Help! Lekkage, wat nu!

27-01-2013 11:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
K** f*** blijkbaar is er sneeuw onder de dakpannen gekomen waardoor we op 2 slaapkamers lekkage hebben. Deze zijn het afgelopen jaar opnieuw behangen, laminaatvloer er in, ik snap er niks van. De ooo zoo mooie babykamer is veranderd in prut, bagger, strepen water lopen over het behang, zou dit weer redelijk opdrogen? Hoe verder aaarrrgghhhh het zal allemaal wel loslopen en zo'n groot probleem is het natuurlijk niet, maar ik baaaal zo erg!! Vloer met hobbels, behang naar de kloten, grrrr.....
Verzekering bellen??
Gaat niet meer mooi worden, dus stel jezelf in op nieuw laminaat en behang. wel eerst alles goed laten drogen!! Liggen de dakpannen nog goed? is er ergens een leiding die daar loopt?

Probeer de oorzaak te achterhalen

en inderdaad de verzekering sowieso bellen.
Precies, verzekering bellen.
Nee, natuurlijk droogt dat niet netjes op. De verzekering zal de schade vergoeden, maar klote is het wel. Ik zou dan wel proberen om ook het werk eraan vergoed te krijgen, zodat je het kan uitbesteden.

Toen ik een vochtlek in het plafond had heb ik een dure schilder een offerte laten maken en dat bedrag heb ik ook gekregen.
.
Geen leidingen, maar houten balk, door die gekke sneeuw die nu dooit lekt het er misschien nu langs. Raar, het dak zit er inmidddels al 6 jaar op, nooit 1 lekje gehad.....

Verzekering bellen?? Nu? Of morgen? Ik ben een muts hoor met dit soort dingen..... waarom bel ik de verzekering? Voor schadevergoeding?
Ik baal er zo van, wat zonde!! Zoveel tijd in de babykamer gestoken om alles mooi te maken! Grrrr
Oh dat hebben we ook eens gehad. Twee jaar geleden alles weer opgeknapt, zes jaar tegen de strepen aan gekeken.

*gaat nu snel op zolder kijken hoe het ervoor staat*
Vervelend!!! Heb ik vorig jaar ook gehad.

Doordat het hard regent in een dakgoot waar ook al veel ijs in ligt kan het water niet weg en loopt het zo binnen.......flink balen maar je kunt er nu weinig aan doen.

Ik hoorde het vorig jaar meteen binnen druppen, sliep in die kamer, heb handdoeken op de vloer gelegd en op de vensterbank maar in het plafond kwamen lelijke kringen.

Bij mij was het bij het raam dus niet op de muur gelukkig.

Gebeld met de verzekering en zij hebben alles netjes laten maken. Heel het plafond is opnieuw gedaan.

Nu is het weer netjes, al was ik vannacht ook bang dat het weer prijs zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.

Gewoon morgen even de verzekering bellen, is vervelend je zit even in de rotzooi, maar het komt goed!
Doordat het hard regent in een dakgoot waar ook al veel ijs in ligt kan het water niet weg en loopt het zo binnen....

Shit, ik ga me nu ook zorgen maken. Het regent hier nog steeds...
.
Je moet trouwens zowel opstal als inboedelverzekering aanspreken. Laminaat is inboedel. En evt. schade aan meubilair of gordijnen ook.
.
Ik ga ook eens kijken, wij hebben namelijk ook een lek in het dak en juist met deze dagen kan het weer gaan lekken. Is bij ons gelukkig alleen in de keuken en van boven naar beneden, dus emmer er onder en klaar.

Het droogt in ieder geval zeker te weten niet mooi op.
Ik geloof dat je ook je kindje niet meer in die kamer mag laten slapen totdat het helemaal droog is

Rottig zeg!
Succes! Ook hier kijk ik tegen een mooi verziekt plafond en behang aan...

Het meeste is al gezegd. Maar als toevoeging:

Als je te maken hebt met een VVE, dien je deze ook in te lichten. Vaak wordt de opstalverzekering door de VVE geregeld.

Alles wat je niet mee kan verhuizen valt onder opstalverzekering, bijvoorbeeld behang en plafond. Alles wat je in principe mee kan verhuizen, laminaat etc, valt onder inboedel.

Even goed aan verzekering vragen of zij een bedrijf regelen om het op te lossen en op te knappen. Of dat jij zelf een bedrijf mag regelen en dan de factuur vergoed krijgt.

Hoe rekening met eigen risico....
Het zou kunnen dat de dakgoot vol zit met bladeren/ijs of dat dakpannen of lood zijn verplaatst door het ijs of de sneeuw..
Ik zou niet morgen pas bellen maar nu. Voor schade kun je 24 uur per dag bellen.
Ja, verzekering bellen. Dan kan er iemand komen kijken en schade opnemen. Vraag of je mag opruimen of beter niet voor er iemand langs is geweest.

En zelf foto's maken nu het nat is, waar het vandaan komt, goed de details er op.
Wij hebben het ook een keer gehad. Zo zonde. En die bruine kringen zijn heel moeilijk weg te krijgen. Laast hoorde ik dat je het met witte grondverf moet proberen.

Elk jaar met sneeuw krijg ik weer de zenuwen of het weer gaat lekken.

*gaat nu snel naar boven om te kijken hoe het er voor staat*
Renovatieverf moet je gebruiken, dat dekt het beste. Maar ik zou het laten doen. Als het zachtboard is, en het is heel erg nat geweest moet het plafond eruit. Dat zwelt dan op en trekt niet meer goed bij.
.
Wij hebben ook lekkage gehad deze week omdat er sneeuw onder de pannen was gewaait. (3,5 jr oud dak nooit eerder problemen ) Foutje bij de bouw want dat had niet moeten kunnen. Gelukkig binnen geen schade aan de inboedel. T dak wordt gerepareerd door de aannemer.

TO je zegt dat je dak pas 6 jaar oud is. Ik zou ook contactopnemen met de aannemer / dakdekker die het hebben aangelegd.
Been there, done that, got the T-shirt.
Even aan man nagevraagd: we hadden hier ook ergens erge vochtvlekken. Die heeft hij laatst bijgewerkt met dit spul. Het is spierwit en op de plek waar de muur ook spierwit was zie je er niets meer van. Op de plek waar gebroken wit latex zat viel het dus alsnog op, dus weer latex er over en toen was het ook echt weg. Maar inderdaad, liever laten doen, het is een rotwerkje en in jouw geval neem ik aan dat het verzekerd is. Echt balen zoiets.
Nou, hier was het ook weer bingo!

Gatver, baal er echt van. Stomme sneeuw ook iedere keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven