Werk & Studie alle pijlers

opleiding facilitair medewerker

27-01-2013 12:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag naast mijn werk de opleiding voor facilitair medewerker gaan volgen,heb al diverse brochures aangevraagd en op internet gezocht.

Wie weet uit ervaring hoe de opleidingen zijn van bijv:Scheidegger,isbw,ncoi enz..

Xandora
Kijk bij vacatures wat voor opleiding wordt gevraagd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoi Xandorra,

Het eerste wat ik dacht toen ik jouw topic zag was: "Daar heb je toch helemaal geen opleiding voor nodig?". Ben dus even gaan googlen (tip 1) en kwam erachter dat ik daar geen ongelijk inhad. Denk dat het belangrijkste is of je werkervaring hebt en of je de juiste werkmentaliteit hebt.

Onderstaande eisen kom ik vaker tegen:

"Wij zoeken:

• Je hebt oog voor detail, hygiëne en netheid;

• Je kan werken met een tijdslimiet;

• Je bent enthousiast, gastgericht en kwaliteitsbewust;

• Je bent initiatiefrijk en pro-actief;

• Je vindt het prettig om anderen te ondersteunen en te helpen waar nodig;

• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal."

Ik zou jezelf het geld en de tijd besparen en gewoon gaan solliciteren. Als je het leuk vindt, dan zou je (evt. via je werk) altijd nog een aanvullende opleiding kunnen doen.
Ik werk bij de overheid en zij betalen dit.Mocht het nu zijn dat ze vanwege bezuinigingen mijn afdeling zouden gaan sluiten en er een ander bedrijf in zouden zetten dan ben ik na deze opleiding wat breder te herplaatsen.
wil je Mbo of Hbo doen? Wat baan68 klopt redelijk wat betreft de mbo variant. Mijn ervaring in het werkveld is dat de mbo functies vaak worden ingevuld door mensen zonder opleiding. De managementfuncties door Hbo-ers. De mensen met mbo facilitaire dienstverlening vallen vaak tussen wal en schip
Ik heb de opleiding gedaan, voltijd mbo. En op dit moment kan ik er zo weinig mee maar in de opleiding zelf heb ik veel geleerd, maar ook veel sociale vaardigheden. Maar ook de keuken/bediening/inkoop kant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven