muur met structuurverf opknappen?

27-01-2013 18:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik mijn slaapkamer flink opknappen want daar is sinds ik hier ben komen wonen (sinds 3,5 mnd) niks aan gedaan. Het is kaal en ongezellig en ziet er gewoon niet uit.

Ik heb alleen een probleem met de muren, want die heb ik geverfd met structuurverf en dat vind ik eigenlijk helemaal niet mooi, niet zo.

Het liefst zou ik er een leuk behang of (gekleurde) houten planken tegenaan willen gooien, maar is dat wel te doen?

Verven is niet echt een optie, tenzij niet anders kan, maar ben bang dat het er niet mooier op wordt.

De 1ste laag verf is een vage lila/roze tint die niet mooi uitpakte en daarna ben ik er 3(!) keer overheen gegaan(met een blokkwast) met off-white. Helaas werd het een haastklus ivm leggen van vloer en het resultaat is enorm vlekkerig.

Heeft iemand een idee hoe ik op een niet al te moeilijke manier de slaapkamer wat opvrolijk?
Onze structuurverf pakte ook niet mooi uit. We hebben toen nieuwe verf gekocht, (ja toch verf....)geen structuur, en er gewoon overheen geschilderd met een vachtroller. Je ziet dan nog wel structuurkorrels, maar de kleur werd hier echt prachtig en egaal. Wat voor soort verf heb je gebruikt? Je kunt het beste echt goede merkverf kopen bij de schilder. Dat lijkt veel duurder, maar met onze gammaverf mislukte het dus en dat was niet de eerste keer....
@doddie

Ik zie je reactie nu pas! Ik en geen expert hoor Ik heb een stukadoor in de familie die ons de afgelopen jaren al in menig huis geadviseerd heeft, en waar we ook regelmatig de drama-doehetzelf-miskleun-verhalen van horen. Die info draag ik graag over, maar ik ben dus zelf geen expert.
En ik heb een man die er verstand van heeft en die al heel wat ellende heeft moeten opknappen en waar ik de vreselijke doe het zelf verhalen van hoor. Je kan niet beter hebben dan in een huis komen waar de vorige bewonders niets zelf hebben gedaan en waar alles nog in oorspronkelijke staat is (of het moet met vakkennis zijn gedaan)

is ook niet erg om zelf te proberen maar vraag dan minstens advies aan iemand die weet hoe het wel moet en doe dat niet op een forum.

En doordat je het van dichtbij hoort kon ik ook uit jouw reactie halen dat je er wel wat meer over wist.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Nou, ons laatste huis was gebouwd en minimaal afgewerkt. Makkie, dachten we nog Bleek de bouwer ook niet gehinderd door al te veel kennis te zijn geweest. Je wilt niet weten wat voor gekkigheid we hier al allemaal voorbij zien komen!
Ook goede tip ja, koop merkverf en geef er wat meer aan uit, bespaard je zoveel werk en uiteindelijk kosten.

De goedkope verf daar moet je het vaak 3 a 4 keer overdoen voor het dekkend is waar je met een beetje goede verf inderdaad in 1 a 2 keer dekkend zit.

En let op ondergrond,. weet dat je niet met elke verf over een oude laag kan. verkeerde verf op ondergrond maakt dat de boel kan gaan bladderen en alles eraf komt, laat je ook hierin adviseren.
Hoe grof is je structuurverf dan geworden? 1 voordeel van al dat verven: hoe meer lagen verf erop zitten, hoe minder je van de structuur ziet. Tenzij het heel grof is natuurlijk.
Tegenwoordig moet alles goedkoop nummerzoveel voor goed werk is geen geld meer.
Je gaat toch geen hele muur met een blokkwast doen? Dat wordt nooit mooi!

Ten eerste:koop goede muurverf. Gamma eigen merk is alleen te doen als je wit op wit schildert op een goede ondergrond. Is je situatie moeilijker, investeer dan in goede verf.

Doe de muren alsvolgt: met een blokkwast de hoekjes en de randjes, dan invullen met een vachtroller. Goed de verf uitrollen, vooral niet te dik opzetten. Er zijn vast duizenden handleidingen te googelen.

Laminaat of schroten tegen de muur moet je echt niet aan beginnen, dat wordt foeilelijk.

Als je zelf niet kunt schilderen, vraag dan rond in je kennissenkring of iemand je kan helpen.
Zeg maar Spijker.
Nou doddie die laatste reactie is toch niet nodig, ik heb namelijk niks gezegd over de kwaliteit verf die ik gebruikt heb.

Ja, dat had beter gekund en ja, het is gewoon een haastklus geworden.

Je posts komen wat aanvallend over. Het is geen bouwval, ik ben geen kluswonder maar ook geen losgelaten gek met een kwast, kom op zeg.
helena2 het is geen hele grove structuur.

En Spijker, tja, ik ben goed begonnen, netjes de hoekjes en daarna rollen maar zoals ik zei het werd een gehaast en toen besloot ik te kwasten.

Bespaarde me tijd en energie want rollen was best zwaar. (of ik heb geen conditie, kan ook)
quote:noesj schreef op 28 januari 2013 @ 07:03:

Nou doddie die laatste reactie is toch niet nodig, ik heb namelijk niks gezegd over de kwaliteit verf die ik gebruikt heb.

Ja, dat had beter gekund en ja, het is gewoon een haastklus geworden.

Je posts komen wat aanvallend over. Het is geen bouwval, ik ben geen kluswonder maar ook geen losgelaten gek met een kwast, kom op zeg.

Was niet persoonlijk, maar als algemene tip voor iedereen bedoeld. en dat je geen goede verf had kon ik vermoeden omdat het er niet mooi op zat maar kan ook door de blokkwast komen. En nij heb inderdaad het idee dat je je weinig hebt laten informeren hoe je het moet aanpakt.

Als mijn reactie en toon zo overkwam dan was het zeker niet zo bedoeld, in de zin van aanvallend. Ik haal uit je reactie wel dat je je er niet in hebt verdiept en dat raad ik je dus in vervolg wel aan.

Mijn reactie dat alles tegenwoordig goedkoop moet was naar nummerzoveel die aangaf dat haar huis ook wat was afgeraffelt en slordig afgeleverd. Ook in de bouw door vakmensen wordt vaak niet meer de kwaliteit geleverd omdat het snel en goedkoop moet en ook dat gaat ten kostte van de kwaliteit.
Rollen is inderdaad zwaar, maar het is toch echt de oplossing.

Wat je nu ook zou kunnen doen: ergste structuur eraf halen met de schuurmachine. Dan glasvezelbehang erop plakken. Daarbij lijm je op de muur dus dan vul je ook de ruimte tussen de structuur. Dat kan je dan netjes in een egale kleur schilderen.

Je kan ook eerst behangen met patentbehang en daarna je mooie behang er over. Ook dan zou ik eerst de structuur wat proberen weg te schuren. I

Er zijn ook producten zoals:http://www.alabastine.nl/product/muurgl ... zelbehang/

Daar heb ik geen ervaring mee.

Maar wat je ook doet, het wordt allemaal een rotklus en zwaar werk...
Zeg maar Spijker.
Als rollen te zwaar is, kun je tegenwoordig ook voor iets van 5 tientjes spuitapparatuur kopen. Ik weet niet hoe duurzaam die niet-professionele apparaten zijn, maar het scheelt flink in de spierpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven