Werk & Studie alle pijlers

Wat kan ik hiermee?

28-01-2013 14:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na heel lang nadenken, toch besloten jullie om hulp te vragen.

Situatie:

3 jaar geleden mijn diploma onderwijsassistent behaald, met veel ervaring in het speciaal onderwijs.

Helaas, crisis. Er zijn haast geen banen hierin te vinden.

Intussen ben ik al ruim 2 jaar werkzaam in de kinderopvang, maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Het is niet wat ik ooit heb gekozen om te leren en het is ook niet wat ik nog 10 jaar van plan ben om te doen. (begrijp me niet verkeerd, ben heel dankbaar dat ik een vaste baan heb in deze tijd, maar elke dag met tegenzin werken maakt het niet leuker).

Nu ben ik al een jaar op zoek naar een andere baan, maar het wil niet lukken. Redenen: te jong, te weinig ervaring of er zijn gewoon geen vacatures.

Ik ben me ervan bewust dat het als onderwijsassistent voorlopig niet gaat lukken, maar wat kan ik wel? (behalve kinderopvang)

Tot nu toe zoek ik op: SPW (heb ik certificaten van behaald), receptionist, stewardess, speciale kinderopvang..

Mijn ideeën zijn op en de vacatures in deze branches ook..

Kunnen jullie me helpen? Iemand enig idee wat mogelijk is? Misschien weet iemand weer iets waar ik nog niet aan gedacht heb. Liefst niveau 4, minimaal 3.

Owja, laten omscholen... Heeeeeeel graag maar financieel niet mogelijk ivm koophuis.

Alvast bedankt!
Een BOL plek. Dan leer en werk je ineen. Krijg je wel een leerlingsalaris overigens
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:itsme26 schreef op 28 januari 2013 @ 14:30:

Een BOL plek. Dan leer en werk je ineen. Krijg je wel een leerlingsalaris overigensDaar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Deeltijd doktersassistent leek me wel iets. Alleen dan krijg je EN minder salaris EN je moet je opleiding betalen. Ik ben bang dat het niet haalbaar is. Maar ik blijf ermee bezig om dat uit te zoeken
Dan spreek je over een BBL plek. Werken en leren samen, de werkgever betaald je opleiding en je krijgt salaris. Wellicht iets minder dan wat je nu krijgt. Bij veel bedrijven/instellingen heb je daarna ook nog eens baangarantie
Bij mijn werkgever wordt de opleiding betaald en krijg je salaris. Mocht je het echter niet halen (na verlenging) of zelf besluiten te stoppen dan moet je de opleiding zelf betalen

Maar dat is logisch
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Oh ok klinkt beter! Maar hoe kom je aan zo'n bedrijf die je daarbij kan helpen?
Als je geen problemen hebt met werken op onregelmatige tijden is er werk te vinden in de gehandicaptenzorg. Meestal wel met jongeren of volwassenen.

Is dat wat voor je? Dan kun je kijken bij Ipse en Middin, die zitten redelijk verspreid door het land en hebben veel locaties.
Vervolgopleiding PABO gaan doen!
Pabo kan je eventueel ook deeltijd doen. Maar ik zou zelf gaan zoeken naar een baan in de zorg --> veel werk! Je hebt meerdere keuzes, MMZ (maatschappelijke zorg) of Verzorging. Veel opleidingen beginnen September weer en instellingen zetten Maart/April/Mei weer vacatures on line
Pabo wil ik absoluut niet, is niks voor mij;)

Ik heb rugproblemen waardoor veel banen in de zorg afvallen.

Wel lijkt me werken met gehandicapten leuk, vooral jongeren.

Ik heb nu ook gesolliciteerd als begeleider van gehandicapten.

Ik hoop dat dat lukt met mijn achtergrond!

@mikey @cranberry, bedankt voor de tips, ik zal eens jkijken en het in de gaten houden!
TO,

BBL plaatsen kun je gemakkelijk vinden als je googelt. Je zoekt jou omgeving en jou branche ( richting)Waarin je bbl wil gaan doen... en dan vind je er zo genoeg. Dit gaat overigens wel via school en ook dan moet je dus lesgeld, boeken ect betalen. Als je je bij een opleiding (bbl) aanmeld , helpt school je ook aan bedrijven die bbl plaatsen geven.

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 28 januari 2013 @ 16:10:

TO,

BBL plaatsen kun je gemakkelijk vinden als je googelt. Je zoekt jou omgeving en jou branche ( richting)Waarin je bbl wil gaan doen... en dan vind je er zo genoeg. Dit gaat overigens wel via school en ook dan moet je dus lesgeld, boeken ect betalen. Als je je bij een opleiding (bbl) aanmeld , helpt school je ook aan bedrijven die bbl plaatsen geven.

Succes

Bedankt, zulke opleidingen had ik inderdaad gevonden. Maar hier hadden ze het over bedrijven waar je de opleiding betaald krijgt.

Hier zoek ik ook wel eens naar, wat hierin mogelijk is. Maar dit vind ik niet
In welke omgeving woon je? In mijn eigen omgeving ken ik wel een aantal van die bedrijven namelijk.
quote:paspas schreef op 28 januari 2013 @ 16:38:

In welke omgeving woon je? In mijn eigen omgeving ken ik wel een aantal van die bedrijven namelijk.Flevoland
Voor onderwijsassistentes zijn er nooit veel vacatures geweest, dus ik denk dat dat niet zoveel met de crisis te maken heeft.

Ik hoop voor je dat het lukt om een betaalde plaats in de gehandicaptenzorg te vinden. Hopelijk merken de kinderen in de opvang niets van de tegenzin waarmee je je werk doet. Eerlijk gezegd zou ik niet zo blij zijn om mijn kind naar een kinderopvang te brengen waar het personeel met tegenzin zijn werk doet. Ik zou dit in een sollicitatiegesprek ook niet zo verwoorden, want dat komt niet erg positief over.
Bij ons in de buurt helpt school niet met het vinden van een baan, helaas. Ben recentelijk naar een open dag van ROC geweest waar veel bedrijven stonden en daar informatie kan vinden/vragen over opledingen en mogelijkheden
quote:jollie schreef op 28 januari 2013 @ 17:10:

Voor onderwijsassistentes zijn er nooit veel vacatures geweest, dus ik denk dat dat niet zoveel met de crisis te maken heeft.

Ik hoop voor je dat het lukt om een betaalde plaats in de gehandicaptenzorg te vinden. Hopelijk merken de kinderen in de opvang niets van de tegenzin waarmee je je werk doet. Eerlijk gezegd zou ik niet zo blij zijn om mijn kind naar een kinderopvang te brengen waar het personeel met tegenzin zijn werk doet. Ik zou dit in een sollicitatiegesprek ook niet zo verwoorden, want dat komt niet erg positief over.

Goh, met het verkeerde been uit bed gestapt? Veel vacatures waren er 3/4 jaar geleden zeker wel.

En dat laatste reageer ik maar niet op
quote:smuisje schreef op 28 januari 2013 @ 18:53:

[...]

Goh, met het verkeerde been uit bed gestapt? Veel vacatures waren er 3/4 jaar geleden zeker wel.

En dat laatste reageer ik maar niet op

Misschien waren die vacatures er wel in jouw regio, maar hier in de verre omstreken niet in ieder geval. Hooguit onbetaalde stageplaatsen.

Je schrijft zelf dat je met tegenzin je werk doet. Dat lijkt mij toch niet de juiste instelling om met (vaak kleine) kinderen te werken.

Dat is heel verantwoordelijk werk waarvan ik altijd hoop dat dat met liefde gedaan wordt. Ben ik dan met mijn verkeerde been uit bed gestapt om dat te vinden?
Dan heeft het dus wel met de crisis te maken als ineens alle onderwijsassistentrn worden ontslagen en er geen vacatures zijn..

Ik doe mijn werk met veel liefde omdat ik gek ben op de kinderen. Maar het werk vind ik niks. Ben ik daardoor een slechte leidster? Lijkt mij niet. Oordeel liever niet als je er niks vanaf weet. En volgens mij was het ook niet mijn vraag dus het is nutteloze aanvulling
Nu heb ik dus in mijn hoofd om bbl doktersassistent te doen.

Probleem is: kosten van bbl.. Maar dat is misschien recht te trekken als je een fatsoenlijk salaris krijgt. Is dat altijd een leerling salaris of kan het ook gewoon zijn?

Ook heb ik een mooie aanbieding gezien voor opleiding + stageplek in een ziekenhuis. Zij betalen de opleiding, maarrrrrr

Ik ben 2 jaar bezig en zal iets achteruit gaan qua salaris.

Dat is nog niet het probleem, maar we wilden volgend jaar verhuizen en het jaar erna kijken of we een kindje zouden kunnen krijgen.

Wat zouden jullie doen? Want dit zou dus allemaal opschuiven.

Natuurlijk kunnen jullie niet voor mij kiezen ;) maar misschien kunnen wat meningen mijn idee versterken of juist niet
Je zegt dat je niet kan omscholen in verband met een koophuis, maar later zeg je dat je volgend jaar wil verhuizen.

Is dat koophuis er nou al of is dat een toekomstplan? Als het alleen nog maar een plan is zou ik het wel weten als ik jou was: niet dat huis kopen en investeren in je opleiding.

De huizen worden alleen nog minder waard, daar moet je geen haast mee hebben.

Ik zou echt eerst voor een goede opleiding zorgen, want dat is de basis waarop je gaat bouwen!
Zeg maar Spijker.
Het huis is er al een aantal jaren;) maar ivm kinderen in de toekomst wilden we volgend jaar proberen deze te verkopen

De keus voor een interne opleiding staat nu heel erg op de voorgrond, alleen moet het financieel wel kunnen
Ik zou gaan voor toekomst ipv kinderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven