muur met structuurverf opknappen?
zondag 27 januari 2013 om 18:14
Binnenkort wil ik mijn slaapkamer flink opknappen want daar is sinds ik hier ben komen wonen (sinds 3,5 mnd) niks aan gedaan. Het is kaal en ongezellig en ziet er gewoon niet uit.
Ik heb alleen een probleem met de muren, want die heb ik geverfd met structuurverf en dat vind ik eigenlijk helemaal niet mooi, niet zo.
Het liefst zou ik er een leuk behang of (gekleurde) houten planken tegenaan willen gooien, maar is dat wel te doen?
Verven is niet echt een optie, tenzij niet anders kan, maar ben bang dat het er niet mooier op wordt.
De 1ste laag verf is een vage lila/roze tint die niet mooi uitpakte en daarna ben ik er 3(!) keer overheen gegaan(met een blokkwast) met off-white. Helaas werd het een haastklus ivm leggen van vloer en het resultaat is enorm vlekkerig.
Heeft iemand een idee hoe ik op een niet al te moeilijke manier de slaapkamer wat opvrolijk?
Ik heb alleen een probleem met de muren, want die heb ik geverfd met structuurverf en dat vind ik eigenlijk helemaal niet mooi, niet zo.
Het liefst zou ik er een leuk behang of (gekleurde) houten planken tegenaan willen gooien, maar is dat wel te doen?
Verven is niet echt een optie, tenzij niet anders kan, maar ben bang dat het er niet mooier op wordt.
De 1ste laag verf is een vage lila/roze tint die niet mooi uitpakte en daarna ben ik er 3(!) keer overheen gegaan(met een blokkwast) met off-white. Helaas werd het een haastklus ivm leggen van vloer en het resultaat is enorm vlekkerig.
Heeft iemand een idee hoe ik op een niet al te moeilijke manier de slaapkamer wat opvrolijk?
zondag 27 januari 2013 om 18:21
Als je eroverheen schildert of behangt, dan zul je daar de structuur doorheen blijven zien. Dat wordt dus of meer van hetzelfde of gewoon lelijk.
Hout kan wel, maar dat is nog best een klus, want dan moet je eerst een houten raamwerk maken waar je dan het hout tegen schroeft. Direct tegen de wand kan dus niet.
Een andere optie is de wand glad maken (bijv door eroverheen te stucen of door met plamuurmes en schuurmachine de oude laag te verwijderen. Als de muur weer glad is, dan kun je hem afwerken zoals je wilt.
Hout kan wel, maar dat is nog best een klus, want dan moet je eerst een houten raamwerk maken waar je dan het hout tegen schroeft. Direct tegen de wand kan dus niet.
Een andere optie is de wand glad maken (bijv door eroverheen te stucen of door met plamuurmes en schuurmachine de oude laag te verwijderen. Als de muur weer glad is, dan kun je hem afwerken zoals je wilt.
zondag 27 januari 2013 om 18:23
Voor gipsplaten geldt hetzelfde als voor hout. Eerst het raamwerk maken dus. Houd er wel rekening mee dat je bij gips de naden mooi glad moet maken en dat lukt niet iedereen. En als dat niet lukt, dan heb je dus weer een lelijk eindresultaat.
Je moet ook even bedenken of je er wel de ruimte voor hebt. Een voorzetwand van hout of gips scheelt al snel een cm of 5-7 aan ruimte.
Je moet ook even bedenken of je er wel de ruimte voor hebt. Een voorzetwand van hout of gips scheelt al snel een cm of 5-7 aan ruimte.
zondag 27 januari 2013 om 18:32
zondag 27 januari 2013 om 18:34
Waarschijnlijk hoeven ze niet glad gemaakt te worden voor stucen, maar dat zal wel afhangen van de kaliteit van de ondergrond (de verf mag niet bladderen). Stucen is wel prijzig en voor de meeste mensen geen doe het zelf klus (het is erg zwaar om te doen en het vergt ervaring om het mooi strak te krijgen).
Aanvulling: vaak is het wel nodig om voor te strijken. Om de prijs wat te drukken is dat wel een klus die je iom de stukadoor best zelf kunt doen).
Aanvulling: vaak is het wel nodig om voor te strijken. Om de prijs wat te drukken is dat wel een klus die je iom de stukadoor best zelf kunt doen).
zondag 27 januari 2013 om 18:50
Aha, ja dat is eigenlijk wel logisch. Ik zag het mezelf ook niet gelijk doen. Ben bang dat dat te duur is, want ben er dan nog niet natuurlijk...lastig.
Via marktplaats zou nog wat te regelen zijn mischien.
Had ik maar nagedacht voor ik het erop smeerde, pfff.
rionyriony, latexverf met roller zou dan het laatste zijn, maar goed, als het niet anders kan
Is de muur dan wel echt glad te krijgen vraag ik me af of blijf je altijd wel wat structuur er door zien?
Sorry ben echt een nitwit wat dit betreft.
Laminaat plakken/kitten(?) zou echt het meest ideale zijn bedenk ik me, iemand ervaring ermee?
Via marktplaats zou nog wat te regelen zijn mischien.
Had ik maar nagedacht voor ik het erop smeerde, pfff.
rionyriony, latexverf met roller zou dan het laatste zijn, maar goed, als het niet anders kan
Is de muur dan wel echt glad te krijgen vraag ik me af of blijf je altijd wel wat structuur er door zien?
Sorry ben echt een nitwit wat dit betreft.
Laminaat plakken/kitten(?) zou echt het meest ideale zijn bedenk ik me, iemand ervaring ermee?
zondag 27 januari 2013 om 18:51
ik zou zo iets aan een vakman vragen en niet op een forum (al kun je hopen dat iemand met verstand reageerd en ik vermoed dat nummerzoveel dat nog het meeste heeft)
mensen kunnen zoveel verpesten met doe hetzelfen dat volgende bewonders daar vaak alle ellende van hebben.
Maak het niet erger en vraag aan iemand die er verstand van heeft wat je moet doen met deze muur voor het van kwaad tot erger. Stucen zou ik bv laten doen door iemand die het kan. Dat moet je vaak hebben gedaan om daar handigheid en kunde in te krijgen. Mogelijke andere oplossingen kun je zelf doen na deskundig advies.
mensen kunnen zoveel verpesten met doe hetzelfen dat volgende bewonders daar vaak alle ellende van hebben.
Maak het niet erger en vraag aan iemand die er verstand van heeft wat je moet doen met deze muur voor het van kwaad tot erger. Stucen zou ik bv laten doen door iemand die het kan. Dat moet je vaak hebben gedaan om daar handigheid en kunde in te krijgen. Mogelijke andere oplossingen kun je zelf doen na deskundig advies.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
zondag 27 januari 2013 om 18:53
Nee, plakken kan niet. Vraag me niet waarom, maar er moet een raamwerk achter. (Misschien om de muur te laten ademen ivm vocht ofzo, ik heb geen idee ).
Latex is niet geschikt om een wand mee af te werken, alleen kleuren. Er is wel nog een soort van speciale pasta-achtige substantie waarmee je kunt egaliseren, maar daar hoor ik geen goede dingen over.
Latex is niet geschikt om een wand mee af te werken, alleen kleuren. Er is wel nog een soort van speciale pasta-achtige substantie waarmee je kunt egaliseren, maar daar hoor ik geen goede dingen over.
zondag 27 januari 2013 om 19:02
Of als je dat geld niet hebt inderdaad dat grote wandkleed. Dan heeft de volgende het probleem op te lossen of je kunt sparen tot je wel een stucadoor kan laten komen om te stucen.
Met alle andere opties vrees ik dat je de boel alleen nog maar meer verprutst zeker als dat weer niet met een beetje doe het zel;f kennis gebeurd.
Met alle andere opties vrees ik dat je de boel alleen nog maar meer verprutst zeker als dat weer niet met een beetje doe het zel;f kennis gebeurd.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
zondag 27 januari 2013 om 19:06
zondag 27 januari 2013 om 19:09
En als de kamer niet heel groot is dan zou je ook best de muren glad kunnen schuren met de schuurmachine en er vervolgens een dik vinylbehang over heen kunnen behangen. Als je een goede kwaliteit behang hebt en goed kunt (laten) behangen trek je daarmee oppervlakkige oneffenheden ook wel recht.
Am Yisrael Chai!
zondag 27 januari 2013 om 19:09
doddie je hebt helemaal gelijk en ben het er mee eens. Ik was al bang dat het niet zo simpel zou zijn als ik hoopte.
Ik wilde wat tips of ervaringen, een ander kijkt er toch weer anders tegenaan. Maar in dit geval zit er niks anders op ben ik bang.
Nou ja, die fout maak ik geen tweede keer he.
suze02 dat is idd het idee, ik kijk het even aan.
Ik wilde wat tips of ervaringen, een ander kijkt er toch weer anders tegenaan. Maar in dit geval zit er niks anders op ben ik bang.
Nou ja, die fout maak ik geen tweede keer he.
suze02 dat is idd het idee, ik kijk het even aan.
zondag 27 januari 2013 om 19:15
fashionvictim ik moest wel om je post lachen, idd, als ik het eens goed zou schilderen, ik weet het.
Maar de gedachte aan weer verven doet me de moed in de schoenen zakken. Het zou wel een goedkope optie kunnen zijn om de tussentijd van sparen/stucadoor/prof te overbruggen
Vwb schuren/vinylbehang; de kamer is juist nogal ruim.
Maar de gedachte aan weer verven doet me de moed in de schoenen zakken. Het zou wel een goedkope optie kunnen zijn om de tussentijd van sparen/stucadoor/prof te overbruggen
Vwb schuren/vinylbehang; de kamer is juist nogal ruim.