoorde het vorig jaar meteen binnen druppen, sliep in die kamer, heb handdoeken op de vloer gelegd en op de vensterbank maar in het plafond kwamen lelijke kringen.
Bij mij was het bij het raam dus niet op de muur gelukkig.
Gebeld met de verzekering en zij hebben alles netjes laten maken. Heel het plafond is opnieuw gedaan.
Nu is het weer netjes, al was ik vannacht ook bang dat het weer prijs zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.
Gewoon morgen even de verzekering bellen, is vervelend je zit even in de rotzooi, maar het komt goed!
Doordat het hard regent in een dakgoot waar ook al veel ijs in ligt kan het water niet weg en loopt het zo binnen.......flink balen maar je kunt er nu weinig aan doen.
Ik hoorde het vorig jaar meteen binnen druppen, sliep in die kamer, heb handdoeken op de vloer gelegd en op de vensterbank maar in het plafond kwamen lelijke kringen.
Bij mij was het bij het raam dus niet op de muur gelukkig.
Gebeld met de verzekering en zij hebben alles netjes laten maken. Heel het plafond is opnieuw gedaan.
Nu is het weer netjes, al was ik vannacht ook bang dat het weer prijs zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.
Gewoon morgen even de verzekering bellen, is vervelend je zit even in de rotzooi, maar het komt goed!
zondag 27 januari 2013 om 11:34
zondag 27 januari 2013 om 11:40
Succes! Ook hier kijk ik tegen een mooi verziekt plafond en behang aan...
Het meeste is al gezegd. Maar als toevoeging:
Als je te maken hebt met een VVE, dien je deze ook in te lichten. Vaak wordt de opstalverzekering door de VVE geregeld.
Alles wat je niet mee kan verhuizen valt onder opstalverzekering, bijvoorbeeld behang en plafond. Alles wat je in principe mee kan verhuizen, laminaat etc, valt onder inboedel.
Even goed aan verzekering vragen of zij een bedrijf regelen om het op te lossen en op te knappen. Of dat jij zelf een bedrijf mag regelen en dan de factuur vergoed krijgt.
Hoe rekening met eigen risico....
Het meeste is al gezegd. Maar als toevoeging:
Als je te maken hebt met een VVE, dien je deze ook in te lichten. Vaak wordt de opstalverzekering door de VVE geregeld.
Alles wat je niet mee kan verhuizen valt onder opstalverzekering, bijvoorbeeld behang en plafond. Alles wat je in principe mee kan verhuizen, laminaat etc, valt onder inboedel.
Even goed aan verzekering vragen of zij een bedrijf regelen om het op te lossen en op te knappen. Of dat jij zelf een bedrijf mag regelen en dan de factuur vergoed krijgt.
Hoe rekening met eigen risico....
zondag 27 januari 2013 om 12:29
zondag 27 januari 2013 om 13:15
Wij hebben ook lekkage gehad deze week omdat er sneeuw onder de pannen was gewaait. (3,5 jr oud dak nooit eerder problemen ) Foutje bij de bouw want dat had niet moeten kunnen. Gelukkig binnen geen schade aan de inboedel. T dak wordt gerepareerd door de aannemer.
TO je zegt dat je dak pas 6 jaar oud is. Ik zou ook contactopnemen met de aannemer / dakdekker die het hebben aangelegd.
TO je zegt dat je dak pas 6 jaar oud is. Ik zou ook contactopnemen met de aannemer / dakdekker die het hebben aangelegd.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 27 januari 2013 om 15:33
Even aan man nagevraagd: we hadden hier ook ergens erge vochtvlekken. Die heeft hij laatst bijgewerkt met dit spul. Het is spierwit en op de plek waar de muur ook spierwit was zie je er niets meer van. Op de plek waar gebroken wit latex zat viel het dus alsnog op, dus weer latex er over en toen was het ook echt weg. Maar inderdaad, liever laten doen, het is een rotwerkje en in jouw geval neem ik aan dat het verzekerd is. Echt balen zoiets.